Metropolitní optické sítě nastupují. Tisk E-mail
Napsal John Carmack, Jr.   
Středa, 05 srpen 2009
altTento článek je o malé revoluci v naší trochu opožděné republice. Berte to spíš jako amatérský článek napsaný pro lidi, co nedokáží z hlavy nakreslit schéma připojení ADSL, Wi-Fi a dalších.

 

 

 

 

  Poslední dobou jsem občas trpěl záchvaty zuřivosti při výpadcích či zpomalení mého připojení (ještě že mám odolný CRT monitor a né LCD) od občanského sdružení přes wi-fi (cca 1,5 Mbit/s a ještě horší upload). Né, že by dřív výpadky nebyly, jen se asi víc projevil zákon schválnosti a objevily se zrovna, když jsem net prostě musel mít. Tudíž jsem se začal zajímat o nabídky konkurence a různé technologie připojení.

wifi_pict

  Zjištění, že nejvyspělejší země začínají kašlat na připojení přes kabelovou televizi a ADSL, mě i vzhledem k cenám za tyto připojení a jejich parametrům vůbec nepřekvapilo. A co že je to vytlačuje? Samozřejmě připojení přes optický kabel. Připojení přes optiku jsem jaksi shledal jako to nej (pozitivně) ve všech směrech. Bál jsem se jen ceny a dostupnosti v mé lokalitě. Nabídka firmy, která v mém městě buduje metropolitní optickou síť, na mě působila jako Apríl. Jde totiž o nabídku symetrické nesdílené optické linky 20 Mbit/s za cca 350 Kč měsíčně bez jakýchkoliv dalších poplatků. A představte si, že budou ochotni natáhnout optický kabel až k nám do domu zdarma i když pro ně zrovna nejsme atraktivní lokalita (relativně malý počet bytů). Byla to jedna z mála chvil, kdy jsem byl rád, že bydlím v „králikárně“ a né v rodinném domku. Jak jistě uznáte tak konkurence pro tuto nabídku se hledá těžko. Navíc nabízejí fullHD televizní signál a telefon se zajímavým tarifem.

optický_kabel
Optický kabel (zdroj home-theater-accessories-resource.com)

  Asi před týdnem jsem se zapojil do diskuze pod článkem o nové nabídce ADSL připojení. Nějaký pán se té nabídce smál s tím, že on má přes kabelovku 10 Mbit/s za 490 Kč měsíčně. Měl pravdu, že jeho net byl výhodnější než to ADSL, ale já se přesto smál mnohem víc. Metropolitní optické sítě se budují v mnoha dalších městěch, tak buďte opatrní a nenaleťte nejaké „výhodné“ nabídce na předražené ADSL s velkou agregací nebo méně předražené připojení přes kabelovku, které agregaci pro jistutu ani neuvádí. Obě technologie mají navíc proti optice směšný upload. Internet přes optiku za rozumnou cenu je ta největší revoluce v připojení k internetu co pamatuji. V článku jsem se úmyslně vyhýbal odborným názvům a detailnějšímu rozboru technických parametrů, takže informace o tom, jak je optika super a hyper si musíte najít sami. Omlouvám se, že jsem nezmiňoval jména firem, ale nevím jestli by si mě potom někdo nenašel a …..

PS: V diskuzi se můžete pochlubit s Vaším připojením, jen mě osobně nezajímá cokoliv dražší jak 500 Kč/měsic. (za 550 Kč/měsíc můžu mít nesymetrickou 50/30Mbit/s, ale mně bohatě stačí 20 Mbit/s)

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Názor 2009-08-06 20:14:42
avatar
To je super, že k Vám dovedou optickou linku. Už je to přeci jen jiné připojení než ADSL a podobné. Avšak než se dostane optická linka k nám, do rodinného domu a vůbec do našeho města, tak to si budu muset počkat.

Důležité je, že ač není moc bytů u Vás, tak firmě se to prostě vyplatí, neb nikdo nedá ještě dlouho lepší nabídku než oni, takže pro ně je to investice, ale vy ten internet (a samozřejmě všiechni ostatní v bytovce/paneláku/v čemkoliv) budete využívat minimálně pět let.

