Úvaha : Neničte svým dětem život konzolí! Tisk E-mail
Napsal John Carmack, Jr.   
Pátek, 08 leden 2010
altNemáte děti? Nevadí! Stačí představivost, rozhled a určitá vyzrálost.

 

 

 

 

 

  Přesto doufám, že se i pár tatíků najde. Cílem článku je netradiční pohled na rivalitu hraní her na různých platformách – konzole vs. PC.

  Během všech nekonečných debat na toto téma se zapomíná na to nejdůležitější. Čas a jeho účelné plýtvání – hezký oxymóron. Hry obecně jsou zhoubou, která Vás okrádá o čas. Může být vůbec hraní pozitivní? Ano, ale musíte splnit minimálně dvě podmínky. Musíte hrát na počítači a nesmíte mít sklony k závislosti. Ta druhá podmínka je snad jasná – pokud hrajete moc dlouho, tak se pozitivní efekt na Váš mozek vytrácí a nastupuje negativní. Jojo, všimli jste si jak se Váš mozek po hraní her osvěží, napadají Vás nové cesty a řešení problémů, které jste před tím neviděli a nebo pokud jste měli „depku“ jak sama zmizela. O těhle pozitivech se skoro nepíše a přitom se pauza strávená únikem do virtuální reality může rovnat osvěžující vycházce na čerstém vzduchu – alespoň pro mozek. Jediný problém je, jak zjistit správnou míru stráveného času – já osobně stále hledám nebo spíš už jsem se smířil s tím, že správnou míru při hraní strategických her vždy překročím a tudíž je nemůžu hrát. Ještě že tu jsou např. 3D akce, u kterých tu míru tak nějak zvládám. Osvěžení mozku nabízí samozřejmě i konzolové hraní, takže v čem je problém?

 

Škola hrou

   Ano, ano, ať už děláte cokoliv tak se vlastně učíte. Je samozřejmé, že některé typy her jsou méně „informativní“ a některé jsou přímo vzdělávací (nejsou bohužel tak zábavné jelikož děti vycítí, že už překročily hranici mezi hrou a vzděláváním), ale o těch psát nechci. Kategorie her, které jsou nejvíce vzdělávací a jsou přitom stále hrami se dělají hlavně pro platformu PC. Jaké jsou to kategorie? Kvalitní simulátory (např. letadla, ponorky, auta), hutné strategie a adventury. Chcete aby Vaše díte nalezlo motivaci k učení angličtiny? Nekupujte mu hry s českým překladem, ale např. adventuru v angličtině (ideální řešení). Pro začátek by stačila i ne zcela jednoduchá střílečka s anglickým menu a občasnou konverzací ve hře. Nemá Vaše dítě vztah k technice jenom kvůli nesoustředěnosti, pubertě nebo jen lenosti? Doporučuji hard-core simulátory letadel nebo jakéhokoli jíného prostředku. Kdo někdy hrál např. IL-2 Sturmovik tak chápe. Hutné strategie mohou pomoci s kreativním a strategickým myšlením, ale z mé zkušenosti vyplývá, že děti pod 10 let jim přijdou na chuť málokdy – a nátlak nezabírá.

 

Hardware a software

  Další opomíjenou věcí při PC hraní je určité nevyhnutelné sklouznutí od hraní k zjišťování všemožných věcí týkající se hardwaru a softwaru. Ovladače, operační systémy a hardware – to jsou oblasti ve kterých se buď dítě začne orientovat nebo se nedostane ke hraní své oblíbené hry kvůli občasným, jednodušše řešitelným, problémům. Pokud tedy nepřijde hloupý dospělý, který se nechá ukecat a není tvrdý - „jestli chceš hrát tak si to vyřeš sám“. Znám spousty (většinu) lidí co se k zájmu o PC dostali právě přes zálibu v PC hraní. Považuji za normální, že jaksi většina 6 letých dětí nesedne k počítači, protože chce programovat. Hardware je zase elektronika, která se od elektroniky jiné liší minimálně a analogie lze hledat i třeba v automobilovém průmyslu, takže získané vědomosti a dovednosti se můžou hodit. V počítači se můžete hrabat a dokonce si ho sami výrazně upravovat, ale co konzole? Potřeba technické zručnosti u nich končí na "zprovoznění" joysticků a vložení média.

 

Znalosti s konzolí? Nula!

  A teď si představte chudáka dítě, kterému místo PC koupíte konzoli. Od čeho všeho ho odříznete. Jaký pohár potenciálních vědomostí vylijete do kanálu. Nejméně špatné řešení v rámci konzolí je snad jen Nintendo Wii, ale já osobně bych volil čistě hraní a nebo čistě pohyb venku . Doufám, že článek padne na úrodnou půdu a i čtenáři bez dětí se zamyslí nad smysluplností hraní na konzolích. Čas Vám nikdo nevrátí tak proč nemít to nejlepší co je zároveň nejužitečnější.

  Nad sklenkou vodky s trochou džusu mě napadla zajímavá shoda náhod ukazující, kam vede cesta laciné zábavy skrze konzole a laciná zábava obecně. Víte proč se ve vyspělých západních zemích prodávají lépe než u nás počítače od nějvětších světových výrobců? I když jsou v nich použity kvalitativně horší komponenty a např. BIOS základních desek je úplně k ničemu? Je to důsledkem nevědomosti pramenící z lenosti. Proto v těhle zemích mají takový úspěch konzole a PC hraní je na vedlejší koleji. Úroveň vzdělání, všeobecné znalosti a technická zručnost je mezi střední třídou v těchto vyspělých zemích na takové úrovni, že to vypadá jako by tam byli jen hlupáci a nebo géniové. Střední "inteligenční" třída se jakoby vytratila. Nějaký český profesor psal, že trojkař z českého gymplu se v USA stane premiantem třídy - slyšel jsem i horší řeči o britských studentech, takže mu věřím. Důvodem přesouvání výrobních a vývojových kapacit do chudších zemí není jen vysoká cena práce. Můžete mě označit za fanatika (co se šprtá i když střílí vetřelce) do celoživotního vzdělávání, co všemožně rozšiřuje obzory a pedantského mučitele svých budoucích dětí, ale popsanou realitu popřete těžko. Buďme rádi, že nejsme "vyspělí" jako např. USA, protože se ještě můžeme poučit do budoucna tím jak budeme rozlišovat lacinou zábavu od alespoň trochu hodnotné. Proto si vážím bohatých lidí, co znají hodnotu peněz a hranice hlouposti.

 

PS: Abych řekl pravdu tak k napsání tohoto článku mě částečně inspiroval zumpar1234. Začal jsem přemýšlet o důvodech jeho nenávisti ke konzolím a zjistil jsem, že se i přes svojí kontroverznost (snad jen důsledek "upřímnosti" a z ní pramenící problémy s bontonem) ohledně hodnocení konzolí nemýlí.

PSS: Podobná úvaha by se dala analogicky napsat i k tématu Linux vs. Windows – určitě by ale nebyla tak jednoznačná.

