Strana 1 z 2
- Krize na mém „kompu", část druhá...
Po neúspěšném pokusu o rozjetí dema Crysis v solidní framové frekvenci, jsem se nepověsil ani nezastřelil, ale řekl si toto: „Když to nejde po dobrém, půjde to po zlém." Nezačal jsem kladivem ničit svou milovanou grafickou kartu, nýbrž jsem jí dal zabrat jinak. Nastavil jsem pěkně vysokou laťku. Rozlišení jsem nechal na 800x600, dal jsem 2x AA a pozor vše ostatní na HIGH. Řekli byste, že to chuděra nerozchodila? Naštěstí rozchodila. Počet framů za sekundu se pohyboval hluboko pod ještě slušně hratelnou dvacítkou, ale grafika již alespoň náznakem začala připomínat opravdový Crysis. Teprve na HIGH a s antialiasingem se na to dalo koukat. Konečně bylo vidět, že tahle hra se s Far Cry graficky nedá srovnávat, zvláště když máte nabušenou kartu.... Když jsem tedy uklidnil svou pochroumanou duši, pustil se s chutí do Korejčíků. Kdo je na tom s grafickou kartou ještě hůř než já, ocení popis toho, co ho v DEMu alias první misi celé hry, bude čekat... Jdeme na to.
Po jakémsi incidentu, který proběhl v černočerné tmě 7. srpna 2020, se ocitnete na palubě výsadkového letadla. O týden později se jste nad Filipínským mořem. Nejdříve kolem sebe uvidíte čtyři krásně vypadající kolegy v nano oblečcích. Vypadají opravdu realisticky. Hlavně tváře. Po seskoku si poprvé můžete zahýbat myší, abyste se v té tmě trochu porozhlédli. Co čert nechtěl, selže vám padák, prostě uletí, smolný to začátek. Jen díky vašemu speciálnímu obleku přežijete pád do moře a i se samopalem se rychle ocitnete na pláži. Zde vám opět začnou fungovat elektronické brýle a stále ve tmě zamíříte za svým cílem, setkat se zbývajícími kolegy. Nejdříve s Jesterem. K tomu doporučuji používat maximum speed. V případě, že máte rádi formulky, tak ještě zmáčkněte SHIFT a poletíte jak o závod. To ovšem velmi rychle ubírá energii. Nejdříve se setkáte s prvním kolegou z týmu. Následně zaslechnete volání parťáka Azteka o pomoc. Logicky přijdete, i přes velitelovy výzvy, poněkud pozdě. V krátké, ale frame beroucí sekvenci, uvidíte pěkně pobodaného kolegu a kolem něho několik stejně zřízených Korejců. Když kolega ohlásí smrt, velitel spálí Azteka na prach. Velmi milá vlastnost vašeho oblečku. Hned na to dojde k boji se dvěma Korejci.
Nezapomeňte jim sebrat zbraně. Brzy dostanete boční úkol, který je na mapě (TAB) označen žlutou tečkou. Jeho nejlepším řešením je po obhlédnutí situace zapnutí maximum speed a vykosení dvou Korejců. Poté přistoupíte k vysílači, a když se objeví ikonka, zmáčknete E jako použít. Pokud si vás nepřítel všimne, honem někam zalezte a střídavě používejte cloak a armor. Hlavně se držte při zemi. Nejnepříjemnější zde nebudou první korejští válečníci, ale kulomety ze člunu a z Humwee. Po splnění tohoto úkolu pokračujte dále po pobřeží. Samozřejmě i zde platí, abyste se drželi při zemi. Poté zlikvidujete menší bandu nepřátel u loďky a pak kulometčíka v Humwee. Bacha na něj a na člun na moři. Postupujte dále. Nejdříve budete nuceni zlikvidovat další bandu nepřátel, kteří tentokrát použijí i granáty. Ne, že by byli nějak extrémně chytří, ale je jich dost a mají ochranné vesty, takže do nich budete muset vypálit dost kulek. Jedna do hlavy však stačí vždy. Pro tu ovšem potřebujete hodně FPS. Využijte opět svých speciálních schopností. Podél pěkně modelovaných skal se přiblížíte k druhé skupince plechových chat. Zde máme, vzhledem k počtu nepřátel, možnost si říci jak reagují. Pro jistotu budu hovořit o vysoké obtížnosti. Jejich základní taktikou při vašem spatření je obklíčení. Vždy útočí z co nejvíce stran. Bohužel jejich schopnost krýt se za překážky, stěny a vykukovat je velmi slabá až nulová. Neměl jsem s jejich likvidací téměř žádné problémy. Single zvládám i na tuto obtížnost levou zadní. Dokonce i jejich hod granátem působí poněkud nepřesvědčivě. Musíte si ovšem uvědomit, že před smrtí vás chrání nejen jejich demence, ale především nano suit. Využívejte cloak a nebudete umírat.
