Kdo si hraje, nezlobí – nejzajímavější novinky ze světa her Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 24 March 2008
ikonka-clanky-3Máme tady opět trochu oddechového času a relaxace, tak se podívejme na to, jaké novinky nám přichystali vývojáři a vydavatelé her. Podívejme se na poslední aktuality, videa a informace. Hlavní téma: PC hráči se prý přesunují na konzole kvůli lepší kvalitě her - opravdu?!

 

 

  • PC hráči se stěhují na konzole a firmy s nimi - opravdu?

   Za uplynulý týden jsme slyšeli několikrát od několika vývojových studií, že PC hráči se stěhují na konzole a že PC hry se skoro vlastně nevyplatí dělat. Pravda ale leží někde zcela jinde. Hlavní, kdo se na konzole stěhuje, jsou vývojářské společnosti, protože cítí, že více vydělají. Pirátství je totiž na konzolích mnohem menší problém než na PC. Tyto firmy tedy kalkulují s tím, že snadněji a více vydělají. Navíc jsou obecně hry pro konzole dražší.

konzole

    S nefalšovaným údivem tak mnozí pak posloucháme, že PC hráči přecházejí na konzole, nebo že se špičkové PC hry nevyplatí na PC dělat, nebo že na PC hrají jen příležitostní hráči. Jako PC hráč, který má slušné zkušenosti i z hraní na konzolích, nevycházím z údivu. Asi nejvíce mě pobavil názor, že hráči, když si mají vybrat mezi konzolovou a PC verzí, tak prý sáhnou po konzolové. Neumím si přestavit, že bych sáhl po horší vizuální kvalitě, horším ovládání a vyšší pořizovací ceně daně hry na jednoúčelové zařízení. Druhým dechem však všechny firmy svorně dodávají, že PC verze her vypadají vždy a vypadat budou o něco lépe na PC než na sebelepší konzoli. High-endový počítač vždy bude nejšpičkovější herní platformou. Důvodem, proč firmy tvrdí, že hráči přecházejí na konzole, či hrají raději konzolové verze her, je, že firmy zkrátka chtějí vydělat více na konzolích. A tak nás přesvědčují, že konzole jsou fajn a všichni je chtějí. Samozřejmě to je poněkud složitější. Problémem PC jako herní platformy kromě pirátství je obecně nekvalita her ve smyslu, že skutečně povedených her je minimum. A zbytek stojí kromě hříšných peněz v podobě pořizovacích nákladů celkově za starou belu. Do toho je tu zcela nevhodně volená protipirátská strategie. A tak firmy na PC začínají prodělávat a v konzolích vidí možný lepší a snadnější zdroj příjmů. Nicméně se domnívám, že již brzy mnoho z nich zjistí, že stejný problém přehlcenosti trhu nekvalitními tituly jako je dnes na PC, tak bude i na konzolích. A pokud lidé začnou přecházet opravdu více na konzole, naroste i problém pirátství. Abychom nekřivdili všem, tak je tu i řada firem, které na počítače nikdy nezanevřou. Například IdSoft se nechal slyšet, že sice chápe postoj mnoha firem, ale sám prý hodlá PC tituly vydávat, dokud PC bude existovat.

aurora_7500_p2

     Uvidíme, jak se bude situace dál vyvíjet, mnoha firmám se samozřejmě sázka na konzole vyplatí, nicméně mnoha těm, které v nich hledají spásu, nepomůže přechod z PC ani náhodou. Kdo prostě není schopen udělat kvalitní hru na PC neudělá ji ani na konzole a kdo je schopen udělat kvalitní titul na konzole, vydělá i na PC. Informace o masivním přechodu hráčů na konzole je jen marketingový trik na to, aby lidé utráceli peníze za něco, co nepotřebují. PC zvládne vše a mnohem více než konzole a nepotřebujete žádné další jednoúčelové zařízení. Nicméně na něčem se vydělávat musí. PC tu ale stále bude a PC hráči jsou ti nejvěrnější a nejzapálenější. Podívejme se tedy na poslední zajímavé události, které nás na PC čekají ...