 

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:13:35
avatar
100% souhlasím. Výborný článek. Počítač mě naučil všechno, povětšinou samostudiem a samohrabáním v PC. A ano, začalo to Celeronem 433MHz, co jsem dostal na Vánoce přes x lety. Pařil jsem, pařil jsem a začal jsem se zajímat, proč mi to nejede tak rychle, jak chci A už to bylo...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:24:42
avatar
odwindows, přez angličtinu(to jako přez hry) a od webu do budoucnosti PC only. konzole jsou fakt pro retardy a tomu odpovídá prodej COD, halo a GoW. ale ti jsou všude, třeba WoW na PC, to znám aspoň 2 lidi z mé třídy co ho každý den sepnou a něco udělaj.(maturitní ročník OMFG takové dětserské hry)
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:14:19
avatar
zajimava uvaha, osvezujici po vsech aktualitach o fermi ;)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 22:18:02
avatar
Nechci aby se tady zase začlo s dokazováním proč jsou PC hry lepší a ani nechci odpovídat na argumenty vytržené z kontextu - např. vím, že i na konzolích jsou zajímavé hry a třeba v angličtině, ale to nic nemění na jádru věci. Když dáte dítěti konzoli tak mu dáte méně než když mu dáte PC. Celé diskuze konzole vs. PC vlastně nechápu, jelikož konzole nikdy nebyly brány jako plnohodnotná náhrada PC hraní. Dřív jsem strávil hraním na konzolích s kamarády spousty času (a byla to výborná zábava), ale jak se objevili první PC hry, kterým "televizní" hry nemohli konkurovat (např. Doom) tak bylo vymalováno a nikoho ani nenapadlo diskutovat o tom co je lepší. Nic nezměnil ani příchod Playstation 1 u kterého jsem dostal záchvat smíchu když mi kamarád ukazoval nějakou konzolovou verzi AvP - vetřelci chodili jak lidi a celkově to bylo trapný. Playstation byl tak jen na občasný hraní nějakých aut-jen zábava o ničem-ve srovnání se zábavou v PC hrách. Co měli konzole když vyšel první Half Life, Quake 3, série Command and Conquer, AvP, Anno, Civilization (bylo jich tolik že ani nemůžu všechny jmenovat) ? Další věc - nastavování grafiky v PC hrách - no může být lepší případ spojení zábavy a vzdělávání ? Zvídavosti zdar a hraní na konzolích si nechte jen na nouzové situace pro sebe a dětem jen do 6 let .
Zachovejte si smysl pro kutilství - snad nechcete aby další generace volala opraváře i na výměnu žárovky !!
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:44:54
avatar
Tak jde o to, že hraní na konzoli ano, ale ne jen na ní. Je to zábava, ale podle mě by měla být omezená víc, oddychově s kamarády je to právě uplně nejlepší, to je jasný, ale to je dost specifický. Na to by být měla a je. Ale že u toho někdo (dítě) pak sedí celej den asi nen nejlepší právě kvůli těm věcem, co jsou vypsané v článku.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:54:01
avatar
Pak je tu i ekonomická stránka věci. Myslím, že průměrná rodina se musí rozhodnout jestli koupí, alespoň mainstream PC nebo jen konzoli (život bez PC pro většinu už asi není možný takže určitě nereálná možnost), protože kupovat obojí a na obojí hry mi přijde zbytečný a mimo možnosti rozpočtu rodiny. Nakonec se průměrná rodina musí rozhodnout pro PC, jelikož PC není jen o hrách. Kolik rodin dnes nemá PC ? Takže je lepší si připlatit za lepší PC než koupit mizerný PC a konzoli i z finančního hlediska. Vsadit vše (finance,čas) na jednu kartu- PC.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:23:25
avatar
Ty si robíš srandu z toho, že ďalšia generácia si môže takýmto činom volať opravára aj kvôli výmene žiarovky, no bohužiaľ toto je realita už dneska...a teraz smiať sa alebo plakať??
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 11:07:51
avatar
No je vidět že jsi uoplně mimo....PC je čumělo s otevřenou hubou když se na Nintendu proháněk Turok!!!PS 1 drtilo PC se vším všudy!!!!Sice jen krátce ale drtilo!! jen k tomu krátce pro někoho jako já co Investoval STA Tisíce do PC se to srovnalo vřádu měsíců ale někomu to trvalo spoustu měsíců...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:03:59
avatar
Príjemný článok, o tom ako to začalo (alebo ako by malo začínať). Chvíľu som myslel (kvôli názvu), že to bude zase jedna z tých úvah PC vs. konzoly... vďaka bohu bol obsah lepší. Tento článok vyvracia tvrdenie "alkohol metla ľudstva".