Každopádně gratuluji, tohle mít u mě doma (i když na to ADSL 8mbit - které tedy jede kvůli kabelům jen 3Mbit - od O2 prostě je to nej, co tu můžu mít) tak si vyskakuju a vím, že to měnit nebudu, neb potenciál je obrovský.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - finta 2009-08-07 11:01:59
avatar
Finta toho našeho poskytovatele je v tom, že optické vlákno tahá kolem trubek s teplou vodou - nemusí tak rozkopat celé město a je to rychlejší a levnější. I když i tak do toho investuje 300 mil. Kč. Jak jsem psal - je to Ferrari za cenu Octavie.
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-28 13:08:43

ze by se jednalo o jednu nejmenovanou firmu v kralovehradeckem okrese..:-)?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-07 10:41:35
avatar
Ano Hradec Králové jest to město vyvolených.
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 02:41:04
avatar
na slovensku je opticka siet len v 8 mestach a to ponuka orange a t-com s rychlostou az 70 mbit.ked se som pytal krstneho (robi dakeho veduceho takehoto oddelania v Bratislave),ze kedy to pride aj ku nam (do Lucenca-malicke mesto na strednom slovensku)tak povedal ze uz na dalsie rozsirovnanie niesu peniaze.takze sa musim uspokojit so svojim 3,5mbit pripojenim
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 16:16:08
avatar
Tak ja sa pochválim s mojim dial up za 16€ mesačne a 3kb/s
(iny kabel neni)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3kb/s 2009-08-07 17:17:11
avatar
Hele 3kilobity/s - to ses asi přepsal né ? To je hrozně málo (i kdyby to bylo ve špičce).
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 18:01:36
avatar
Tak asi 3 kB - kilobajty sorry no. S tymi bity by som to tu ani len tak nenapisal a za 16€ Ale aj tak je hrozně málo.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-08 20:54:40

co vykritie napr. T mobilom alebo pod. a od nich mat tu kartu do notasu? Predsa je to lacnejsie a rychlejsie alebo aspon rychlejsie
Hfero3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-09 17:21:13
avatar
T mobile pokrytie nema, akurat orange- nejakych 13€ ale len 1500 MB - i s tym dial up dam 2x toľko a ktomu som este easy
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-09 23:21:27
avatar
sakra stalkere tak to jsi v prdeli...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-04 09:55:02
avatar
tak to si frajer, ved ked som mal dakedy dial up tak som z napsteru tahal hodinu jednu mp3, to bola zavratna rychlost
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-07 21:00:52
avatar
To je teda mazec, proč sakra já bydlim na vesnici . No radši se nebudu rozepisovat o parametrech mého ufon připojení, mohlo by se někomu udělat špatně. (pro mě osobně bude revoluce i Wifi ).
Měl bych dotaz k té optické lince - ta nemá žádnou agregaci?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - agregace 2009-08-07 21:58:18
avatar
Ne nemá. Souvisí to s tím, že je to síť typu hvězda. Od každého zákazníka vede individuální kabel, který končí až někde v centrále. Ptal jsem se i na pokles rychlosti ve špičce (jako že nestahují jenom sousedi ale celý Hradec) a to prý taky nehrozí. Takže min. garantovaná rychlost je ta co si zaplatíš. Navíc ta linka umí přenést 2,5 Gbit/s - kvůli full HD signálu televize a dalším službám, které se na ní můžou přenášet společně s netem, takže se perspektivy do budoucna nebojím. Jo ufona ti nezávidím - musíš mít dobrý signál aby to nebylo úplný peklo.
PS: Život na vesnici má taky svoje. Já například bydlím u frekventovaný silnice a občas mám chuť na ni naházet ježky ze hřebíků. A domácí vajíčka . .
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-08 13:12:54

Já asi dva roky živořil s 512Kb/s, wi-fi připojení. Až se mi asi před týdnem podařilo všimnout že (záleží odkud) stahuju až 450KB/s, kouknu tak na speedmeter a nestačím se divit, net mi jede 4Mb/s. Provider se vůbec o ničem nezmínil, a tak se ani neptám. Doufám že už to tak zůstane.
sleeperTV [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-09 03:31:07
avatar
doma 1Mb/s wifi(download cca 80Kb/s az 100) 16€ mesacne...a na intraku optika 20€ na semester(download ??? este som na jeho limit nedosiahol ale max co som skusal tak 12 Mb/s)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-09 15:06:35

