A je tu opět víkend, doba na relaxaci a tak se podíváme na to, co se děje v herním světě. Rozhodně je o čem psát a o čem si číst! Na co se tedy můžeme těšit v herním světě?
- Hraní na PC prý čeká oživení!
Počítač, jako herní platforma je už dlouhá léta terčem posměchu mnoha konzolistů, kteří ho každý rok pohřbívají. Jenže PC se tak snadno pohřbít nenechá a krom toho by to bylo v současnosti pohřební skutečně za plného života. Nedávno byla utvořena velmi vlivná aliance na záchranu PC her, Microsoft to s projektem Games for Windows myslí také vážně a vzhledem ke své značné síle i na konzolové platformě, tak množství her původně určených jen pro konzole vyjde i na PC. A nutno říci, že většina takových titulů v poslední době právě na PC dosáhne svého vrcholu, co se týká dodělanosti, grafického zpracování i bonusového obsahu.
O tom, že brzké smrti PC jako herní se obávat skutečně nemusíme, se nedávno vyjádřil zástupce jednoho z předních světových vývojových studií. Tento rok ještě můžeme čekat oznámení několika herních hitů pro PC. Počitač, jako herní platformu dnes ale spíše než nedostatek kvalitních herních titulů trápí vysoká míra pirátství, množství zbytečně nekvalitních her. Hardwarová náročnost je to poslední, co nás dnes může trápit. Za pár korun dnes máme výkonné herní stroje, které dokáží poskytnout lepší vizuální kvalitu, než které jsou poslední herní konzole schopné.
Zkrátka o budoucnost PC her se v dohledné době snad obávat nemusíme. Od hraní na počítači nás k nějaké roztodivné hrací skříňce s ještě dražšími hrami než pro PC naštěstí ještě nic netáhne ... tedy pokud si nechceme zablbnout u Wii, což je jediná konzole, která nabízí skutečně něco neotřelého a zajímavého, co na PC nemáme :).
- Mass Efect - geniální RPG bude na PC!
Kromě několika dalších her, se letos těším hodně na Mass Efect PC verzi. O co jde? Jde o geniální RPG z dílny BioWare. Ti znalejší už jistě zavětřili kvalitu. Ano, právě tahle parta stojí za skvělým RPG z prostředí hvězdných válek - Knight of the Old Rebulbic. A Mass Efect přinese něco podobného. Zatímco majitelé XBOX360 si už hrají, na PC verzi netrpělivě čekáme. Hra by měla vyjít v květnu a kromě samotné PC verze hry se můžeme těšit na další věci. Vzhledem k podstatně větším možnostem výkonných PC bude hra vizuálně upravena a vylepšena. Kromě toho bychom se mohli dočkat i původně bonusového obsahu v podobě velké mise. Původně tato mise být v PC verzi neměla, ale zdá se, že právě vlivná herní Aliance v čele s AMD, Intel, NVidia a hlavně s Microsoftem tahají za správné nitky.
A o tom, že tahají skutečně dobře, svědčí i fakt, že pro PC byl už předem oznámen i druhý díl, který teprve na konzole vyjde. Opět můžeme čekat vizuální vylepšení PC verze. Takže kromě prvního dílu se budeme moci těšit i na druhý díl. Jak znám BioWare, bude to pořádná zábava a díky lepším možnostem na PC si budeme moci vychutnat tuhle hru v lepší kvalitě, než majitelé herních konzolí. Datum uvedení druhého dílu není zatím znám, ale PC verze druhého dílu vyjde prý hned, jak to bude možné. Je tedy možné, že souběžně s druhým dílem pro konzole budou tvůrci připravovat i vylepšenou verzi pro PC. Takhle nějak si představuji boj za záchranu PC, jako herní platformy ... Nicméně v květnu si budeme moci užít první díl, který na XBoxu 360 sklidil velmi kladné ohlasy, takže se těšíme moc ...
- Dead Space - připravte si čisté spodky!
O této připravované akční hře se zase tolika nemluví, o to více nás těší, že těch pár známých informací napovídá, že tu máme černého koně letošního roku mezi akčními hrami. Prostředí vesmírných lodí, tma, všudy přítomné tajuplné zvuky a tajemno, množství nebezpečných příšer, zkrátka velká legrace pro otrlé. Poslední video mě navnadilo, že si tuhle hru budu muset určitě zkusit, posuďte sami ...
Datum vydání zatím nebylo stanoveno, ale bude to letos. Zatím to vypadá na pořádnou porci zábavy, který tento napínavý akční horor přinese. Zajímavostí této hry je nejnovější herní fyzikální verze enginu HAVOK, který nedávno koupila firma Intel. Pokud se rádi bojíte, bude tahle hra pro vás to pravé. Doporučuji pro lepší zážitek hrát vždy jen v noci, po tmě, sám doma a s naplno puštěnými reproduktory, či sluchátky :).
- MotorStorm 2 - Opět není pro PC :(
Pokud nemám rád politiku jedné firmy, ohledně vydávání her, pak je to politika společnosti SONY. Ta si totiž až příliš úzkostlivě střeží své tituly a vydání pro PC nehrozí. Takhle už mi několik let kazí radost ze série her s tématikou F1. Radost mi také nedělá z Grand Turisma, které také zůstává jen na PS3. A do třetice mě štve uzurpování MotorStormu. Tahle hra mě opravdu zaujala. Parádní akční ježdění. Na PC máme sice skvělý FlatOut, ale přeci jen MotoStorm vypadá na pořádnou zábavu.
