Strana 2 z 2
- Prince of Persia: The Forgotten Sands
V květnu nás pak na PC a konzolích čeká další díl Prince s Persie, tentokrát u příležitosti uvedení stejnojmenného filmu do kin. Dlouhá herní ukázka prozrazuje o hře hodně. Opět skákačka ve stylu Prince of Persia a Assassin´s Creed. Bohužel prozrazuje také ne zrovna špičkové technologické zpracování, zastaralé efekty a mizernou inteligenci nepřátel. Snad to byla nějaká stará testovací verze hry. Každopádně už to nebude dlouho trvat a v květnu se hry dočkáme. Jako všechny nové hry od Ubisoftu bude i tato vybavena nutností stálého internetového připojení.
- Geometry Wars 3 se jen tak nedočkáme – přijde jen BLUR
Alespoň to tvrdí Gareth Wilson z Bizarre Creations. "Právě teď nemáme žádné plány ani nápady na Gemotry Wars 3 či cokoliv podobného," řekl Wilson pro podcast serveru Kotaku. Stephen Cakebread vývojář, který Geometry Wars vymyslel, je zaneprázdněný prací na jiných titulech, dodal Wilson. "To ale neznamená, že by Stephena někdy nenapadl skvělý nápad a nezačal by na dalším dílu pracovat. Ale nyní pracuje na celé řadě dalších projektech."Jedním z nich je určitě připravovaný Blur, arkádová závodní hra, jejíž datum vydání je stanoveno na 28. května.
- Pokračování Assassins Creed a Splinter Cell Conviction i na PS3
Michael Donnell, člen Ubisoft Montreal poskytl díky svému pracovnímu profilu několik velmi zajímavých informací, týkající se připravovaných titulů. Dle informací, které můžete vidět dole na obrázku, by se Splinter Cell Conviction měl objevit i na PlayStation 3. Ubisoft se netají tím, že s Microsoftem podepsal exkluzivní smlouvu, která zaručuje vydání hry pouze pro Xbox 360. Jak se ale zdá, je to pouze časová exkluzivita, která vyprší v průběhu tohoto roku. O pokračování Assassins Creed II se mluvilo již před pár měsíci. Nemělo by se jednat o plnohodnotné pokračování, ale příběhově naváže na konec druhého dílu. V hlavní roli se znovu objeví Ezio Auditore a dokonce by měl být k dispozici i multiplayer. Obě informace samozřejmě nejsou nikým oficiálně potvrzeny, ale vypadají velmi zajímavě a důvěryhodně.
- Infinity Ward je mrtvé, ať žije Respawn Entertainment
Infinity Ward, jedna z nejpopulárnějších vývojářských studií stojící za kupříkladu nejnovějším Modern Warfare, se začíná dostávat do problémů. Před pár týdny z jeho středu odešli Jason West a Vince Zampella, jedni z hlavních vývojářů celého studia a dnes se na serveru Kotaku objevila další podobná zpráva týkající se odchodu lidí z týmu. Todd Alderman a Francesco Gigliotti, další přední lidé studia nechali IW na holičkách a jednoduše odešli. Alderman byl vedoucí designer a také jeden z významných lidí kolem multiplayer sekce. Francesco Gigliotti šéfem v software oddělení. Oba v Infinity Ward pracovali dlouhou dobu. Alderman 8 a Gigliotti 7 let. Jak se na tomto významném studiu podepsají takové důležité odchody si ještě budeme muset pár měsíců počkat. Nicméně zdaleka nejsou posledními, kteří přešli z IW pod nové studio Respawn, které se sešikovalo pod herním domem EA. Podle všech informací je tak IW mrtvá záležitost a další Call of Duty, pokud bude, bude od úplně nových lidí. Ale vsadím se, o co chcete, že podobná hra nás čeká od původních tvůrců pod nově sešikovaným studiem …
Tak dobrý multiplayer, jako bude mít chystaná westernová pecka Red Dead Redemption patrně neměl žádný předešlý titul od studia Rockstar. Valná většina současných her dá do multiplayeru několik menších či větších map, která se ale postupem času okoukají. V případě Red Dead Redemption a režimu Free Roam dostaneme kompletní svět postavený pro singleplayer kampaň, tudíž mnoho prostoru a možností pro zajímavé mise a využití času. V Rockstaru na Red Dead Redemption hodně sází a není ani divu, zatím ve všech videí vypadá úžasně. Více v přiloženém videu. Hra by měla mít i nastavitelnou obtížnost, což je poměrně vzácnost u konzolových her. PC verze sice nebyla zatím oznámena, ale je to Rockstar, které dělá s PC verzemi svých her vždycky tajnosti a pak vždy půl-třičtvrtě roku nato pravidelně vycházejí. Divili bychom se, kdyby to u této hry mělo být jinak.
