Víkendové lenošení v plném proudu, tak se pojďme podívat na nejnovější herní dění a informace z herního světa.
Celkem vzato je v herním světě celkem klid a moc se toho neděje. Na největší novinky se čeká, jen se upřesňují informace, novinek je poskrovnu. Takže se podívejme na nejnovější informace ...
- DirectX11 až v roce 2010?
Někteří z hráčů si ještě neměli možnost si ani vyzkoušet DirectX10 natož aby ke slovu přišlo vylepšené DX10.1 a už se otevřeně mluví o DirectX11. Již dříve jsme se tomuto tématu věnovali a prozatím byly k dispozici informace, že Microsoft by mohl vydat specifikace DX11 už na konci tohoto roku. Samozřejmě, že výrobci k praktickému nasazení v herních čipech budou potřebovat nějaký čas, nemluvě o herních vývojářích. Asi nejsem sám, kdo vidí, že vývoj hardwaru silně předběhl vývoj softwaru. DX10 a dokonce u ATI již DX10.1 je v grafických kartách již nějakou dobu, nicméně o hrách, které by skutečně naplno využily možností DX10, si zatím můžeme nechat jen zdát. Většina her to dělá jen napůl.
Dokončení specifikací rozhraní DirectX11 firmou Microsoft je tedy jedna věc, ale praktické nasazení věc druhá. Nedávno se v prezentaci firmy S3 Graphics, objevil graf, kde bylo uvedeno DirectX11 v roce 2010. Tedy alespoň u firmy S3. S největší pravděpodobností ale nelze čekat, že by se u grafických leaderů na trhu, firem AMD, Intel a Nvidia, objevil DX11 v grafických kartách dříve, než ke konci roku 2009. Kdy se objeví první DX11 hra si ani netroufám spekulovat, ale rok 2010 bych viděl jako nejpravděpodobnější.
- EA na nákupech - Ubisoft pod křídla EA?
Firma Electronic Arts nezažila zrovna nejúspěšnější rok. Finanční výsledky roku 2007 nebyly kdovíjaké. Mezi námi hráči se ani ničemu nedivíme, když EA místo výroby kvalitních her se soustředí na výrobu co nejrychlejších her, které ale nejsou dodělané, herně nestojí za moc a neustále se opakují náměty. EA není už ani největší výrobcem a producentem her. EA by ale ráda svou situaci zlepšila.
EA prý chce nejnověji převzít společnost Ubisoft, která je aktuálně třetím největším producentem na světě. Již dokonce i vlastní nějaké akcie této firmy, ale na ovládnutí a rozhodování to nestačí. Uvidíme, zda Ubisoft podlehne, ale v poslední době se EA nedaří ani v této oblasti. Za velmi slušných finančních podmínek chtělo nedávno převzít společnost Take 2, avšak s nabídkou 2mld dolarů bylo EA odmítnuto. Uvidíme, zda mnohem větší a v současnosti silný Ubisoft nechá zlákat a EA získá další pračku na peníze. Jako hráči bychom však raději uvítali pořádné hry za slušnou cenu, ať už budou z dílny jakéhokoliv studia.
- Naděje akčních RPG - Sacred 2
Mnozí, stejně jako já, asi stále vědí, že legendární Diablo II je stále neporažený král akčních RPG. Hra, která kraluje jednoduchým, ale návykovým herním principem i po mnoha letech zůstává neporažena, i když vyzyvatelů byla celá řada. Asi nejblíže se k Diablu dostala hra Sacred, kterou lze považovat za absolutní klon staršího Diabla. Nicméně Sacred přineslo přesně to, co jsme chtěli.
Není tedy náhodou, že od druhého dílu si slibujeme hodně. Pakliže němečtí vývojáři udrží laťku z prvního dílu a dopilují detaily, můžeme mluvit o skutečně první hře, která má na to, aby se postavila čelem proti legendárnímu Diablu II. A co nám autoři sacred2 slibují?
Hlavním lákadlem bude obrovský svět, který si nezadá s tím z Oblivionu. Doufejme, že v Sacred 2 bude také o něco bohatší a zábavnější. Autoři slibují přes 300 herních questů, kromě obligátních najdi, přines a zabij, mají být mnohé i originální. Na dohrání celé hry, myšleno hlavního příběhu, pak ue stačit projít zhruba je 25% mapy. Zbytek mapy bude sloužit k libovolnému prozkoumávání, vylepšování postavy a hledání nových předmětů. Každá postava bude mít svůj unikátní příběh. Prostě přesně to, co nás baví. Je to sice jednoduchý herní koncept, ale také nesmírně zábavný. Sacred 2 by se k nám na počítače mělo dostat v druhé polovině letošního roku. Z pohledu RPG bude závěr roku skutečně bohatý. Sacred 2, Fallout 3, Mass Efect na PC a další ... všechny tyhle hry jsou na hodně dlouho herního času a tak myslím, že máme o zábavu dobře postaráno. Tak teď jen nějak přežít ten trochu chudý začátek roku ...
