Je tu opět víkend a čas se rozhlédnout po tom, co nám přinesl uplynulý týden v oblasti herní zábavy. Podívejme se společně na nejnovější informace ze světa her - Diablo 3 se blíží, Far Cry 2 letos, nabité září s Fallout 3, Mafia 2 a Alan Wake v srpnu nový Stalker a do deseti let konec herních konzolí ...
Prozatím nic oficiálního, ale spousta indicií naznačuje, že oznámení třetího dílů jedné z nejlepších her celé historie a letitého, stále vládnoucího krále akčních RPG, hry Diablo, se blíží. Za vývojem stojí opět studio Blizzard, které má před sebou nelehký úkol, porazit vlastní dokonalost. Diablo II je vlastně v principu neuvěřitelně jednoduchá hra s jednoduchými pravidly a nepříliš intelektuálně náročným hraním. Nicméně baví a baví hodně a baví stále. Od třetího dílu zkrátka neočekáváme nic jiného, než v moderním kabátku to samé. Skoro bych se ani nezlobil, kdyby vývojáři zkrátka vzali Diablo II s datadiskem, předělali ho kompletně do 3D a moderního kabátku, vsadili to do nových lokací s novými lepšími nepřáteli a novým příběhem a vydali to jako Diablo III. Věřím, že by to bylo zábavné až hrůza :). Už to zase vidím: „Ještě jeden level, ještě vyčistit jednu lokaci, ještě splnit tento úkol a už si vážně půjdu lehnout" ...
Blizzard už si zaregistroval některé klíčové domény, jeden dobře informovaný server, který se sběrem dat o Diablu zabývá pak tvrdí, že Diablo 3 bude stará dobrá RPG mlátička ve 3D a dokonce prý již zná i jeden z charakterů, za který si budeme moci zahrát. Diablo 3 je na 1000% ve vývoji, oficiální oznámení proběhne na 99,9% letos na některé z větších akcí za pár měsíců. Konkrétně se mluví o 28-29.6 2008. Je tu možná i šance na to, že by hra mohla letos vyjít, ale na trh se chystá několik AA titulů včele třeba s Fallout 3 a Far Cry 2, takže bych si vsadil, že Diablo 3 přijde až příští rok. Nestárnoucí Diablo II by tak po neuvěřitelných skoro 10 letech, kdy s veškerou úctou ke hrám Titan Quest, Sacred, Hellgate London i Oblivionu atd., by konečně mohlo být překonáno. Asi nikdo z nás si v roce 2000 při vydání Diabla II nemyslel, že další hra, která ji v celkem slušné konkurence akčních RPG překoná, bude až vlastní Diablo III. Tomu říkám kvalitní herní titul ...
Očekávaná akční FPS RPG hra, která ale není pokračování prvního dílu. Vlastně kromě názvu nemá s prvním Far Cry pranic společného. Ke škodě to ovšem asi nebude. Far Cry 2 nás chce vtáhnout svou realističností, realistickým prostředím třetího světa a dech beroucím zpracováním. Oficiálně je Far Cry2 oznámeno pro PC, Xbox360 a PS3, kdy samozřejmě na obou konzolích bude grafické zpracování trochu horší než na špičkovém PC. A kdy se téhle nádhery dočkáme? Podle slov tvůrců to bude již letos v samém závěru letošního roku. A podívat se můžeme na nové video:
Jedna z nejočekávanějších her přijde k nám přesně 1.9.2008. Na svědomí ho má Bethesda (tvůrce Oblivionu). Jak již z dříve uvedených informací víme, Fallout 3 bude hra stavěná na grafickém enginu i herním prostředí Oblivionu, ale bude značně modifikovaná pro potřeby postapokalyptického světa. S blížícím se vydáním se objevují nové a nové informace. Fallout 3 bude velká hra, což je nutnost. Konkrétně se oficiálně mluví o 100 hodinách herního času pro hlavní příběh a více než 200 různých zakončeních!