  • Závodní simulátory

   Zatímco konzolisté se těší na GT5, kterého se na PC asi nedočkáme, nemusíme na PC truchlit. Nový GT5 sice přináší skvělou grafiku, obrovské množství licencovaných aut včetně Ferrari F1 a řadu okruhů. Bohužel podle prvních dojmů, jako fanda automobilových sérií musím říci, že celkově to žádný zázrak mezi současnými automobilovými hrami není. Chybí zatím model rozbitelnosti, který prý má být dodělán dodatečně, ale má být stejně jen částečný. Zpracování okolí není nic moc a je velice chudé. A ani jízdní model není nic příliš uvěřitelný, i když musím říci, že hra obsahuje celkem slušné soupeře, kteří představují trochu výzvu, i když občas je trochu příliš očividné nadržování. Každopádně GT5 bude pro konzolisty skvělá hra, i když si troufám říci, že její pozice nebude zdaleka taková, jako v minulosti.

Tím důvodem je hra Race Driver Grid. Tvůrci přispěchali s novým trailerem, který nás skutečně navnadil. Na rozdíl od GT5 bude mít tradičně perfektní uvěřitelný jízdní model a hlavně kompletní zničitelnost auta do nejmenších detailů. Grafické zpracování si rozhodně z GT5 nezadá.

 

Zpracování aut a tratí je perfektní a o několik tříd lepší je zpracování okolí i efektů. Navíc to vypadá na mnohem zábavnější skutečné závodění se vším všudy. Možnost porovnat pak budou mít majitelé PS3, protože nový Race driver vychází kromě PC i na PS3 a Xbox360. Pokud si tedy zoufáte, že na PC nepřijde nové GT5, myslím, že můžete v klidu přestat a těšit se na Race Driver GRID. Plné hotové verze se dočkáme 25.7. letošního roku. O prázdninách bude rozhodně pořádně dusno ...

grid

 Když jsem hledal, na čem bych si závodní hru užil, narazil jsem na novinku od firmy Motorsport Simulators. Ta už dříve představila jedno zajímavé řešení pro ty, kterým zkrátka jen kvalitní herní volant pro ten správný zážitek nestačí. Nejnovější počin se jmenuje Striker Simulator.

Je to skutečně propracovaná verze závodního kokpitu pro domácnost. Sada pneumatických tlumičů vám zajistí ten správný pocit z jízdy. V ceně jsou i obří plasmové obrazovky, ozvučení a samozřejmě vlastní automobilový simulátor. Bohužel jsem se nedozvěděl, zda tohle zařízení lze použít i k jiným hrám. Pokud si chcete opravdu užít, tak si připravte něco kolem 200 000 korun, co tahle príma věcička stojí a vaše závodní kariéra může naplno začít.

  • Two Worlds: Temptation-zajímavé RPG letos na podzim

Pokud vám název Two World něco říká, máte pravdu. Bude tomu přesně rok, kdy se zčista jasna objevilo RPG s názvem Two World. Vcelku slušné zpracování a slušná hratelnost spolu se slušným příběhem dokázali tuhle hru dostat do povědomí mnoha hráčů. A již se můžete těšit na pokračování.

Na první díl totiž více než volně naváže druhý díl s podtitulem Two Worlds: Temptation. Hra je vyvíjena pro PC a Xbox360. Těšit se můžeme na mnohé, jako je nový grafický kabátek, vylepšení po všech stránkách RPG prvků atd. hra by měla vyjít tento podzim a pokud nám vývojáři nemažou med kolem pusy, můžeme se myslím těšit na celkem příjemné RPG.

  • Mass Effect PC verze - na PC dosáhne dokonalosti

  Sice trochu později, ale o to lépe zpracované. Jak už víte od minula na PC se dočkáme geniálního RPG od neméně geniálních Bioware, kteří stojí za více než geniálním RPG Star Wars: Knight of the old Republic. Jejich nejnovější počin Mass Effect, který slaví úspěchy na konzoli Xbox360 má na platformě PC zadělán na ještě větší úspěch.

mass-effect-1 

PC verze téhle očekávané hry totiž bude výrazně upravena proti konzoli. Zkrátka současné PC je graficky poněkud schopnější než současné konzole a tak si mohou vývojáři dovolit lepší kvalitu. První zveřejněné obrázky z PC verze vypadají opravdu skvěle. Na množství obrázků se můžete podívat zde.

mass-effect-2

Pokud tedy máte pořádný počítač, což při cenách dnešních špičkových grafik není zase takový finanční problém, tak si myslím přijdete na své. Spolu se špičkovým zpracováním přijde skvělá akce, RPG prvky a neméně zajímavý příběh. Zkrátka doufám, že si na Mass Effect připravujete kasičky ...

