Strana 2 z 2
Jedna z nejočekávanějších FPS tohoto roku se znovu osmělila k několika novinkám. Francouzi, kteří se inspirovali hlavně válkou klanů v Keni, nás zavedou do centrálních oblastí černého kontinentu a provedou hustou džunglí, savanou, stepí, divočinou a pouští, ale především všechny zavedou do boje znepřátelených frakcí, který bude ve hře hrát mimořádně důležitou roli. Především si ale budete muset vybrat s kým do této situace půjdete. Na výběr zde máte dvanáct postav, které jsou charakterizovány stručným životopisem, jenž je navržen tak rozdílně, abyste si furt nevybírali ty samé. Podle zkoušky si je hráči vybírají rovnoměrně.
S příběhem si tvůrci rovněž vyhráli. Jak je z úvodní sekvence vidět, pomalu se probouzíte z malarického bezvědomí, přičemž vás pistolí vítá ten, koho jste měli asi zabít. Místo, aby vám vystřelil seno z hlavy, pozoruje vaše utrpení a pak vám do ruky vtiskne zbraň. otázek máte do sytosti, takže je můžete začít hned řešit, přičemž předpokládám, že na boj narazíte hned za rohem. Jistě na 25-50 kilometrů čtverečních oceníte čtrnáct typů vozidel, v jedenačtyřiceti variantách od jeepu, přes motorovou loď, až po oblíbený kluzák (nebo že by rogalo?). PS: Mě zas tak úžasný ve Far Cry nepřišel, obzvláště, když jsem z něj měl nesmyslně střílet.
Chování členů jednotlivých frakcí se má řídit počtem osob ve skupině, morálkou a kvalitou výzbroje. Jejich sebedůvěra se naruší obsazením radiové stanice a šířením vlastní propagandy stylem ministerstva zdravotnictví, ovšem bez tr.....a. Pokud protivníkovi zlikvidujete kasárna, nebo ještě lépe továrnu, dojde u něj k značnému poklesu bojeschopnosti, a to již vzhledem k tomu, že utrpí spolehlivost a síle jejich zbraní.
Zbývajících jedenáct kumpánů, které jste si nevybrali, se do hry dostane rovněž. Díky vysoké inteligenci si zvolí různé frakce a roztodivné úkoly, nebo vám přijdou na pomoc. O tom, že ve hře zapálíte bush(e) není třeba dále hovořit, máte totiž plamenomet, takže co jiného byste s ním chtěli dělat. Oheň samozřejmě podléhá vlivu větru a zastaví se jen o vodní překážku, skály či poušť. Zajímavé je, že se z toho příroda brzy vzpamatuje, což budete mít možnost sledovat při krásně fungujícím denním cyklu a nějaké té přeháňce. Prostě se všichni máme na co těšit. Pro opravdový herní zážitek si ale připravte odpovídajícím způsobem moderní stroj.
- Command & Conquer Tiberium - pokračování
Minulý týden jsme nakousli povídání o CaC. Dnes si to dokončíme. Taktika hry spočívá v tom, že nejdříve dobyjete důležité ložisko tiberia pro zpřístupnění dalších slotů pro jednotky, a teprve poté přistávací plochu, na kterou si povoláte Orcu. Logicky nemůžete ani jedno nechat nechráněné, takže v taktické mapě (Battle Control Uplink) zvolíte obranu sektoru. V útoku pak můžete pokračovat s Titanem, který dobře odolává palbě alienů. Pokud vám nepomůže ani Orca ani Titan, tak nezbývá než povolat iontový paprsek. Pozitivní je, že tvůrci oznámili využití čtyř až šesti bojových týmů, které budou mít možnost řešit danou situaci několika způsoby.
Super by mělo být Tiberium rovněž po stránce grafiky, kdy se projektilu bude přizpůsobovat i kouř a reálně by měl působit déšť a stěny mlhy. Autoři použijí i ragdoll fyziku a efekty různých interakcí zbraní s prostředím, čímž chtějí navodit neopakovatelnou atmosféru. Prostředí bude pěkně temné, a to proto, že celé Středomoří, kde se hra odehrává, je po třetí tiberiové válce poněkud na hadry, prostě jste v červené zóně, takže to na slunnou pláž fakt nevypadá. Na grafické podobě spolupracuje i Steve Burg, velký fanoušek a vizionář science fiction, pracující třeba na Starship Troopers (Hvězdná pěchota) či Terminátor 2, který umí ledacos navrhnout. Hudebnímu doprovodu pod taktovkou Erika Krabera se raději věnovat nebudu, protože vkus má každý jiný a já hudbu z tohoto i z jiných důvodů zásadně vypínám v nastavení hry, a to ještě před spuštěním první mise:-) Zvuky snad budou rovněž na velmi vysoké úrovni. Co se multiplayeru týče, tak tahle střílečka bude první, ve které si budete moci zabojovat proti živým lidem ovládajícím několik skupin vojáků, což by mohlo být velice zábavné, obzvláště v osmi hráčích. Celkově vypadá Tiberium hodně slibně, i když zvládnutí taktické části a umělé inteligence dá autorům jistě zabrat. Naštěstí hry studia EA Los Angeles jako Lord of The Rings: The Battle for Middle-Earth či Command & Conquer: Tiberium Wars, která se stala překvapivě strategií minulého roku, svědčí o jejich výjimečných schopnostech. Snad se nepletu, když řeknu, že Tiberium by mohl být hit. Více vám snad řekne přiložené video z hraní.
Duke Nukem Forever prý vyjde již co nevidět. 3D Realms se nechalo slyšet, že nedávno uveřejněný teaser je prý složen z ingame záběrů. Hra se v současnosti dopilovává. No, nelze říci, abychom podobná prohlášení od 3DRealms neslyšeli už několik let, co tahle nejdéle vycházející hra vychází, ale přeci jen by to letos už mohlo vyjít. Tak uvidíme, jestli to vůbec bude stát zato.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|