S koncem týden tu máme opět prostor na nějaké to rekapitulování a ohlédnutím se, co nám uplynulý týden přinesl na poli herní počítačové zábavy. Začněme týden odpočinkově a podívejme se, co se na nás řítí a snad nás nemine ...
Nebudeme to dlouze okecávat a podívejme se rovnou na nejnovější informace o připravovaných herních titulech, na které se mnozí těšíme jako malí kluci a malé holky :)
O tom že skvělý BIOWARE předělali konzolový hit i pro PC již víme a těšíme se hodně. Původně oznámený termín vydání v květnu je ale bohužel posunut. Naštěstí to není posunutí o dlouhé roky, jak je u některých her špatným zvykem. Místo 6.5.2008 se u nás v EU dočkáme o měsíc později, tedy 6.6.2008. Jedná se tedy o mírné zpoždění, které snad bude ku prospěchu věci.
PC verze Mass Efect je proti konzolové v mnoha bodech upravena. Zcela jiný je systém ovládání a práce s inventářem. Výrazných změn doznala grafika, která díky větším schopnostem výkonných PC obsahuje výrazně více textur. Bohužel v souvislosti s obsahem se objevila i nemilá zpráva. Mass Effect: Bring Down the Sky, což je povedená bonusová epizoda, nebude ani na PC verzi nakonec součástí samotné hry. S největší pravděpodobností bude tato bonusová epizoda k dispozici ve formě stažitelného obsahu. Stejně jako jsem s nadšením dohrál KOTOR I i II těším se na Mass Efect, protože jak jsem mohl z XBOX360 verze soudit, jedná se o opravdu povedené akční vesmírné RPG. Tak tedy na začátku června se máme na co těšit ...
Ani tento týden se neopomeneme podívat, co nového kolem nejspíše jednoho z nejnadějnějších projektů v celé české historii herní tvorby. Mafia 2 zdá se opět položí laťku hodně vysoko a přirovnání k podobnosti s GTA4 není úplně od věci. Nicméně Mafia 2 vypadá poněkud lépe. Pokud jste nehráli první díl, vřele doporučuji před spuštěním Mafia 2 dohrát. I dnes budete z prvního dílu stále nadšeni.
Mafia2 bude ve všech směrech vylepšenou jedničkou s novým příběhem. A to je opravdu velký příslib. Další sada zveřejněných záběrů ze hry ukazuje, že i tentokrát autoři věnovali obrovskou pozornost dobovým automobilům. Ty vypadají tak, že by jim kdejaký automobilový simulátor mohl jen závidět. A pokud se podaří i jízdní model, bude to opravdu hodně dobré. Doufejme, že i tentokrát tvůrci začlení podporu volantu jako v prvním díle. To byla naprosto geniální myšlenka, která ze hry udělala opravdu zábavnou záležitost. Samozřejmě hra se odehrává v 50.letech minulého století, takže dobové prostředí si budeme opravdu užívat. Škoda jen, že to září, kdy má tahle paráda vyjít, je tak zatraceně daleko.
Velké rozšíření původní hry je zde. Na světě se objevil speciální Patch, který nese název cena neutrality. Přidává více než dvě hodiny příběhu před původní začátek. Přináší řadu grafických vychytávek. Úpravy v obsahu samotné hry, jako nové postavy a dokonce více možných zakončení. Součástí patche 1.3. je i editor, ve kterém můžete vytvořit nová dobrodružství našeho oblíbeného Zaklínače. Celá tahle záležitost má 322MB a stahovat můžete třeba odtud. Tím ale práce na bonusovém obsahu zaklínače nekončí, těšit se již brzy můžeme na další.
- Posel Smrti 2 alias Black Mirror 2
Pokud patříte mezi příznivce klasických adventur, pak zde máme jednu zajímavou aktualitu. Pokud znáte původní českou a velmi povedenou hru Posel Smrti, tak v sousedním Německu se chystá projekt, který bude na původní hru hodně navazovat a odkazovat. Příznivce klasicky se mohou těšit na detailní 2D prostředí s 3D postavami.