  • Legend: Hand of God - povedený klon Diabla II

V poslední době se mi zdá, že hlavně v Německu mají tamní vývojáři skutečně něco do sebe. Po povedeném Sacred 2, které de facto čerpá skoro vše ze stále nepřekonaného RPG Diablo II, přichází z Německa další klon této legendární hry.

Posledním počinem, který de facto kopíruje skvělé a geniálně jednoduché herní principy nesmrtelného Diabla II, je hra s názvem Legend: Hand of God. Nečekejte žádné větší inovace. Pokud máte rádi staré Diablo, jsem si jistý, že budete mít rádi i tuhle hru. Jen prostě nečekejte nic více. Trochu překážkou je pak zatím jen německá lokalizace. Anglická je prý v přípravě a lokalizována má být do češtiny. Cena v předprodeji je nyní 800-900 korun s daní.   

  • Prey 2 ohlášen

Zatím poslední hra, která vyloženě stavěla na původním letitém herním enginu Doom3, Prey, je už nějakou dobu mezi námi. Vcelku zajímá akce se skvělým a nápaditým provedením, měla hodně co do sebe. Není tedy divné, že se mnozí ptáme po pokračování.

(původní Prey pro připomenutí :) )

Informací bohužel příliš není. Hlavním hrdinou by měl být opět Indián Tommy, stejně jako v prvním dílu. Děj hry by se pak neměl odehrávat na zemi. Bohužel nic dalšího zveřejněno nebylo. Můžeme se tedy jen dohadovat. Asi největší otázky panují kolem použitého herního enginu. Stařičký Doom3 už asi nehrozí, nedivil bych se setrvání na OpenGL a využití celkem slušně vypadajícího herního enginu nejnovějšího Enemy Territory. Uvidíme, co se dozvíme dále, ale celkem vzato pochybuji, že se pokračování téhle hry dočkáme už v letošním roce.

Sims 3

Nemůžu se nezmínit o zejména dívkami oblíbenou hru, Sims. Již se na nás řítí třetí díl. Ten by měl nabídnout vše, co obrovský počet datadisků k druhému dílu najednou a to vše ve zcela novém grafickém kabátku, se kterým budete svým Simsíkům blíže, než kdy jindy.

sims3

Za vším samozřejmě stojí EA a jejich cílem je opravdová simulace života. Jenom aby hráči a zejména hráčky nezapomněli při té simulaci žít svůj vlastní život. Osobně Sims 3 neřadím mezi své nejočekávanější hry letošního roku a dokonce snad ani nehrozí, že bych si tuhle hru chtěl vůbec zahrát, ale proti gustu. Já raději zůstanu u svého volantu a vůně spáleného benzínu nebo u pořádné bouchačky, se kterou čas od času vyčistím tu naši planetu od nějaké té mimozemské havěti, co si myslí, že když má energetické štíty, lasery a další ultramegaudělátka, že je snad neprůstřelná starou dobrou 45cítkou.   

  • Zajímavosti uplynulého týdne

Na závěr toho dnešního povídaní, jsem vybral v uplynulém týdnu jedu zajímavost. Že má něco do sebe, když občas říkám, vykašlete se na angličtinu a začněte se učit čínsky, dokazují i poslední události. Tak se nám dámy a pánové stalo, že Čína má největší internetovou populaci na světě. USA už se krčí na druhém místě a celkem vzato pochybuji, že se na tom něco změní. Tedy za předpokladu, že Čínská vláda nevypne svým soudruhům a soudružkám připojení z důvodu obavy k přílišnému načichnutí pojmům, jako svoboda slova a demokracie. Kromě toho, že má Čína největší internetovou populaci, má i největší on line populaci, co se týká hraní MMORPG her. Ačkoliv osobně patřím k velkým hráčům, tak MMORPG jsou hry, kterým se vyhýbám, jako čert kříži. Legrace sice musí být, ale odsud potud. Nechci trávit svůj život hraním si na něco, co nejsem. Nicméně v Číně si s tím očividně mnoho lidí hlavu neláme. V roce 2007 překročil obrat z on-line her neuvěřitelné 1,66 miliard dolarů. No já se k tomuhle šílenství připojovat nehodlám, na to se mám moc rád :). Každopádně je tu slušná šance, že tohle online běsnění trochu zpomalí čínskou expanzi a tak na to naučení se čínsky budu mít více času :).

