Polemika o objektivnosti Tisk E-mail
Napsal Jan P.   
Wednesday, 24 November 2010
altUž mě nebaví ty neustálé řeči ohledně "objektivity", podávání věcí "v kontextu a v souvislostech" a jediné pravdy. A tak jsem se dostal k psaní této polemiky.

 

 

 

Určitě každý z vás narazil při čtení článků na tomto webu na spojení typu "objektivní recenze", "objektivní test", "zhodnocení s přihlédnutím ke všem souvislostem a kontextu". Proto budu hned na začátek citovat amerického spisovatele a novináře Michaela Pollana.

"Myslím, že naprostá objektivita je nerealistický cíl; nicméně nestrannost nikoliv.”
Michael Pollan

Stejně, jako neexistuje jedna jediná pravda, což zmiňuje i Čapek, tak neexistuje objektivita. Proč si tedy musíme v každém článku přečíst o tom, jak bude zmiňovaný text objektivní? Proč by to neměla být samozřejmost, že autor bude psát pravdu? Namísto toho je tu pořád chvástání "já jsem objektivní", "já mám pravdu", "jak jsem ostatně správně informoval před X týdny" atd.

Diskuze se vždy rozběhnou především v případě herních recenzí. J. Stach je nazývá objektivní, jelikož je "posuzuje podle objektivních hledisek, a pak i hodnocení je objektivní" (citace J. Stacha z diskuze 22. 11. 2010, 14:57:56).
Jenže jsou tyto tři, prý objektivní hlediska, dostačující? Dá se každá hra ohodnotit podle:

  • hratelnosti
  • technického zpracování
  • poměru cena-zábava-trvanlivost

Já si myslím, že nikoliv. Když odhlédnu od faktu, že recenze vyjadřuje subjektivní názor autora, tak některé hry se jednoduše takto zaškatulkovat nedají. A co případy, kdy logickou hru recenzuje fanoušek RPG nebo o nové Fifě píše odpůrce fotbalu? Pak se automaticky do textu dostanou autorovy emoce a vlastní pocity, tudíž se recenze od vysněné - a nedosažitelné - objektivity ještě více odchyluje.

Osobně vím, o čem mluvím. Již několik let píši recenze na freeware a indie hry a z mé zkušenosti nelze každou hru hodnotit jen podle těchto třech pohledů. Ostatně ani kdyby jich bylo víc, tak to nepomůže. Každá hra je de facto originál (i když kopíruje jinou hru nebo je jejím remakem) a obsahuje takové prvky, které recenzentovi buď sednou, nebo ne. Otevřeně přiznávám, že moje recenze NEJSOU objektivní, ač se snažím do nich emoce nevkládat.

Jenže na tomto webu recenzent nikdy nepřizná, že by se jeho pohled mohl lišit od ostatních! Automaticky je tak každý, kdo vyjádří nesouhlas, označován za "buřiče" a je na něj slovně zaútočeno, že jeho názor je rozhodně mylný.

Podobně, jaký má J. Stach důkaz o tom, že ostatní herní recenzenit nejsou objektivní (což zmiňuje v téměř každé recenzi)? Schválně se podívejte, kolik 9/10 hodnocení padlo například na Bonuswebu za celý (!) letošní rok: 4 (Mass Effect 2, Starcraft 2, The Ball, Amnesia). A to jsou prosím dvě z nich indie hry, které se přeci jen posuzují trošku jinak.

Na Hrej za stejnou dobu padlo 9/10 10 krát, jednou 10/10 (Mass Effect 2). Pokud zvážíme, že počet recenzí na zmiňovaných serverech dosahuje několika desítek, spíše téměř stovku, tak to není zas až tolik nadhodnocených titulů. Nebo snad dostaly zmiňované hry na tomto serveru výrazněji jiné hodnocení?! Pochybuji! (Football Manager 2011, Fable III, Amnesia, Limbo, Starcraft 2, Monkey Island 2, Splinter Cell: Conviction, Just Cause 2, Assassin's Creed 2, Battlefield Bad Company 2) - opět z toho jsou dvě indie hry.

 

A jaký je tedy závěr? Ten ať si z výše napsaného udělá každý sám. Já však zůstanu u toho, že recenze her na tomto webu nebudu ani nadále číst. V případě Call of Duty: Black Ops vs Medal of Honor jsem udělal výjimku a jen jsem se utvrdil, že je to výjimka potvrzující pravidlo a že to rozčílení za to nestojí.

