Strana 2 z 2
- Držte si hardware, jedeme z kopce ...
Před hardwarovými požadavky Assasins Creed se běží schovat nejeden rádoby herní počítač. V doporučené verzi obsahují grafiku série HD2900 (dnes tedy spíše HD3870), Nvidia série GeForce 8800 (nebo brzy GF9800), procesor Intel Pentium Core 2 Duo na 2,2GHz nebo AMD X2 4400+. K tomu 3GB RAM a 12GB místa na disku. Pro maximální zážitek ze hry si připravte pořádné vybavení na DirectX 10, který dodá hře ten punc dokonalosti.
Konzolová verze vypadá úžasně a výkonný PC má možnosti ještě vyšší. Assasins Creed bude další hra, která vás rychle vyvede z omylu, pokud si myslíte, že konečně máte dostatečně výkonný počítač. Těšíme se na ni ale moc.
(video Assasin Creed)
Snad vás rozveselí přání hráčů Bioshocku, kteří by do druhého dílu chtěli vylepšené tatínky, minihru se sestřičkou, či poněkud větší počet RPG prvků, ovšem samozřejmě s mírou. Super by bylo vetší využití peněz, logicky vyšší obtížnost, více konců, včetně toho nepopulárního-temného. Já bych se ještě přimluvil za zrušení oživovacích komor, ale uvidíme. Pokračování Bioshocku, které možná bude dějově předcházet prvnímu dílu, stoprocentně bude, jen je otázkou, zda to bude už v roce 2008.
Pokud máte rádi stavění, nemyslím tím ovšem české, nejdražší dálnice na světě, možná vás kromě zlevněného Caesar IV (199 Kč - 10% sleva) zaujme i Imperium Romanum. Toto pokračování časopisecké přílohy Glory of The Roman Empire vás opět zavede do „kanclu" guvernéra, v jehož rukách spočívá blahobyt obyvatel. Kromě zajištění základních surovin a zvelebování okolí, přijde na řadu i otázka obrany a vytvoření bojeschopného vojska. Hra se má co nejvíce blížit realitě a pokračovat tak v současném vývojářském trendu. Zajímavé je, že za každou zbudovanou věž, most apod. dostanete zaplaceno speciální měnou, která prý bude klíčem k úspěchu. Doufám, že zvýšenou realističností v této oblasti myslí bulharští autoři i tučné úplatky. Hrát budete ve dvou módech, z nichž ten historický bude časově odpovídat dobovým událostem. Interaktivní mód se bude podobat volné hře v níž si vyberete cíle mise, případně zvolíte, kdy má být daný úkol považován za splněný. Nebojte se, taky z toho nejsem chytrý. Vykutálenost budete věru potřebovat při práci s armádou, kde jistě oceníte dobývací stroje a detailnost textur nového enginu. K dokonalosti snad chybí jedině výbuch Vezuvu a městský ruch se zlodějíčky, ale to snad taky bude.
Pokud jste již někdy byli v Polsku, víte, že tam mají levnější hry, lepší a lacinější časopisy a nějaké ty vývojáře. Ti z Destan Entertainment se možná snaží navázat na popularitu Mechwarriorů svým titulem Battle Rage, kde budete ze třetího pohledu koukat na svého robota. V roce 2036 je díky novému pohonu možno doletět hodně daleko a vesmír se paradoxně stává přeplněným prostorem. Vzhledem k tomu, že se někde stala malá kolosální chybička, byly kolonie nakonec opuštěny a vznikly v nich arény pro sportovní utkání kriminálníků v obrovských robotech. Robůtci se budou lišit svým vybavením, čemuž budete muset přizpůsobit i herní styl a upgrade bojových systémů. Bohužel, nebo bohudík, nebudou mapy příliš velké a soupeřit budete moci pouze se třemi kolegy, a to nejlépe v multiplayeru.