china-gamer

A to by bylo optimisticky všechno, co se tento týden událo a stálo za zmínku. Samozřejmě se příští týden na nějaké to herní dění podíváme znovu.

PS: čas od času se mi někdo přihlásí, že by měl zájem pomoci s tvorbou DDWorldu, ale neví jak začít. Doporučím začít, jako jsem začal já, zkrátka nebát se, pořád o tom jen nemluvit a vymlouvat se na nedostatek času a začít skutečně konat. Můžete třeba začít vlastními zajímavými postřehy z IT světa, které by mohli zajímat ostatní nebo když už jsme u těch her, tak třeba zajímavou vlastní recenzí nějaké té hry. Uveřejnit se dá ledacos, takže se nestyďte. Co se týká slohu a češtiny, tak vidíte, že ani v mém případě to není na první cenu ani v okresní literární soutěži a přece se to dá. Jde nám zkrátka více o obsah než o samotnou formu. Takže s chutí do toho a kontaktujte mě, místo se najde pro každého :).  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
xentoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 02:03:51

zaujimava novinka,aj si myslim,ze PC budu vzdy lepsie na hry,toto som dnes vysvetloval bratovi,kt. si chcel kupit PS3...
Morte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vykon konzoli 2008-03-24 07:12:51
avatar
Nebyl by nekde clanek, ve kterem by se zabyvali hernimi vykonovymi moznostmi novych konzoli oproti soucasnym PC?
Rad bych tomu veril, tak bych chtel mit nejake porovnani jako dukaz.
p.s.: clanek je pekny, ale je v nem az neobvykle mnoho preklepu
Neznámý  - GRID je úžasný 2008-03-24 07:24:47

každý rok kupuji kvůli gameskám nový comp a tohle je hra, kterou chci jako všechny ostatní hrát na plné detaily.
Draken355 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 09:03:17

Moc pěkný článek , hlavně o těch konzolích, znám spoustu lidí, ale neznám nikoho kdo by si pořídil PS3, nebo XBOX360, jeste pred nejakou dobou byla u lidi podmínka ze to umelo prehrat Blue Ray, ale ted kdyz jsou beznejsi prehravace levnejsi, tk kvůli hrám si konzolu zas tak moc lidí nekupuje.Jenom predstava, ze bych jenom zasunul dvd, a hral nejakou zprznenou hru, tk mi je zle, a na invexu jsem mel "potěšení" si na takovym xboxu zahrat, a celkem me prekvapilo, ze za 5 minut hrani se to 3x seklo natvrdo, a jinak ta plynulost tam taky nejak vyrazna nebyla, než na pořádným PC.
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 09:20:03
avatar
Musím s tebou souhlasit,taky neznám nikoho kdo by vlastnil PS3 nebo XBOX,znám jen dva ,kteří mají PS2,takže ono to zas tak horký nebude,jo a ještě zapomínají,že komp je multifunkční,takže není co řešit a s tím pirátstvím,kdyby se někdy převrátil poměr PC vs. konzole,což se nestane,tak se zase pirátství zaměří tam,nejsem proti konzolím,ale komp je komp
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 10:37:23

Pěknej přehled, už slintám na Grid, ale i na Assasin´s creed... Na který se moc těším.
Docela mě ale rozesmálo tohle "starou dobrou 45cítkou" - žeby Honza nevěděl jak se napíše "pětačtyřicítkou"?
HADES [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Demo a konzole 2008-03-24 10:45:55

ad Legend: Hand of God: na oficiálních stránkách už je k dispozici demo, stahování sice jede celkem pomalu a objem dat je velký (cca 1,5GB) přesto už to tahám

ad konzole: myslím že ideální strategií je vydávat tituly na obou frontách, tedy jak pro PC tak i pro konzole. A tak to i spousta vývojářů dělá, viz třeba připravovaná Mafia 2 bude pro PC i pro konzole
HADES [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Legend 2008-03-25 07:30:38

