Nový Ubuntu Linux 9.10 - stručně pohledem uživatele Tisk E-mail
Napsal Karel Válek   
Tuesday, 03 November 2009
altUbuntu 9.10 Karmic Koala je nová verze oblíbené linuxové distribuce. "Nabízí svěží vzhled, akcelerované prostředí, rychlý start, nejnovější aplikace a nástroje, snazší správu hardwaru a mnohem více." - je to opravdu tak, jak tvrdí reklamní materiály?

 

 

 

  Můj první článek věnovaný Linuxu patřil jeho šancím, kdy jsem se prvně začal s těmito operačními systémy seznamovat. Ovšem čas nečeká, jde dál a máme tu další distribuci oblíbeného systému Ubuntu.

Logo Ubuntu

  První slovo řeknou novinky v systému. Mám předchozí i předchozí verzi „Jaunty Jackalope“ (Pivoň lesní a Čilý Zajdalen) a proto potvrzuji první novinku oproti předchozím distribucím a to rychlý start. Karmická Koala startuje velice rychle, když to mám srovnat s „nízkonárokovými“ Windows 7, tak jej nové Ubuntu strká do kapsy. S přehledem, to nevím, ale na notebooku určitě. Na druhou stranu musím obrátit kartu na Hibernaci, která mi při prvním použití přišla ne moc dobrá.  

  Novinky se týkají i hardwaru, po instalaci po mě systém chtěl jen ovladače grafické karty, vše fungovalo na výbornou. Ovšem musím podotknout, že i v předchozích distribucích Ubuntu problém nebyl.
 
05

 

Stará dobrá komandlajna

  Stále se řadím do kategorie uživatelů typu „Začátečník“, ale už teď si připadám jak linuxový guru. Je to kvůli mé třídě. V mé třídě nikdo z mých spolužáků Linux nemá, což je podle mě špatně. Ještě teď přemýšlím, co si pomocí komandlajny (záměrně  ) stáhnu za software.
 
04

  Ovšem nejdříve si ohlédnu situaci, co se zde nalézá.

   Emapthy, který je v základní instalaci, je multiprotokolový IM klient, jako vždy na novou poštu čeká Evolution, oblíbený Firefox surfuje po internetu, a do kanceláře se hlásí OpenOffice.org ve verzi 3.1. Náhradu za nepovedené Nero Reloaded (žádný Warez, více zde – link) zastupuje Brasero, Okenářský prohlížeč naproti tomu F-Spot. A přichází oná komandlajna.

Správce Softwaru pro Ubuntu je mnohem lepší a přehlednější od svých předchůdců

  Nejdříve Pidgin nahrazující Mirandu z Windows, druhou příčku v příkazové řádce zaujímá Skype, ale ten musím stáhnout z oficiálních stránek ručně. Totem a Rhytmbox mi v základní instalaci nestačí, takže kouzelnými slovy sudo apt-get install amarok se v systému objevuje Amarok. Jelikož mám notebook a tím pádem každá minuta provozu žádoucí, zaujímá bojovou pozici kpowersave.

 

Vlastní hodnocení. A už teď velmi vysoké.

 

  Bezesporu na celé čáře vítězí doba nahrávání. Kdybych měl na notebooku jen Ubuntu bez GRUBu, tak čas nutný na načtení samotného systému je výborný. Z recenze na Živě vím, že bootovací doba nění podle místních dobrá, já na to mám svůj názor. Podle mě je výborná.

  Náročnost taktéž potěší uživatele starších PC. Podle absolutního minima je nutné alespoň 384 MB RAM (absolutní minimum pro Visty, které byly naprosto neschopné s tímto pracovat) slušnější procesor (dejme tomu 500-800 Mhz, což taktéž není k zahození) 10 GB na disku (počítám včetně rezervy na dokumenty, data, atd.). Sečteno, podtrženo, Ubuntu vítězí oproti Windows 7, které jej překonávají jen pomocí vLite.

  Po softwarové stránce Ubuntu taktéž vítězí, jelikož už v základní instalaci obsahuje dost programů, se kterými lze rovnou pracovat, o čemž si Windows může nechat jen zdát.