I samotný herní styl bude přístupný jak milovníkům starého Fallout 2, tak akčnějším hráčům. Zcela neomezená má být volnost v pohybu i při vývoji vlastní postavy. Osobně si předplatím tuhle hru hned, jakmile to bude možné. Že by Fallout 3 zklamal? Tak tomu osobně příliš nevěřím. Lidé v Bethesdě jsou velmi schopní, což nám dokázali Oblivionem, na němž Fallout 3 vlastně staví. Času na sbírání poznatků bylo dost, téma je jasně dané, navíc tlak na kvalitu téhle hry je tak enormní, že to prostě propadákem skončit nemůže :). Nemůžeme kruci přeskočit letos to léto a vydat se rovnou do září?
U velkých herních jmen ještě zůstaneme. STALKER původně sliboval hodně, nakonec toho tolik nepřinesl, ale osobně se nemohu ztotožňovat s mnohými hodnoceními této hry jako zklamání apod. STALKER je vynikající hrou, provedení skvělé, atmosféra strhující, design levelů a cit pro detail jsou přímo ethalonem a přidejme k tomu slušný příběh a je to zkrátka skvělá hra. To že ve hře nejsou vozidla mě osobně spíše potěšilo, protože jezdit po zóně s autem by celou hru příliš ulehčilo a už by to nebylo ono, ani co se týká atmosféry.
Nicméně tvůrci prý do již oznámeného pokračování, chystají prý nějaká vylepšení. Nevím, jestli slovo pokračování je úplně na místě. Clear Sky, jak nese hra podtitul, totiž událostmi předchází prvnímu dílu. Tvůrci slibují zlepšení vizuální kvality na DX10, slibují také hustější atmosféru a vyšší napětí. Všechno to zní velmi dobře, takže se na další díl Stalkeru opravdu těším. A kdy, že bychom se měli dočkat? Internetem koluje datum 31.8.2008. Oficiálně potvrzeno to ale zatím nebylo, i když tvůrci slíbili brzy nějaké oficiálně velké oznámení. Doufejme, že vydání druhého dílu nebude protahováno stejně jako vydání prvního dílu. Myslím si však, že se podobného zdržování ale nedočkáme, protože vlastně je herní engine hotov, takže s druhým dílem zase tolika práce není. S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky si tak přidávám na osobní seznam s názvem: „pokusit se neminout" ...
Další z očekávaných herních počinů. Tentokrát jde ale o hru s atmosférou tak hustou, že na ni budete potřebovat motorovou pilu. Za vývojem téhle hry nestojí nikdo jiný než autoři skvělých dvou dílů Maxe Payne na jehož třetí díl také netrpělivě čekáme. Hned na úvod zklamu všechny školou zaměstnané. Ano, tušíte správně. V září kromě veleočekávaných her Fallout 3 a Mafia 2 vyjde i tahle nadějná hororová hra.
Samozřejmě čekejte kompletní DX10 zpracování, fantastické hraní se světlem a stínem, pozadu nezůstane ani zvuková stránka hry. Atmosférická výprava do nočních můr jednoho spisovatele tak může začít. Nechci nikomu radit, ale září letos bude ten správný měsíc na dovolenou. Pokud by navíc byla pravda, že 31.8. vyjde i nový Stalker, budu hlasovat za referendum o to, aby den měl 48 hodin.
29.4.2008, tedy přesně za měsíc startuje na konzolích nový díl série GTA. Grand Theft Auto IV jede ve vyjetých kolejích starších dílů. Další trailer je na světě. Většina trailerů je gameplay. Jistě si mnozí řeknou, že na dnešní dobu grafické zpracování GTA4 není zrovna dechberoucí, ale u GTA jde spíše než o grafiku, hlavně o obrovské herní prostředí skoro reálného města a simulaci zločinu se všemi jeho klady i negativy :). Navíc, kdo říká, že PC verze, která mimochodem stále nebyla oficiálně oznámena, nebude vypadat lépe. Každopádně konzolisté již za měsíc mohou rozjet další vlnu simulované zločinnosti ...
- Konzole do 10 let vymřou ...