Kabel 5120/384 29.84€.Dost drahe ale ked u nas v obci je jednina konkurencia predrazeny Wimax,Wifi a dialup.Optika ci ADSL tu za mojho zivota si nebude.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-09 20:34:55
avatar
mnu já mám za nějakých 350 kč Wifi připojení 6 Mbit/s, bez omezení, bez agragace. Jsem spokojen jenom teda upload je slabší kolem 1-1,5 Mbit/s. Mnu ale za stejnou cenu mět víc než třikrát rychlejší optiku to bych si dal říct.
PlayerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-12 17:22:55

Já osobně platím 300kč mesíčne. Domů mi vede Gbit UTP , optika je asi o 4 spoje dál. Rychlost nemám garantovanou, al etřeba právě teď jsem naměřil Download 59.64Mb/s a 25.49 Mb/s. http://www.speedtest.net/result/538325950.png
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - WOW 2009-08-12 18:03:35
avatar
No to je nádhera. Má tohle připojení víc lidí nebo jsi nějaký VIP (jako že máš přístupový bod u sebe a přes tebe se připojujou další) ? Nabízí to firma nebo občanské sdružení ?
edit- podle toho obrázku co jsi vložil tak je to klfree sdružení,takže sis asi musel nějaké vybavení koupit.
PlayerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-12 20:23:58

to klfree neni presny.. jedna se o sdruzeni pilsfree.Pripojeni jako ja ma jen par sidlist,ostatní maj slabší páteře a nebo wifi. Nicméně instalační poplatek je v dnešní době asi jenom 300-500Kč.
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-23 22:10:06

souhlasim, je to nadhera na pilsfree jsem take i kdyz fullHD vysilani bych si nechal libit, ale s IP TV se uz u nas experimentuje ;)
teves [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 12:11:48

taky jsem uživatel pilsfree na optice a mohu jen potvrdit slova kolegy PlayerX.za 300 měsíčně je to bezkonkurenční,i s přihlédnutím na pár minutových výpadků za měsíc.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 12:20:51
avatar
No tak v Plzni to máte v suchu. Ještě že existují podobná sdružení, protože tam kde komerční firmy nabízej jen shity máte na výběr. Snad se i díky nim některý firmy chytnou za frňák. Aneb jde to i bez stupidních reklam a falešných slibů.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No mladenci, tak 2009-08-13 12:25:00
avatar
to sa mate. Ja mam ledva 800 Kb/s (okolo 100 KB/s) a to zijem v UK, podla nasich meritok vyspelej zemi :-). Optiku ma napriklad Virgin, ale len do hlavneho pristupoveho uzla, takze aj ked platis optiku, do domu to privedu klasickym medenym koaxialom.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - england 2009-08-13 15:32:23
avatar
No jo, vyspělá Anglie má novější vozovej park než ČR,SR, ale co se týče připojení tak Japonsko, Jižní Korea, Švýcarsko, Čína, Nizozemí a další země jsou s optikou dál.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 17:05:21
avatar
mnu když sem žil v Anglii tak sem mněl nejdřív nádherně fungující ADSL 12Mb/s. Jenže potom sem se přestěhoval do jiného domu a tam byl nějaká zasratá kabelovka přes kterou šel internet asi jako z dial-up připojení - no hrůza.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 18:24:53
avatar
No o to jde. Čecho-slováci, britové a další jsou rádi za dobře fungující ADSL, ale země co vsadili na optiku už dřív (nebo se ADSL nestihla rozšířit) od ADSL už ustupují. Můžeš to brát jako moji rozmazlenost, ale ADSL 12Mb/s má stejně slabej upload a rychlost kolísá jak sviňa, a tak max. rychlosti dosáhneš jen ve 3 hodiny ráno (když máš dobrý kabely+vliv vzdálenosti od ústředny). Nedivil bych se kdyby ADSL byla třeba pro Japonce jen něco jako Dial-up pro nás.
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 22:33:57
avatar
Mě je celkem jedno jakou mám rychlost (oficiálně mám 1,5Mb/s reálně od 0,5Mb/s do 5Mb/s) hlavně když si na tom zahraju bez lagů, což často není.
Edit: zapomněl sem dodat, že to je wi-fi a platim 360.
Edit č. 2: http://www.speedtest.net/result/539413550.png extra rychlost, víc sem nikdy nenahnal a obyčejně mám 4x míň.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lag/ping/latence 2009-08-13 19:24:57
avatar
To sem v článku neuvedl, ale odezva je u optické linky taky bezkonkurenční. Uvádí se do 2ms. To se budou hrát 3D řežby po síti
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-13 21:29:35
avatar
to jo. Ale nevím já mám ted u připojení přes Wifi průměrnou odezvu kolem 15-20ms a bohatě to stačí i na hry. A to se říká že u Wifi je nevýhodou velká odezva. U spoustu ADSL sem vyděl daleko horší odezvy.
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-14 14:05:08