Hra má nabízet skvělou atmosféru, poutavý příběh. Děj má začínat přibližně 12 let tam, kde skončil původní Posel Smrti. Ve hře se objeví i několik původních postava míst. Doufejme, že němečtí kolegové zvládnou svoji práci tak, jak slibují a příznivci klasických adventur budou mít zase jednou důvod k radosti. Dočkat bychom se měli někdy v polovině příštího roku. Do té doby tak můžete rozehrát původního Posla Smrti a zopakovat si o co vlastně šlo ...
- Gears of War 2 - připravte si náhradní trenky
Pokud si snad někdo myslí, že monstra v prvním dílu téhle skvělé hry, která svůj vrchol měla na PC platformě, byla nějak děsivá a strašlivá, tak druhý díl nespíše strachy ani nenainstaluje. Tvůrci totiž tvrdí, že původní monstra v čele s obrovitým Brumakem, byly vlastně velice roztomilá a neškodná. Teprve v druhém díle se setkáme s pořádnými potvorami. Podle zveřejněných obrázků musím říci, že Gears of War bude opravdu parádní nářez.
Ačkoli to zatím vývojáři nepotvrdili, s největší pravděpodobností i druhý díl série se objeví v ještě propracovanější verzi, než jak vyjde na konzolích i na PC. Čekejte větší akci, spousta lepších fyzikálních efektů a komplet zničitelné prostředí. Obrovská monstra, na která narazíte, vás pak budou večer strašit ve snech. No není to paráda? Hra poběží na vylepšeném UT3 enginu, tvůrci slibují rozsáhlejší herní děj a větší zbraňový arsenál a víc protivníků na odstřel. V prvním dílu jich byl dle mého názoru zoufalý nedostatek :). Tak se těšme ...
Tahle hra je naplánována s vydáním na podzim letošního roku. Na světě jsou další obrázky ze hry, které ukazují opravdu krásné scenérie a grafickou propracovanost. Na konci roku bychom již měli dávno mít k dispozici novou řadu grafických karet, takže většina z nás se určitě může těšit na parádní zážitek.
Děj se bude odehrávat v Africe a snad jen připomenu, že hra nemá s prvním dílem nic společného. Druhý díl má s prvním společný tak akorát název, ale na druhém dílu pracuje jiný team i styl hry bude zcela jiný. Autoři se snaží o reálně zpracování afrického prostředí s prvky RPG a poutavého příběhu. Doufejme, že kromě vizuální parády se podaří i právě tohle všechno okolo. Podzim letošního roku je tu za 6 měsíců ...
Když už jsem u těch nadějných FPS plánovaných na konec letošního roku, vynechat nemůžu ani pokračování trochu opomíjené akce Red Faction. Druhý díl s podtitulem Red Faction: Guerrilla příběhově navazuje. Hra se odehrává na povrchu planety Mars. A na co se hlavně těšíme?
Kompletní zničitelné herní prostředí! A tím myslíme komplet. Také vás štvou hry, kde v interiéru budov nemůžete nic rozbít ani poškodit, kde i když máte silné výbušniny, tak jsou zamčené dveře nepřekonatelná překážka? Tak právě v Red Faction: Guerrilla takováhle omezení nebudou. Protivník zamknul dveře, co si takhle udělat vchod hned vedle, nebo co tahle shodit celou budovu protivníkům na hlavu? Zkrátka tvůrci nám slibují, že v této hře bude vše zničitelné, každý předmět má své fyzikální vlastnosti a na všechny bude brán ohled. No tak doufejme, že tento slib tvůrci dodrží. Už mám dost her, kde člověk pálí kolem sebe jak zběsilý a ve výsledku rozbije pár skleněných tabulí, nějaké ty přístroje, ale ostatní vybavení, zdi, dveře, to vše je zcela nezničitelné - není to k vzteku? Dočkat se nápravy tohoto neutěšeného stavu, bychom se měli na konci letošního roku ...
- Track Mania Nations Forever
Také jste propadli kouzlu geniálních vozítek, šílených tratí a bojů o desetiny sekundy s Trackmánií Nations? Já ano :) nepamatuji si jinou hru, u které bych se kdy tolik navztekal :) Geniálně jednoduchý nápad v parádním provedení, který přerostl v mezinárodní soupeření.