Začínal som s Game Boyom, pokračoval N64 a na prelome tisícročí konečne PC. V dnešnej dobe za najvyváženejšie kombo považujem PC (alebo notebook) + Nintendo DS. PC na prácu a kvalitné hranie a DS na nikdy nekončiacu a originálnu zábavu do vrecka...
KoHHHnA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:09:11
avatar
Opravdu pěkný článek, dneska jsem chtěl normálně vysát informační hodnotu z čteného článku a co to?...musel jsem se zamyslet . V zásadě s autorem souhlasím, sám ale na konzolích nehraju z jiného důvodu..velmi rád hraju hry, které žádná dnešní konzole neutáhne na max. detaily a navíc hraju dost strategie a ty jsou podle mého názoru lepší PC (btw. mezi moje nejoblíbenější hry patří TZAR a DOOM, aby jste si nemysleli, že mne jenom baví čumět na super grafiku ).
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 23:35:40
avatar
Výborný článek.
Ale žumpa je jen pozér co chce být za všech okolností něčím zajímavý a nic víc. Je např. směšné, jak rychle mění názor na ATI vs nVidia, AMD vs Intel...a k tomu tím jeho "Dragon Age ako inak. Najlepšia hra roku pre mňa jednoznačne." se chce zřejmě stát zde oblíbeným, ale to se mu nějak nedaří, ani to jeho lezení do zadku DDmu, který to má naštěstí někde...
domluvil jsem
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 09:36:16
avatar
No alespoň snaha o záchranu - to u ládíka je to jiný - spam donekonečna a přitom má občas zajímavý informace, ale ta jeho forma. Takže Žumpare, pokud skončíč v pekle tak s novým profilem snad přijde i částečně nový Žumpar - taky se mi zdá na tvojí záchranu už pozdě. Já obvykle schytám 1 až 2 mínusy ať napíšu cokoliv-asi daň za to jak sem se občas nedokázal ovládnout a o pár lidech napsal jaký to jsou blbci+prvek náhodného klikání- ty se málokdy dostaneš pod 4 mínusy.
Joan Jett to nazývá - Bad Reputation.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 15:34:42
avatar
Reakcia na TheWitcher:
Môžeš mi povedať ako menim nazory na ATI vs. nVIDIA alebo Intev vs. AMD??? Veď su stále rovnaké.
A ohľadom Dragon Age? Samozrejmä je to pre mňa hra roka a nie kôli DDWORLDU to si môžeš byť istý.
myslim si že v celom tomto prispevku klameš a znová vypisuješ hambárny na moju adresu. Čo koniec koncou robíš úplne od začiatku.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 22:58:20
avatar
zumpar mám na tebe dotaz úplně mimo to, co tu píšete: jaktože jednou píšeš plně slovensky a jednou normálně česky? články píšeš česky, občas slovensky...ty ses ještě čechoslovák?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 23:05:37
avatar
Nakonec si ho budete předcházet jako korektora pro slovenské autory. No máš pravdu, že píše obojím - já věděl že pod drsnou slupkou je nadaný jádro ...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 00:28:49
avatar
Pre DDWORLD pišem česky(až na jednu vinimku). Je to česky web a myslim si že pre slovakov je lahsie čítať články v češtine ako čechom v slovenčine. Je to takto lepšie podľa mňa.
Miqq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 02:25:17
avatar
Máš pravdu, já slovenský komenty skoro vůbec nečtu,je pro mě moc obtížny a vyčerpávající je luštit
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 10:55:21
avatar
Obtížný? Já nevim, ale na pár fakt jiných výrazů pro stejnou věc tak nic neluštím Jestli to nebude tím, že jsem měl slovenčinu na základce
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 14:00:56
avatar
me se dobre slovenstina poslouchala, jedna moje davnejsi pritelkyne byla slovenka. ale cte se mi podstatne hure nez cestina...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-15 21:05:25
avatar
jj slovenština se líp poslouchá (zvlášť u hezkých žen) než čte
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-22 11:35:54
avatar
Mno, ked si to tak vezmem tak u "zvlášť u hezkých žen" na jazyku nezalezi, len nech sa dobre pocuva
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 00:24:07
avatar
Tak pod tento článek se můžu s klidným svědomím podepsat trochu člověk namáhal mozkové závity a snad se i zamyslel.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 10:05:14
avatar
konzole jsou většinou na zábavu
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 10:06:15
avatar
A to pořádně tupou a bezduchou zábavu
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 10:25:37
avatar
To že jsou PC více univerzální nijak nevylučuje to, že hry umí lépe. Je to hlavně tím jak vývoj konzolí vždy po vydání nové generace na x let zamrzne. A taky si neumím představit jak bych na konzoli z gauče hrál nějakou hru ve které je potřeba rychlá a přesná práce myší.Myš nebo klávesnice na konzoli ? Díky nechci a hlavně kvůli tomu se hrajou některý konzolovky hrozně - např. strategie,předělávky first person stříleček, adventury a nebo se hry vymýšlí tak aby bylo ovládáná co nejjednodušší což ve většině případů (ve vyjímečných případech to vede k super zábavnosti) vede k horšímu výsledku než "složitější" ovládání pomocí myši a klávesnice. Myš a klávesnice - nepřekonatelná dvojka pro strategie,first person střílečky, adventury.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 10:57:25
avatar
přeci jen, Ti co kupují konzoli to dělají s výhledem na mnoho let a My pcičkáři přeci jenom každou chvíli upgradujeme ikdyž vyjímky se najdou
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:10:05
avatar
Hráč na PC si může vybrat. Vždyť některý starší hry (hardwarově nenáročný) jsou natolik kvalitní, že se hrajou doteď a konzole je graficky nijak nepřekonaly. A když prachy máš tak jdeš do novýho PC který konzolím moc šancí nedává. U pc máš možnost volby - u konzolí ne.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:42:36
avatar
přesně
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-15 21:07:28
avatar
to je fakt ale u konzolí je výhoda že se jejich výkon hardwaru využije do dna, kdežto na PC se enginy často spíchávájí narychlo a málokdy optimalizuje, ktežto tohle je u konzole nutnost, dostat z minima maximum
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 10:39:31
avatar
konzole a Pc se vydaly rozdílníma cestamy ale vývojáři se drží konzolí např:ted by měli vyjít třeba GOD OF WAR 3,GRAN TURISMO 5,HEAVY RAIN tyto hry nikdy na PC nevyjdou
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:00:25
avatar
Gran Turismo - to je ta hra jak je tam 150 aut a polovina z nich jsou debilní kombíky a podobný na závodění nevhodný auta ? To že některý hry vyjdou jen na konzole mě srdce netrhá - dokaď budou vývojáři dělat i kvalitní PC hry tak po konzoli ani nevzdechnu. A vývojáři na PC dál vyvíjejí tak nekecej.
Otázka pro tebe a další konzolisty- Budeš si moci vybrat buď jen PC hraní nebo jen konzole - co si vybereš ? Pokud jsi hrál na obou platformách tak odpovíš něco takového - "no není to ideální situace, nemám rád nátlak, po pár hrách co jsem hrál na konzoli se mi chvíli bude stýskat, ale obejít se bez PC hraní ? Nikdy, to radši obětuju konzole !!! "
BTW - Článek se snaží dokázat "podřadnost" konzolí z jiného úhlu pohledy, který si bohužel nepochopil.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 10:59:16
avatar
dobrá odpověd od dobrého PCíčkáře
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 15:53:09

prides mi jako zaslepenej do pc ... ale fajn xD
gt4 melo pres 700 aut.. a to od blbych kombiku az po zavodni specialy... GT5 ma mit pres tisic aut... dynamicky pocasi atd..
ukaz mi neco takoveho na pc?
a odpoved: Otázka pro tebe a další konzolisty
dycky ma poradi 1) pc 2) konzole... jenom debil si muze jako prvni koupit konzoly a pak se divit ze to neni tak univerzalni jako pc... vetsina lidi ktera si kupuje konzoly pocita s tim ze si pohodlne lehne na gauci vlozi dvd a hraje... kazdej nema potrebu srat se v pc kazdejch pul roku upgradovat pc...

a ano konzole byly dycky na zabavu nikdy ti nemeli nahradit pc... je mi lito vas ktery ste to nepochopili ... protoze nikdo si nechce na konzoly strihat/ konvertovat film atd...
od toho dycky byly, jsou a budou pc...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 15:57:41
avatar
Citace:
konzole byli dycky na zabavu nikdy ti nemeli nahradit pc je mi lito vas ktery ste to nepochopili

Teda to mi říkáš novinku , ale konzole i tu zábavu umějí hůř jak z článku vyplývá. Na druhou stranu je tady snaha nahradit PC hraní konzolovým a to se každému hráči co už něco zažil nemůže líbit.
700 aut - no tak to opravdu vyhrála kvantita nad kvalitou. Daewoo Matiz tam je ? - řečnická otázka. Vždy jsem toužil jezdit s podobnými shit auty ve hrách
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 13:04:22

evidente ti rikam novinku bo sis to nejspis neuvedomil x)
"nadruhou stranu je tady snaha nahradit PC hraní konzolovým a to se každému hráči co už něco zažil nemůže líbit." jak v cem... ale uprimne kdyz si sam neco zazil jako ja.. furt te bavi koupit hru nainstalovat, a stilovat se s tim pod jakejma detailama ti to pojede plynule, s kterejma ovladacema ti hra nebude hazet artefakty ?? presne z tohoto duvodu sem presel na konzole a vetsinu her si zahraju na konzoly.. par her na pc mam ale furt.. napr. ilka apod.

on je rozdil tu konzoly mit a jen na tu konzoly koukat a hodnotit...
ja sem taky neco zazil ovsem konzole a pc jdou uplne jinym smerem...
kvantita nad kvalitou ? udelej mi tu laskavost a zahraj si to nez nekdy neco placnes... ta hra je asi 50x kvalitnejsi nez jaka koliv na pc v zanru zavodeni .. (nepocitaje rfactor,lfs coz jsou simulatory.. ) proste GT je vyborna hra .. ale pokud se ti nelibi nebudu ti brat svuj nazor...
ale rozhodne tu neplati ze vyhrala kvantita nad kvalitou ..
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 13:35:00
avatar
Citace:
ale uprimne kdyz si sam neco zazil jako ja.. furt te bavi koupit hru nainstalovat, a stilovat se s tim pod jakejma detailama ti to pojede plynule, s kterejma ovladacema ti hra nebude hazet artefakty ?? presne z tohoto duvodu sem presel na konzole a vetsinu her si zahraju na konzoly


Může být dokonalejší příklad vítězství konzolové lenosti ? Z článku snad vyplývá, že PC hraní chce od člověka něco víc a pak mu i něco víc dá. Kritizovat možnost nastavování grafiky v PC hrách může jen hloupý konzolista. Nebudu ani vypisovat jaké výhody to má, protože to ví každý PC hráč. Doufám, že nikdy nedopadnu podobně - ani v domově důchodců se začínajícím Alzheimrem.
Citace:
50x kvalitnejsi nez jaka koliv na pc v zanru zavodeni

GT jsem hrál asi jen jedničku nebo dvojku-půlka aut co tam byla mě opravdu rozesmála - mám radši rally kde si člověk rozhodně vybere i náročnější hry takže 50x než jakakoliv hra určitě ne. Richard Burns rally třeba....
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 13:04:50
avatar
máš něco proti GT? Ukaž mi na PC jediný pořádný simulátor závodů s toliko auty a tak kvalitní. A až pak si ho ber do huby.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:00:52
avatar
já hraju na PC tak i na PS3 proto tolik neurážím konzole protože vím očem mluvím
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:11:45
avatar
Článek ale neuráží konzole !!!!!