Minulý týden už o tom řeč částečně byla. Mluvili jsme o tom, že herní konzole jsou vlastně jen takový skvělý trik výrobců, jak přesvědčit lidi, že potřebujeme čistě herní platformu a že herní konzole je lepší herní platforma než PC. V současnosti silně uvažuji nad tím, že se pokusíme udělat takové malé srovnání konzolí a PC na herních titulech, které vycházejí na všech platformách. Přivedlo mě na to nedávná osobní zkušenost z Need for Speed ProStreet na PS3. Tuhle hru mám na PC najetou, jak jen to je možné. Znám její nedokonalosti v podobě horší optimalizace, celkově nepříliš přesvědčivé grafiky. Při té příležitosti jsem si vzpomněl na slova, které jsme zde rozebírali minulý týden, pro připomenutí:
Některá vývojářská studia tvrdí, že pokud si mnozí ortodoxní hráči mohou vybrat mezi konzolovou a PC verzí hry, tak sáhnou po konzolové.
Po zkušenostech s NFS: ProStreet na PS3, jsem bohužel musel konstatovat, že by dotyčný musel být skutečně idiot, aby dal konzolové verze třeba NFS přednost před PC. PS3 je neuvěřitelně pomalá, co se týká načítání a loadingy jsou i tam, kde na PC nejsou, už tak nepříliš slušná grafika je na PS3 opravdu o notný kus horší, o ovládání pomocí gamepadu se snad ani nemá cenu vyjadřovat. Tahle zkušenost mě nedá a budu se snažit domluvit s někým vyhotovení konkrétního a poměřitelného srovnání a otestování PC proti konzolím. Rád bych věděl, proč bych měl dát před PC přednost právě konzolím, pokud jde o hry. V poslední době se o tom dost mluví a pomalu docházím k názoru, že herní konzole je prostě jeden velký nesmysl, který je tu jen proto, aby se na herním trhu přiživilo více firem, které by normálně na PC trhu uspět nemohli. To, že na tom něco bude, mě utvrdil nedávná prohlášení dvou analytiků i představitelů vlastních výrobců. Zapátral jsem tedy dále a našel i informace o tom, jak to vlastně s herními konzolemi vidí sami jejich výrobci.
S danou věcí souvisí samotný fakt, že herní konzole jsou udělány tak, aby po několik let přinášely „stejný" výkon a vizuální kvalitu. Bohužel osobně si myslím, že při současném vývoji na poli počítačů a zejména grafických karet se domnívám, že průměrný herní počítač za 15 000 už dnes nabídne více z kvality her jak proti Xbox360, tak PS3 a to i do blízké budoucnosti. Samotní výrobci plánují udržet herní konzole, tak jak je známe dnes tedy PS3 a xBox360 ve stejné podobě ještě několik let. Konkrétně třeba malé herní konzole jako je třeba SONY PSP tu s námi bude podle SONY ve stávající podobě celkem 10 let! PS3 SONY také nemíní v dohledné době ničím nahradit, Vrať me se ale k velkým konzolím, které PC konkurují nejvíce. Přímo od Víceprezidenta Xbox Europe jsme mohli slyšet, že konzole, tak jak je známe, přestanou existovat do deseti let! Svět se prý přesune na internet, a vlastně k samotnému spouštění her nebudete potřebovat vy, žádné zvláštní zařízení. Tedy s výjimkou počítače, který budete mít doma a připojený na internet. Poslední herní konzolí na trhu prý bude Sony PS3, kterou samotné SONY naplánovalo se životností na 10-15 let. Vzhledem k tomu, že dost lidí v poslední době začalo pohřbívat PC, jako herní platformu bez vlastně jakýchkoliv pádných důvodů, přijde mi výše uvedené alespoň trochu logické a při vývoji a rozvoji rychlého internetu, bych se vlastně virtuálním pevným diskům někde na síti ani nedivil. V tom případě by ale vyhrálo pohřbívané PC na plné čáře. No uvidíme, avizované srovnání PC a konzolí se pokusím zrealizovat, pár zajímavých her pro srovnání, které vyšli na všech platformách, mám. Namátkou Gears of War, Assasin Creedss, NFS Pro Street, Mass Efect nebo třeba Race Driver Grid ... myslím, že nejsem sám, koho zajímá, zda je lepší si pořídit za 15 000-20 000 základ počítače, co umí všechno co herní konzole a mnohem více, nebo herní konzoli s omezeným použitím. Pokusím se nechat zrealizovat. Tohle by byla tečka za dalším přehledem herního dění. Na další informace se podíváme zase za týden ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|