K vydání hry Need for Speed Shift, plánované na září (9) 2009 se na stránkách EA.com objevil rozhovor s výkonným producentem Michaelem Mann, který se snaží trochu přiblížit co že to máme očekávat.
Jistě jste již všichni postřehli, že EA na nás v tomto roce chystá opět další díl série Need For Speed, toť dosti ohrané "závodní" série s dosti pošramocenou pověstí. Samotné vydavatelství Ea mluví nejen o reinkarnaci NFS (tak jako tomu bylo v případě posledních dvou dílů), ale i o určité revoluci v závodních hrách. A v čem že má být tento díl tak revoluční? Především v tom, že by již nemělo jít o čistou arkádovku, ale naopak se máme těšit na skutečný závodní simulátor s několika skutečnými světovými závodními okruhy, doplněné fiktivními okruhy (mluví se především o okruzích v centru Londýna). Dočkáme se také, jak už to u NFS bývá, licencovaných vozů. Tentokrát by ovšem nemělo jít o nějaký Fordy Focus a němu podobné, ale o skutečné závodní speciály.
Dalším velkým lákadlem by měla být simulace G-force, neboli simulace odstředivé síly, kterou si užijete především při pohledu z kabiny auta, kdy například při prudkém projíždění zatáčky se celý pohled-neboli vaše fiktivní hlava v autě bude naklánět.
Aby ovšem nebyli zklamaní klasičtí vyznavači NFS tak se opět setkáme s různým tuningem jak výkonu tak i vzhledu vozidel (bude možné si natunit i interiér vozu).
A jak chce EA z obyčejné arkádové hry udělat simulátor? Jednoduše. Na vývoj hry si pozvali jednoznačně ty největší profíky v oboru - Slightly Mad Studios. Neboli studio stojící za nejpovedenějšími závodními simulátory na PC všech dob - GTR, GTR2 a GT Legents. Pokud vám to nic moc neříká a chtěli byste alespoň ochutnat něco z dílny Slightly Mad Studios, vřele doporučuji Free reklamní hru BMW M3 Challenge vytvořenou na zakázku pro BMW, jako propagaci vozu BMW M3.origin.bmw.com/_common/visualizer/data/experience/m3_challenge/BMW_M3_Challenge.zip
O čem ovšem nikde není ani zmínka je samotný grafický engine, který zůstává velkou neznámou a můžeme jen doufat, že nepůjde jen o další předělání enginu z dob NFS:Undergroud 2. Osobně bych spíše tipoval, že půjde o vylepšený engin od Slightly Mad Studios, použitý v GTR2. Ovšem jak moc bude hra náročná na hardware a zda bude využito alespoň částečně rozhraní DX10/10.1 zůstává nezodpovězeno.
Samozřejmě po těch marketingových slibech co EA předvedla před vydáním minimálně posledních dvou dílů NFS je opravdu těžké říct, nakolik nám opět maže med pod nos a nakolik opravdu bude samotná hra povedená. Osobně jsem ovšem v tomhle ohledu velký optimista a věřím tomu, že takoví lidi jako lidi od Slightly Mad Studios, by se určitě k tomuto titulu nehlásili, kdyby nestál za to.
|