Ještě jednou :
Otázka pro tebe a další konzolisty- Budeš si moci vybrat buď jen PC hraní nebo jen konzole - co si vybereš ? Pokud jsi hrál/hraješ na obou platformách tak odpovíš něco takového - "no není to ideální situace, nemám rád nátlak, po pár hrách co jsem hrál na konzoli se mi chvíli bude stýskat, ale obejít se bez PC hraní ? Nikdy, to radši obětuju konzole !!! "
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:10:52
avatar
jo ale já si vybírat nemusím mám oboje takže můžu jasně posoudit pc vs konzole a nevím proč mě říkáš konzolisto?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - klikej na odpovědět 2010-01-09 11:24:04
avatar
Ale no tak. Seš milionář ? Ty kupuješ origo hry na PS3 + origo hry na PC (+ náklady na konzoli a PC) ? Ty paříš hry na konzole i na PC ? Kde bys na to vzal asi čas, den má jen 24 hodin. Buď zanedbáváš PC nebo konzoli - vyber si. Pokud seš milionář tak když bys ty prachy soustředil jen na PC tak bys udělal líp - minimálně o grafický podřadnosti her na konzole nikdo nepochybuje.
Oslovuji tě konzolisto, protože používáš stejný argumenty jako konzolisti a vůbec jsi nepochopil pointu článku. On na konzole neútočí, ale vztahovačný konzolista to tak vnímá- na konzole útočím jen v téhle diskuzi, protože mě k tomu někdo donutil.
A odpověz prosím na otázku. To že vybírat nemusíš není důvod na ní neodpovědět. Když na ni odpovíš tak poznáš jestli seš opravdu konzolista nebo ne. Je to jen hypotetická otázka tak se nevykrucuj
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:30:09
avatar
kdybys vlastnil taky konzoly taky by se tvůj názor změnil VĚŘMI jaky jsem byl jen zastánce PC ale když sem si chválně koupil PS3 a k tomu pár her:KILLZONE 2,METAL GEAR SOLID 4,UNCHARTED 1 2 , INFAMOUS tak jsem pochopil proč pořád tohle říkají konzolisté, jednoduše jsem změnil názor, až budeš mít taky konzoli tak pochopíš
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 12:34:40
avatar
Konzoli nevlastním (vlastnil jsem), ale hraju u kámošů takže můžu porovnávat.
Důvody proč s tebou diskuzi končím :
-neumíš kliknout na "odpovědět" (ani po mém upozornění) a mrvíš tady celou diskuzi- že by důsledek zhoršené schopnosti pracovat na počítači díky konzolím ?
-neumíš odpovědět na jednoduchou otázku a nechápeš význam slova "hypotetický"
-vůbec jsi nepochopil smysl článku


Karlík z továrny na čokoládu byl poslední konzolista se kterým jsem ztrácel čas, takže pokud pod dalšími výlevy od konzolistů nebudou moje protiargumenty tak to neznamená, že bych je nedokázal vyvrátit. Jde o to, že je to ztráta času(jako důkaz si můžete přečíst diskuzi DeaDDog vs. Karel Kratos)a pokud někdo nepochopí, že tento článek není útočnou kritikou konzolí, ale jen lehkou úvahou popisující fakta tak je zbytečné cokoliv vyvracet. Na vztahovačný konzolisty opravdu nemám čas a další diskuzi, podobné té s karlíkem z továrny na čokoládu (podle jeho příspěvků bych řekl, že mu je pod 10 let a proto to zdrobnění jeho nicku), podporovat nebudu. Ke kritice konzolí jsem byl vyprovokován v diskuzi takže můžete porovnat "útočnou kritiku" článku s tím, když chci psát opravdu kriticky útočně.

last edit to karlik : Být tebou tak bych svůj věk (19-to ti nemůžu uvěřit-promiň) radši neuváděl, ale když myslíš, že tvoje úroveň vyjadřování a diskutování přesahuje, alespoň schopnosti 10 letého dítěte, tak se úrovni tvých příspěvků už vůbec nedivím. Čau a měj se hezky.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 12:25:11
avatar
ty vole tis mi to ted natřel co,kdy by něco je mi 19
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 12:31:19
avatar
kdy by něco, tak se ti ně co snažil vysvětlit, tys nepochopil ani smysl článku, tak že se nečil nenapsal to nijak špatně, ani to tak nemyslel
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 13:46:48
avatar
hoši, hoši, postavil bych Vás do ringu DeaDDog vs KAREL.KRATOS ..... tak sázíme PS: za mě bod pro DeaDDoga
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 15:16:20
avatar
Pre KAREL.KRATOS:
Nie si ty nahodou Radim33, TatrankaX alebo MoravaGeorge z HREJ.CZ?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 12:29:54
avatar
Ty seš moc (chtěl jsem napsat vůl, ale tak nebudeme si řikat tak obecně v našem stádu xD)

Citace:
důsledek zhoršené schopnosti pracovat na počítači díky konzolím
to je moc
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 14:45:41
avatar
skola hrou je zajimava, ale pochybuju ze to bude obecne v praxi fungovat. u par jedincu mozna, ale u zbytku stejne spise "ty jo ono vyslo geteacko to je bomba to chcuuu", v lepsim pripade "ja chcu toho novyho harry potteraaa" apod proc jinak myslis, ze ty hard-core simulatory jsou v takovy mensine?to same adventury..kolik dobrych adventur ted vyjde? deti o takove hry nemaji zajem a nebavi je. adventury uz jsou prakticky mrtvy zanr a kdyz uz nejaka vyjde, tak je to sotva nadprumer. zatim zadna treba neprekonala po zadny strance stary broken sword 1&2. a co se tyce te anglictiny, tak na to je konzole spis i lepsi nez pc. na konzoli pokud vim snad ani lokalizovany hry nevychazi. ale lokalizovanych her mame na pc dost a casto je prave problem u nas koupit originalni verzi.

no a u toho hardwaru to vidis take az moc ruzove. jo u nekterych jedincu to takle bude fungovat (u me to take bylo takle), ale spoustu to nezajima. u vetsiny decek to bude spise tak, ze "tatiii mamiii me nejde to novy geteacko, potrebuju novou grafiku. a jakou chces? no tu nvidii nebo geforce." nebo v horsim pripade zacnou flamovat v internetovych diskuzich...navic k tomu zkoumani ovladacu a dalsiho te ani nic nemotivuje. vsechno ti stahne windows update a o nic dalsiho se jiz nemusis starat. za mych dob to bylo neco jinyho, v dosu si potreboval vedet prikazy, win95 a 98 byly zas problemovy nestabilni svine, takze to ses tenkrat opravdu neco naucil, protoze si to potreboval. dnes to ale nepotrebujes...

