Nastal čas se opět podívat do světa počítačových her na to, co nás čeká, a nemine, nebo naopak mine.
Z velkých titulů pro letošní rok mnoho nezůstalo, většina se odkládá na příští rok, ať už proto, že nejsou hotové, nebo do nich chtějí tvůrci přidat DX11, nebo prostě chtějí vydavatelé počkat, jestli náhodou nepoleví „krize“ a zákazníci zase začnou za hry ve velkém utrácet, i když se diví, jak to že jim příjmy klesají. No když vydáváte hry, které vypadají jak 4 roky staré tituly, nebo je nevydáváte vůbec, těžko vám příjmy mohou růst. Tak jako tak je letošní rok tím bezkonkurenčně nejhorším z pohledu množství kvalitních herních titulů, které vyšly. AAA hry můžeme spočítat na prstech jedné ruky a ještě nám zbudou. V této situace volit hru roku je přinejmenším zbytečné. Žádný dostatečně kvalitní herní titul, který by se dal srovnávat s loňským Fallout3 nebo Mass Effect, letos zatím nevyšel.
No nic, přestaňme lamentovat nad tou bídou, do které nás herní studia uvrhla a podívejme se na to, co nám tady zbylo.
Velké RPG Dragon Age: Prameny od EA (BioWare)
Velké klasické RPG od klasiků a navíc plně lokalizované v CZ! Tohle je asi největší herní naděje závěru roku. Graficky to tedy nebude žádná pecka a vypadá hodně zastarale z každého úhlu, ale za to může letitý engine i dlouholetý vývoj. Hra ale láká na jiné věci. Jedním z nich je ortodoxní staré principy RPG, které z mnoha moderních RPG poněkud vymizely. Český překlad je také prý již finálně hotov a tvoří jej více než 1,5milionů slov! Že tedy rozhodně bude mít tohle RPG velký a hutný příběh je tedy zřejmé. No, uvidíme, zda tradicionalistické RPG uspěje na trhu, kde většinou dnes nejsou hráči příliš trpěliví a zapálení. Jak to celé dopadne, se dozvíme už začátkem listopadu, kdy tahle hra vyjde. Po sedmi letech ve vývoji nečekáme nic jiného, než pravé příběhové RPG na mnoho dní zábavy, škoda jen té grafiky, která rozhodně mohla být současnější …
Ještě dobrá zpráva na závěr, PC verze získá ještě před vydáním hry speciální prográmek Character Creator, který vám umožní vytvořit si vlastního hrdinu a nahrát si jej do hry. Aplikace bude mít 320MB a vyjde 11.10.2009, takže budete mít dost času si do 3.11.09 vyladit svou postavu.
Závodní RaceOn od Simbin
Fandové rychlých kol se kromě NFS SHIFT letos těšili i na Race on od studia SimBin. Hra je již venku, a pokud jste byli ne úplně spokojeni s NFS SHIFT, pak vás Race on zklame na plné čáře. Vzhledem k tomu že na obou hrách dělali v podstatě ti samí lidé, bývalí kolegové, jsou hry velmi podobné. Race on je ale výrazně chudší. Jinak je to ale opět zrecyklované GTR jak co se herního modelu týká, tak bohužel i grafiky. A zatímco v NFS jsou možnosti letitého engine vyhnány na maximum a nevypadá to úplně zle, Race on je opravdu graficky dost zastaralé. Přidejte k tomu známý jízdní model a je tu opět recyklovaný závodní titul. SimBin a jeho hry začínají připomínat EA a sérii Undeground 1,2,3,4,5 až po Undercover … Škoda, čekali jsme rozhodně více, snad je to definitivně poslední počin a pro příští rok si připraví SimBin něco konečně nového …
Call of Duty: Modern Warfare 2 se zpozdí
Tedy jeho PC verze a to o 14 dní proti konzolovým. Hra se tentokrát příběhově pořádně odváže a z dřívějších jakýs takýs reálií se tentokrát přesuneme do moderních bojů na místa, kde bychom to rozhodně nečekali. Na povrch se také dostalo, že Activision vůbec nechtělo moderní Call of Duty dělat. Bohužel se tak nakonec stalo a z klasického Call of Duty, které nás vedlo mnoha boji 2svv, jsme opět přeskočili méně známé konflikty v Koreji, Vietnamu nebo i další a vydali se zbytečně rovnou do moderní doby. Za mě osobně je to věčná škoda, že nedostaly méně zmapované konflikty 20.století šanci. Call of Duty rozhodně potenciál mělo, bohužel s nástupem do moderní doby se z něj stala tuctová střílečka. Druhý díl pak bude tuctovější ještě o něco více. No nevadí, tak ho za snad 8 hodin prolétneme, protivníci nám tradičně budou nabíhat do čehokoliv, co vyšleme jejich směrem a na konci budeme mít na kontě 1000 zabitých a skvělý pocit ze skončené šichty a těšit se budeme na další rok a další Call of Duty …. PC verze nás čeká 24.11.2009 ….
Akční „GTA“ Just Cause 2
Hry typu GTA jsou oblíbené. Just Cause určitě bylo jedním z těch lepších titulů. Zanedlouho přijde druhý díl, u kterého se autoři netají, že zkrátka vylepšili první díl. Novinkou je velké rozlehlé prostředí, které má prý na 1000 km2! Navíc je rozděleno na různé klimatické zóny, takže nás čeká sníh, poušť, prales atd. Navíc je tu systém změn počasí i dne a noci. K dispozici opět bude řada dopravních prostředků od motorky po letadla. Nečekejte žádnou realističnost, zkrátka bude kosit nepřátele, ničit dopravní prostředky a plnit úkoly. Bohužel vizuální stránka opět zůstává trochu za očekáváním a možná to s tou recyklací a vylepšením prvního dílu autoři úplně nedomysleli.
Borderlands – netradiční střílečka
Vizuálně hodně netradiční střílečka je mixem několika žánrů. Hlavně ale její grafické kreslené zpracování rozhodně není moc k vidění. Zda to bude úplně ok, je otázka. Každopádně PC verze k nám dorazí 26.10.a minimální HW požadavky jsou tyto:
Operační systém: Windows XP/Vista
Procesor: 2,4GHz (Dualcore)
Operační paměť: 1GB RAM (2GB doporučeno pro Visty)
Grafická karta: karta s 256 MB RAM nebo výkonnější - série GeForce 8 nebo Radeon HD 4000
Harddisk: 8 GB volného místa
Jak to s touhle originální řežbou dopadne, jsem opravdu zvědav. Důraz je kladen i na online kooperaci. No alespoň bude na konci roku co zkoušet.