Za pár dní, přesně 16.4. bude k dispozici zdarma rozšíření s názvem Forever, které přinese zcela nová prostředí, desítky nových tratí a vylepšení online funkcí. Tvůrci samotné hry se mimochodem také nechali slyšet, že PC je hlavní herní platforma a přidávají se tak k dalším, kteří tvrdí, že o nějakém vymírání a pohřbívání PC jako herní platformy ve prospěch herních konzolí nemůže být ani řeč. Díky TrackMania se tato slova jen potvrzují. Nové rozšíření přináší další zlepšení a rozhodně přitáhne další hráče k těmi 4 milionům, kteří tuhle hru pravidelně hrají. Určitě si také občas pro uklidnění/rozčílení tuhle hru zahraji :). Pro toho, kdo měla rád autodráhy, je to jako návrat do dětských let a splnění dětského snu, i když pokud chcete být dobrý, je to opravdu velká dřina ...
Nevím, zda jste si všimli, ale příliš často nemluvíme o tzv. MMORPG hrách. Já osobně je totiž nemám příliš rád, takže se jim hodně vyhýbám a moc si o nich ani nečtu. Je to ale spíše z pudu sebezáchovy. Vím, že mnohé MMORPG hry jsou skvělé, bohužel to z nich dělá smrtící past. Zatímco u SinglPlayeru ta hra jednou skončí, MultiPlayer také nebudete hrát do zblbnutí, u MMORPG je tu opravdu vážné nebezpečí, že z té hry se také už nikdy nemusíte dostat. Je to vysoce návyková záležitost, což mi snad dá za pravdu každý, kdo MMORPG hraje ...
Bohužel se mnoho hráčů žene do záhuby a MMORPG je stále populárnější žánr a herní vývojářská studia si toho patřičně všímají. Osobně musím být k MMORPG opravdu takto vyhraněný. Vzhledem ke stálým poplatkům a v některých hrách i dalším poplatkům, se mi zdá tohle PC hraní opravdu velmi se přibližující dokonce klasickému gamblingu. Možná to zní přehnaně, ale kromě toho je zde i velké nebezpečí závislosti na samotné hře - že to není jen hypotetická možnost, dobře víme z mnoha zpráv. MMORPG jsem se tedy já osobně rozhodl obcházet značným obloukem, přesto je tu pár opravdu lákavých novinek. Kdybych jim ale podlehl, obávám se, že by DDWorld utrpěl ...
Mortal Online je jedním z nich. V hlavní roli opět UT3 grafický herní engine. Obrovský otevřený fantasy svět, plný monster a dobrodružství, láká svým prvotřídním grafickým zpracováním. Velmi podobnou hrou je v tomto ohledu připravovaný Age of Conan. Milovníci klasické Fantasy literatury vědí, odkud vítr vane. Opět rozsáhlý svět plný dobrodružství pohltí a nepustí.
Pokud stále máte trochu času, jsou tu i další MMORPG. Připravovaný Warhammer Online má dokonce ambice sesadit krále MMORPG her - Wolrd of Warcraft.
Další žrout času je tedy na spadnutí. A aby toho nebylo málo o MMO hře mluví i Interplay, tvůrce původního Fallout a to právě MMO ze světa této hry. Kromě toho jsem zaslechl i nějaké vyhrožování MMO hrou z prostředí Call of Duty. Pro mě jako příznivce žánru sci-fi je velkým lákadlem i hra StarGate World MMO. Opět na UT3 enginu hra z prostředí StarGate. Velké bitvy, spousta možností, velké dobrodružství. Zkrátka MMO hry jsou v kurzu a vypadají opravdu nádherně, ovšem osobně se obávám, že jsou také velkým nebezpečím pro duševně slabší jedince, kteří by kouzlu hry mohli propadnout více než je zdrávo a hraní na PC by velmi rychle mohlo být nebezpečnější drogou než je kterákoli jiná chemikálie. Osobně říkám, že ten 6-8 hodinový singl player je mnohdy až až. Zabýt stovky hodin u MMO? Děkuji, nechci, i když odolávat bude stále těžší ...
A to by pro tento týden bylo vše. Příště se podíváme zase na jiné novinky a aktuality :). Zábavě zdar ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|