Ad holoway: Článek je názorem čtenáře a přispěvatele tohoto webu, není tedy názorem DDWorld.cz. I takováto věcná kritika má v sekci "blogy - ostatní" místo, avšak upozorňuji předem, abyste si rozmýšleli, co napíšete do diskuze. Díky

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-24 16:42:41
avatar
Samorejme, že názor jedného nie je objektívny ale stále bude subjektívny, atď.

DD píše recenzie inak ako ostatní a to bez vplyvu výrobcov hier, hardware alebo software. Ale stále je to subjektivita.

To že DD pri každej recenzii píše o objektivite, tak to je... no ja by som to nerobil. Ja by som v jeho koži radšej len písal recenzie a nech moju kvalitu recenzií preslávia iní ľudia ako keby som sa ja musel stále vychvaľovať.

Ja si vždy prečítam s chuťou recenziu na tomto webe a nejaké veci čo sa mi nepáčia tak to ignorujem.
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-24 17:24:12
avatar
Ačkoliv jsem se obdobné výroky a velmi častá napadání ostatních webů, zejména OBRa, naučil brát jako jistý místní folklór, také bych se raději zaměřil na obsah článku, než si četl ona bití v prsa.
Přikláním se tedy všemi deseti k názoru pisatele. Považuji tento web za do značné míry unikátní svou redaktorskou základnou, nadšením a velkou snahou o to, nenechat se ovlivnit vydavateli, výrobci a ani mainstreamovým názorem. O to je takový názor cennější a hlavně SUBJKTIVNĚJŠÍ.
Z mého úhlu pohledu, ať už mezi autory DDW a dalších magazínů na osobní úrovni cokoliv, nevede cesta z bitvy cestou vracení úderů. Kdyby se autoři více soustředili na svou redaktorskou práci na místo zapichování špendlíků pod cizí nehty, byl by tento magazín mnohem, mnohem lepší. Jenže to vyžaduje určitý nadhled i v případě, že někdo na mě hází bláto a sám si pamatuji, že jsem tento nadhled byvše ve věku redaktorů někdy také hledal těžko.
No, snad se časem poučí...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-24 22:44:34
avatar
Tak vetsina tady z nas snad ma rozum a dokaze nektere clanky, co se jim nelibi brat s nadhledem a kdyz uz se zapoji do diskuze tak rozumne argumentovat. Je jasne, ze i vyjimky se najdou a na ty pokud nebude clovek reagovat tak 1, otravi toho pisatele 2, nebude balastit diskuzi.
Osobne si recenze ctu a pohled na hru si udelam podle sebe. To znamena, ze i kdyby hra mela 100/100 a me nesedne, tak ji hrat nebudu a naopak muze to byt propadak a s chuti si ji zahraju.
Celkove je tenhle web dost dobrej a redakci preju hodne sily do dalsich clanku
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-24 23:39:36
avatar
Souhlas, že je nutný brát články s nadhledem a filtrovat si určitý věci, ale čeho je moc, toho je příliš. Když pak musím z 98 % všech článků odfiltrovávat pořád ty stejný věci - a zřejmě nejsem jediný, komu vadí -, tak by měl mít každý kvalitní autor v sobě kus sebereflexe a zamyslet se nad tím, jestli je to opravdu nutné tyto stále se opakující věci dokola psát.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 00:12:38
avatar
Teď je otázka, zda je to potřeba tam psát nebo ne. Zrovna co se týče recenzí her, tak je to potřeba skoro v každém případě, který je tu recenzovaný.

Třeba poslední Fallout byl krásným případem toho, že to, jak recenze dopadly jinde, bylo potřeba určitě napsat, neb je na mnoha vidět, že jsou jaksi takové obecné a tudíž asi recenzent neodehrál celou hru, resp. třeba se na konec dostal, ale moc to neměl čas probádávat (a hrál to na easy), což DD udělal (a easy u něj nehrozí) a pak o tom napsal (plus další aspekty, napadl mě tento).

U toho mi nevadí ani to, když je to někde v článku zopakováno v porovnání. Takže třeba toto je diskutabilní a DD se v těch recenzích právě tím porovnáním jasně vymezuje v recenzenta her, který dokud to neprojede třikrát, tak o tom nemůže napsat, neb nemůže říci, že hru pořádně hrál.

Tam se pak zrovna divím, že se naráží na hry. Ale spíš je to tím, že moc řešíte (jak DD tak ostatní) slovíčka "subjektivní" a "objektivní", což je zbytečné, neb se to podle mě nezmění.