A jakej je smysl toho clanku krome toho ze nam autor chtel sdelit ze mam tak hustou linku ? xD

Ja mam uz cca 6 let pouze wifi pripojeni a nutno rici ze jsem taky zazil obecne problemy spojene s wifi. Ale celkove za ty leta si opravdu nemohu stezovat baco vis ikdybych mel moznost kdovijake optiky tak bych se na ni vybodnul.

Kdysi davno prvni wifi na 2.4Ghz, vyhrazena linka , 100kbps, za 400mesicne, byl sem spokojenej jedine o co me slo byly nizke pingy - coz bylo naprosto perfektni 15-20 ms v te doby me toto mohl zavidet kde kdo, sestahovani to bylo sice hodne spatne ale v te dobe megabity nebyly beznou veci .)

Prestehoval jsem se do mesta a zacalo to byt horsi - 2.4Ghz wifi v zarusenym meste kdesi kazdejkokot da na strchu pomalu 30dB antenu a prehlusi vsechny v okoli...

Tak jsem zacal uvazovat o 5Ghz wifi, adsl jsem v zadnym pripadenechtel, optika nebyla,... nakonec jsem poridil to 5Ghz wifi - 500kc mesicne, 4Mb down 2Mb up, vyhrazena linka, a pingy mam porad luxusnich 20 a jsem naprosto spokojen.

Ano s wifi jsou obecne spojene problemy jenze neni to pravda - zalezi jak moc si na tom vas technik da zalezet, ja jsem s tim mel ze zacatku taky problemy ale moje sobotni i nedelni telefonaty jim nedaly spat, a od te doby u 2 roky s tim nemam naprosto jedinej problem ping je stale konstatni 20, a dokonce i kdzy dost silne prsi tak to proste jede jako kdyby se nic nedelo - o tom jsem si u 2.4Ghz mohl nechat jen zdat.

takze k cemu nejakou optiku - nejak moc nestahuju a na tech par gb to staci a stejne vetsinou sosam jen kdyz spim, pingy po onlinu je zbytecne resit jestli jsou 5ms nebo 20ms - a kokot kterej si mysli ze i mezi timto je na onlinu byt jen teoretickej rozdil kterej nepozna si myl taky - protoze existuje neco jako interpolate .)

Tazkze asi tak, ja jsem spokojen, optiku nepotrebuju, mam plno kamaradu co maji doma natahlou 50Mb linku, ale k cemu proboha ?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - masochistovi 2009-08-15 09:49:05
avatar
Smysl je shrnutí situace na trhu a upozornit na nastupující optiku. Tvoje výlevy ohledně toho, že optiku nepotřebuješ a stačí ti ubohý wi-fi-(proč mě bůh trestá ?) - když bys mohl mít optiku za 350 Kč měsíčně tak bys bral wi-fi ? Pingy začneš řešit až začneš hrát po netu něco jinýho než tetris - pokud nehraješ tak je to jedno, ale proč se vyhýbat lepšímu ? Pro hry online je to velká výhoda mít nízký ping. Trabant ne cestování taky stačí, ale lidi narozdíl od tebe nejsou masochisti a tak kupujou i BMW (ale dráž což u mé optiky neplatí a proto jsem tak nadšenej). Jo a nemachruju - vím o rychlejších připojeních - jen na ně nemám prachy. Jde o poměr cena/výkon. Platíš 500 KČ měsíčně za 4/2Mb a jseš naprosto spokojen ? Jistě chápeš, že já budu spokojen víc - a to tě asi tak naštvalo žes musel napsal svůj blbý a zbytečný příspěvek. Seš natolik omezenej, že si neumíš představit k čemu by ti bylo cokoliv lepšího než wi-fi 4/2Mb - to mluví za vše. Pokud ti někdo nabídne optiku za rozumnou cenu a ty to odmítneš se slovy "nechci, jsem naprosto spokojen s mým wi-fi" tak bude tvoje přeměna v masochistického blba dokonána.
PS:Na telefonování a přenos obrazu přes webkameru je 2 Mbit upload slabota (i s vypnutýma P2P klientama). Je to trápení - slyšíš každý druhý slovo pokud vůbec. Já telefonovat chci i s obrazem - když máš příbuzný nebo známý v cizině tak se to hodí. Takže k čemu nějakou optiku ? To se masochistovi těžko vysvětluje.
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-17 01:35:26