Tak jsem chvilku zkoušel to demo a vypadá to parádně, spousta originálních prvků ve hře, ovládání taky celkem ujde. Kvalitní fyzika (divné u PRG, co? ), pohyby hlavního hrdiny nejsou pořád stejné, zajímavě řešený vývoj povolání postavy. Jakmile vyjde plná verze jdu do toho Ještě by to chtělo jiný jazyk než němčinu, po osmi letech co jsem ji nepoužíval je to docela průser se do toho znova dostávat
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 11:14:06

Nevíte půjde hrát Mass Effect z pohledu první osoby ..jako FPS?
Mrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Gird 2008-03-24 12:11:21

Tak na MassEffect se hodne tesim, kdyz ne Kotor 3 tak alespon tohle

Koukam a ten GIRD a premyslim, ze ci je vubec alespon nejaky zaber v tom videu skutecna hra, protoze neni, tedy alespon neverim ze je. A bude to simulator nebo naka arkada ? Budou tam skutecny okruhy ? Jak moc bude vypiplane nastaveni vozu ? a tak dale... Chtelo by to náky prewiev...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 12:53:15
avatar
Vzhledem k tomu, že Grid vychází ze starších dílů Toca race driver a Colin MCRae Dirt, takže to řeknu asi takhle:

a, na videu je skutečná podoba hry, herním enginem je v tomto případě upravený NEON známý z Colin McRae Dirt, zde vypadá elmi pěkně upraven hlavně co se okolí tratí týká. Doufejme, že to bude i trochu optimalizované, protože tím DIRT zrovna nevynikal.

b, je to arkádový simulátor, to znamená, že to není čistokrevná simulace, ale není to ani arkáda. Jízdní model je uvěřitelný, takže auta nedrží jak přilepená ani omylem. Zkrátka je to zábavné a hlavně multiplayer má hodně co do sebe. Tenhle přístup potěší jak fanouška simulátorů, tak lamu, co si jen tak chce zajezdit.

c, Skutečné orkuhy by tam nějaké být měly, ale budou tam i nějaké městské a neznámé tratě, prostě jako vždy. Každopádně tam bude hodně šampionátů a hodně aut, jako jsme zvyklí.

d, Nastavení vozu je v Toca vždy celkem podrobné, není to sice úplná simulace, ale nastavovat lze hodně a vliv je na jízdním projevu jasně znát. Na vyšší obtížnost soupeřů se už trochu s nastavením pohrát musí.

uvidíme, zda dostanu hru nějak dříve, snažím se na DDWorldu zařídit i herní sekci, tak abychom mohli testovat pro vás i nové hry Každopádně co se týká DIRTu, vidím to na další zábavný díl, uvidíme, s čím zajímavým přijde, ale celkově zklamat nemůže.
Neznámý  - Toca a spol. 2008-03-24 13:48:57

Toca RD3 je pecka, hrávam ju často. Je to pravda už staršia "gamesa" a beží na LowEnd PC grafika je obstojná-hlavne autá ale okolie je dosť biedne na "dnešné" časy.
Fyzika v TRD3 patrí medzi tie BEsT(u áut) a MP je suuuper.
Colin DiRT je už ine caféé, je velmi náročna(hardware), ale krásna...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - drahe konzolove hry 2008-03-24 12:48:27
avatar
Pokud vim, tak urcita cast z ceny hry (tusim 20%?) jde vyrobci konzole (Sony, Nintendo, MS), proto se vyrobcum vyplati dotovat konzole a prodavat je pod vyrobni cenou (konzole by jinak staly mnohem vice). Rozhodne to neznamena, ze kdyz jsou konzolove hry drazsi, vyvojari z nich maji automaticky vyssi zisk. U PC tohle (bohuzel? ) nefunguje. Nikdo vam neproda levneji grafickou kartu, protoze zisk z her nejde vyrobcum HW... Ale pri soucasnych cenach HW to asi moc nevadi