Ty recenze her jsou jiné, mají být jiné a to je na nich super. Já je třeba mám rád a v podstatě moc jiných velkých článků nečtu jako ty recenze her. Samozřejmě, že hodnocení na konci je subjektivní, jeden by dal tady méně, tady více, ale zase nějaká ta čísla to na závěr chce, že.

Nechápu, že to tak berete vážně. Jasně, značí to to, že máte zájem, aby to bylo z vašeho pohledu lepší a líbilo se vám to ještě více, nelze popřít, že tomu tak je, avšak až tak to přehánět často...nevím. Někdo začne, DD se přidá a už to je na prd.

Každý stejně má svého oblíbeného recenzenta, o kterém ví, co čekat a jaký jeho posudek či zjištění má brát jak moc vážně pro svou představu o hře.

Já také vím, že u recenzí Spáčilové mi na protější straně rubriky Sport v Mladé frontě stačí přečíst nadpis a hodnocení, upřímně se pobavit perexem a jít zase o stranu dále. Nikam nepotřebuji psát, že se to nedá číst, že jsou to hlody a kraviny...no tak tady to třeba bude podobné. Pro někoho jsou výborné ty recenze a má je rád (často můj případ) a někdo ne. Uvidíme, zda na to zareaguje i DD, ale abychom si pak nezkazili tuto poklidnou diskuzi...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 00:51:02

Taky je dobré brát v potaz, že jsme zvyklí na jiných webech na psaní od více autorů , kteří se věnují stejné problematice řekněme palčivých témat, kde objektivita je podložena z více stran.

Proto není nikde tolik konfliktů... tedy až na vytypované jedince/autory, kteří mají podobný problém se čtenáři skoro podobný jako je tady. Nemusím snad blíže vysvětlovat koho myslím.

Musíme si ale uvědomit, že pokud jde o posuzování objektivity, tak narážíme pouze a jenom na jednoho autora, což není zrovna fér.

Na druhou stranu pokud od autora není zájem naslouchat čtenářum, aby se řekněme zplepšila uroven psaní témat v kontextu... tak jakakoli snaha jde do kytek... bohužel.
Nicméně mam respekt a beru to s nadhledem
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 15:51:50
avatar
ono by to vsechno bylo v poradku a takovyhle veci by se tu vubec neobjevovali, pokud by DD o sobe porad dokola netvrdil jak je objektivni a jenom jeho recenze a testy sou ty spravne a jak ostatni to vsichni delaji spatne nebo sou podplaceni a jak vsichni i tem nejvetsim propadakum davaji vysoka hodnoceni a tak dale porad dokola...pritom treba zrovna na fallout bylo spousta recenzi hodne rozsahlych a podrobnych..mnohem podrobnejsich nez tady. ale DD se proste musi obecne do vsech ostatnich recenzentu takle navazet. tohle do recenzi nepatri a kdyby to nedelal tak se tady v blogu zadnej takovejhle clanek neobjevi a nic podobneho se tu neresi...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 02:36:20
avatar
Co sa týka HW, tak DDho ako tak viem pochopiť, ale pri hrách by bolo fajn, aby sa absolutne vykašľal na všetkých ostatných, pretože hry su jednoducho príliš osobná záležitosť, tak ako aj hudba a filmy. Ved aj na CSFD dá jednému danému filmu mnoho užívateľov hodnotenia "Odpad", ale mnoho tiež 5 hviezdičiek a tak isto pri hudbe si ja nikdy nedám dopustiť na Linkin Park, ale mnoho ľudí Linkin Park nijako špeciálne neberie, aj ked všeobečne ide možno o najobľubenejšiu hudbu, ale su ľudia, pre ktorých je to uplný odpad a ja sa kvôli tomu na nich ani len krivo nepozriem a rozhodne im nebudem nadávať, či tvrdiť, že su to nejaký blbci len preto, že s im nepáči LP. A toto musí pochopiť i DD pri hrách. Pre mňa je napr. Hra Fallout 3 totálna nuda. Venoval som jej 5 extrémne nudných hodín a viac som už nedokázal, no rozhodne nebudem nadávať na DDho len preto, že preňho to bola hra roka.

