Snad každý PC magazín píše v poslední době o physX, ale nenaleznu článek od dvou různých autorů, který by se shodoval alespoň v polovině.
Jeden píše, že physX je vlastně k ničemu, další vyzdvihuje tuto fyziku do nebes a někteří
už předpovídají, že physX nedožije rok 2011. Jak to vlastně je bych se chtěl podívat v mém
článku.
DX11 zabije physX ?
Tak tohle mě vždy rozesměje, protože DX11 se vůbec nedá s PhysX
srovnávat. Každá z těchto technologii se stará o něco jiného a osobně si
myslím, že se ještě nějakého DX11 titulu s physX dočkáme. Příklad fyziky PhysX v demu s vodou
Havok zabije physX
No toto je trochu svérázné tvrzení. Určitě havok nějaký
potencíál má, ale kdy se konečně objeví ve hře? Každý o něm pouze básní, ale kde je ten seznam
her pro rok 2010, které budou obsahovat Havok ? No já o žádné nevím.
Pixelux zabije physX
AMD oznamuje spolupráci s Pixelux – OpenSource Bullet fyzika
získává silnou podporu proti PhysX! Tohle je nadpis jednoho článku co psal DD,
ale upřímně tomuhle fakt nevěřím. Sice ta fyzika vypadá dobře, ale jde to
vlastně vůbec implementovat do nějaké hry? No moc tomu nevěřím.
Závěr
Pořád si myslíte, že physX nepřežije rok 2010? Já bohužel
nevidím důvod, proč by neměl přežívat. Ať chceme nebo ne, tak physX má dnes
nejlepší fyziku na světě, což nám předved ve hře Batman: Arkham Asylum. Dokud
tu nebude nějaká konkurence, tak se budou physX tituly pouze množit a počítat to
půjde pouze na kartách NVIDIA. Tímto článkem nechci říct, že physX už tu s námi
bude na věčné časy, ale osobně si nemyslím, že by měl být rok 2010 tím
posledním. Uvidíme, jak se herní fyzika bude vyvíjet a kdy vlastně dostane ten
physX konkurenci. Každopádně si myslím, že až se tak stane tak se možná stane malý zázrak a physX najednou půjde počítat
efektivně i na procesorech a možná i na kartách ATI. Kdo ví? Budoucnost je nejistá. |