  Pokud základní softwarová výbava někomu nestačí, tak není problém v novém Centru Softwaru pro Ubuntu stáhnout opravdu hromadu dalších programů, které mohou být i lepší, než na Windows. Další věcí, kterou může Windows Ubuntu (a možná i dalším distribucím) závidět, je Compiz. Compiz Fusion. Přiznám se, že si s Ubuntu a jeho efekty po patřičném doinstalování přes sudo apt-get install compiz hraju jak malé dítě. Ale jsem ještě dost normální, abych mohl napsat toto :-) opět, deset z deseti, Aero jen tři z deseti, ovšem body mu přičítám za dobrý nápad a dobrou funkčnost. V Ubuntu mi schází Aero Peek, ale ruku na srdce – zatím jsem to využil jen dvakrát. Takže, výsledky platí.

03

  Na druhou stranu, Okna čistit Okenou budu, to se nedá nic dělat. Přál bych si, aby se někdy aspoň to Ubuntu dostalo na lepší pozici, než je teď. Zaslouží si to.

 

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 11:20:49
avatar
Citace:
384 MB RAM (absolutní minimum pro Visty, které byly naprosto neschopné s tímto pracovat) ... Sečteno, podtrženo, Ubuntu vítězí oproti Windows 7


Proč srovnáváš spotřebu RAM Visty a verdikt vyřkneš pro W7? Ano, je to optimalizovaná Vista, ale W7 má spotřebu RAM po nastartování (včetně Avastu) 62 MB - alespon u mně.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 12:41:34
avatar
To i samotnej avast zabira vic nez 62MB :-D. Řekni ještě tu o červený karkulce

Mám win7 taky a pod 700MB se dostanu jen zřídka. 7 není zas takovej zázrak. Zkoušel sem na mým kompu s 2GB RAM Crysis: Warhead pod XP a pod Win7. XP na max detaily naprosto plynulé. Win7 totální slideshow a svítící kontrolka HDD. Jasně dnes je standard 4GB, ale chtěl jsem jen ilustrovat že win7 jsou na RAM náročné dost.
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 13:10:00
avatar
Moje chyba, nevšim jsem si zaškrtávátka "Zobrazit procesy všech uživatelů", takže máš pravdu.

Ale to nic nemění na mojí otázce, proč mluvit o spotřebě Visty (o který si ví, že ji má obrovskou) a následně vyřknout verdikt pro W7?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 15:11:26
avatar
moje Vista na desktopu zabírá po spuštění 500MB Jaké si to uděláš takové to máš.
V každém případě i pro Win7 je naprosté nutné minimum tych 500MB. Ubuntu mně na notebooku žere lehce přes 200MB.
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-06 00:54:27
avatar
tak jako skousel sem Visty Basic a SKousel sem taky i Win7 Ultimate na notase s 1GB ram, docela brutal, rek bych, mno a vysledek je ten ze to 7ky berou na ultimat stejne jako vista basic, nevim proc, bylo to cca stejne. A jeste ktomu ze zerou moc Ramky. Tak kdyz ji maj dost, proc by si ji krapet nenahrabali ne? Sou pak sviznejsi, Kdyz jsem dal dalsi ramku do notasu tak si vzali jeste o pulku vice nez predtim. Takze ono 7 rozbehas i na mene ram nez Visty ale to vys, neni to uplne to pravy, orechovi. hehe Ja vim ze Linux to neni, maj jinak resena prostredi a vzhledy a proste sou jiny, ale tak, na vsecko se da navyknout, no ne?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-07 21:33:20
avatar
to jo ale na linuxu je ta krása že ti během 15-20s naběhne systém a je klid. žádné další pětiminutové čekání než se systém ze startu oklepe a má teprve potom tu správnou odezvu, žádné půlhodinové škrkání s hardiskem... n
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 08:39:48

hmm mě jen zajímá proč se pod ubuntu musím přihlašovat pod heslem (musel jsem zadat ři instalaci z XP) a hlavně, když se chci dostat na disk tak to heslo musim zadat znovu
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 12:24:36
avatar
Ubuntu som mal ale nič také úžesné som na ňom nevidel Pri porovnani s win 7 mi pride dosť lacný. A naviše kto potrebuje nejaký ubuntu? ak nemá človek peniaze na SW tak nemá ani na HW. Fajn Ubuntu je zadarmo a to je asi jediná jeho výhoda.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 15:18:42
avatar
zadarmo, nízká hardware náročnost, netřeba instalovat ovladače (kromě grafik), obrovská databáze opensource software, snadnější ovládání, v základu dvě pracovní plochy...........
Jasně na herní či pracovní desktop moc vhodný není, ale do multimediálních pc a hlavně do notebooků/netbooků není co řešit.
waterpipe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 19:54:43