Hry sa objektívne hodnotiť nedaju, HW áno(pokiaľ nejde o HW ovplyvnený dizajnom ako napr. PC skrine), takže tieto dve veci by som absolutne nespajal a na DDho mieste by som sa absolutne vykašľal nato, čo píšu o hrách druhý a bral hry iba ako hry - vec na zábavu a odreagovanie. A čo sa týka HW, tak snažiť mierniť, ale inak som rád, že DD upozorňuje na rôzne marketingové a iné klamstvá a toto je vlastne vec, kvôli ktorej je tento web taký populárny, lenže si to DD kazí mnohokrát tým, že neovládne city a vyzerá to potom asi tak, ako ked ja sa zabudnem a začnem básniť o BMW a síce su to super autá, ale počuvať o nich uplné "básne" je fakt na zmagorenie a ked DD takým štýlom napíše článok, tak si odnesie aj veľa kritiky.
DuDeK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - všechna čest autorovi 2010-11-25 00:19:32
avatar
Velice pěkný článek, nemám slov a díky ti za něj!!!
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 19:27:30

Přesně

Lidem jako tobě jsem dal taky palec ...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 00:57:04
avatar
zajímavý článek a s většinou textu se dá souhlasit, ale osobně si zdejší herní recenze rád přečtu, hodnocení mi přijde povětšinou spravedlivé, akorát opět některé výlevy by tam být nemuseli.
A docela mě zarazil onen dovětek od zdejšího redaktora, ale je v souladu se zdejší praxi že ten kdo chce opravdu diskutovat je hrubě napadán a ban není daleko. Tohle mi přijde trochu zvláštní, protože kdo se dá na novinařinu tak by měl umět skutečně diskutovat, ne jen prosazovat své názory hlava nehlava

P.S: ani bych se nedivil kdyby byl tento článek z blogu odstraněn
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 01:01:39

pššt, vše je OK
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 01:03:57
avatar
Citace:
P.S: ani bych se nedivil kdyby byl tento článek z blogu odstraněn


tvá žádost o BAN za napadání? Já se na novinařinu nedal, mě nezajímá, já píšu o tom jak se věci mají a nezajímá mě jestli je to novinařina nebo ne ... ale souhlasím s tebou, že některé výlevy by být nemuseli, to ale platí zejména i o některých čtenářích a třeba i tvé větě ...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 07:57:07
avatar
opět stejné řeči? Akorát už dobře znám tvé reakce, proto jsem napsal to péesko, je dobře známo že kritiku neseš velmi špatně.
Vydávání internetového zpravodajství ze světa pc že není novinařina? Ale nepovídej, to už potom ten magazín můžeš rovnou nazvat blogem a stylem jsi se k němu od jara hodně přiblížil a tvá odpověď to vlastně potvrzuje, i to že vlastně nemáš ani zájem na plnohodnotném magazínu kde může existovat plurarita názorů a ne jen mírné varianty oficiálního. Nic proti, dělej si to jak chceš, ale tímhle stylem mnoho lidí neoslovíš....
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 11:49:53
avatar
DD nerozčiluj se hned prosím.
Všichni co tvůj web pravidelně a rádi čteme, tak víme, že příspěvky, které jsou mimo názorový proud tohoto webu jsou občas odstraňovány. Někdy to sice zamrzí, ale na druhou stranu je to tvůj web a svým způsobem tvá prezentace a tím pádem máš plné právo odstranit co se ti nelíbí.

Nechápu ale, proč člověk který o tomto obecně známém faktu otevřeně napíše do diskuze, by si tím měl vysloužit BAN. Takhle mu vyhrožovat, to už mi přijde trochu smutné:-( To snad nemáš zapotřebí, ne?

Myslím, že tohle je přesně ten chybějící nadhled, který autor článku zmiňoval... A ihned dodávám, že s autorem plně souhlasím, že je nesmírně těžké si ten nadhled udržet.

Držím palce ať se ti daří tenhle super web nadále provozovat pro potěchu svojí i nás čtenářů!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 23:50:31
avatar
Ne, na to by neměl odepisovat, to je pravda. Měl to rovnou smazat - za druhý a třetí odstavec. Teď už to nemá smysl, ale přesně tohle se tu tolerovat nebude, neb je na celé diskuzi vidět, že to není potřeba, neb slušných autorů a diskutujících tu je hodně.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 20:00:29
avatar
Tak tady je akorát vidět, žes můj dovětek nepochopil a možná proto, byl právě pro takové, jako jsi ty...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 22:33:57
avatar
ten se dá pochopit jen jedním způsobem - jako výhrůžka. Něco ve smyslu - tady pustíme trochu té kritiky aby se neřeklo, ale jak bude něco v diskusi mimo tak letíte, jinak to pochopit nejde....
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 23:32:12
avatar
Ale jde. Pokud odhodíš brýle toho, že ty jsi tu, aby ses bál a my jsme tu nějací páni, tak to je docela normální upozornění k tématu, které vždy ne každý pochopí jako námět na kvalitní diskuzi.