No a z Race driveru bych tak nadseny nebyl, zadny prilis verny simulator to nikdy nebyl a v GRID navic jsou "vychytavky" jako vraceni casu zpet, coz muj dojem z arkadovosti hry jen umocnuje. Model poskozeni je fajn, ale v okruhovym zavodeni staci jedna rana a na vitezstvi muzete zapomenout, ale v Race driveru pocitam ze se zdemolovanym vrakem bude stale mozno zajizdet konkurenceschopne casy . Ja preferuji skvely fyzikalni model, treba jako ma GTL, na bouracky prece mame flatout, takhle slusny zavodnik okruhy nejezdi
Az vyjde demo, budem moudrejsi, snad se pletu
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FlatOut a podobní 2008-03-25 13:20:39
avatar
No dyť, když přijde fachmen večer z Kolbenky a chce si prostě "zapařit", tak je FlatOut a podobní úplně ideální. Aspoň podle mého názoru. V těchto hrách mám totiž šanci být úspěšný i při "mizerné" frekvenci hraní a době u počítače strávené. A nevím jak u automobilových simulátorů, ale u leteckých které znám a u těch automobilových to bude nejspíš stejné, platí, že ty skutečně "reálné" simy musíš hákovat hodinny denně, pokud chceš pomýšlet na úspěch. A od určitého věku už prostě nemá normální člověk šanci sedět pět hodin denně u volantu a zkoumat, co provedlo nastavení tuhosti tlumiče o 0,03% v zatáčce číslo čtyři na povrchu číslo osum... A sednout večer k počítači a být ZASE furt poslední, protože jsem zapoměl že ta levá zatáčka v tomhle autě při tomto množství paliva v nádrži vynáší, je frustrující... Holt, každý má svoje...
Mr.Paul [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hudba? 2008-03-24 13:35:13
avatar
nevi nekdo co je to za hudbu v tom traileru na GRID? diky predem ;)
HADES [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 21:59:16

OMG vždyť je to na konci toho traileru v titulcích
Leftfield - Phat Planet
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 13:45:31
avatar
Highendové PC je sice bezkonkurenčně nejlepší nástroj na hry, ale běžné PC (PC z Tesca) = PC, co má doma 95% lidí, je na hry věc naprosto nevhodná. Konzole neskládají lidé, kteří mají základní školu a chtějí si vydělat, konzole skládají obří nadnárodní firmy. A co je lepší na hry, PC s GF 6100 (super grafika přece, ne?), Q6600 a 2GB RAM, nebo levnější PS3?
Neznámý  - PC "TESCO"... 2008-03-24 16:13:36

Ja osobne nepoznám nikoho, kto by v mojom okolí niečo také mal! ...PC by TESCO.

Bol by to "čistej masochismus"

To percento(95%) si prehnal, to by si nikto nekupil "lepsiu" novšiu hru(nič by z nej nemal na 800x600+ nejaké AA) a mali by sme tu možno "monopol" konzolí.
GF 6100 poznám, mám ju v NB a celkom "paří" na starších hrách.
Nie je to až taká zlá "mobil"VGA(do NB pred rokom a pol nebola ).

PS: BETTer PC....ATHLON x2 5000 Black+2GB RAM+9600gt or 3870 a za 14 tisíc si kúpiš všestrannejsí "kus" HW než "jedno" účelový-player PS3.

EDiT: OK na 40" a vyžšie PS3 ked je na zábavu+lacný BL player, ale ovládanie(PS3) je na prd, aspoň min u FPS(TPS) je myš nevihnutná.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 19:27:55
avatar
taky neznam moc lidi co maji pc by tesco ale o to vic lidi znam s ted uz prehistorickyma masinama s nakym radeon 9600 nebo geforce fx. a spousta z tech lidi si uz ani novy pc neplanuje koupit a vezmou si raci nakej notebook..muzou ho mit porad u sebe..kdyz dem chlastat nekam na chatu tak si ho vezmem s reprakama..na dovolenou si ho muzes vzit..do skoly..proste vsude a pro ne je to lepsi nez naky delo doma prakticky jenom kvuli hram.