naprosto souhlasim s vyctem vyhod a je jich jeste mnohem vic.... ja osobne, ale linux vyuzivam navic i jako pracovni desktop a nejspis se budes divit i jako herni masinu - na stolnim PC uz jsem si nechal jen linux a nemam problem s jedinou aplikaci a s hrami jsem zatim taky nenarazil na problem.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 20:46:33
avatar
mno já se právě chystám, že nahodím ubuntu i na desktop (zatím teda dualboot s windows), ale vzhledem k mé grafické kartě ATI nějaké ty potíže se dají očekávat. Taky je otázkou zda na Ubuntu bez problému rozchodím balík programů od Adobe bez kterých se neobejdu.
waterpipe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-04 00:30:14

doufam, ze nebudes litovat. Ja jsem si nedal rict a prave (00:26) se mi dotahujou novy baliky (prechod z 9.04 na 9.10)

- Jinak to na co se chystas mam na NTB ... tam mam ubuntu 9.04 (64bit) a win XP a jen si v GRUBu pri startu vybiram.

Takze me ceka stejne o vikendu ceka na stolnim prechod na 64bit verzi, ale aspon do ty doby ozkousim co ta 9.10 (ktera se ted "dotahuje") umi a jak mi bude vyhovovat.

- Jeste tu mam stazenej backtrack4, tak kdyz uz budu v tom tak ten nahodim na NTB misto ty 9.04 (prinejhorsim tam pak vrazim do NTB taky 9.10) - ale osobne jsem na ten backtrack zvedavej
waterpipe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-04 01:26:27

tak je hotovo (01:20) - vse probehlo bez problemu, nastaveni zustalo, jedine co tak channels.conf budu muset udelat znova (programy na TV). Prvni ceho jsem si vsiml je novy kaffeine, trosku jine menu a o zbytek se podelim zitra - v sest rano vstavam do prace takze zkoumani musi stranou :-p

edit (01:27) - programy nalazeny, TV bezi - oproti 9.04 to bylo easy
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-04 01:44:11
avatar
je v Ubuntu nějaký program na TV, popřípadě jaký používáš co doporučíš. Na stolní compl kam mám v plánu hodit Ubuntu mám hybridní TV tuner, tak sem zvědav zda pude v klidu rozchodit.
waterpipe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-04 02:00:06

standartne je tam kaffeine kterej po pripojeni DVB tuneru automaticky nabidne sestou moznost a to prave TV jinak obcas vyuzivam VLC ktere je obcas mene nachylne na tu jejich veleslavnou digitalizaci, ale zase ma nevyhodu, ze trva mnohem dele prepnuti programu :-/ takze u me vytezi kaffeine... i vzhledove a intuitivne mi vyhovuje
waterpipe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 19:48:11

dost laciny ti prisel asi jen proto, ze jsi si ho neprizpusobil. Ano pri prvnim spusteni vas necekaji zadne prevratne animace, ale to proto aby byl system svizny ... A kdo chce tak ma do deseti minut ubuntu tak vymazlene, ze se kocha vsemi animacemi, listickami, ikonkami atd.

A tvuj argument "ak nemá človek peniaze na SW tak nemá ani na HW" je primo hovadina. To nevim jak jsi na to prisel
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 08:42:33

Hmm včera jsem tam Ubuntu 9.10 nainstaloval Dneska si začnu hrát Hmm uvidim jak pujde vymazlit
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 15:27:13
avatar
Jinak osobně z nové verze 9.10 zase tak nadšený nejsem. U 9.04 sem se neshledal s naprosto žádným problémem, ale 9.10 mně vždy při startování nějak na 10-20s zamrzne, takže start je pomalejší než u 9.04, navíc jsem mněl problémy s přehráváním videa (nakonec vyřešeno), a pár dalších problémů. Všechny sem teda vyřešil, ale teda s 9.04 sem byl víc spokojen. Na druhou stranu nové Centrum software je výborná věc a mnohem přehlednější a jednodušší než balíčkovač.
Osobně bych teda na notebook již Windows nepustil. Nevidím žádný důvod.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-04 09:07:37

jj.. mam podobne skusenosti..