a co se tyce toho srovnani urovni vyuka u nas a v zahranici, tak nevim jak to je tam na tech jejich "strednich" skolach, ale zkus si zjistit co potrebujes treba v britanii nebo jinde k ziskani nekterych vysokoskolskych titulu. profesor na vysoke nam tenkrat rikal neco jako 8-12 let + puvodni vedecka prace a ze nase vysoke skoly jsou jedny z nejlehcich.

napsane to mas vsechno pekne, ale pochybuju ze by to takle fungovalo. u par jedincu ano, ale obecne vzadnem pripade. a povysovat pc hrani za nejakou vyssi a smysluplnou zabavu, zatimco konzolove je lacine a hloupe a nesmyslne mi jako samotne prijde spise dost hloupe...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 15:59:29
avatar
K náročným hrám se dostaneš po krůčcích - u PC hraní je aspoň můžeš udělat, ale konzole tě opravdu k ničemu nenutí. Ohledně vzdělání - píšeš o vysokoškolských profesorech a ty v tý úvaze považuji jakoby za génie- pokud pochybuješ o tom jak střední třída amíků/britů zhloupla, tak o tom víš velký kulový - výzkumy a vědomostní ankety mluví jasně. USA by se bez přispění inteligence ze zahraničí vrátili do středověku. Vysoký školy je nezachrání pokud na nich studují cizinci a samotní američani choděj jen na práve a marketing a technickým oborům se vyhýbaj. O tom jak se OS přiblížily k uživateli - pořád to chce něco vědět- proti konzolím kam strčíš médium a prd.
Citace:
napsane to mas vsechno pekne, ale pochybuju ze by to takle fungovalo. u par jedincu ano, ale obecne vzadnem pripade

Obecně to jako myslíš většina. Hmm tak já znám hodně lidí u kterých to funguje - ještě jsme se úrovni americké hlouposti nevyrovnali, i když se k tomu i díky konzolím blížíme.
Vůbec z tvýho příspěvku cítím takový odevzdání, neslanost/nemastnost a neschopnost vyjádřit a uznat něco jednoznačně, něco jednoznačně odsoudit - když bych se ocitl ve válce a situace byla špatná, tak bych tě rozhodně nechtěl mít po boku - s tebou po boku bych se asi sám zastřelil . Lidstvo upadá, ale proč to hned vzdávat ? Konzole k tomu přispívají a PC platforma zabraňuje - je to tak odvážné tvrzení když to obecně tak je ? Odsoudil jsem konzole neprávem ? A co ty konzole nabídnou bystrému člověku oproti PC ? Nic takže povyšuji PC hraní na vyšší úroveň, protože má potenciál a vůbec mi to nepřipadá hloupé. Hloupé je neumět odsoudit horší řešení kvůli ireleventním důvodům. Hloupé je kvůli blbcům co hrají na PC kraviny odsoudit celou lepší platformu, když má větší potenciál.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:11:52
avatar
Citace:
Vůbec z tvýho příspěvku cítím takový odevzdání, neslanost/nemastnost a neschopnost vyjádřit a uznat něco jednoznačně, něco jednoznačně odsoudit

jenze prave tohle neni nijak jednoznacne, jak by sis asi pral. "jenom sithove uvazuji cernobile"
o tom co si rikal o strednich skolach nijak nepochybuji, myslim ze jasne pisu, ze nevim jak to je
Citace:
Lidstvo upadá, ale proč to hned vzdávat ? Konzole k tomu přispívají a PC platforma zabraňuje - je to tak odvážné tvrzení když to obecně tak je ?

hrani na konzolich podporuje upadek lidstva a pc hrani mu zabranuje?to neni zadne odvazne tvrzeni...to rovnou blbost

vyhoda v pc je ze je univerzalni a bez neho se neobejdes. ale co se tyce her a mnozstvi kvalitnich titulu, tak zacina zaostavat. kvalitni vysoce hodnocena hra na pc je v naproste vetsine pripadech i na konzolich, ale naopak to tak uz neni. gran turismo oznacis za vyhru kvantity na kvalitou, i kdyz si to nehral. a co treba fable 2?prvni dil se na pc sice moc neproslavil, ale podle me to bylo jedno z nejlepsich rpg co sem hral. je jine nez ty ostatni, ale krasne, kouzelne s peknym pribehem a obrovskou spoustou moznosti. kdo nehral nepochopi z letosnich her pak treba uncharted 2 ziskava jedno oceneni za druhym. rad bych si ho zahral, ale na to svem "na hrani absolutne nejlepsim" pc nemam moznost.
Citace:
Hloupé je kvůli blbcům co hrají na PC kraviny odsoudit celou lepší platformu, když má větší potenciál.

hloupe je spise povazovat lidi za blbce a hry, ktere hraji za kraviny, jen kvuli tomu, ze se nelibi tobe.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:28:45
avatar
Gran turismo jsem hrál. Další teorie (líbí se mi hlavně ta o blbcích) už radši nebudu komentovat.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kontroverzny Zumpar1234 2010-01-09 15:25:22
avatar
Môžem povedať že sa často bavím na výlevoch niektorých ľudí. Moje kontroverzné výroky sú často pranierované. Ale položme si otázku prečo a prečo su to vôbec kontroverzne vyroky? Myslim si že asi preto že jednoducho často zatnem do živého a mnohím sa po mojich výrokoch hneď rúcajú dogmi. O konzolách si myslím to čo si myslím. jednoducho je to tak. Občas sa aj vyjadrim a je mi uprimne jedno či po mojich výrokoch nejaký KAREL.KRATOS alebo The Witcher alebo iný avatar ide vybuchnuť od jedu.

Na zaver musim povedať že si myslim že najmenej 90% ortodoxných konzolistov nikdy na poriadnom PC nehralo zatiaľčo ortodoxný PC hráči už majú akú takú skúsenosť s konzolami. Ale je proste zbytočne niekomu vysveťľovať čo je to hranie vo FullHD v 16xAF a 4xAA pri 40FPS+. Na kancelarských alebo Low-End PC to proste nikdy nebude možné.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:11:29
avatar
Citace:
Ale je proste zbytočne niekomu vysveťľovať čo je to hranie vo FullHD v 16xAF a 4xAA pri 40FPS+.

jenze nekoho to treba nezajima. ja si radsi zahraju graficky slabsi, ale mnohem zabavnejsi hru s poradnym pribehem, nez nejakou graficky dokonalou nudnou blbost. prave tohle je ale duvod proc pc hrani tolik upada. jak hra nema poradnou grafiku, tak uz se o ni mluvi negativne, nekteri se na ni zacnou rovnou divat jen skvirou mezi prsty. vyvoj poradne grafiky je ale neskutecne narocny a drahy a kdyz uz ma hra spickovou grafiku nebo obrovsky svet, tak si zas lide stezuji jak je to strasne narocne na hardware a neoptimalizovane atd. logickym vysledkem tohodle jsou konzole, ktere maji pevne dany hardware na ktery je mnohem jednodusi a levnejsi vyvijet hry a vyvojari se muzou pak vice zamerit na hratelnost a pribeh.