Edited by Rebel44: Smazano pro porusovani pravidel - priste si ty urazky nech pro sebe a diskutuj slusne bez napadani ostatnich...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-16 20:43:23
avatar
já nechápu co řešíš. Pokud tě článek nezajímá tak ho nečti. Tohle je blog a lidi tu píší o tom co je zrovna zaujalo.
Konstantní ping na Wi-fi není možný. Wifi má nějaký průměrný ping, který vždy kolísá +/- 5-10ms (pro 5GHz pásmo je průměr nějakých 20-25ms). Naopak optika, či některé kvalitní kabelovky mají konstantní ping, který nekolísá.
EDIT: je zajímavé že každý hráč css si o sobě myslí že je profesionální hráč (netvrdím tím že ty nejsi)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - profíkovi pařmenovi phoenixovi 2009-08-17 01:37:12
avatar
(edited) tvého prvního příspěvku spočívá v jediné věci. Vyplývá z něj, že i kdybys měl možnost mít optiku tak bys jí odmítl. A to je celé jádro pudla. To by udělal jen dement-masochista. K tvojí námitce týkající se upozornění lidí na optiku. Tu optickou přípojku tam musí někdo zavést a ten někdo musí mít schválení od družstva nebo předsedy. A to bys něvěřil kolik baráků to jen tak bez důvodu odmítlo - asi masochisti jako ty. Chápu, že nemůžeš vědět jak probíhá budování tý sítě v našem městě a jak musej obchodní zástupci tý společnosti přesvědčovat neinformované blby, a tak ti to nemám za zlý. Co se týče tvýho oblíbenýho pingu. Je to jedna z výhod optické sítě a čím nižší ping tím lepší - ty víš jak se budou online hry vyvíjet do budoucna ? Já to neuváděl jako tu nej výhodu(v článku jsem to dokonce jako výhodu vůbec neuváděl), jen jako další menší plus, tak se toho nechytej jak tonoucí stébla.

Wi-fi jako bezdrátová technologie nemá konstantního vůbec nic. Tolik k tvému tvrzení o konst. ping 10 s wifi. To sem ale naivka viď ?

"A doporucuju si muj prispevek precist jednou pak jeste a pak jednou a treba to pochopi i takovy clovek jako vy "
Toho smajlíka jsi tam dal jako upozornění na tvoji maďarskou češtinu ? Místo countra bys měl začít číst nějakou literaturu -jednou pak ještě a pak jednou

"A dovedu si predtavit co s 20megabitem - ale takovou cinnost kterou by me nezvladalo moje 4mb wifi a byla by potreba poradna linka nedelam a dohledne dobe ani neplanuji"
Nezní ti to trochu blbě ? Dovedeš si to představit, ale nechtěl bys to protože ti 4Mb stačí ? Zas musím použít tu analogii s auty. Já ferrari nepotřebuju, můj trabant mě plně postačuje. Jakou činnost by nezvládly tvoje 4 Mbity ? Fakt netuším, protože můžeš napsat přesně to samé i s rychlostí 1 kbit/s. Asi bude všechno o něco rychlejší. . .

Pokud napíšeš odpověď tak mi odpověz na jednoduché otázky. Opravdu bys neskákal metr do vzduchu když by ti místo tvýho předraženýho wi-fi někdo nabídl to co mně ? Fakt bys řekl - moje wi-fi mi dokonale stačí- a odmítl bys to ?

