S koncem minulého roku přišla na trh leteckých simulátorů hra Wings of Prey. Jedná se vlastně o novodobé pokračování legendárního a v tomto segmentu kultovního IL-2: Sturmovik. Podívejme se, jak vypadá a co přinesla hra nového.
Co si budeme povídat, na trhu leteckých simulátorů je poměrně pusto a prázdno a v kategorii válečných leteckých simulátorů je vlastně jediná volba a to legendární IL-2. Po dlouhých letech se konečně fanoušci letadel můžou radovat. Je tu Wings of Prey - nový IL-2.
IL-2:Sturmovik
Snad žádná jiná hra nedokázala být tak dlouho nejlepší ve své kategorii, jako IL-2: Sturmovik. Ta kraluje na trůnu válečných leteckých simulátorů již devátým rokem. Za celým úspěchem této hry stojí bývalý ruský letecký inženýr Oleg Maddox, jehož životním snem bylo zprostředkovat pocit z řízení letadel běžným lidem, kteří by se k tomu nikdy nedostali. Již v roce 1992 založil společnost Maddox Games a začal nabírat zkušené inženýry a nadějné programátory a v roce 1996 započali vývoj nového leteckého simulátoru, který spatřil světlo světa v roce 2001.
"Stvořitel" IL-2 - Oleg Maddox ve společnosti Curtissu P-40 "Kittihawk"
Po obrovském úspěchu tohoto simulátoru firmu Maddox Games odkoupila společnost 1C a za spolupráce s Ubisoft se hra dostala k hráčům po celém světě. V roce 2006 se fandové letectví dočkali nové rozšířené verze hry - IL-2: Sturmovik 1946, ve které se objevilo 32 nových letadel a neuvěřitelných 200 nových misí (tomu říkám rozšíření hry). Navíc se uctívači této hry dočkali přídavného DVD s fotografiemi a videi o tom, jak celá hra vznikala, ale i třeba o tom, jak probíhal celosvětový turnaj v IL-2 pořádaný v Číně.
V IL-2: Sturmovik 1946 se objevili i experimentální letadla ze sklonku 2. sv. války Wings of Prey
Píše se datum 25. 12. 2009 a svět se dočkal nového pokračování - Wings of Prey. Nutno podotknout, že jde čistě o PC titul, který vychází z velmi úspěšného konzolového titulu IL-2 Sturmovik: Birds of Prey. Vše mají na svědomí stále ti samí vývojáři. Spolu s vydáním této hry vyšlo také hratelné demo se dvěma misemi a právě toto demo jsem jak se patří vyzkoušel. Stahovat můžete třebas z Gamershells.com.
Tentokrát si dali tvůrci záležet i na grafické podobě hry
A co nám nový díl nabízí? První věcí, které si musí všimnout každý, je zcela nová nádherně vypadající grafika. Druhou záležiltostí je určité zjednodušení celé hry. Ta se již netváří jako ultimátní simulátor, ale spíše jako nějaká arkáda a nutno říct, že při zvolení arkádového chování letadla vlastně o arkádu jde a hru si užije každý i bez nějakého kniplu na stole. Stačí však přepnout obtížnost a máme tu opět dokonalé reálné chování letadla, tak jako jsme u IL-2 zvyklí. Značně zjednodušeno bylo nastavení obtížnosti, stejně tak herní mapa, i celkové podání hry. Vše je nasměrováno tak, aby si hru užili nejen uctívači naprosté simulace, ale i běžní hráči. Ono až čas ukáže, zda to byla správná volba. Osobně mám ten pocit, že ve vývoji hry se více než bylo třeba angažoval Ubisoft - známý to vydavatel arkádových her, který nedávno vydal leteckou arkádu Heroes Over Europe, kde je určitá podobnost s Wings of Prey očividná. V každém případě vřele doporučuji demo hry vyzkoušet, ať už patříte do kultu uctívačů IL-2, fanoušků letectví, či si jen chcete vyzkoušet něco jiného, než přiblblé CoD (pardon, ale to sem si nemohl odpustit - narážek na CoD není nikdy dost :)).
Wings of Prey vyšel již 25. 12. 2009, nutno však podotknout, že jen ve formě elektronické distribuce (lze zakoupit na Steamu, či ruském yuPlay). Krabicová veze hry by se na trhu (včetně českého) měla objevit o měsíc později, tedy 25.1.2010.
Doporučená konfigurace:
* Processor: Intel Core 2 Duo 2400 MHz
* RAM: 2048 Mb
* Graphic card: NVIDIA GeForce GTS 250 512 Mb
* HDD: 10 Gb free disk space
* OS: Microsoft Windows XP SP3 with DirectX 9.0c / Windows Vista SP1 / Windows 7
* Sound card: DirectX compatible with support 5.1
* Internet connection: 512 Kb/s
* Keyboard, mouse, joystick
Oficiální stránky hry: www.airwargame.com
A na závěr pro reálnější ilustraci přidávám pár videí, kterak jsem se proletěl:
1. Vzlet - při arkádovém nastavení se klapky ovládají automaticky a je možné provádět přemety a výkruty, při kterých byste v nastavení simulátor okamžitě ztratili vztlak a zabodli se do země.
2. Souboje - opět při arkádovém nastavení, není problém sundat pár desítek nepřátel.
3. Volnost pohybu - po dokončení mise můžete hru ukončit nebo společně s kolegy dorazit zbývající nepřátele a pak si zaletět prohlédnout nádherně zpracované pobřeží Anglie.
4. Přistání - aneb ukázka toho, jak se to nemá dělat.
|