V takových „vesničkách" vás vždy čeká příjemné překvapení v podobě svazku tří granátů a munice do samopalu. Většinou používáte jejich zbraně, protože náboje překvapivě rychle ubývají. To přikládám nejen ochranné vestě soupeře, ale i nízkým FPS. Těch několik úmrtí rovněž souvisí spíše se slabou grafikou než s nebezpečím ze strany žlutých „panterů". Po vybití drobné posily si můžete osedlat dodávku nebo Humwee a pokračovat, ovšem vzhledem k tomu, že z něj nemůžete při jízdě střílet, jde to jen na nižšíí obtížnost, to není nejlepší nápad. Jako boční úkol dostanete k prozkoumání na malém útesu se nacházející korejský karavan. Taktika: „přibliž se co nejutajeněji a udeř" je zde dobrá, ovšem nepříteli přijdou posily, takže se zapotíte. Ostatně než tam dojdete, potkáte další Korejce. Bacha na dalšího kulometčíka v Humwee a útok zezadu. Když vyřídíte všechny Korejce na útesu, včetně zašitého kulometčíka, vstupte do karavanu, kde hacknete notebook a posbíráte munici. Pak ještě můžete do chatky, rozhlédnout se z útesu na nepřátelský hlídkový člun a poslechnout si co dávají v rádiu. Myslím, že skupina se jmenuje Generál Čung či tak... Poté nasedněte do auta a dojeďte zpátky do vybitého nepřátelského ležení. Budete pokračovat dále, ale pozor. Nepřítel zde má těžký kulomet, na který vás velitel upozorní dost pozdě. Jedna z mála smrtí opravdu závislých na nepříteli. Použijte granáty a posledního zastřelte. Vpravo nahoře na kopečku je ještě jedno postavení s Korejci, které pro zábavu a doplnění munice můžete rovněž zlikvidovat. Pak se vydejte vlevo podél skal. Dojdete ke svým kamarádům, kteří tam nečinně čučí na zmrazenou loď a okolí. Že se brzy setkáte s nepřítelem z vesmíru je logicky odvoditelné z okolních zvuků. Po menší hádce přijde v další scénce vysvobození v podobě ET, který láskyplně sebere Jestera a zmizí. Zkrátí si přitom cestu prostředkem lodi. Alespoň tedy vidíte, s čím máte tu čest. Zvuky ve tmě pak demo končí. Co dělali po celou tu dobu Vaši kolegové je mi záhadou. Klidně mohli pomoci, když jsou tak blízko. Trošku nelogické...
Pokud by se hra držela v intencích dema, se všemi možnými bugy, svoje hodnocení bych odhadoval na 85%. Pokud se nepřátelé nebudou otáčet zády a budou opraveny ty největší bugy, jsem ochoten se přiblížit laťce nejvyšší kvality. Předpokládám však, že jednak tvůrci znají naše požadavky, tedy zkvalitnění chování nepřátel a zvýšení obtížnosti a opraví drobné chybky v enginu. Korejci zde svou nevycvičeností působí spíše jako maso do mlýnku. Na druhé straně, i v jiných střílečkách na tom umělý nepřítel není s inteligencí moc dobře. V tom se Crysis bohužel neliší. Nejvyšší stupeň obtížnosti je delta, ta mi snad konečně ukáže stopku ve vyvražďování botů. Na tuto obtížnost se energie rychleji vypotřebovává. Vaše odolnost je podstatně snížena a především nemáte zaměřovací kříž, takže nevíte, kam střílíte, pokud pálíte od boku. Musíte tak využít zalícení. Navíc, pokud seberete zbraň, není v ní vždy plný počet tedy 30 nábojů. Na tuto obtížnost je to konečně pořádná výzva. Zde teprve začíná umírání. Tohle vypadá konečně alespoň trochu realisticky. Pokud autoři neopraví jasné chyby a nedodělky z dema, zůstanu v hodnocení pod devadesátkou. Vzbudili extrémní očekávání, tak mu musí i dostát!
Pozn. by DD: někteří z nás už mají za sebou plnou verzi hry a tak se brzy můžete těšit na recenzi. A to tak brzy, že zítra - slibuji že bude na pořádné sestavě :). Ze střílečky rovnýma nohama přímo do strategie...
|