aj ked pouzivam primarne inu distribuciu linuxu - na par notebookoch mam prave ubuntu (deti + netbook).. karmic koala sice nie je zla, ale s jaunty jackalope som bol spokojny viac. na jednom notebooku po naformatovani systemovej particie prebehla instalacia 9.10 v pohode, na druhom som skusil priamo upgrade na vyssiu verziu - taktiez v pohode a na tretom nepomohlo ani jedno ani druhe - tak som 9.10 dal prec a vratil som sa k jaunty (zatial.. nemal som moc cas - tak sa neskor na to pozriem a problem vyriesim).. pricina ? pravdepodobne nedoladene ovladace v jadre pouzivajuce GEM a prechod od EXA k UXA - co sposobuje "chvilkove" zamrznutie Xserveru.. i ked su intel ovladace vseobecne bezproblemove, niektore integrovane grafiky este stale maju male problemy..

K CLANKU:
len doplnim par info, pretoze clanok bol napisany naozaj len z pohladu uzivatela a vela veci clanok neobsahuje..

instalator ubuntu Ubiquity je uplne prehladny a jednoduchy - takze to zvladne myslim kazdy, kto aspon trosku ovlada win. oproti predoslej verzii sa nic zvlastne nezmenilo, pribudli vsak informacie o tom, co vsetko najdete v ubuntu karmic koala, ktore sa zobrazuju pocas instalacie. pre nemej skusenych moze byt "nocna mora" rozdelenie diskov a vytvorenie particie - mozem vsak ubezpecit, ze kliknut na posuvnik a urcit velkost oddielu snad nenarobi vrasky na cele nikomu.. pre menej zdatnych je samozrejmostou pred instalaciou zalohovat dolezite data a urobit defragmentaciu NTFS particie, ak chceme z NTFS patriciu zmensit a vytvorit tak priestor pre linux..

karmic koala obsahuje jadro 2.6.31, ktore prinasa par noviniek: pridala sa podpora USB 3 (vobec ako prvy OS podporuje toto rozhranie - myslene vseobecne GNU/Linux s tymto jadrom), bola upravena a vylepsena sprava pamati (pri zaplneni pamate moze byt system az o 50% rychlejsi), ako default suborovy system je EXT4, prinasa mierne zrychlenie vykonu, rychlejsi start systemu, rychlejsiu kontrolu suboroveho systemu po pade, zlepsila sa podpora grafickych kariet ATI Radeon, naozaj svizne prebudenie pocitaca (otazka par sekund), rozsirena podpora hardware.

v minulosti bol na notebookoch problem s parkovanim hlaviciek HDD, kedy disk parkoval az prilis casto a tym znizoval zivotnost disku. toto bolo uz vyriesene vo verzii 8.10 (myslim) pridanim scriptu, ktory parkovanie hlaviciek vypol. da sa to vypnut aj jednoducho editovanim suboru /etc/rc.d/rc.local a doplnenim: hdparm -B 255 /dev/sda .. v novom GNOME 2.28 je toto implementovane do spravy napajania, takze caste parkovanie nepozorujem uz od verzie 9.04 v default nastaveni.

start systemu je priblizne rovnaky ako jaunty, kombinuje Usplash a Xsplash - co zatial nie je moc stastne riesenie, takze v buducnosti by mal Xsplash pokryt vacsinu bootovacieho casu, aby bol start Xserveru co najrychlejsi. vyvojari v Canonical by sa chceli dopracovat k zaujimavemu casu bootu za 10 sekund ! (uz jaunty dokazalo nabootovat od Grub-u cca za 15 sekund.. ostatne - start systemu sa vseobecne zrychlil u vsetkych distribucii linuxu /ubuntu, suse, fedora, mandriva, debian.../ a kazda teraz nabootuje cca za tych 15 sekund..)

po instalacii si vsimneme trosku zmeneneho vzhladu Human ladeneho skor do tmavsej hnedej farby a pribudli nove ikonky, ktore su farebnejsie a krajsie - takze nieco pre BFU.. mne osobne sa pacil aj klasicky Human, i ked mam vzhlad upraveny podla seba do tmavsich farieb a kazdy trosku zdatnejsi linuxak si upravi graficke prostredie k obrazu svojmu celkovo Canonical si dava zalezat na vzhlade a roznych vychytavkach (oznamovanie udalosti a pod.)..