- GTA4 - konzolisté se již těší
Bohužel stále nebylo jasně zveřejněno datum vydání PC verze hry GTA4. Zatímco konzolisté s XBOX360 a nebo s PlayStation3 už počítají dny do vydání této jedné z nejočekávanějších herních událostí letošního roku, majitelé PC zatím mohou jen smutně koukat z okna. PC verze zatím nebyla oficiálně potvrzena a ani žádné datum vydání. Některé obchody ale přesto s předprodeji GTA4 verze pro PC začali a zatím předběžně mluví o vydání PC verze v listopadu letošního roku.
Pokud jde o samotnou hru, tak odhadovaná herní doba je kolem 100 hodiny, což je mezi současí hrami skutečně málokdy vídaná hodnota, takž jsme za každou takovou hru, u které takto dlouho vydržíme skutečně rádi. Hra konečně nabídne i licencované automobily, což dříve nebylo. Samozřejmě TA4 bude opět velké čivé město, kde budete moci dělat všechno možné. Drsná hra z drsného prostředí na i za hranou zákona. Zkrátka těšíme se moc, snad nás, majitele PC, nenechají tvůrci hry dlouho čekat ...
Kvalitních RTS her není nikdy málo. Pravdu ale je, že pro kvalitní RTS z 2.svv nemusíme chodit daleko, vzpomeňme na Company of Heroes. Nicméně zmíněné hře byla vytýkána trochu malý zápřah. Chystaná hra Men of War. Ve hře se podíváme do Ruska, Severní Afriky, Ukrajiny, Řecka, Itálie a Pacifiku. Zahrajeme si kromě Spojenců i s Německou a možná i Japonskou armádu. Hra slibuje detailní zpracování bojů 2.svv. Asi nejsem sám, kdo je zvědav, zda se velký cíl podaří naplnit. Odpovědi se dočkáme ve 2Q letošního roku.
- Battlestations: Pacific - změňte dějiny!
Když už jsme nakousli tu 2.svv, podívejme se na další hru z tohoto prostředí. Akční hra Battlestations: Pacific je pokračováním hry Battlestations: Midway. Nový díl bude mapovat boje v Pacifiku. Budeme si moci zahrát za Japonce a hra umožní změnit dějiny. Kromě všemožných plavidel přibude řada dalších jednotek a nasadit budeme moci i legendární piloty Kamikaze. Ovlivnit dějiny budeme moci na platformě PC a Xbox360.
Očekávané se stalo skutečností. Druhý díl akční pecky Gears of War je potvrzen. Opět nás čeká hlavní hrdina Marcus. Jistě dobou zprávou je, že se vrátí souboje s příšerami. V prvním díle jsme bojovali s obřím Brumakem. V druhém díle se prý dočkáme ještě větších a hrůzostrašnějších monster, stejně jako nového arzenálu k jejich eliminaci. Osobně bych právě rozšíření arsenálu uvítal, protože hra se dala projít takřka od začátku do konce s jedinou zbraní, která se ukázala jako nejlepší. Stále sice nebyla potvrzena PC verze, ale nikdo nepochybujeme, že se PC verze určitě objeví. Hra bude stavět na vylepšeném herním engine UT3.5 s vylepšenými fyzikálním modelem. Celkem vzato nebude vydání hry asi zbytečně odkládáno, protože herní technologie rychle stárne a UT3 nebude vypadat dlouho tak špičkově jako dnes.
Zatímco na konzolích se Assassin's Creed stal velkým hitem, na počítačích netrpělivě čekáme. Už nyní se ale prý připravuje druhý díl a dokonce se mluví i o trilogii. Vzhledem k úspěchu prvního dílu a rozhodně vítané možnosti dalšího využití úchvatného herního enginu celé hry, je minimálně druhý díl takřka jistou věcí. A o čem by měl být? Hra by se s největší pravděpodobnostní držela mantinelů a příběhu prvního dílu, nicméně dočkala by se řady vylepšení, které ji chybí k dokonalosti. Vzhledem k tomu, že hra je defaco hotová a stačí jen udělat ony zmíněná vylepšení, nemělo by případné vydání dalšího dílu na konzole trvat dlouho. Už jsem si mohl vyzkoušet Assassin's Creed vyzkoušet a rozhodně bych proti dalším dílům nic neměl ...
A to by bylo pro tento týden vše, snad ten další bude herně bohatší, i když asi trochu zastíněný Cebitem ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|