A to proto, neb jsou tu někteří, kteří se snaží provokovat a pak dělat, že nic. To znamená, že se jedná o upozornění na místě.

My jsme tu pro vás, ne vy pro nás. Škoda, že to někteří nechápou. Těch je naštěstí málo...a nejvíce se projevují.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 03:10:40
avatar
Pěkná sebechvála - tak většinou každý magazín dbá na své čtenáře a alespoň trochu jim naslouchá protože když by dělali stejné chyby tak by jim čtenáři odešli a páni redaktoří by mohli psát leda tak sami pro sebe
U velkého magazínu není problém zjednat pořádek když někomu příliš stoupne do hlavy vlastní neomylnost a důležitost - jako model klidně poslouží pct kde p. Obr dělal akorát ostudu, tak dostal befel a už píše celkem dobře. A zde by ta nějaká vyšší instance třeba byla, když už se ani na názor dlouhodobých čtenářů nedá a když se ozvou s dobře míněnou radou tak dostanou akorát ban (viz Gang).
Články zde čtu rád ale kvalita byla minulou zimu vyšší a taky se bezhlavě nevyhazovalo.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 08:16:41
avatar
Sebechvála? Co to? Už jsem si ten svůj příspěvek přečetl pětkrát a sebechválu tam teda nevidím, takže to moc nechápu.

Tady za to nikdo nedostává peníze, takže je situace jiná, než se kterou to porovnáváš.

Gang má ban jo? To ani nevím, každopádně souhlasím. Stal se z něj neustálý rýpal do všeho a pak to končilo tím, že si něco pořádně nepřečetl, rýpal a byl úplně mimo tak dostal od všech ostatních. Takový diskutéři nejsou potřeba. Aby někdo psal pod každý článek, že tady chybí čárka a tady má být velké písmeno a tady je překlep a ještě takovým stylem...a přece to dostal za něco jiného určitě.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 15:17:15
avatar
nejde jen o něj, ale dostal ho za to že se zastal jednoho člověka kterého DD napadl že lže, bylo to tuším kvůli účinnosti CF/SLI. On DD má sklon hned někoho takhle nařknout ikdyž jeho argumenty stojí mnohdy na hliněných nohách. On sice text na netu snese hodně, ale zajímalo by mě zda v reálu se tak rychle do někoho obuje, zvlášť mezi lidma, protože ne každý je klidná povaha a někteří lidé pak nemají daleko k ručním argumentům
A to u sebechválou jsem myslel onu větičku "My jsme tu pro vás, ne vy pro nás.", protože čtenáři jsou tu taky pro vás, poněvadž bez nich by to jaksi nebylo ono
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 17:32:53
avatar
Ale já sem píšu už od začátku skoro, to sem chodilo několikrát méně lidí, ale dělám to proto, protože mě to baví a protože pak řeším s lidma v diskuzi to, co mě baví. Těší mě, když z toho někdo něco má. To, zda si to vezme (přečte) nebo ne, je na něm. Samozřejmě chceme co nejvíce čtenářů, ale jinak to, co jsem napsal platí a za samochválu to nepovažuji, spíš za pravdu, alespoň já to tak beru.

Tak o tom banu nic nevím, já bych je uděloval i jindy za věci, kterého DDho nechávají celkem klidným. Ale je to jeho možnost, kterou bych osobně používal častěji, neb se mi líbí zahraniční styl moderování diskuzí, ale to je jen názor, já to na starosti nemám.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-26 18:54:07
avatar
Nu, když to vidíš takhle tak se nedá nic namítat. Se zahraniční diskusí zkušenosti nemam a divil bych se kdyby byly nějak moc odlišné třeba od EHW či Diit.
Jen takový dovětek - kdyby se zbytečně nepouživaly provokativní výrazy a názvy tak by podobných polemik rozhodně ubylo, ale někdy je to napsané takovým stylem že nelze nereagovat.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-27 08:07:46
avatar
To ano, o tom se nedá polemizovat (viz "zmrzačená GTX 460"). Opět je tu to "ale" v tom, že autor si to dovolit může, neb je to autor, čtenář si pak z diskuzi ostřejší slova dovolit nemůže, protože je čtenář. Může napsat: "Nelíbí se mi to," ale nemůže napsat: "Tak to jsi přehnal, to si snad děláš srandu ne..." I to druhé se může zdát v pořádku, avšak už není, neb se to dá považovat jako útok na autora a to útok zbytečný, neb stačí napsat to první a je to v pořádku a vyjádří to více, než snůška peprných slov.