Edited by Rebel44: Editovano pro porusovani pravidel -debatovat bez urazek ...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to phoenix 2009-08-17 20:54:12
avatar
"Ja mam uz cca 6 let pouze wifi pripojeni a nutno rici ze jsem taky zazil obecne problemy spojene s wifi. Ale celkove za ty leta si opravdu nemohu stezovat baco vis ikdybych mel moznost kdovijake optiky tak bych se na ni vybodnul. "

Ani mi nemusíš odpovídat tohle jasně ukazuje tvoji omezenost. Nemám chuť přesvědčovat největšího fandu wifi v Evropě, tak jdi prudit pod jiný článek Phoenixi.
sedlja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - UPC 2009-08-26 15:27:28
avatar
Já jedu na chello easy a nestěžuju si...alternativu mám netbox a kyslík...ale od posledního zrychlování mám kolem 16Mb down a 1,2 Mb upload...stačí mi to, platím(no řekněme- zatím platí rodiče ) nějakých 570 vč. dph...co sem koukal posledně na web UPC, měl bych mít tuším jen 10...takže příjemnej bonus těch 6 navíc(králikárna plná důchodců - s netem sme tam tuším 3-4 na 35 bytů), upload neřeším.
Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 30/1,5 Mbit UPC 2009-08-27 12:42:03

Tak já jsem podepsal 30/1,5 Mbit u UPC na rok za cenu 490Kč vč. DPH
Optiku jsem chtěl, ale kabel končil ve vedlejším domě, v našem (bývalý družstevní, nyní společníci) se asi nejdříve nějak šprajcly. Letos to natáhnou i k nám, tak až vyprší smlouva, nejspíše přejdu...
Jinak nechci dělat reklamu, ale v Opavě ten poskytovatel dává za 900 Kč 100/100 Mbit s Kabelovou televizí a telefonem, což taky není špatné...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 100/100 Mbit 2009-08-27 18:55:16
avatar
Nemám zkušenosti se 100 Mbit, ale mám pocit, že tam už musíš stahovat z více zdrojů abys tu linku opravdu vytížil. Nedávno jsem byl na jednom rapidshare serveru a tam uváděli max. rychlost stahování 25Mbit/s. No časem budou zrychlovat i servery takže do budoucna dobrá rychlost
Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-28 09:51:32

Zkušenosti se 100/100 mám a máš pravdu, servery to dávali max na 50Mbit.
U Rapidshare i teď jedu jen v 50-ti % případů na max (3,6-3,8MB). Jinak kolem 2MB.
Důvod, proč u rapidshare už nevyužiješ naplno svoji linku je i to, že můžeš stahovat max 2 soubory přes jpdownloader apod..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-30 20:45:50
avatar
pokud máš Premium u rapidshare můžeš stahovat tolik souborů kolik chceš a teoreticky by tak mnělo jít vytížit naplno i tu 100Mbit linku. Jenom záleží na tom aby jednotlivé soubory nebyli stahovány ze stejného servru. Před začátkem stahování je možné si vybrat z kterého servru to má tahat.
V každém případě ale 100Mbit je již opravdu pro normálního člověka zbytečnost. Něco kolem 10-20 Mbit musí stačit každému.
Větší problém já vidím v uploadu kdy často je sice pěkné když ti levně nabýdnou 12Mbit linku, ale co z toho když upload je nějakých mizerných 0,5-1 Mbit.
Zajko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - optika 2009-08-27 16:23:28

nedavno mi zaviedli optiku, technologiou ftth a na novom nete som fical uz o 2 dni ako som uzavrel zmluvu. pripojenie mam 20/1 mbps a uplne mi vyhovuje. platim 360skk/12€ na mesiac co myslim ze nie je najhorsie...oproti tomu ked som mal wifi, 4km vzdialeny vysielac a linku 100mpbs s agregaciou 200 uzivatelou a platil som 500skk mesacne za pripojenie, ktore niekedy aj 2 tyzdne neislo a na drahej hotlinke som nic nevyriesil...ani chvilu som nevahal...stastie ze byvam tiez v 'kralikarni'
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-30 20:47:43
avatar
no jo no to já "nekrálík" asi navždy skončím u Wi-fi
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-30 20:59:44
avatar
zase my "nekralici" mame jine vyhody..nebo aspon me 5 let v kralikarne stacilo a vratit bych se tam uz nechtel me wifi treba v pohode i staci..hry na steamu stahnu klidne pres noc a ping mam kolem 20-40ms, takze na hrani taky v pohode.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-08-31 16:06:32
avatar
tak já si taky na svou wifi nemůžu stěžovat (až na hodně přiškrcený upload), ale přeci jen ta optika za pár švestek 20-30Mbit a stabilní hodně nízký ping...
Pindra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 14:10:49
avatar
Já jsem připojen přes KLfree.net (občanské sdružení) a co jsem testoval přes Pražský servery, tak D/U je 64/32 MBit/s