Uvidíme, jestli více úsměvů přinese remake FPS Turok. Název je odvozen od příjmení hlavního hrdiny Josepha Turoka, specialisty na ultra speciální operace. Jeho úkolem je zajistit na vzdálené planetě jakéhosi Rolanda Kanea. Ono již podle ne úplně hladkého přistání v džungli, to nebude zrovinka ten nejlehčí úkol, protože planeta je plná dinosaurů a ne všichni papají jen trávičku. Proti nim jistě nebudete používat nožík, ten se však hodí na vojáky procházející vysokým porostem. Jejich umělá inteligence by se podle „předvolebních" slibů měla vyšvihnout pěkně vysoko, tak bacha. V tomto směru jistě zaujme, že z nich krev zrovna proudit nebude, a to z ekonomických důvodů. Bohužel, na zvířátka se podobná moralistní pravidla nevztahují, tam bude kečupu do sytosti. V tiché likvidaci nepřátel vás má, kromě plížení, podpořit rychlý sprint, což si moc nedovedu představit. Lepší variantou je určitě luk, který má přesně takovou sílu, jakou mu dáte natažením tětivy - myši.
(video - Turok)
Pokud zrovinka natahujete svou myšku do dálky, uvědomte si ještě, že když budete střílet rychle, nepřítele jen polechtáte na podbřišku, zatímco, když ji podržíte, tak šíp proletí skrz celé tělo. Při natahování však může dojít k tomu, že se Jozífkovi začne třepat ruka. Poněkud zvláštně působí zpráva, že hrdina bude v obou rukou třímat pulzní pušku a brokovnici. Stroj na zabíjení z něj sice bude, ale rozhodně bude vypadat jako jeliman. Pozitivněji působí možnost ovládnout nějaké ty dinosaury, třeba tím, že jim seberete vajíčko a položíte jej do nepřátelské základny, o vyprovokování střelbou nemluvě. Kladným rysem by měla být i logická změna prostředí z továrny do jeskyně, bažiny, či na vesmírnou loď, ale hlavní devizou bude bezesporu krásná grafika v kombinaci s co možná největší volností. Snad nás Unreal engine nezklame. Zmíněný obsah ani název tvůrčího týmu Propaganda Games, sice nevyvolávají mexickou vlnu nadšení, ale to neznamená, že se hře již nebudu věnovat. V budoucnosti se snad dozvíme více a hlavně kvalitnějších informací.
Potěšujícím oznámením ledna je ohlášení nové FPS Tiberium. Tato akce bude spíše taktického než rambovského rázu. Z toho vyplývá, že byste se měli věnovat rovněž udělování rozkazů svým souputníkům, což se nejlépe dělá z úkrytu. Veškeré rozkazy vydáte stisknutím dvou tlačítek, přičemž brzy získáte i přístup k elektronické mapě (Battle Control Uplink). Složení týmu Rapid Assault and Intercept Deployment (R.A.I.D.), které povedete jako Ricardo Vega, se bude měnit s každou misí, protože postupem času budete získávat přístup k pokročilejším jednotkám, které si budete moci objednat, jako kdybyste hráli strategii. K tomu budete potřebovat nejen přistávací zónu, ale i populační limit, s čímž souvisí i boj o tiberiová ložiska, bez nichž se neobejdete.
(Tiberium HD video)
K tomu ovšem zase nutně potřebujete kvalitní výzbroj. Mezi to hlavní ve vaší výbavičce lze jistě zařadit GD-10, který se dokáže transformovat do čtyř podob. První verze, rychlopalný kulomet, je využitelná proti Shrikům, kteří vám ublíží spíše při svém výbuchu v bezprostřední blízkosti, než palbou. Druhá možnost je proti nim patrně vhodnější, protože granátomet jich na dálku zlikviduje hned několik najednou. Energetický kanón, který má extrémně silný paprsek, se pak hodí na siláka Archona, kterému kulomet příliš neublíží. Jeho špatnou vlastností je pomalost, ale zato má kvalitní zoom. Poslední možností je speciální granátomet, který ve hře nazvali MLS (Multi Launch System). Tenhle macek vystřelí nějakou tu tepelně naváděnou raketu na létajícího Sidewindera. V boji jistě občas oceníte i energetický štít, který se v případě poškození po chvíli zase obnoví. Nejlepší hračkou však bude jet pack, který umožní dělat ledasjaké taktické kousky. V nouzi si pak přivoláte rovnou stíhací Orcu nebo mecha Titan, ale co k tomu budete potřebovat si řekneme až příště....
Pro dnešek by bylo novinek dost a za týden se podíváme na to, co se událo ve světě počítačových her ...
|