v recenzii (pre mna z nepochopitelnych dovodov) nebola spomenuta jedna z najdolezitejsich vlastnosti linuxu - bezpecnost. a prave bezpecnost linuxu je jeden z dovodov, preco ludia pouzivaju linux. je vseobecne zname, ze linux je odolny voci virusom a podobnej havedi. dalsim velmi silnym nastrojom je firewall - v ubuntu iptables. iptables je velmi dobre konfigurovatelny s moznostami nastavenia pravidiel ake len chcete. konfigufacia iptables je cez konzolu, pripadne cez "klikatko" Firestarter, kde nastavit pravidla firewall-u je naozaj hracka. porovnavat windows firewall s iptables snad ani nema vyznam.. pripajanie k vzdialenym pocitacom je cez sifrovane ssh.

v ubuntu 9.10 je pouzite graficke prostredie GNOME 2.28, ktore je zatial len evoluciou starsieho GNOME 2.26. ozajstnu revoluciu grafickeho prostredia by mal priniest az GNOME 3 a jeho GNOME Shell, ktory by mal nahradit GNOME panel. video s GNOME 3 si mozete pozriet napr. tu: Odkaz videa su vo formate ogg - v pripade problemu s prehravanim staci zadat na youtube gnome shell napr.: Odkaz , Odkaz len dufam, ze prechod na GNOME 3 nebudu sprevadzat rovnake porodne bolesti ako prechod z KDE 3.5 na KDE 4.. i ked nove KDE4.3.2 (pouzite napr. v novom Mandriva linuxe) je uz vyladene a stabilne.

novinkou v ubuntu 9.10 je Ubuntu One - co je vlastne odkladaci prietor na vzdialenom serveri vo velkosti 2GB. podmienkou je ucet na launchpad.net .. za $10 mozete mat 50 GB priestoru..

to by snad na doplnenie clanku zatial stacilo..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-04 11:53:08
avatar
LOL Tak mi to zkopíruj jako novej článek a já ti to vydam tady On tu napíše takovej megatext do diskuze Zbytečný, vydam ti to jako článek, zkopíruj to, uprav pokud je třeba a je to!
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-04 15:22:18

ja som napisal len par drobnosti ako doplnujuce info k clanku. ked uz clovek cita o ubuntu - tak je dobre, ked sa dozvie aj viac faktov a nie len to, ake je ubuntu super a uzivatelsky privetive.. linux ma aj svoje slabsie stranky, kedze ma zastupenie na trhu len 1% - potom sa tak chovaju aj vyrobcovia HW. (na druhej strane - male zastupenie na trhu moze byt aj vyhoda)

toto moc na vydanie clanku nie je, ale pokial budem mat cas - tak to mozno trosku upravim a pridam par veci.. hlavne to treba prestylizovat a doplnit diakritiku..
waterpipe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-04 18:18:17

staci to trosku upravit a je z toho 2. pokracovani - fakt dobra prace.

Ja jestli budu mit cas tak zkusim dat pres vikend dohromady nejakej srozumitelnej clanek o linuxu a hrach. Myslim, ze drtiva vetsina lidi nevyzkousi linux, jen kvuli tomu, ze si mysli, ze si nezahrajou "windowsacky" hry. Pritom to je easy a zabere to par minutek.

A me to prijde skoda, mozna by se pak mnohem vic lidi rozhodlo to aspon vyzkouset (aspon jako druhej system - vyclenit si na nej par giga mista a dat mu sanci). Pak treba zjisti, ze jim to jako me vyhovuje mnohem vic. Mam to vsechno legalne, zadarmo a co se tyce nejake "chybovosti" systemu nebo nesmyslne spustenych procesu zeroucich pamet atd. tak jsem prekvapen, ze je to lepsi a stabilnejsi nez win.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-05 01:20:25
avatar
No vidite, tak to má být Oboje (otroje?) beru...sám jsem s tím v podstatě do styku nepřišel, takže se těším, jak mě nalákáte do začátku
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-12 08:44:19

Čím víc článků a návodu na Ubuntu s názornými obrázky tím plíp
waterpipe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jen tak dal chlape 2009-11-03 18:26:58

