Strana 1 z 2
- Demo F.E.A.R. Perseus Mandate
Na konci října nás čeká druhý datadisk ke skvělé lineární střílečce. Po vynikajícím Extraction Pointu, kde vyzvednutí proběhlo jaksi nestandardní cestou, granátem, tu bude Perseus Mandate, kde se vtělíte v člena jiné jednotky. Jako obvykle bude veškerá špinavá práce na vás.
Může další datadisk překvapit? Může znovu to samé alespoň pobavit? Není to jen humbuk? Dle dostupné DEMO verze hry patrně mohu první možnost vyloučit. Na začátku se s M5kou zase zvednete ze země a budete následovat parťáka do nebezpečné a halucinogenní situace. Zamíříte znovu do tmy či v lepším případě do matného světla. Jestli může opět pobavit, to je otázka. Mě, jako příznivce „série" ano, nováčka taky, znuděného borce možná ne. Toho, kdo chce novinky, interaktivitu, variabilitu, živé prostředí jen těžko následující události uspokojí. Jestli je to humbuk? Možná dokonce ano, protože nejde o nic menšího než třetí skok do té samé kaluže. Chcete si pro zábavu smočit sako? Já určitě jo.
A jak je na tom dostupná DEMO verze hry? Brzy po startu narazíte na první překvapeníčko s kvérem, ale i na miloučké drobečky s červenýma očima. Není to karkulka. Ta nás totiž nekousne. Ocitnete se dokonce i po pás ve vodě, ale hlavně si vyzkoušíte likvidaci robota s osmihlavňovým granátometem a vynikajícím samopalem vybavených Nightcrawlers. Ti jsou bezesporu nejpříjemnější změnou. Mají silné zbraně a noční vidění. Obtížnost bohužel příliš nenarostla. Dokonce bych se vsadil, že není vůbec navýšena. Na high jsem to zvládl levou zadní bez zpomalení času, na extrémní pravou zadní s několika úmrtími. Poprosil bych autory, aby alespoň s tou poslední něco udělali. Připadá mi to dost snadné. Doufám, že do vydání hry se to stejně jako bugy zpraví. Voda v kanále mě táhla jaksi dozadu na druhý břeh, což je divné a různé bedny se zase poněkud nepřesvědčivě odrážely. Nejproblémovější byla palba Nightcrawlers skrze zdi, tedy skrze nedokonalé textury. Je tam jen na jednom místě. Chyba DEMO verze se v plné hře jistě opakovat nebude. Naštěstí se již nekonají ani dřívější potíže se zvukem, tedy alespoň nejsou markantně slyšitelné. Hurá! Těšit se bezesporu můžete, k extrémnímu nadšení je však daleko. V každém případě doporučuji DEMO stáhnout a zkusit. Čím častěji hraji demo, tím více cítím, že hra bude kvalitní, stejně jako minule. Atmosféře jako obvykle nechybí nic, akorát je to potřetí to samé...
(Video Fear perseus mandate - High Quality)
Chtěl bych zde upozornit na nádherný trailer k téhle FPS. Dojde ke střetu malé jednotky s Rusáky. Na mapě nejdříve najede místo boje a vaším úkolem je posunout zde frontu přes opěrný bod soupeře. Ten je v betonové věži a šije to do našich moderně vybavených vojáčků ze všech laufů. K pomoci si povolají robota s kulometem, ten je ovšem posléze zneškodněn raketou.
Druhou variantou je létající průzkumník, který zaměří pozici pro dalekonosné pásové houfnice. Ty vymalují situaci a po určitých ztrátách se fronta posune. Jeden z nejlepších trailerů,na hru, kterou jsem kdy viděl. Válka jako vyšitá. Ostatně podívat se můžete sami na přiloženém videu.
( Frontlines Fuel of War E3 2007 Trailer )
V téhle hře bude kladen důraz na vzájemné vztahy. Vyberete si jednu postavu. Ty ostatní budou sice z jedné bandy, ale jejich chování bude závislé i na tom vašem. Jsou to všechno žoldáci, takže změna strany nemusí být úplně příjemným překvapením. Dostanete misi, třeba zabít obchodníka se zbraněmi. Na vás pak je jak ji splníte. Třeba zapálíte bush (nikoli Bushe), vytvoříte tak kouřovou clonu a zaútočíte z druhé strany. Využijete špatného počasí, například bouřky a udeříte. Vezmete si náklaďák a vjedete do tábora, nebo naopak polezete pěkně v noci a přepadnete tábor v tichosti. Autoři prostě chtějí dát hráči co největší svobodu rozhodování, k čemuž přizpůsobili i měnitelné prostředí. Takových misí bude spousta a je možné je plnit v libovolném pořadí. Cílem je vtáhnout vás úplně do hry a nepustit. Podle těch, kdo hráli přípravnou verzi, se to prý daří. Tak všichni doufejme, aby to byla pravda. Dobrých 3D stříleček není nikdy dost, hlavně když je dostatek munice a dostatek vhodných míst, kam ji šikovně pěkně zdálky nariflovat!
- Univers at War: Earth Assault
Zatím co trailer na hru vypadá úchvatně a boj lidiček s vesmírnou invazí ukončí chlapci v bílém s modrým laserem, tak skutečné ingame záběry nevypadají ani zdaleka tak úchvatně. Jednotky jsou fakt divné, vypadají strašně futuristicky (jestli je to špatně, nebo dobře je otázka názoru) a není jich velký počet. Jak to celé dopadne, to je záhada, ale třeba to nebude tak špatná výplň našeho volného času.
Představme si však tuhle vesmírnou strategii poněkud podrobněji. Lidská rasa zde nebude hrát hlavní roli, spíše naopak. Na krásné planetě Země se totiž střetnou tři rozdílné vesmírné civilizace. Rasa Hierarchy chce jako obvykle vše vydrancovat a odtáhnout, je ovšem v trvalém střetu s Novus. Ti ji chtějí zase zlikvidovat. Ze zemského podzemí se poté vynoří rasa Masari, která sice dříve pomohla vystavět pyramidy, ale nyní by zase ráda se vším skoncovala. Mathé mě mate, divná to story. Bojovat by se mělo u známých světových monumentů, třeba kolem Bílého domu (Bushovci patrně budou muset znovu zasklívat okna). Hold, co se dá dělat. Hierarchy k boji kromě stacionárních základen, použije walkery, chodící pevnosti, které za pochodu vyrábějí několik druhů jednotek. Novus má elektrickou sítí spojené budovy. Tato síť se bude snažit rozšířit se co nejvíce, protože právně jí cestují vojenské jednotky z místa na místo. Hra by měla být pomalejší, protože na konkrétní jednotky se k jejich zdokonalení naroubují jakési patche. Bude jich dost. Třeba se stanou v poušti neviditelnými. Snad jich na hru nebudeme potřebovat stejné množství. Masari bude přetvářet hmotu Země. Z ní živí své továrny a přepínání mezi dark a light módem. V light jsou jednotky rychlejší a některé umí i létat. Nevýhodou je jejich slabá výdrž. V temném módu jsou pomalejší, ale mají ochranný štít. Více se dozvíte třeba při hraní DEMA.
(Universe At War Masari/Novus/Hierarchy Gameplay)
Podívejme se na další novinky a aktuality ...
|