Strana 2 z 2
První, co jsem si pustil, byl logicky tutoriál modu World Domination. Ten má být největším tahákem. Hned první obrazovka vás však začne přesvědčovat o opaku. Nejen, že se neozve ani pozdrav či pípnutí, ale ani při nastavení na nejvyšší grafickou kvalitu vás zobrazení zeměkoule s provinciemi příliš nenadchne. Výuka probíhá tak, že se v horní části obrazu objeví text v bílém poli. Fakt super... No, toto je trošku zastaralý princip. Celé provedení rozhodně svědčí spíše o nedostatku peněz než o plnohodnotném titulu. Nevalný dojem je tedy patrný hned při prvním styku s hrou.
Levým tlačítkem myši si zakroutíte zeměkoulí a pak provincii specializujete na válčení. Pravým tlačítkem pak nepěkně vyhlížejícího bojovníka pošlete na jih drancovat. Bohužel ne doslova. Nemohu si pomoci, ale ani v boji není dojem nejlepší. Jednotky vypadají nevalně a poměrně špatně si hledají cestu krajinou. O nějaké deformaci terénu nebo alespoň pěkně vypadajících výbuších a efektech si můžete nechat jenom zdát. Při výcviku dáte své armádě pokyn a ona se přesune k nedalekému City Center se slaboučkou ochranou. Za pár sekund je hotovo. Opět škaredé prostředí, nepřesvědčivé boření sídla, celkově nevalné zpracování. Celé to nezachrání ani předimenzovaný létající orel. Když jsem si zkoušel skirmish (šarvátku), tak ani při zapnutí plného antialiasingu nevypadá hra příliš dobře, i když malé zlepšení tu přeci jenom je. Vše je velké a naprosto bez detailů, které by jednotky i budovy oživily. Srovnám-li to se starou a vynikající hrou Rise of Nations, je to politování hodné. Člověk si řekne, jestli si z nás tvůrci nedělají srandu. Bohužel již z dávno vypuštěných in-game videí, které byly diváky ohodnoceny 3 z 10, zatímco datadisk Medieval II: Total War Kingdoms měl skoro 10 z 10, bylo možno vytušit, že nepůjde o áčkový titul.
Demo to jen potvrzuje. Je sice pravda, že starý princip stavění z hlavní základy není vyčpělý, ale je třeba ho zpracovat alespoň tak, aby se na něj dalo koukat, viz. Command & Conquer 3: Tiberium Wars. Koupi něčeho takového jako je EE3 vám s čistým srdcem rozhodně nemohu doporučit. Vaše zklamání by bylo nezměrné. EE3 svou grafikou sotva stačí i na datadisk svého předchůdce. K tomu již opravdu není co dodat. Myslím si, že podobný výtvor nelze pro rok 2007 nazvat jinak než jako propadák či katastrofu. Vezmeme-li si nedávno vyšlé demo Settlers 6, těžko nekroutit nad EE3 hlavou. Zkuste si raději ty osadníky. Vždyť je u nich tak krásná zima...
Nová hra Timeshift nás staví do obtížné role. Kromě toho, že v ní budeme honit čas, větším problém je jak ji správně zhodnotit. Podle dema to není ani ačkový titul ani úplný budget. Prostě něco mezi tím. Někomu se bude líbit, většině však tolik ne. První, na co se vždy dívám je grafika a ovládání.
Grafická stránka hry není špatná, ovšem textury nejsou příliš detailní a obecně řečeno ani efekty nevypadají kdovíjak dobře. Především oheň ve zbořené budově jako kdyby vypadl z pět let staré hry. Zajímavé je malinko zničitelné prostředí. Když vystřelíte nebo hodíte granát. Ale opravdu jen malinko. Hra je postavena na tom, že s různými zbraněmi běžíte koridorem, kde na vás naskriptovaně vyskakují nepřátelé, jejichž inteligence není zrovinka nejslabší. Nutně zde budete využívat zastavení času (stisknete F). V nejhorších situacích čas můžete i vrátit, ale to není nutné. Co mě nepotěšilo, je to, že boj není tak zábavný jak by mohl. S hrou F.E.A.R. se to srovnat prostě nedá. Celkové hodnocení bych viděl někde u hranice 70%. Tahle hra úplně neurazí, ale ani nenadchne. Bohužel, zase žádný přelom.
Hurá, Konečně pozitivní zpráva pro ty, co rádi utrácejí za herní práva. Do sekce Nová Extra Klasika se pomalu vplíží tituly jako Joint Task Force, který se bráchovi hraje hodně dobře, Rise of Legends (dost obtížný, graficky sporný), Caesar IV, Scarface a Epire Earth II + datadisk. U toho posledního bych dodal, že je snad i lepší než jeho pokračování. Grafickou stránku pak vylepšuje zejména datadisk, takže jeho koupi bych rozhodně nezavrhoval. Konečně solidní cena za poměrně solidní produkty. Jen houšť a větší kapky.
Z dalších aktualit vypíchnu jen to, že brzy i v našich v obchodech budete moci potkat plné verze her Crysis, která unikla na internet pět dní před plánovaným vydáním. Takže již v USA vyšla Need for Speed: Prostreet a příznivci Soldier of Fortune se dočkali dalšího pokračování, které bylo až do poslední chvíle utajeno. Jeho podtitul je Payback a je také v prodeji. Zítra se můžete těšit na originální a původní recenzi Crysis ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|