Tvuj clanek se mi libil, ikdyz je jeste co vychytavat. Ale udelal jsi mi radost, ze jsi se ubuntu zacal venovat Jsem naprosto spokojeny uzivatel 9.04 a o vikendu hned v sobotu rano se chystam na prechod na 9.10 - sice s tim bude zase par dni "srani" nez narazim na vsechny veci, ktere mam rad prizpusobene presne podle svych predstav. Navic jsem menil nedavno procesor tak jsem na 9.10 asi mesic cekal protoze musim stejne menit 32bit za 64bit.
Kdybych byl uzivatel ciste win (jakoze ne - denne delam s XP, vistama a spravuju je v siti s MS server 2003 R2), tak reknu, ze tvuj clanek doslova basni (az prehnane) o ubuntu, ale jelikoz jsem nic lepsiho po uzivatelske strance nikdy nevidel, tak tvuj prehnany optimismus naprosto sdilim verze 8.10 me osobne neprisla jeste dokonale vyladena, ale s 9.04 jsem az neuveritelne spokojen - jedine co mi zabralo vice jak hodinu nastavovani (hlavne to googlovani ) byl DVB tuner, aby mi bezela TV v kaffeinu a ja mohl jednim tlacitekm prepinat mezi hudbou a TV.

Kvuli tomuhle clanku jsem se registroval ikdyz jsem chodim dnes a denne (nekdy i vickrat za den ), jeste sleduji svet hardware jinak uz nic. A kdyz uz jsem se regnul tak MUSIM VEREJNE SMEKNOUT PRED TEBOU DD !!! CHLAPE MAS MUJ OBROVSKEJ OBDIV A DOSLOVA JSEM SI TE OBLIBIL ctes se mi fakt skvele, vybiras pro me osobne jen zajimave veci, ze se nemusim brodit tunami nejakych fam a tridit si je v hlave - ty to mas v hlave srovnany, takze me se dostava uz to utribene a musim Ti podekovat. GREAT WORK
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-04 12:07:54
avatar
Ale tady ses v sekci Blogů Sem DD nepíše, ani tento článek nepsal Tohle třeba napsal jeden náš čtenář podle své zkušenosti. Píši sem také já a ostatní, co mají co napsat. DD píše na hlavní stranu články a novinky ;) Když bys měl taky nějaké shrnutí poznatků o Linux, můžeš své články přidávat i ty ;)
waterpipe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-04 17:36:49

Zdravim Te,

ja vim, ze jsem v sekci blogu a clanek nepsal DD To bylo proste jen na zaver mimo topic podekovani DDmu kdyby nahodou procital diskuze (jinak bych mu to soupnul na PM, ale to uz by nebylo verejne smeknuti . Viz jak jsem psal v prispevku:
"A kdyz uz jsem se regnul tak MUSIM VEREJNE SMEKNOUT PRED TEBOU DD !!! ..."

--- za dalsi chvalim prispevek Halfa, ktery vypichnul veci (napr. ta stara znama bezpecnost) na, kterou bylo uplne zapomneno a spoustu jinych veci...

--- no a konecne k 9.10 - zacinam byt trosku zklamany a to je mam od 020 dnesniho dne a stravil jsem s nima asi jen hodinku a uz po tak kratke chvilce vidim, ze si asi jeste aspon pul roku krasne vystacim s 9.04 - ale doufam, ze pres vikend prehodnotim nazor, az si s nima poradne pohraju.

--- a na zaver jak jsi psal, kdybych mel nejake shrnuti, ze muzu take prispivat, tak by se to nemuselo tykat jen linuxu. V praci prijdu do styku s vselijakym zelezem, ale hlavne serverovym (coz neni zrovna tema, nejak ctive, zabavne a zadane), takze se tu nejdriv jako plnohodnotny uzivatel (uz ne jen ctenar) rozkoukam.
Vcera jsem behem prechodu na vyssi verzi Ubuntu udelal nejaky screenshoty, zmeril cas startu pred a po atd. - a jelikoz budu jeste menit za 64bit verzi tak start atd. porovnam i tam. A na NTB budu davat Backtrack, tak ho tam taky prihodim jak je na tom se startem a celkove.
Jetel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-03 19:42:21
avatar
Ubuntu 9.10 přináší nová zlepšení, ale i nové chyby. Stále se nezlepšila podpora pro grafické karty a hybrid crossfire AMD/ATI mi stále nefunguje. Ovladač FGLRX způsobí jenom to, že nejem schopen Ubuntu spustit. Na mém notebooku nespustím 3D.

Zmiňované Centrum software je sice pěkné, ovšem na Add/remove nemá. Pro mě zejména proto, že zde nefunguje hodnocení uživatelů.

Myslím, že Ubuntu má budoucnost, ovšem až tak za 4 roky bude schopné konkurovat windows.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 212x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 152x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 811x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1145x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1463x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1311x
Komentářů: 6