Strana 1 z 3
- Games News - pořádná porce herních aktualit!
Protože v herním světě je konečně pořádně živo, podívejme se na nejnovější informace a nejnovější videa toho, co si budeme moci brzy zahrát ... Chci se trochu omluvit za malou přestávku v publikování Vašich oblíbených herních přehledů. Posledních pár dnů-týdnů bylo vážně docela hektických a ne na vše byl čas v takové míře, jak bych si představoval. Ovšem protože se již podařilo spousta věcí úspěšně dořešit, je načase se opět vrátit k pěkným článkům :).
Chce se mi říci konečně. Letošní rok byl v prvních 9 měsících neuvěřitelně herně chudý. Kvalitní herní tituly, které vyšly, by se daly pomalu spočítat na prstech jedné ruky. Herní studia, nevím proč, si zjevně myslí, že prvních 9 měsíců nemáme o hry žádný zájem a že pilně pracujeme a střádáme dovolenou, abychom si v říjnu, listopadu a prosinci mohli hrát od rána do večera. Seznam her, které právě v těchto měsících mají letos vyjít, nebere konce a stále se prodlužuje. Mezi nimi je i řada herních titulů, které patří k nejočekávanějším nejen letos, ale i v celé herní historii. Zkrátka vzkaz vývojářů je jasný: „celý rok jste pilně vylepšovali počítače a flákali se ve škole, či v práci. S tím je konec, teď budete hrát, až se z vás bude kouřit."
- SPORE - nejstahovanější hra historie?
SPORE je absolutní trhák. V mé obsáhlé recenzi jste si mohli přečíst, že revoluční herní titul to sice není, ale má to, co v současné době chybí valné většině počítačových her. Nápad, zábavnost a hratelnost. Jak jsem také napsal, SPORE je hra pro každého v každém věku. Nedávno jsem zaslechl rozhovor několika teenagerů, kteří si halasně vyprávěli o tom, kolik kdo dal včera fragů, jak kdo komu včera ustřelil hlavu a tak podobě. Následně však začali probírat svou situaci ve SPORE, jak nemůže přesvědčit jeden živočišný druh tancováním. Se zpíváním prý není problém, ale tancování jeho příšerce vážně nejde ... :)
Ať už si o SPORE myslíte cokoli, hra slaví neuvěřitelný úspěch. Jenže EA není úspěch hry zdaleka tak nadšená. Důvodem je obrovská míra pirátství, kterou je tato hra zasažena. Jenže podle všeho si za to EA může sama. Na vině je opět protipirátská ochrana, kdy SPORE disponuje jedna SecuROM a hlavně povinou internetovou aktivací, ale omezenou jen pro tři aktivace! Tato idiotská politika však omezuje právě legální uživatele a pirátství naopak podpořila. I díky tomu má SPORE zaděláno na rekord, v podobě nejrychleji stahované hry, která kdy vyšla. Jen za pár dní od vydání už síť BitTorrent udávala 500 000 stažení! Že celá protipirátská ochrana na SPORE je úplně k ničemu, dokládá tradičně fakt, že už v den vydání (možná dříve), byla warez verze hry cracknuta a zbavena nutnosti internetové aktivace. Další důkaz, že podobné protipirástská opatření jsou jen mrhání penězi, časem a náladou zákazníků. K čemu je ochrana, která vůbec neplní svůj účel, ba naopak podporuje to, proti čemu byla namířena .... Gratulujeme společnosti EA k dalšímu geniálnímu rozhodnutí. Neužitečná protipirátská technologie prodražila hru samotnou, je naprosto neúčinná a ještě firmě působí škodu. To by mě zajímalo, kdy konečně dostanou herní studia rozum a vezmou na vědomí fakt, že kdo chce krást, tak krást bude a žádná technologie ho nezastaví. Platící zákazníky tyto technologie jen poškozují, v konečném důsledku totiž právě oni platí za vývoj oné nefunkční ochrany, která navíc omezí jen jejich práva jako zákazníka a uživatele ...
