Jak se hraje free-to-play FPS Tribes: Ascend nástupce kdysi populárních Tribes ?
Tribes: Ascend je další hrou z univerza Tribes, ze kterého vyšla poslední hra Tribes: Vengeance v roce 2004. Dnes tu máme jejího nástupce, který využívá poslední dobou čím dál populárnější free-to-play model.
Už samotná slova free-to-play asi část hráčů odradí a já sám byl zprvu skeptický, jak se autorům free-to-play model povede zpracovat, aby motivovaly hráče utrácet a zároveň neodrazovaly ty, co zatím nebo vůbec platit nechcou.
Naštěstí se autorům tento systém celkem povedl a nenechaly se strhnout k pay-to-win modelu hraní, jak můžeme vidět u některých jiných her. Hru tak můžete hrát úplně bez placení, akorát vám bude odemknutí nových zbraní a předmětů za zkušenosti získané hraním déle trvat než hráči, který vytáhne pár euro z peněženky a odemkne si je hned.
Ale teď už k tomu hlavnímu a to jak se to celé vlastně hraje.
Tribes: Ascend zachovává ve velké míře jedinečné herní principy svých předchůdců a to je jedině dobře. Stěžejním prvkem v této hře jsou velké otevřené mapy a velmi rychlý pohyb po nich. Rychlost vám zaručí jednak jet pack a druhou energetické lyže, které vám umožnují sjíždět svahy a nabírat tak potřebnou rychlost v kombinaci s jet packem. Ovšem energie jet packu, i když se dobíjí poměrně rychle není neomezená, jak pozná mnoho začátečníků, kteří nikdy Tribes nehráli a chodí po mapě pěšky stylem stůj nebo se netrefím a tak to chce jet pack uvážlivě dávkovat, protože jakmile ztratíte rychlost, je z vás okamžitě mrtvola. Protože tohle není hra pro šneky. Takže pokud vás baví půl hodiny kempit se sniperkou ve křoví tahle hra není nic pro vás.
Hra v současné době nabízí 9 herních tříd, za které můžete hrát. Můžete si tak vybrat, jestli upřednostníte výdrž a těžké zbraně a obětujete rychlost, nebo budete lítat po mapě jak splašení, ale zase nic nevydržíte. Navíc jednotlivé třídy mají na výběr své jedinečné schopnosti a zbraně, takže si je můžete upravit k obrazu svému.
K dispozici je několik herních modů: klasický deatmatch kde je specialitou vlajka a tým, který ji má v držení, dostává dvojnásobek kilů. Poté je tu capture the flag, kde se dostávají ke slovu i ovladatelná vozidla jako tanky letadla apod. a hra je celkově taktičtější. Posledním módem je arena, kde jde o souboje malých týmů 5x5.
To celé běží na Unreal enginu 3, není to grafická špička s grafickými pozlátky, ale špatně to nevypadá. Autoři si hlavně pohráli s detaily zbraní a postav, které máte pořád na očích. Ono taky zkoumat detailnost textur země, když letíte rychlostí 150 km/h jde dost špatně.
Já sám bez problémů hraju na i5 2500K + 8GB RAM + AMD 6850.
Oficiální hardwarové nároky jsou následující:
Minimum requirements
OS: Windows XP SP2, Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
RAM: 2GB (XP), 3GB (Vista, Win7)
Graphic card: ATI or Nvidia graphics card with 512MB video ram or better and Shader Model 3.0+ support. (ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher).
Sound card: DirectX compatible sound card
Hard drive: 10 GB free
Recommended system requirements
OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core Intel or AMD CPU
RAM: 4GB
Graphics card: ATI or Nvidia graphics card with 1GB video ram or better and Shader Model 3.0+ support (Nvidia GeForce GTX 560+ or ATI Radeon 6950+).
Sound card: DirectX compatible sound card
Hard drive: 10 GB free
Celkově mě hra velmi mile překvapila, je to příjemná rychlá akce, která si na nic nehraje, což je v době stříleček typu COD příjemné zpestření. A nemusíte dát ani korunu, co může člověk chtít víc? Hra je od 27. června dostupná také na Steamu, což pro někoho může být také plus.
Autoři navíc rozhodně nespí a vydávají nové updaty mapy a ladí herní principy. Tribes: Ascend můžu minimálně na vyzkoušení rozhodně doporučit.
|