Vezmi si, že by pod článkem bylo pětkrát: "Článek se mi nelíbí, je psán zbytečně ostře." Tečka. Proč to rozvádět.

Ale to je jen takový návrh, jak to vidím já. Vím, že to každý musí rozvést, ale pokud začne útočit, musí počítat s odvetou, i když má třeba v základu pravdu. Mohl ale napsat to, co jsem psal výše nebo výrok tomu podobný, neútočný.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-27 13:00:04
avatar
jasně, ale jde o to že čtenář ani ostřejší slova použít nemusí, píše náramně slušně a stejně je vulgárně napaden, a občas to skoro vypadá jako by dotyčný autor měl nějaký soukromý problém a zchlazoval si pak žáhu na čtenáři....

A k těm "zmrzačeným grafikám" - to je opravdu nepěkný výraz a zde se používá hlavně v souvislosti s GF, ale když by se to vzalo do puntíku, tak je jádro 5850 taky zmetek a 5830 odpad, stejně jako nepodarek 5750 - prostě nechápu, stejně jako většina znalých čtenářů proč se rozmazává taková prkotina když tohle dělají oba výrobci, protože jednak potřebují udat častečně funkční jádra a jednak to zalepuje díry v trhu, takže spojí příjemné s užitečným

A jak píšeš, když začne čtenář útočit, jenže mnohdy se nejedná o útok ale o konstruktivní připomínku že varianta představená ve článku je buď extrémní nebo maximálně optimistická a vzápětí je milý čtenář obviněn ze lži a to málokoho nenasere a pak vznikají zbytečné flame diskuse.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-01 08:59:39
avatar
K poslednímu odstavci: tam je totiž často ten problém, že DD má pojem o tom, co se děje, což je logické a někdo si myslí, že to není pravda. Pak je to často na místě s lhaním, jenže jde o to, žda to ten dotyčný dělá schválně nebo zda si opravdu myslí tu nepravdu a bere to jako pravdu...pak nelže že jo.

Ale se lhaním už jsem také několikrát musel setkat, je to v případě, kdy někdo s tebou píše do diskuze a upravuje si svoje komentáře a výroky, jak se mu hodí. Jednou napíše to a pak se vymlouvá, že to tak nemyslel. To se tu také stávalo často a to já osobně nesnáším. Neb prostě jsem něco napsal, tak si za tím stojím a když ne, tak se omluvím a šoupám nohama.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 06:46:27
avatar
zřejmě narážíš na tu polemiku o přínosu DDR5 k HD 4000 - tu vaši reakci jsem nechápal, šlo přece o akademickou debatu, ale reagovali jste jako by vás kousl chřestýš. A mimochodem, já nikdy své příspěvky editovat nemusel, vyjma úpravy gramatiky, ale nikdy co do obsahu.
A stejně jako pisatele článku mě vždy dovede rozesmát to vykřikování o pravdě a jediné objektivitě když se o ATi nemůže napsat křivého slova (to je přeci urážení ATI - to není můj výrok) ale do NV se může strefovat dle libosti.
A za další, dost novinek se tu ignoruje, zvlášť ty NV pozitivní. Dle DDW je vlastně ION a Tegra vlastně ve stádiu klinické smrti, ale proč další a další výrobci vydávají zařízení s touto grafikou? Minulý týden to byl smartphone od LG a tenhle týden zase tablet od ViewSonic (G-Tablet) a zde opět ticho po pěšině. To mi nevymluvíš, ale prostě se recenzují hlavně výrobky od oblíbených výrobců a zbytek je prostě jen do počtu.
Jedna věc mi přijde fajn a to že DD jako ostatní neplive na Acer protože už má dobré výrobky což někteří nechtějí jaksi pochopit.
swifty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 18:35:18

