Asi více uživatelů již přemýšlelo nad tím, jak zprovoznit DirectX 11 pod Windows Vista. Jelikož jsem to také zkoušel, a to úspěšně, mohu se s Vámi podělit o to, jak se to dá udělat.
Máte již koupenou novou grafiku podporující DX11 či zvažujete její brzký nákup a rádi byste ji plně využili na Windows Vista? Máte smůlu, protože Microsoft opět nasadil svou politiku zvýhodňování nového OS před starším a DX11 pro Visty vypustí až společně s SP3, který je prozatím v nedohlednu. Pánům od tomshardware.com to ale nedalo a začali zkoumat, jestli by to nešlo nějak jinak než čekat na SP3. Výsledkem jejich snažení je patch, který úpravou registrů odblokuje update DX. Zajímavé je, že po aplikaci patche je následně možné DX11 naistalovat přímo z Windows Update, což jen dokazuje, že MS má již finální verzi tohoto grafického rozhraní pro Visty, ale záměrně jeho stažení blokují a tím nepřímo nutí uživatele k přechodu na Win7.
No nic politiku MS nechme stranou a poďme si popsat, jak na DX11 pod Vistami. Základním předpokladem jsou nainstalované Windows Vista SP2 (SP2 je nutný), druhým předpokladem je stažení a rozbalení samotného patche.
Patch je možné stahnout v .rar souboru zde .
Po rozbalení spusťte soubor s názvem Platform Update for Windows Vista_Beta.cmd přes administrátorská práva (tedy pravé tlačítko na soubor a "Spustit jako administrátor", nebo-li "Run like administrator") - viz. obrázek.
Patch provede úpravu registrů a následně vám oznámí úspěšnost. Nyní je již vše jednoduché. Stačí spustit Windows Update a dát vyhledat nové aktualizace. Vyberte update s názvem Platform Update for Windows Vista (KB971644) a nechte ho nainstalovat. Po updatu restartujte počítač a je hotovo.
Nyní máte DX11 na Windows Vista. Sám jsem, přestože mám pouze DX10.1 grafiku, tento postup ze zvědavosti provedl a tady je důkaz, že návod funguje.
Jako taková zajímavost je, že nyní po spuštění Unigine Heaven benchmarks je mi nábídnuta možnost testování v DX11 včetně možnosti aktivování Tessellation (tesselace). Vypadá to jako blbost vzhledem k tomu, že mám jen DX10.1 grafiku a blbost to bohužel taky je. Sice po zvolení DX11 a zapnutí tessellation se benchmark spustí, ale proběhne klasicky jen v DX10 bez tessellation.
Celý návod najdete v originálu na tomshardware.com
|