A je to teda wifina no, tudíž občas nějakej ten výpadek či zpomalení
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-05 22:39:10
avatar
No z diskuze vyplývá, že Čechy(a Slovensko) jsou opravdu wi-fi velmocí - snad se to časem změní a přiblížíme se vyspělejším zemím.
Coreyec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Internext 2009-09-21 19:35:53

490Kč/měsíčně
10MBit dwon 2MBit up, 1:1, zadna omezení
Připojení přes optický kabel. Pingy prumer 5-7.
Martin_o5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nejen městské králíkárny 2009-10-02 08:33:18

Optická síť není výsada králikáren a měst. Mám to štěstí, že bydlím ve vesnici(2500obyvatel), kde optická síť funguje již 2hým rokem. Připojení 20/10Mbps (download mimo špičky i 35Mbps),ping do 10ms a k tomu kabelovka za 350kč měsíčně.
Obec síť vybudovala rok po vodovodu, při jehož výkopu uložila chráničky pro optické kabely... a rozhodně nejsme jedinnou obcí v ČR co něco takového má. Chci jen říct, že něčeho takového se lze dočkat i na vesnici v rodinném domku. Doba naštěstí pokročila a wifi také nechci ani vidět
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-05 17:07:14
avatar
Optika se časem musí rozšířit všude- jen musí shnít staré telekomácké kabely. By byli blbí kdyby při výkopech nepokládali optiku. Ale i tak to bude trvat...
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - V Telecomu, později v 2009-10-16 18:04:17

Telefónice blbí nebyli a jejich optika vede v každém chodníku ve městě. Jenže - běž za nimi, že ti jejich optika vede metr od domu, ať tě připojí....
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - od doby vydání článku 2009-10-16 18:01:30

došlo k drobné změně. Nejmenovaný provider v našem městě (alespoň mám za to, že jsme s autorem ze stejného města), navýšil beze změny ceny základní rychlost na 30/30 Mbit, tj.připojení za 350,- Kč měsíčně a zavedl rychlost 60/40 Mbit za bratru 550,- Kč měsíčně, včetně DPH.
Na začátku byl geniální nápad použít pro rozvod optických kabelů už vybudovanou infrastrukturu horkovodu, který je zaveden do většiny bytových domů ve městě. Většina z postižených a většina z nás, nejpozději do roka ohrožených, se ještě nevzpamatovala ze šoku.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-17 19:18:23
avatar
No petrsi díky za info. Máš pravdu a je to nádhera - jsem netušil, že se ještě zlepší. Na konci roku se asi radostí zblázním. Neuměl jsem si představit 20 Mbit/s a teď budu mít za stejnou cenu 30 Mbit/s. Jo a jsem ze stejnýho města- HK.
petrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-18 23:29:44

Snad se to smí. Je to link k tématu :-)
http://www.magnalink.cz/cenik/
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-24 15:56:57
avatar
Ciste teoreticky, to co putuje v optickych kabelech je svetlo a to ma rychlost svych 300 000km/s, coz znamena, ze k tomu, aby to svetlo procestovalo pul sveta bude potreba nejaky cas v radu milisekund...

Jinak ja mam pripojeni pres UPC DL 12mb/s, UL 4mb/s, nicmene to pripojeni ma hodne caste vypadky - hlavne v noci a to treba i na hodinu. A stabilita pripojeni je naprostro otresna...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 764x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1121x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1446x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1303x
Komentářů: 6
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?Čtvrtek, 07 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2928x
Komentářů: 1
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingem
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingemÚterý, 05 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1908x
Komentářů: 3