mas aj nemas pravdu,pretoze dd maze(banuje) aj za velmi slusne a nekonfliktne napisane komentare,ktore maju akurat tu smolu ze to co je v nich napisane je opak toho co pisal dd v clanku
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 08:00:28
avatar
Dobrá polemika já osobně projíždím jak jsem již psal více stránek a jenom tady se vyjadřuji k daným tématům a nehodlám to zatím měnit.Věřím že dál to tady bude fungovat jak funguje.Jinak super zamyšlení Honzo.
NHKG [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 10:31:11
avatar
Recenze věcí, které nejdou objektivně změřit, budou vždycky subjektivní, bez ohledu na to, co DD píše. Na druhou stranu mi se místní recenze velmi líbí. Vím jak DD píše (pamatuju ho ještě z fóra zive), takže vím co u něj ignorovat a co si z toho vzít. A je toho určitě víc, než u ve článku zmiňovaných servrů, kterým u těch recenzí nejde moc věřit. Taky je mi jasné, že styl psaní DDho může hodně lidem vadit, ale DD se tak lehce nezmění.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 16:21:09
avatar
Recenzie hier su tu podla mna OK, autor aspon tie hry dohra a tak je jeho nazor podla mna fundovany. Samozrejme vzdy je a vzdy to bude aj subjektivna zalezitost, ale kazdy si predsa vie to co ho nezaujima odfiltrovat. Napriklad zoberme take Metro 2033, plne som sa stotoznil s nazorom DDho na tuto hru, kedze som sa uz nemohol dockat chvile kedy ju dohram. Proste vizual celkom super, ale ten naskriptovany dej, hroza. To napriklad taky Riddick bola ina kava, hoci graficky nie az tak uchvatna hra, po stranke hratelnosti a zabavy absolutna pohodovka.

@DD: suhlasim ale s nazormi diskutujucich, proste by si mohol ukazat trochu snahy prijimat aj kriticke nazory citatelov, niekedy mam z tvojich reakcii zly pocit. Mozno to ani nie je tym, ze by si nemal pravdu ked niekto otvorene rype, ide skor o sposob akym sa s ludmi bavis, skus na tom zapracovat. Nepotrebujes predsa reagovat ubohym sposobom ako napriklad iste postihnute individuum na svojom obrovskom blogu, suhlasis, nie?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 22:58:52

jestli mužu trochu odlehčit situaci ;)
a trochu se využil potencial tohoto článku a diskuze,
tak mam prosbu jestli by se dalo něco udělat s výroky typu "zm*začená grafika" atp. a vypustit je z nadpisu a textu.

Nevypadá to duvěryhodně a hlavně to podněcuje konflikty v diskuzi, to jen tak okrajem
Ono toho zas tolik neni co bysme chtěli po DD, aspon doufám, takže žádné drama se nekoná
Jinak dobrý článek a snad svuj ukol splní
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-25 23:41:59
avatar
Nikdo to tu nebere nijak neodlehčeně a myslím, že to všichni až na Neutrona vzali z té pravé strany (bohužel nepochopil můj dovětek).

Máš pravdu, některá slova jsou moc ostrá. Když bych se na to měl ale podívat z druhé strany, tak používáním tradičních slov by udělalo z článků nudnost a pouze fakta zajímavost vždy neudělají. Ale to je tak obecně, zmrzačená grafika je fakt špatný název i z mého pohledu a je pravda, že to zcela jasně musí vyvolat reakce, které tu DD tak nechce, takže si z toho třeba toto vezme.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 01:19:45
avatar
Neviem no, ale ak sa hoci mrknem aj na palčeky, tak snád skoro všetci s Neutronom suhlasia, naopak s tebou je to presne naopak.