ale rozhodne nesouhlasim s tim tvym poslednim vyrokem..ze se na ps3 nedaji hrat fps to je blbost. jde jenom o zvyk. samozrejme ze mys je komfortnejsi ale kamarad ma xbox360 a hral sem u nej treba gears of war a ovladani mi po pulhodince nez sem si zvyknul preslo hodne rychle do krve. to samy treba cod4 nebo halo 3. ze se nedaji na gamepadu hrat fps muze rict jen nekdo kdo to v zivote nezkousel. a pro third-person akce jsou gamepady imho lepsi nez kombinace klavesnice mys a naprostou vetsinu z nich hraju i na pc z gamepadem z x360 na kterym hraju i vsechny zavody a sporty apod. jediny pro co neni gamepad vhodnej jsou strategie ale prej tiberium wars se da hrat na x360 slusne tak nvm jak uz to je..sam sem ho ale nezkousel
Neznámý  - PS3... 2008-03-24 20:54:57

Ja som napísal že sa nedajú?...hrať hry fps? ...na konzole
"prd"= (...nie doslovne)znamená : zle, horšie než s mouse...
Dajú, ale tú myš tam nenahradia...aspoň pre mna je myš nevyhnutná.
Hral som ešte na "obstarožnej" PS1 MoH(veľmi, veľmi dávno)a mal som čo robiť aby som zameral "nácka"...myš je myš!
Podľa mna sa na konzole najlepšie hrajú nejaké "káry"-autá(GT), aj keď volant je volant ...ale na tej 40" to može vyzerať ozaj super!
Ja som ťiež uvažoval o PS3-jke ako o "lacnom" BD-playery ale urobím zo svojej zostavy HTpc a kupim BR-ROM za cca 4000,-Sk a mam "vystaráno"
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 22:36:35
avatar
psal ze mys je "nevihnutelna" a to rozhodne dnes uz neni pravda...jestli si hral naky moh na ps1 tak se ale tomu tvymu vyroku nedivim...jenze v soucasny dobe tyhle blbosti uz nikomu necpi.

no a na hd ready plazme to vypada opravdu paradne treba takej project gotham racing nebo bioshock a gears of war..je to trosku jiny hrani no...pekne v pohodlnym kresle..jenom gamepad v ruce a vic jak metrova obrazovka pred tebou je to jiny hrani nez u stolu na pc no..
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Myš kontra gamepad 2008-03-25 13:58:17
avatar
No, víš, onehdá jsme měli stejný spor v práci (a vůbec to nebyl spor PC kontra konzole) a skončilo to matchem myšoidní versus gamepadové ovládání v nějaké stílečce, která na PS2 umožňovala ovládání tou jejich myší. A přestože s myší hráli hráči, kteří u konzole seděli poprvé v životě a chvilku jim trvalo, než si zvykli na, cituji "tupé a zpomalené ovládání", za pár kol to těm s gamepadem nandávali rozdílem třídy... Takže tak. Srovnání mám z první ruky...
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PS3 2008-03-24 15:47:58
avatar
Tak presne koli tomuto som si kupil PS3. NHL 2008 neporovnatelna oproti PC verzii. Uncharted Drakes Fortune fantasticka hra ktora nevysla na PC a zajtra si idem pre Gran Turismo 5. Samozrejme PS3 ma vyhodu v cene a hras to na 40uhlopriecke ale tiez som zastancom toho ze PC je PC a vzdy to tam bude vyzerat lepsie. BTW PS3 mam prevazne koli BR mechanike hry mam fakt iba ako doplnok.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 19:28:37
avatar
hlavne ze tu br mechaniku vyuzijes co?
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jaskyňa v recovery 2008-03-24 16:16:33
avatar
Hrám už druhý krát crysis a v levely recovery je na konci pri tom vodopáde tá jaskyňa zasypaná ako sa mám do nej dosťať
A pre toho čo hrá crysis tak vyšiel ďalší patch tentoraz 1.2.1
Neznámý  - Crysis... 2008-03-24 19:05:45

...Tam kde ideš popri tej rieke a na konci je vodopád
Vylez-prelez vodopád(cez neho)...a potom trošku chôdze a si pri jaskyni.
PS : Ja som do nej vošiel (jaskyne) a automat. ma "preplo" na další level, ...pred jaskynou Ťa čaká kolega z jednotky.