a jen tak mimochodem, uncharted 2 ma paradni grafiku a fakt sem na to cumel jak puk, kdyz sem to videl na zivo
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 20:53:34
avatar
Samozrejmä lenže konzoly neničia len hry po technickej stranke. Problemov je viacej a môžem povedať že konzole sa zaslúžili o podstatne zjednodušovanie hier. To sa mi nepáči takisto. Zrovna pred chvíľkou som si prečital článok od Michala Rybku kde popisal ako konzole zabili izometricke ovládane v hrách. Tych problemov je este ovela viac ale ja už fakt nemam chuť srácať čas v nikdy nekončiacych diskusiách PC vs konzole a idem si radšej niečo zahrať.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 19:31:35
avatar
protože pravda zabíjí. upřímnost a přiznání taky. proto se nedostanu nad 50.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 20:19:02
avatar
neboj, dostaneš
Kael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 16:44:09
avatar
hmm mě je 12 a po konzoli nějk netoužím PC je lepší
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:49:41
avatar
Zaujimavy clanok, hlavne je fajn, ze autor to nedal do tej typickej roviny, ze konzole su na nic a pod...o tom by sa dalo uvazovat, osobne som nazoru, ze zmysel maju, uz ked nic ine, tak je par hier, ktore su spicka a nemaju vlastne ani konkurenciu, no vacsinou su to tituli na Playstation: Metal Gear Solid, Final Fantasy, Gran Turismo,... a to je aj dovod, preco keby nejaku konzolu kupujem tak asi jedine Playstation...XBOX je IMHO presne to, o com je tento clanok, lebo XBOX je v principe len nahrada PC, s tym, ze je to maximalne zjednodusene...Playstation prinasa urcite veci, ktore inde nie su a tym je IMHO tato konzola zaujimava

Inak rozhodne suhlasim s tym, ze hranie hier moze mat aj pozitivne ucinky. Sam musim povedat, ze mi v obdobi skusok/statnic dost pomohla klasicka hra CS 1.6...v poslednom rocniku, tesne pred statnicami som nespravil jednu skusku, co predstavovalo znacny problem, kedze som mal menej casu na pripravu na statnice (ktoreho bolo aj tak malo), vtedy som dosiel zo skusky riadne zniceny a nas*any sam na seba, tak som si spustil CS, prvych 20 min hrania som stale myslel na tu skusku, no pocas toho ma samozrejme davali jak nic, tak som sa potom nas*ral este aj na to, ze ma tak davaju aj v CS, tak som sa zacal sustredit a potom to uz islo (popritom som samozrejme zabudol na tu skusku), nakoniec po 1 az 2 hodinkach hrania som uz na ten povodny problem pozeral trochu inak a mohol som normalne fungovat...
Keby len tak sedim a rozmyslam nad tym tak cely den by som asi nic nespravil, takto som mohol po 3 hodinach ist riesit aktualny problem...netvrdim, ze je to jedina moznost ako to vyriesit, ale je to jedna z moznosti

Rovnako tak suhlasim, ze pri hrani hier na PC sa da dost naucit o HW a SW, aj ked tiez to tak nemusi byt, nie je to zvycajne uplne nevyhnutne a aj PC sa da pouzivat skoro ako konzola.

A dost ma potesila ta poznamka o lokalizovanych hrach, s tym uplne suhlasim, sam hram hry zasadne len v originalnej verzii, takze vacsinou anglickej, a nie je to len preto, ze ak hra obsahuje dabing, tak jeho lokalizacia je spravidla kvalitou o niekolko tried nizsie, nehovoriac o chybach v preklade a pripadnej nekompatabilite s doplnkami/opravami na danu hru...ale dost aj preto, aby som si rozsiroval znalosti anglictiny a aj preto ma dost stve, ze sa v nasich obchodoch momentalne predava dost hier len v lokalizovanej verzii, takze zostava uz len dovoz zo zahranicia alebo digitalna distribucia ako napr. Steam
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 19:29:23
avatar
ne jenom konzole, ale taky Mac a iPhone. jsou v líných zemích tophit. Aneb když není k čemu spět, pohoříte jak Řím.
arcy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jste dos mimo:-) 2010-01-09 21:07:26

Hezký článek, který v podstatě pojednává o tom jak si z dítěte vytvořit příkladného geeka k obrazu svému. Rozhodně to tak vyznívá a pod tím je schovaná obrana poč hrát jedině na PC a proč všichni ostatní jsou děsivě omezení, když nemají stejný názor jako tvůrce. Docela Hulánovský přístup, jako by si někdo chtěl začít tvořit svůj egoistický svět tvořený směšnými pravidly, ale dobře. Autor vůbec nebere v potaz jiný hodnotový žebříček ostatních lidí a slepě počítá s tím že všichni co se vyskytují na DDWorldu budou slepě uctívat převládající většinové názory.
Tak mě napadá že co se týče znalostí v ČR tak to není tak růžové jak se všeobecně pokládá. Jednozančně u nás převládá teoretický základ s naprosto nedodstatečnou praktickou stránkou. Asi neuvedu dobrý příklad, ale přesto: cca před 20 lety jsme byli špička v znalosti matematiky (druzí na světě v rámci průzkumu). V součané době jsme někde na hranici první stovky a zaostáváme za mnoha africkými zeměmi.
K PC hraní. Jsem si naprosto jistý, že primárním účelem počítače nikdy nebylo zprostředkovat jakýkoliv herní zážitek, ale sloužil výhradně a pouze k práci, avšak jeho obrovský modularita přijala i tento prvek. Tedy o počátek hraní se zasloužily konzole. Předpokládám, že první hra byl roku 1972 Pong a to (http://en.wikipedia.org/wiki/Pong). Tedy plných pět let před příchodem IBM pc. Které rozhodně nebylo herním systémem. Tolik tedy nadřazenosti PC hraní nad konzolemi.
Co se týče cenové stránky tak bych PC rozhodně cennově nezvýhodňoval. Už jen pokud chcete hrát všechno na maximální nastavení tak investici 6K jen do grafické karty(minimálně) každý rok je nutností. Za tuto částku si zpravidla pořídíte i kompletní konzoli, která vám zcela jistě vydrží delší dobu a přitom se nemusíte zabývat slabým a nevyhovujícím hardwarem. Cenu her neberu v potaz (na XBOX je shánění pirátksých kopíí snad ještě snadnější než na PC). Konzolisté co kupují přes ebay, nebo za pár šlupek novinky v eshop v Anglii vědí.
Grafickou stránku věci nemá řešit konzolisté se tím nezabývají. Nastavovaní neexistuje a proto jde o přístup hra vypadá hnustně tudíž to hrát nebudu, nebo se to dá snést. To stejné v případě bugů. Firmy si jednoduše nemůžou dovolit vydat nevyladěnou hru. Problém nastává u strategií, tam uznávám je problém s děsivým ovládáním. Určitou nadějí do budoucna je projekt Natal, případně stick od Sony.

Podle mého názoru je kombinace PC + konzole optimální (zejména pro příznivce MMORPG) a osobně v současné době chápu PC pouze jako pracovní nástroj.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 21:36:15
avatar
Tak zatím nejúchylnější a nejvíce paranoidní reakce. To ses kvůli tomuhle výblitku musel registrovat ? Co se týče českého školství tak jsem nikde nenapsal, že je dobré nebo nezhoršující se v posledních x letech - napsal jsem jen, že usa je na tom hůř.
Citace:
Autor vůbec nebere v potaz jiný hodnotový žebříček ostatních lidí

Jako který ? Válet se jak prase na gauči a pařit zjednodušený hry ? Já ho v potaz beru, ale upozorňuju, že to není ideální řešení.
A perla večera od člověka, podle kterého chci z dětí vytvořit geeky.
Citace:
chápu PC pouze jako pracovní nástroj

Tak si to užij geeku .
JoBethCasey [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-03 13:15:02
avatar
souhlasim Arcy, ale tady tě za tuhle pravdu ukamenujou
arcy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 21:50:26

Tak tvrdý tak drsný. A promiň mi že s tebou nesouhlasím, ale ano registroval jsem se právě kvůli tomu. A mimochodem díky za mínusko .

