Strana 2 z 2
Pokud byste se mě zeptali, jaké hry patří mezi mé nejočekávanější, jistě bych zmínil Empire. Důvodem je vlastnictví práva na zahrání Medieval II. Tahle hra je skvělá a navíc rozsáhlá, takže pokračování bude muset být minimálně stejně dobré. Empire se bude odehrávat v letech 1700 až 1820, tedy v době střelného prachu a kdejaké revoluce, včetně té průmyslové. Zahrát si budete moci nejméně za těchto deset větších či menších impérií: Francie, Nizozemí, Osmanská říše, Prusko, Švédsko, USA v době vzniku (Spojené státy severoamerické), Velká Británie, Venezia (Benátky). Součástí bude boj amerických kolonií za nezávislost. Jednou z největších změn bude existence civilních budov před hradbami. Navíc všechny své objekty bude ihned vidět, ne jako minule, že byly akorát v interfacu. Správnou strategií tedy bude nájezd na nepřátelské teritorium a zničení nejdůležitějších hospodářských stavení. Pak se s armádou schováte v lesíku. Počkáte si, až hospodářská recese ovlivní kolegovo území a hupsnete na něj. Pokud vám nevyhovuje piplání se s jednotlivými městy, bude zde celkový automatický systém řízení vaší říše. Ta se může rozkládat ve třech oblastech. Můžete ovládnout Evropu s Malou Asií, Blízkým Východem a částí Severní Afriky, obě Ameriky a Indii. Jak to vše bude propojeno, není zatím zřejmé, stejně jako mnohé další detaily. Co víme je, že postavičky zmizí. Již nebudete moci nuceně poslat miloučkou Gretu za hrdlořezem Sigfriedem za blbých 1000 florinů. Naopak samotný obchod a diplomacie získají nejen nové možnosti, ale hlavně nebudou tvořeny samostatně. Výsledky složitých jednání tak nebudou v příštím kole zmařeny útokem vašeho spojence. Jsem celkem zvědav, co se v budoucnu dozvíme o odlišnostech jednotlivých způsobů zotročování bědného lidu. K dispozici budete mít absolutismus, konstituční monarchii a republiku. Na všem se dá vydělat....
Pozemní jednotky nebudete již rekrutovat ve městech, ale opět v centrálním menu. Varianta, rekrutace u generálů se mi zdá poněkud na dvě věci, ale nechám se překvapit. Možná to půjde nějak dohromady. Vzhledem k tomu, že obléhání již nebude tak časté, mnohé stratégy uspokojí alespoň obsazování budov. Logicky je třeba změnit i taktické postavení pěchoty. Proti jízdě care, proti pěchotě linii. Zde budete nuceni počkat se střelbou až na poslední okamžik. Tehdejší ručnice byly totiž velmi nepřesné. Kdo hrál Cossacks II Napoleonic Wars ví, že je to velká prča. Počkáte na rozhraní žluté a červené a ratata...nepřátelská formace se rozpadne a prchá ke všem čertům. Bitvy na moři budete moci vést s až 20 loďmi, kdy ty největší povezou až sto vojáků. Řeže při abordáži si určitě dovedete představit. Děla můžete zacílit na stěžně, trup nebo palubu lodi. Takticky je nejlépe udělat nepříteli čáru přes rozpočet palbou do téměř bezbranné zádi. Srandičky s tím jak budete natáčet loď stranou s nabitými děly si rovněž dokážete představit. Ovšem pozor na vítr a vlny, vše může ovlivnit postavení lodi a výsledek bitvy. Obzvláště zpracování vlivu počasí bude nesmírně zajímavé. Nemohu zde nevzpomenou na notně očekávaný Far Cry 2. Možná se to stane módou. To by bylo jenom dobře. Kdy nás hra čeká? No nejdříve někdy na konci roku 2008. Snad to výjde, i když o tom velmi pochybuji.
Tamtamy mi donesly zprávu, že se, celkem logicky, uvažuje nad Battlefield 3, který bude ze současnosti. Využijete při něm až 48 vozidel a 56 zbraní. Konečně pokrok. Kdo má rád Prince z Persie, může se rovněž těšit. Oznámení jeho stavby na základech unreal engine 4 není za prvé překvapení a za druhé je to stará zpráva jak metuzalém. Je logické, že když má unreal engine 3 problémy s čímkoliv kromě postavy, tak musí být současně vyvíjen engine, který toho bude zvládat daleko více. Mluvím zde navíc o detailech textur. Na rozbor by však byl potřeba odborník, takže se klidně přihlašte. Uvítám jakýkoli názor.
Šíří se dobrá zpráva, že studio Eidos Montreal připravuje třetí Deus Ex, tak v to všichni doufejme. Mezi ty nejpříjemnější novinky patří otevření Rising Force Online pro všechny zdarma. Důvodem bylo, že po stejném postupu s ArchLord vzrostl počet hráčů na sedminásobek. Pro staromilce tu mám rovněž pozitivum. Hrdina osmibitovek Bionic Commando se vrátí ve 3D kabátě. Oživený Nathan Spencer tak bude čelit teroristům ovládajícím nové vládní zbraně hromadného ničení. Ach jo, zase teroristi a zase proti nim. Já chci už konečně šátek... Na otevřený svět a souboje se budete moci těšit již v příštím roce. Mluví se také o nové hře na téma Terminátor. Hra bude provázet nově oznámený film na téma Terminátor. Zbývá jen doufat, že to nebude nějaká rychlokvaška, které obvykle podobné filmové kamarády doprovázejí.
Hodně se čeká i od třetího pokračování legendárního Fallout. Jeho vydání je oznámeno na září příštího roku. Na svědomí ho bude mít firma Bethesda, přesně ta, která stojí za úspěšným velkolepým RPG Oblivion. Fallout 3 by měl stavět na stejném grafickém základě, ale jinak by to měla být zcela odlišná hra s jiným přístupem. Nedávno se tvůrci pochlubili, že podle vašeho chování ve hře bude mít hra 9-12 alternativních konců.
Jak moc alternativních uvidíme, znovuhratelnosti to jistě přidá. Podobně alternativní konce má například hra Stalker. A to by bylo z novinek z herního světa pro tento týden všechno.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|