Každopádne je toto síce web na najvyššej urovni v CR, ale má isté výrazné chyby, ktoré autor nerieši tým najvhodnejším spôsobom. A neber si to nijako v zlom, ono ved je to len môj názor, ale čo sa týka teba, tak mám pocit, akoby si sa vyjadroval a presadzoval stále viac "agresívnejšie"...ako mám pocit akoby si začínal strácať nadhľad a ponárať do toho stále viac a viac citov. Teda vezmi si to aj osobne ak chceš, ale z mojej strany ide iba o radu a názor a nič viac...
Inak čo sa týka DDho, tak mám veľmi zlý prehľad ohľadom toho, ako čo všetko banuje a maže, ale mám taký pocit, že nad tým stráca hlavu. Ono totižto ja som sa mnohokrát vyjadroval bez servítky a skoro si ani nepamatam, že by niečo také "ostrejšie" napísané nejak niekde vymazal, teda neviem čím to je(možno preto, že niekedy aj chválim a ked kritizujem, tak s opodstatnením a poriadnym opísaním problému), no zase je tu viacero takých ľudí, ktorý viem, že dostávaju jeden ban za druhých a mnohé príspevky sa mažu vo veľkom. Ono suhlasím, že sa v diskusiách nájde mnoho stupídnych komentárov, ale môj názor je jasný: Riešiť diskusné problémy "hrubou stupídnou silou" tomuto webu nijako nepomôže, ale práve naopak...spôsob, ktorým sa to tu zrovna snažíte riešiť mi pripomína česku "legendu" Obra, takže mysli DD nato, že čitateľov a diskusie si vytváraš ty a pokiaľ sa budeš správať arogantne a agresívne, tak sa tak budu správať i diskutujuci, ale pokiaľ sa zameriaš na svoje články, aby boli čo najrozumnejšie a pocity v ulohe nejakého mierne pikantného "korenia", tak aj diskutujuci sa prispôsobia a spravia z článku delikatesu, kde diskusia bude tvoriť druhý záver.

Rovnica znie jasne:
ROZUMNÝ ČLÁNOK = ROZUMNÉ DISKUSIE
STUPÍDNY ČLÁNOK = STUPÍDNE DISKUSIE
Tento web je na doprej ceste, tak z nej prosím nevybočte, takže prajem veľa šťastia a uspechov aby to tu riadil rozum a nie základné zakorenené pudy ;)
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-30 09:42:05
avatar
Jo to koukám. No vidíš, kolik mám těch mínusů. Zajímavé je, že jsem příspěvek psal kolem půlnoci a do sedmi do rána tam jsou čtyři mínusy u těch komentářů a to v článku, který čte mizivé procento lidí, kteří čtou běžné články. Asi zrovna v noci přišli čtyři, co se jim to nelíbilo.

Jinak já chápu, že je mám, neb se snažím koukat z obou stran a píšu to tak, že to někteří nechápou a nechtějí myslet nebo číst. Ostatní už nekomentuji, napsal jsem toho dost.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-12-02 11:03:28
avatar
je jasné že někdo dává mínusy z principu (sám mám cca dva fandy ), kteří dají mínus ať se napíše cokoli. Ale když už je těch mínusů třeba dvace tak už je to k zamyšlení.
Ale někdy je to švanda když u jednoho příspěvku je třicet mínusů a dvacetpět plusů
swifty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 18:43:46

no ja napriklad davam minus/plus poctivo po jednom na komentar a bohuzial si si odomna v tejto diskusii vysluzil 5 minus zo 7 komentov a neutron 5 z 5 plus ak si to pamatam dobre
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-28 16:17:11
avatar
Ale to musí být každému jasné po přečtení DDho článků a recenzí her, že nepíše objektivně ale osobně, to by nenabádal k cheatování ve hře Dead Rising 2, to nemá s objektivitou nic společného, je to jen jeho názor, který prezentuje

Nebo by tak nejásal jako malý kluk nad Fallout:NV kdyby to měl být objektivní pohled na hru že jo
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-29 01:23:30
avatar
jj, ako hovoríš, ale za toto nekritizujem nikoho, ani DDho, pretože nikdy nemá na hry objektívne názory, včetne mňa, teda sa nedá napísať objektívna recenzia, preto hry nehodnotím podľa žiadnych recenzií, ale reálnych skuseností. Ja chodím na tento web kvôli HW a recenzie na hry beriem ako také vedľajšie skrášlenie, ktoré sa zakladá na DDho pocitoch, pretože každý človek vníma každu jednotlivu hru uplne inak...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Článok 2010-11-29 01:39:22
avatar
Napísal som toho už dosť, ale ešte dodám, že článok pod ktorým zrovna diskutujeme, je veľmi rozumný a trefný a DD spraví veľmi dobre, ak si z neho zoberie to dobré a rozumné a svoje osobné EGO dá bokom.
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-01 23:18:23
avatar
tak tak, recenze neni nikde obektivni Recenze tu jsou "ok" s tim ze clovek musi vedet od koho ji cte a co ma cekat a odhadne i jak se hra ci vec bude ci nebude autorovy libit. Kazdopadne uz jen proto ze ji pise clovek ktery ma nejake zaliby a neco prozil (at uz hry a nebo svet) tak nebude obektivni ani svou casti.
snehuliak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-19 11:36:23
avatar
s autorom článku iba súhlasím...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 291x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 209x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 827x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1466x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6