Druhý díl seriálu s názvem, Mimozemský Family Frost útočí, je zde. Jak už víme z dílu prvního, zásilka nanuků z planety za sedmero galaxiemi nedopatřením skončila na tom našem šutru, zvaném Země. Jak to tak bývá, člověk, tvor s chutí zvídavou, zlé nanuky probudil a ty mu ukázaly, že mrznout může i v létě na Bahamách ...
Ne a teď vážně. Druhý díly Crysis je vlastně první díl, jen si projdete druhou stranu ostrova za jinou postavu v době, kdy jste čistili druhou stranu ostrova v prvním dílu. Hra nedoznala přílišných změn. Stejný engine, minimální vylepšení, nějaké ty optimalizace, stejná akce. To je Crysis WarHead. Pokud se vám tedy nelíbil díl první, druhý bude nemlich to samý. Pokud se vám první díl líbil, pak si s chutí střihnete i díl druhý. Již brzy vám přineseme naší původní recenzi, abychom zjistili, jak se věci mají. Jen tak mimochodem, toto jsou doporučené HW požadavky:
- Procesor: Intel Core 2 Duo E7300 2.66 GHz
- Grafická karta: NVIDIA GeForce 9800GT 512MB
- Operační paměť: 2 GB RAM
Na dnešní dobu poměrně slabá sestava, takže na slušné sestavě, třeba kolem 14 000 v našem přehledu sestav, by s hrou neměl být žádný problém. Zkrátka pokud vám šel první díl, tak vásm minimálně stejně poběží i díl druhý. Pokud vám nešel ... no to už je vážně čas na upgrade. Hra zatím sbírá vysoká hodnocení, ovšem to jde na vrub opět špičkovému audiovizuálnímu zpracování a minimálně při prvním-druhém hraní i zábavnost neutuchající akce ...
- Brothers In Arms: Hell´s Highway se blíží
Jedna léta očekávaná hra se konečně blíží k vydání. Tentokrát to nebude hra pro sraby ale pořádně hardcorově zpracovaná hra z 2svv. Tentokrát si na nás ale tvůrci připravili zejména technologicky zpracování. Už žádné bezpečné kryti před kulometem a tankem za nezničitelným dřevěným plůtkem. Destrukční model překážek bude to pravé ořechové pro fantastickou hratelnost s nutností přebíháním a krytím se. Není to také hra určená dětem. Již žádné nekrvavé válčení, kdy po zásahu granátem zůstane z nepřátelského vojáka jen pěkná, neporušená úhledná mrtvolka. V této hře létají kusy těl vzduchem a zkrátka válka je zde ukázána naplno. Mnozí hře možná budou vyčítat až přílišnou brutálnost, na rozdíl však od nesmyslných herních titulů, kde násilí je hlavním bodem hry, je v Brothers in Arms ukázkou toho, že Válka je špinavá hra ....
- Call of Duty: World at War
Ještě jedna hra z nevyčerpatelného prostředí 2svv nás tento rok čeká. Call of Duty se vrací tam, kde začalo a ke svým pravým kořenům. Už žádná smyšlená nerealistická a po singlplayerové stránce dosti odfláklá akce, kterým byl čtvrtý díl. Opět návrat tam, kam Call of Duty patří. Do 2svv. Tentokrát si projdeme boji v Pacifiku, které nepatří k herně příliš často využívaným. Pátý díl staví na herním engine dílu předcházejícího a vylepšuje jej. Tvůrci hry slibují tentokrát nejen propracovanější multiplayer, ale i propracovanější singl. Hru si budete moci zahrát třeba v kooperaci s několika vašimi přáteli! To dá SinglPlayerovým misím docela jiný nádech si myslím. Hra by měla vyjít v listopadu a myslím, že se můžeme těšit na kus poctivé herní akce a Call of Duty přesně tak, jak tuto sérii máme rádi ...
Podívejme se na další formace ...
|