Nvidia netoleruje použití svých grafických karet jako akcelerátory PhysX jakmile je hlavní grafickou kartou něco jiného než Nvidia Geforce.
Na internetu se objevil smutný příběh člověka, který si ke své grafické kartě ATI Radeon HD4870X2 pořídil druhou grafiku Nvidia Geforce 9800GTX+ s plánem používat tuto druhou grafiku pro výpočty PhysX. Jenže někde se stala chyba a ona druhá grafika PhysX odmítala počítat. Uživatel se nechtěl vzdát bez boje a tak zaslal dotaz na Nvidia support, odkud se mu dostalo následující odpovědi:
"...Physx is an open software standard any company can freely develop hardware or software that supports it. Nvidia supports GPU accelerated Physx on NVIDIA GPUs while using NVIDIA GPUs for graphics. NVIDIA performs extensive Engineering, Development, and QA work that makes Physx a great experience for customers. For a variety of reasons - some development expense some quality assurance and some business reasons NVIDIA will not support GPU accelerated Physx with NVIDIA GPUs while GPU rendering is happening on non- NVIDIA GPUs. I'm sorry for any inconvenience caused but I hope you can understand."
V překladu stručně řečeno Nvidia mluví o tom že PhysX je sice otevřený software standard, ale oni si sami mohou určovat jaký software a hardware bude podporován a z obchodních důvodů již nebude tolerována podpora akcelerace PhysX na Nvidia grafikách , které budou v kombinaci s ne-NVidia grafikami. Na závěr ještě dodávají "Omlouváme se za případné způsobené potíže a doufáme, že nám můžete porozumět. Podle všeho kombinace ATI jako hlavní grafiky a NVidia jako akcelerátora PhysX bylo možné rozchodit pod WinXP/Win7 (pod Vistami podpora nebyla) a s Nvidia ovladači do verze ForceWare 186. Jenže NVidia v novějších ovladačích tuto možnost zablokovala a zároveň v nejnovějším ovládacím software PhysX vynutila nutnost právě aktualizaci ovladačů na min. ForceWare 186. Tím vlastně naprosto znemožnila kombinaci NVidia grafik s jakoukoliv jinou grafikou. Já teda nevím, nechci nějak hluboce polemizovat nad tím jak Nvidia v poslední době zachází s velmi nadějnou technologií PhysX, ale mně to připadá tak, že naprosto kašle na kvalitu nových her, jediné co je zajímá je to, aby hry nefungovali na jiných než Nvidia grafikách. Jasným to důkazem je nová velmi úspěšná hra Batman: Arkham Asylum. Vývoj hry byl evidentně značně ovlivněn vlivem NVidia a vzešlo z toho jen spousta nepříjemností pro majitele ATI grafik. Prvním a dosti nepochopitelnou věcí je fak, že když hru nainstalujete na PC s ATI grafikou, tak ve hře není možné aktivovat anti-aliasing, který přitom v kombinaci s grafikou od NVidie aktivovat jde. Ještě větší podraz je ovšem v přítomném PhysX, při jehož aktivaci hra běží na grafikách ATI na 20-25 FPS a nepomůže naprosto žádné nastavení - teda až na jedno. Na internetu se objevil návod jak lze úpravou několika souborů odstranit určitou brzdu implantovanou ve hře. Po jejím odstranění hra s aktivním PhysX běží naprosto plynule i na ATI grafikách. Nutno teda připomenout, že to není tak, že by PhysX počítala ATI grafika, ale počítá ji CPU, který ale není omezován danou brzdou. Otázkou potom taky je, co vlastně to PhysX ve hře počítá, když mám v PC NVidia grafiku, když to vklidu zvládá i CPU.
Můj osobní názor je ten, že NVidia zachází s PhysX pouze jako s marketingovou hračkou a namísto toho, aby udělala skutečně něco proto, aby se tato technologie prosadila, tak ji jen zneužívá a tím jí postupně zatlouká hřebíčky do rakve.
Zdroj: www.ngohq.com, www.pcgameshardware.com
|