Strana 2 z 2
- DIABLO 3 - až v roce 2010?
Blizzard nám zmrazil všechny naděje na brzké vydání Diabla 3. Osobně jsem jej odhadoval s vydáním někam na příští rok, ovšem autoři hry tvrdí, že jsou všeho všudy ještě na začátku a že finální hry se dočkáme později. Dost možná nás tak bude Blizzard napínat celý příští rok a hra vyjde až někdy v průběhu roku 2010. Blizzard také údajně nenasadí přímo DX10, ovšem tohle je možná tak trochu mlžení a autoři hry nebyly vůbec konkrétní. Vzhledem k datu vydání hry a přímé podpoře a spolupráci s AMD-ATI, bych se vůbec nedivil, kdyby dnes už byla hra vyvíjena jako DX10.1 stejně jako ostatní nové tituly Blizzardu.
S ohledem na datum vydání v té době totiž už bude aktuální i DX11 a jak dobře víme, mnoho věcí v DX10.1 přebírá a vylepšuje DX11, tudíž vývoj jako DX10.1 dává smysl a vzhledem k tomu, že zanedlouho se objeví první vzorky DX11 grafických čipů, není vydání Diabla 3 s podporou DX10.1/ DX11 tak úplně od věci, ba naopak je velmi pravděpodobné. AMD-ATI a Blizzard budou chtít ze svého spojenectví vytlouci maximum ... a podpora nových technologií je určitě výhodné pro všechny.
Index očekávání: 99%
- Far Cry 2 - totální megamazec, který převálcuje Crysis !
Z toho, co jsem měl možnost vidět a slyšet, bych se vůbec nedivil, kdyby o hře roku bylo letos rozhodnuto. Společnost Crytek bude muset spolknout hořkou pilulku, protože dříve jejich partneři a spolupracovníci, dnes už konkurenti, jejich Crysis zadupe všech směrech do země. Far Cry 2 nejen že vypadá na PC absolutně bombasticky (Crysis působí trochu dost uměle), ale hlavně má fantasticky zpracované prostředí, svět a hratelnost je o několik řádů výše. Nemluvě o tom, že hra je výrazně obsahově delší a náročnější. Zkrátka a dobře nadšení z prvních dojmů ze hry nebere konce a troufám si říci, že titul hra roku 2008 bude udělen právě této hře.
Far Cry 2 nastaví novou laťku a jsem moc zvědav, kdo ji překoná. Bída Crysis WarHead v tomto ohledu ještě vynikne. Mimochodem, Crysis Warhead, přesně podle očekávání je absolutní prodejní propadák a nedosáhne ani prodejních „úspěchů" dílu předchozího. Něco mi říká, že pokud to takhle bude pokračovat dál, tak třetí díl vyjde rovnou jako budget. Ne vážně, o tom, že vyjde třetí díl ve stávající podobě, začínám mít dost velké obavy, EA jako společnost začíná mít docela problémy a vývoj Cryteku a Crysis stojí pořádný balík, a oba dosavadní díly jsou opravdu prodejní propadáky. Opravdu bych se nedivil, kdyby plány s třetím dílem byly důkladně přehodnoceny stejná jako směr a styl, kterým se celá hra ubírala. Nic proti - ale Crysis i když je dobře udělané a technologická špička je herně dnes jednoznačně nenápaditá nuda. Doba jednoduchých stříleček, kterou Crysis ve své podstatě je, už bohužel dávno minula. Far Cry 2 je naopak přesně to, jak má dnešní FPS akce vypadat navíc je ještě technologicky modernější než Crysis - staví na DX10.1, přítomné dnes jen na grafických kartách ATI a nových VIA S3 ...
Index očekávání: 100%
Pokud letos může nějaká hra hodně překvapit a útočit na příčky nejvyšší, pak je to herní titul Dead Space. Tento titul slibuje filmovou hororovou atmosféru, která přiková k obrazovce a nepustí. Zkrátka adrenalinová akce a boj o přežití v temné budoucnosti na havarované vesmírné lodi. Hra obsahuje opravdu brutální výjevy a jako taková není určena hráčům mladším 18 let. Dead Space může skutečně hodně překvapit. Hra vychází multiplatformě, což znamená, že HW náročnost nebude nijak velká. Do vydání hry zbývají také už jen dny!
Index očekávání: 90%
- Need for Speed: Undecover - propadák roku
Ačkoli EA nám u letošního dílu slibovala velké změny, vše zatím vypadá tak, že vzala x let starý díl Most Wanted, který mimochodem využívá herní engine už předchozích starších dílů Underground a splácalo díl letošní. Hra vypadá doslova otřesně až tragikomicky. A obáváme se, že už není čas nic změnit, hra totiž vychází v listopadu. Na současnou dobu už i Arkáda musí mít nějakou uvěřitelnou úroveň jízdních vlastností a to, co předvádí auta v novém dílu NFS, tomu už nevěří ani malé dítě. Race Driver Grid nebo FlatOut Carnage budou pro NFS: Undercover nedostižní soupeři snad ve všech ohledech. Když jsem u Far Cry 2 mluvil jako o horkém kandidátu na titul hra roku, pak NFS Undercover vypadá na horkého kandidáta propadák roku mezi áčkovými hrami. Jen by mě zajímalo, co Need for Speed pánům v EA udělalo, že ho vláčí kanály už několikátý rok v řadě. NFS začíná připomínat veletrh Invex :D, když už si myslíte, že to horší být nemůže, další díl (rok) vás přesvědčí, že může. No podívejte se sami ...
Index očekávání: 50% - herní vtip roku
Ze zajímavých zpráviček uplynulého týdne vybírám jednu. A to vyjádření šéfa EA k ochraně DRM, které mě opět usvědčilo v tom, že podobné ochrany nebere vážně ani herní vydavatel. Šéf EA se o DRM vyjádřil následovně:
"Implementujeme do našich takovou formu DRM, kterou 99,8% hráčů ani nepozná. Pro zbylé 0,2% je to však v současnosti velký problém a dělají kvůli tomu velké pozdvižení. Osobně také DRM ochrany nemusím, jelikož jsem přesvědčen, že omezuje herní zážitek. Byl bych rád, kdybychom hry vydávali bez něj, ale je tu problém - softwarové pirátství. Ovšem sami víme, že DRM má řadu nedostatků, ale akcionáři naší společnosti chtějí, abychom pro ochranu her udělali maximum, tudíž DRM používat budeme. „
No, co na to říci. Víceméně jen řekl to, co si všichni myslíme, pokud někdo chce krást nebo chce věci jen tak od někoho zadarmo, tak ho žádné DRM ani slušnost nezastaví a tudíž se tato ochrana stává neúčinnou, protože obtěžuje ty, kteří krást nechtějí. Bohužel je to stejné jako v našich krajích, kdy nezodpovědní jedinci a skupiny jedinců to zkazí všem. I když ti ostatní (v našem případě 60% populace) mají taky máslo na hlavě, protože se neozvali a nechali pár nemyslících jedinců napáchat škody, za které ve výsledku zaplatíme všichni. Hlavně zase ta obyčejná lidská slušnost dostala pořádně na frak. Ale tak je to se vším. Nedáš? Dostaneš!
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|