Blizzard zabanoval 300 000 účtu na Battle.netu! za nečestné chování a porušování pravidel. Všechny účty takto zabanované jsou v tomto stavu navždy. Samotný klíč ke hře je u těchto účtu na 30 dní pozastaven a nelze jej použít, až poté si bude moci takový majitel opět založit nový účet, ale pokud se jeho chování bude opakovat, Blizzard zabanuje i ten klíč permanentně. Blizzard také varuje všechny ostatní, pravidla musí být striktně dodržována – to samé platí i na DDWorld.cz ;)
UBISOFT ruší tištěné manuály ke hrám! Postupně se přestanou objevovat klasické tištěné manuály u her od Ubisoftu. Zatím u konzolí, postupně i u PC. Důvodem je oficiálně snaha o ekologii. Neoficiálně i snaha ušetřit. Osobně mohu říci, že v tom nevidím problém, protože na DVD s hrou u PC verze většinou najdeme tento manuál v pdf souboru, takže není co řešit a jsem jednoznačně pro. Pokud to samozřejmě zlevní i hry samotné ;). Na druhou stranu speciální sběratelské edice bych dále nechal.
Crytek nemá DEMA rád. Crytek se ústy svého zakladatele nechal slyšet, že DEMO verze považuje za drahý luxus z peněz studií a prý předpokládá do budoucna jejich rušení. EA se ostatně také nechalo slyšet, že pokud jde o DEMA budou se věci měnit. Čeká nás snad rušení DEMO verzí? Nemyslím si, ale pravděpodobně budou mít jinou podobnu než dnes a to asi takovou, že to bude samotný základ hry, který bude ke stažení zdarma, ale pokud se budete chtít dostat ve hře dál a dohrát ji, budete muset zaplatit. Odpadnou tak starosti s distribucí médií. Podobný způsob už EA zkoušelo s Burnout na PC.
Kůň do WoW za 20 eur! To, že některé MMORPG hry, které jsou zdarma, vydělávají na prodeji speciálních předmětů je známo. No a pak je tu placené WoW, které ale také podobný způsob využívá na přilepšenou, třeba na zlaté záchodové mísy ve studiu Blizzard. Kolik byste řekli, že vás bude stát takový kůň do WoW, který dokáže i létat a lze ho tedy využít k pohybu? No 20 euro tedy 500 korun! Tomu říkám podnikání! A opravdu se to prodává ve velkém! Taky si namaluju koníka a půjdu ho prodávat :).
StarCarft II bude kvůli pirátům zpoplatněn. U nás je míra pirátství značná, ale proti Rusku je to slabý odvar. Tam o legálním SW většina uživatelů nikdy ani neslyšela. Proto se pro Rusko chystá Blizzard nasadit systém, že tamní hráči budou omezeni na možnostech online připojení a za hraní online budou muset pravidelně měsíčně platit. Hra ale bude stát v Rusku i méně. Zdarma bude 120 dní online hraní a pak se bude platit asi 3 eura každý měsíc. S ruskou verzí se také nepřipojíte na evropské servery. Nicméně bude existovat i drahá verze, která umožní hrát online naplno. Každopádně nedivil bych se, kdyby se podobný model rozšířil i dál, každopádně mohl by fungovat a Blizzardu vydělat třeba na zlatou střechu na studiu a příjezdovou cestu ke studiu …
A to je pro tento týden opravdu vše. Uvidíme, co si pro nás herní svět připraví zase příště …
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|