Jseš docela urážlivý...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - klikej na odpovědět 2010-01-09 21:40:33
avatar
A něco věcného by nebylo geeku ? Nebo radši ne. Stačil jeden.
StachanVodky01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 21:41:25

On není urážlivý, ale neumí přijmout cizí názor, jak už tu několikrát ukázal.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 22:58:27
avatar
Hele stachane ještě si nezdůvodnil jak si přišel na tu kravinu, že rychlost průjezdu zatáčkou není úměrná aktivní bezpečnosti. Nějak ti došly rozumný argumenty a tak si tam zase trapčil s LSD - si myslíš, že mě tímhle vytočíš ? Vždyť jsem to sám vymyslel tak neblbni.
arcy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 21:54:04

Je docela logické, že lidé jeho typu se tu budou koncentrovat. Vžyť je to krásné místo pro flamewar. Jen škoda, že tu pro Operu moc nefungujou některé ovládácí prvky. Třeba zrovna odpovědět
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zkouška opery 2010-01-09 22:02:56
avatar
Arcy už jsem myslel, že se ti omluvím za výzvu - klikej odpovědět, ale mě to z opery jde. Jen mám přeházený smajlíky.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 22:11:41
avatar
Akú máš verziu Opery
Mne na 10.10 ide úplne všetko v poho ani smajlíky nie sú prehádzané (kontrolované v IE7).
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 22:21:18
avatar
Taky 10.10. Může to být doplńky nebo tak - já tam snad žádný nemám - jako hlavní browser mám firefox.
arcy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 22:24:26

Mám taky 10.10 a v nové alfě 10.5 jsem to nezkoušel. Restart/refresh stránky prohlížeče nefunguje. Tak snad to neovliňuje to že sem zakázal přes Blokaci obsahu ddho flashové reklamy.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 22:32:10
avatar
No asi ovlivňuje, jelikož já reklamy bloklý nemám (v opeře) a jde mi to jak jsem říkal. A refresh mi taky funguje. No snad na ddworld nezanevřeš když tady jsou tak tvrdí a drsní diskutující.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 04:49:34
avatar
Narodil jsem se a vrátil jsem se z Prahy na vesnici a jsem na to hrd a pyš! Konzole, ale i počítače můžou bejt super, jenže zábavu s kámošema venku to nenahradí!!! Dnes jsem byl sáňkovat a to ve věku dospělého člověka! Have fun
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 13:49:20
avatar
Jojo svatá pravda. Po fyzický zábavě bych neměl chuť hopsat před Wii nebo hrát nějakou nenáročnou hru, ale spíš nějakou strategii a tak..
Vždycky jsem byl spíš na bobování, jelikož nehody při sáňkování jsou nebezpečnějí a tudíž se nedalo tak blbnout.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 22:32:25
avatar
jo, zlatý boby ... při vzpomínce na ně mě ještě ted bolí celej člověk
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - autor má pravdu 2010-01-12 13:03:15
avatar
Já také původně koupil počítač na hry a postupně jsem si uvědomoval že se s počítačem dají dělat i jiné věci než jen hrát.PC je vlastně lego které probouzí fantazii a zvídavost což se o konzoli říci nedá.Přál bych lidem řešit spouštění her pod Dosem a ladit ať už ručně Autoexec.bat Config.sys nebo pomocí MEMMAKERu atd.Ježiš to už snad není ani pravda.Určitě si nemyslím že musí být z každého nějaký guru ale pokud jde o běžné problémy tak by měl každý je umět řešit.Občas jsem chodil řešit trable s kompem které by vyřešila i má dcera v 12 letech.Problém je že lidi často se učit ani nechtějí když mají jako známé lidi stejně potrefené jako jsem já.Když už někdy trochu podrážděně reaguji slovy co by jste dělali kdyby jste mne neměli a víte kolik si účtují firmy 1 hod. za práci IT technika?Odpovědi se nedočkám a když bych se jim chtěl podívat do očí tak bych si musel lehnout na zem jak čučí do země.
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-12 18:54:27
avatar
Kdyz dam diteti konzoly, dam mu stroj na hry, jak jse chtel. PC ne ve hrani her konzoly nevyrovna. Uz vidim jak maly dite v pc resi kompatibilitu, kdyz to nejde spustit. Na konzoli to maka porad. Kdyz budu diteti chtit dat multimedialni nastroj, dam mu PC. Kdyz stroj na hry, dam mu PS3 ci Xbox. Neni PC vz konzole. Konecne to pochopte, kazda je o necem jinym.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to PS3 2010-01-12 19:24:31
avatar
Citace:
PC ne ve hrani her konzoly nevyrovna

Ano, protože je překonává - viz hardcore hry ze článku a diskuze.
Citace:
Uz vidim jak maly dite v pc resi kompatibilitu, kdyz to nejde spustit.

Začne se zajímat, každý byl někdy malý a nerozuměl tomu, ale to je už napsané v článku.
Pokud se dítě naučí hrát na konzoli tak co by ho potom táhlo k zájmu o PC ? Děti se neradi učí a proto je "škola hrou" skrze HRY+PC to nejlepší. PC hry umí lépe než konzole, ale chce to trochu získat vědomosti. Možnost nastavování grafiky u PC her je výhoda, kterou pochopí i malé dítě co umí číst. Ale tohle vysvětlovat konzolistovi...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-14 11:02:18
avatar
Znám hodně lidí co mají PC na práci a i na hraní a umí si na PC prakticky vše co potřebují nastavit a i v tom HW se vcelku orientují a dokázali by si v PC i něco vyměnit. A pak znám taky dost lidí, co mají PC čistě na práci a internet a konzoli čistě na hry a nebylo to u nich nikdy jinak a ti jsou rádi, že si PC dokážou vůbec zapnout. Takže něco na tom asi bude. Ještě je tu jedna skupina, co to mají teď PC jen na práci a internet a konzoli jen na hry, ale dříve to tak neměli a s PC si taky bez problémů poradí, takže se dá říct, že patří k té první skupině. Holt konzole asi opravdu ani za mák nevzdělávají. Člověk holt opravdu k životu potřebuje aspoň trochu namáhat mozek, což u konzole není potřeba.
KAREL.KRATOS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-14 14:47:53
avatar
tohle jsou pěkné keci
Rebeka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-30 00:34:07

Ked uz ides na to tak z ostra, tak dufam ze nechodis do supermarketu ale mas zahradku kde si vsetko sam pestujes, mas svoju malu vodnu elektraren a vlastne si celkom sebestacny a rozvijas vsetky svoje schopnosti, nielen blbnutie s PC

Tvoj clanok je v niektorych smeroch dost kratkozraky - taky xbox, Wii, NDS a aj PSP vdaka "pristupnosti" k uprave chrumania neoriginalnych hier rozvijaju v jeho vlastnikovy mnozstvo PC pozitivnych vlastnosti:

- aktivne vyuzivanie internetovych vyhladavacov
- pouzivanie specializovanych aplikacii na stahovanie suborov
- dokonale vyznanie sa v p2p sietach, ci sluzbach na zdielanie suborov
- v pripade xbox dobre zvladnutie napalovania dvojvrstvovych medii, nutnost pochopenia co je to ISO obraz disku
- a je toho vlastne ovela viac ... takze herneho konzoly vlastne rozsiruju uzivatelove znalosti s PC
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-14 22:55:55