Na světě je už i první video z připravovaného druhého dílu. Opět maximální mazec a opět jen pro majitele PS3. Skoro mám chuť vyjít do ulic a křičet stop diskriminaci :). Bohužel to na vydání pro PC opravdu nevypadá a tak další zajímavá hra, která nás na PC mine. Škoda jen pro Sony, mohla vydělat nějakou tu korunu, ale asi je nepotřebuje nebo nechce :). Majitelé PS3 se ale mohou čekat na parádní zpracování, zničitelné prostředí i veškerá vozítka, včetně monster trucků. Dočkat by se mohli před Vánoci.
- Rainbow Six Vegas 2 se blíží ...
Právě v těchto dnech se k nám dostává další díl taktické akční hry RainBow Six. Novinkou ve hře jsou určité RPG prvky, jako zahrát si za muže nebo ženu a také postupné sbírání zkušenostních bodů a získávání bonusů.
Uveřejněná videa ze hry rozhodně vypadají velmi dobře a myslím, že se můžeme těšit na další kvalitní díl ze série Tom Clancy´s. Samozřejmě tahle hra klade trochu více důraz na realističnost, i když samozřejmě s mírou, aby si užili i ti, kteří věří, že nějakou tu dávku ze samopalu snadno rozchodí :).
Těšit se můžeme na pokračování současného hitu BioShock. Kromě majitelů PC, to bude samozřejmě XBox360 a uvažuje se i nad konzolí PS3 (třeba se to povede směnit za Motorstorm 2 :)). Každopádně druhý díl je již na cestě a ve vývoji. O čem přesně bude se můžeme zatím jen dohadovat, ale vydání bychom se měli dočkat na konci roku 2009, tedy vlastně dva roky po uvedení prvního dílu.
Když už mluvíme o BioShock 2, tak stejná společnost stojí i za sérií Max Payne. Od vydání druhého a velmi povedeného dílu, uplynulo už celkem hodně vody. Vzhledem k úspěchu hry by bylo jistě s podivem, kdybychom se nedočkali pokračování v podobě třetího dílu. Jeho vývoj sice nebyl zatím oficiálně oznámen, ale jisté náznaky tu jsou. Na přetřes přišel tento díl právě při oznamování pokračování BioShocku. Možná bude třetí díl téhle povedené akce jedním z překvapení v podobě oznámení, kterých se tento rok ještě nepochybně dočkáme ...
- Salvation - ukrajinský Half Life 2
Na rok 2009 je ohlášeno vydání zajímavé akce s názvem Salvation. Hra je postavena na source enginu, na kterém zase tolik her dnes nevychází. Není tedy divu, že první obrázky ze hry jako by z oka vypadly právě z Half life 2. Hra bude využívat všech výhod tohoto herního enginu. Příběh se bude točit okolo nepříliš šťastné blízké budoucnosti, kdy život lidstva ovládá a kontroluje jedna vláda, včetně všech myšlenek svých občanů. Samozřejmě vy, jak hlavní hrdina, nesete pochodeň svobody a tyranskou vládu s pomocí speciální organizace stejně svobodně smýšlejících spoluobčanů, svrhnete. Celkově byste si měli zahrát za tři charaktery a dočkáme se právě v druhé polovině roku 2009... Vzhledem k použití známého herního enginu to graficky špatně určitě nedopadne, tak teď jde jen o to, aby také ta hratelnost byla slušná ...
Ze zajímavostí uplynulého týdne vybírám dvě věci. První zajímavostí je oznámení vývoje herního enginu Unreal Engine 4.0. Podle prohlášení Epicu by tento herní engine měl být směřovaný pro konzole další generace, tedy pro nástupce XBOX360, PS3 i Wii. Zajímavé je, že o počítačích se příliš neuvažuje, ale firma ho nijak nevylučuje. Podle Epicu je totiž Unreal Engine 4.0 vyvíjen pro procesory s deseti a více jádry. Vzhledem k rychlému vývoji v oblasti počítačů se osobně ovšem neobávám, že by nová engine počítače kolem roku 2012, kdy by měl být nový herní engine Unreal Engine 4.0 představen, nebyly schopny tento engine bezezbytku využít, stejně jako jsou nyní schopny mnohem lépe využít Unrealk Engine 3.0. Již příští rok (2009) představí firma AMD nativně osmijádrový procesor. Uvedení 16 jádrového procesoru do roku 2012, mě osobně nepřijde jako nesplnitelné. Jsem ale spíše zvědav, jak bude vypadat nové generace herních engine a co nového a lepšího nám přinese ...
Druhou zajímavostí minulého týdne je opravdu povedený mod do hry Oblivion. Mění podstatně celé prostředí hry do prostředí známé knižšní i herní série DUNE. Znalci jistě vědí, o čem je řeč. Pouštní planeta a boje mezi znepřátelenými rody, obří píseční červy a hlavně vzácné koření, kolem kterého se vše točí. Nicméně autor módu byl omezen možnostmi Oblivionu a tak se musel přizpůsobit. Hra tedy prostředí DUNE spíše jen připomíná, jinak je v kolejích oblivionu.
Každopádně výsledek snažení vypadá fantasticky a pokud jste si již prošli původní Oblivion, můžete zkusit tenhle mod, nové prostředí, nové příběhy a nová dobrodružství ...
A to by bylo pro tento týden z aktualit z herního světa vše. Na další se podíváme zase za týden ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|