Strana 1 z 2
Datum vydání očekávaného Grand Theft Auto IV na konzole je stanoveno na 29.4.2008. Známý antiherní aktivista, americký právník Jack Thompson, se opět pustil do nepochopitelného boje proti vydání této hry a vyhrožuje nespecifikovanými kroky, když hra vyjde. S největší pravděpodobností však stejně jako v minulosti nemá šanci na úspěch.
Oznámeno bylo i spuštění internetových stránek Imperium Romanuam a Penumbra Black Plague. Novinkou je i fakt, že digitální distribuci očekávaného S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky, si vzal na svá bedra exkluzivně STEAM. Tato velká elektronická distribuční síť se tak dále rozrůstá. Někteří ale poukazují i na nevýhody, například nevýhodou je třeba i to, že koupenou hru už jen stěží prodáte. Krabičku po dohrání prodáte poměrně snadno, soubor stažený prostřednictvím digitální distribuce jen s obtížemi. Mnozí tak stále upřednostňují krabicové verze.
Další vítanou novinkou je oznámení hry FlatOut Ultimate Carnage i na PC. Prozatím si tento nejnovější díl jedné nejzábavnější závodní počítačové hry vůbec, mohli zahrát majitelé XBOX360. Pro PC bude hra dále vylepšena. Dočká se ještě lepší audiovizuální stránky a dalších blíže nespecifikovaných uprav, které se týkají herních módů a multiplayeru. Hra vyjde až v červnu. Těšíme se moc.
Bohužel další hry se na PC asi jen tak nedočkáme. Konzolistům můžeme jen závidět skvělou arkádovou herní pecku Burnout Paradise. K dispozici je již demo verze. Při pohledu na kvalitu a zábavnost hry se jen stěží věří, že za ní stojí stejný vydavatel, který v loňském roku vyprodukoval nejhorší díl celé série Need for Speed s podtitulem ProStreet. Ano, vydavatelem hry je EA.
A když už jsme u těch propadáků, nedávno jsme psali o tom, že Crysis prodejně netáhne. Již to ale neplatí. EA si chválí prodeje Crysis, které stouply a prodalo se již přes 1 000 000 kopií. A to je o to cennější, když víme, že Crysis je v prodeji zatím jen na PC. Před časem se tvůrci hry nechali slyšet, že konzolová verze nejspíše nebude, protože herní konzole nemají dostatek výkonu k slušnému provozování této hry. Nedávno ale bylo oznámeno, že konzolová verze této hry vyjde. Otázkou je, jak moc bude grafiky ořezaná. Také očekáváme, kdy vyjde druhý díl, který nás dějově posune dále.
Pokud máte rádi klasické agenturní skákačky a pěkné slečn, jistě se upínáte k informacím o nové Laře. I tentokrát se změní rozvor trenek a číslo podprsenky a známá krasavice do nepohody bude prý celkově vypadat realističtěji, dospěleji a vůbec lépe a radostněji. Nový Tomb Raider nás zavede do podsvětí (Underworld) „starověkých" Mayů, což znamená, že si v roli herního turisty prolezete kdejakou pyramidu. Novinářům byl jako ukázka prezentován čtvrtý level, který se známým časopisem nemá fakt nic společného. Ono z redakce do Chiapas na jihu Mexika je trošku daleko.
Příběh, navazující na ten z Legends, se bude točit kolem nějakého kalendáře, a to si tipnu, že to nebude žádný výprodejový kousek. K mayskému kalendáři se nějak přimotá i osud Lauřiny matky. Ví se už jenom to, že Mexiko nebude jediným prostředím, do kterého se Lara vsune. Dočkáme se návštěvy u papeže ve Vatikánu, řek v Mezopotámii (pro blbé a blbější Mezo potamos = mezi řekami, látka dějepisu na základní škole, kdo uhodl, má bod) a Velikonoc na Velikonočním ostrově a zlata ve Zlatém trojúhelníku. Dále se spekuluje o jedné úrovni pod vodou, ale nic není potvrzeno.
Jak jsem řekl, Lara Croft by měla vypadat poněkud reálněji a více atleticky, z čehož vyplývá, že bude umět celou řadu nových pohybů, mňam. Povinností současných a jistojistě i budoucích her je interaktivita, což zase znamená, že naše kočička bude využívat okolní prostředí. K postupu hrou budete moci využít kdejaký kus šutru, nebo větévku. S haluzemi, které zasunete do škvír mezi balvany, budete třeba moci šplhat na jinak nepřístupná místa, nebo je použít k bitce s pavoučky. Dočkáme se i efektních efektů počasí. Při dešti Laře zmoknou vlasy a po kůži ji steče kdejaká kapka, když si povyskočí v bahně, vyleze zablácená atd. Na sluníčku se pak bláto bude pomalu drolit. Ne, že by to nebylo fajn, ale kvůli tomu to asi nikdo hrát nebude (skoro nikdo).
Spíše se těšíme na nové hádanky, které jsou tím pravým kořením Tomb Raidera. Kromě toho bude Lara muset umět střílet při lezení a dokonce střídavě zamířit na dva cíle současně, což je sice v reálu pěkná blbost, ale koukat se na to dá :). V boji na blízko, bude Lara kopat, boxovat, ale hlavně vytvářet speciální komba, ovšem záleží taky na jejich počtu, aby nebyly jen tři. Mezi nepřáteli budou velcí pavouci, panteři a lidé, kteří se překvapivě naučili házet granátem, šikulky. Možná proti nim budete potřebovat nový systém nápovědy, protože tento díl bude rozhodně těžší, což je dobrý trend. Vzhledem k tomu, že výrobci hardwaru chtějí prodat své grafické karty, byl při prezentaci kladen důraz na vizuální stránku hry. Poprvé byla použita technologie motion-capture, což znamená přirozenější vizáž, ale hlavně se zlepší kvalita světelných efektů nového enginu. Scéna tak bude osvícena i více druhy světla. Na přelomu března a dubna se snad dozvíme více.
Datadisk k této RPG hře nebude tentokrát maskovaným map packem, nýbrž hodně naditým žokem. Autoři slibují s čestným pionýrským vylepšit celkovou hratelnost, a to tím, že upraví soubojový systém, zlepší umělou inteligenci, přidají nové možnosti interakce s prostředím a k tomu dodají obvyklý nášup sladké ryže v podobě nových lokací, nepřátel a vybavení, společně s novou story. Pokud se to vše na vylisované placce opravdu objeví, tak asi budu shánět pěkný klobouk, abych smekl.
Konkrétně se podívejme, co bylo dosud uvolněno... V soubojích budete mít možnost nepřátelský atak odrazit, dále je slíbeno množství žebříků, aby se vaše postava dostala na více míst, a dokonce budete moci sud po nepříteli hodit nebo si na něj stoupnout, což je poněkud, jak to říci slušně, na nic. Daleko lepší by bylo, kdybych si ten sud mohl nasadit na hlavu. Klasika moderních her, tedy několik konců, bude tomuto RPG rovněž slušet. Snad brzy se dozvíme více, protože tvůrci mají na dokončení jen půl roku a ze slibů se určitě nenají, takže jim držme palce.
|