Autor> Faj trefne napisene.Diskusiu som celu necital len pridam pre mna podstatny bod k dobru pre PC. Neni nad to napr. hra full screen na 1 obr. na 2. cokolvek ine.Ktore konzola to vie? K hraniu.Nic tak nepotesi ako 10 uspesnych krokov pred pustenim hry stiahnutej este pred vydanim ;-).Aj to celkom rozvija myslenie. Inak dobre hry nevaham kupit. Ale najviac nastve ked kvoli dakej ochrane nejde naistalovat z origos...To je zas + pre konzole.Tam problem nebyva.Pokial sa CD prilis neposkriabe...
Spagin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - USA 2010-01-18 19:21:27

S pocitaci ziju uz od dob prvniho meho zx-spectra,amigy 500 a 1200 az po dnesni PC. Vzdy jsem se stroural v hardware i software. Ale v tom USA je to opravdu legrace, zil jsem tam pet let a zazil veci ze se tomu da tezkou uverit... Klasickej 30-ti letej manik si v obchode koupil joystick za 12 USD, bohuzel se bal ze nezvladne instalaci... tak donesl PC do obchodu a tam mu ho zapojily do USB, vlozily CD s ovladacem, dvakrat klikly na NEXT a za to zaplatil 25 USD za instalaci Ja myslel ze se zblaznim smichy, na te jejich hlouposti zbohatl nejeden cesky emigrant... lenost to nebyla,to by netahal PC do obchodu...
Anonymní  2010-02-14 09:08:13

nejlepsi je mit doma vsechno...
stará konzole(ani nevim, jak se to jmenuje) na kazetky s mariem je klasika a kdo to nehrál nezná konzole
Xbox...vynikající kvuli hrani 4 lidi, takze kdyz s kamosema parime...ale nezapinam ho castejc jak jednou za 14 dni...hrat singleplayer by me silne nebavilo, navic grafika je vetsinou koukatelna tak po 5-8 pivech
PSP...jedině na cesty...tak pol hodky za tyden...bezne nepouzitelne...sice ma wifi(dost spatny prijimac) ale zkuste napsat treba jen adresu...
PC...dobry nastroj k hrani, teda az na posledni 2 roky, kdy prakticky nic nevyslo...
už když jsem zkurvil svuj první PC(ani se neptejte jak) bylo hrabani se v hardware jasná volba...konzolisti o hodně prichazeji
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 12:15:50
avatar
Na "kazetkách" jsem si s kamarádem dost užil - letní prázdniny na venkově - to byly časy. Contra, dva hopsající mariové atd. Pak si ten samý kamarád koupil Playstation1 a kromě aut jsem vyloženě trpěl - střílečky s pohledu třetí osoby s gamepadem v ruce byly nejhorší shity co jsem kdy hrál. Ještě před tím mi totiž jiný kamarád ukázal prvního Wolfa,Dooma,Duka a bylo vymalováno. A když přišel Half Life, AvP a Quake 3 - to už mě slovo "konzole" vypadlo ze slovníku. O strategických hrách a simulátorech se radši nebudu zmiňovat - nechci se kvůli konzolím pozvracet.
Lumirel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-15 17:26:17

Nějak jsem tento článek dříve přehlédl, ale doopravdy se mi líbí. Nějak takto jsem se vlastně dostal i ke dnešní práce v IT. Jako malý kluk jsem si hrával na Atari, upravoval si tam hry, programoval jednoduchosti, a pak na PC jsem si zprovozňoval hry, přeinstalovával etc. Na a jak jsem dopadl.

Je fakt, že PC velice vzdělává. Nejideálnější je jako to bylo u mě, když nikdo z rodiny počítačům nerozumí a tak se člověk musí hold učit, občas něco risknout a nakonec mít z toho dobrý pocit.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-17 12:30:10
avatar
Citace:
Nějak jsem tento článek dříve přehlédl, ale doopravdy se mi líbí. Nějak takto jsem se vlastně dostal i ke dnešní práce v IT. Jako malý kluk jsem si hrával na Atari, upravoval si tam hry, programoval jednoduchosti, a pak na PC jsem si zprovozňoval hry, přeinstalovával etc. Na a jak jsem dopadl.

Je fakt, že PC velice vzdělává. Nejideálnější je jako to bylo u mě, když nikdo z rodiny počítačům nerozumí a tak se člověk musí hold učit, občas něco risknout a nakonec mít z toho dobrý pocit.

Vytesejte to někdo do kamene.

Mnoha lidem se přes PC hraní otevřel nový svět. Kolika lidem otevřely nový svět konzole ? Nikomu, jelikož konzole "nový svět" neobsahují. PC hraní z Vás nemusí udělat pracujícího v IT - stačí když budete umět samostatně řešit problémy s hardware/software o něco lépe než jen kancelářská krysa co umí PC zapnout/vypnout a pracovat v pár programech a která při sebemenším stupidním problému volá hochy z The It Crowd . Smysluplná zábava forever !
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-18 12:35:55
avatar
Už jste slyšeli o nové generaci konzolí ? Gamepad bude mít jen jedno tlačítko kvůli co nejjednoduššímu ovládání. Hraní stříleček bude zjednodušeno zcela automatickým zaměřováním a o pohyb „po kolejích“ se bude starat taky automatika. Hráč bude jen mačkat jedno tlačítko ovládající střílení. Konzoloví hráči se nemusí nervovat, že by to nezvládli díky nedostatku střeliva vyplýtvanému při nechtěném zmáčknutí – tlačítko nebude fungovat pokud nebude automatikou zaměřen nepřítel. Automobilové hry se budou pomocí jednoho tlačítka ovládat stejným stylem jako autodráha – zmáčknuté tlačítko přidává plyn – vše ostatní ovládá automatika. Díky pozitivním výsledkům testů zábavnosti na gorilách (nebylo zraněno nebo zabito ani jedno zvíře), výrobci konzolí očekávají větší poptávku od hráčů co upřednostňují hraní na konzolích před hraním na PC. Hlavně američtí hráči jsou nadšeni, že budou moci hrát hry s hamburgrem/colou v ruce. Podobné testy se pro předchozí generaci konzolí dělali obvykle s o něco chytřejšími šimpanzi, ale nedávné srovnání požadavků konzolového hráče se šimpanzími ukázalo, že příliš složité požadavky šimpanzů by dnes mnoho konzolových hráčů nezvládalo.

Zatím je to jen vtip, co částečně vystihuje zjednodušování her kvůli televizním krabičkám a který „mírně“ přehání – tudíž není nutný flame. Kvůli existenci hráčů co požadovali v petici pro Bioshock 2 PC verzi ovládání pomocí gamepadu, se musím omluvit gorilám za srovnání jejich inteligence s některými hráči – jejich požadavek je už opravdu spíš k pláči než k smíchu.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-25 12:42:41
avatar
Já si udělal konzolu z mojeho PC. Stačí dlouhý HDMI kabel a bezdrátové Xbox 360 ovládače pro Windows...samo nesmí chybět 42" Plazma
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 761x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1118x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1446x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1303x
Komentářů: 6
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl brzy! Poběží vám na vašem PC?Čtvrtek, 07 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2927x
Komentářů: 1
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingem
Kingdom Come Deliverance II bez DENUVO s českým dabingemÚterý, 05 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1908x
Komentářů: 3