EDiT: neviem kde máš potom "chybu", malo by Ťa to z tej jaskyne"hodiť" do levelu-"RELIC"...
Mano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 17:01:42
avatar
Ale veď vravím že je zasypaná nedá sa do nej dostať, nič neprepne proste tam môžem stáť aj s prorokom a nič nedá sa dostať dalej
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 19:30:05
avatar
to se mi taky stalo...pak sem nahral celej ten level od znova a uz to bylo ok. ale musel sem celej level..jen checkpoint nepomahal.
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 16:18:05
avatar
Nebylo by mozno otestovat nejake nove hry a porovnat jejich fps mezi konzolovymi (X360,PS3) a pc verzemi s novou grafikou typu 8800GTS,3870, 9600GT, 3850. Docelo by me zajimalo kolik FPS produkuji konzole ve hrach jako je CoD4, Colin McRaeIRT, UT3, NFS ProStreet.

Muj typ je ze solidnejsi pc (4jadro@3ghz,4GB RAM, a jedna z vyse jmenovanych grafik) drti konzole v poctu fps
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 18:42:33

Mohu ti porovnat jen to co mam doma a to X360 vs E8400+8800GT na Colin DIRT. Jde videt ze byl primarne vyvijen pro konzole,kde je optimalizovany skvele.Na HD(1366*720) rozliseni jede vse bez sebemensiho zaskubu(nevim jak to na x360 zmerit presne ciselne, pokud nekdo vi jak,napiste mi).Navic je default zapnuty V-sync,tak je vse hladounke jako psi koule .Na PC (1280*1024) to obcas cukne. Optimalizace primo odflaknuta.Presna cisla neuvadim. Nemeril jsem. Proto to ber jen jako subjektivni pocit z hrani. Jinak se staci podivat na specifikace a uvidis ze papirove jsou konzole po graficke strance mimo. Jedine co jakztakz stoji zato jsou CPU(trijadro PowerPC 976 vychazejici architekturou z G5 tikajici na 3,2GHz vyrabene 65nm)
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 22:08:02
avatar
znam specifikace konzoli, prave proto bych rad videl podrobny test. Jo myslim si ze hodne dela optimalizace, na druhou stranu ty konzole jsou navrzene tak ze podavaji vysoky vykon za malou cenu - X360 sezenes pod 6000, zaplati jim to hry , ale rekl bych ze jim brzo dojde dech - GTA 4 udajne vyzdimava jak z xboxu tak i z ps3jky maximum, jsem zvedav
Neznámý  - Re: 2008-03-24 22:52:29

Všechno, co jsem na konzolích zatím viděl běželo na 50fps nebo na 60fps a to stále, žádné výkyvy.
Pokud něco vyždímá z konzolí maximum a aspiruje na to dobře vypadat, je to Gran Turismo 5 na PS3. S pořádnou obrazovkou bude teprve vidět, zač je toho v PS3 loket
O konzole bych se nebál. Ać nyní vypadají po grafické stránce papírově slabší, hry na nich budou vždy maximálně svižné a budou díky optimalizacím (jo to se to optimalizuje na jeden konkreétní výrobek) vypadat stále lépe i přes omezení daná hardwarem. Vzpomeňte na vydání Gran Turisma 4 na PS2 - takové grafické orgie od letitého 300MHz Emotion Engine s 32MB RAM by "papírově" také nikdo nečekal.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-24 23:51:07
avatar
Jj, presne tak, nebo takovy Black to bylo neco neuveritelneho na tak stare konzoli... Nesmime zapominat ze procesor ma sice jen 300MHz, ale je 128 bitový Konzole maji obecne (hlavne playstation) jinou architekturu nez zkostnatela PC, takze to jak je tu stale vykonove porovnavate s PC je trochu mimo. Navic na konzolich neni windows, antiviry a podobne nesmysly - vyssi vykon i stabilita

Mimochodem MS se nezapre ani v konzolich i na Cebitu jim jejich vystavni konzole vypovedela sluzbu (znamy ring of death ). Uz predtim MS prohlasil ze kazda vyrobena X360 je vadna... Ted jen mit stesti aby prestala fungovat pred koncem zarucni doby (a nebo si nekupovat X360 )
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-25 02:53:52
avatar
Abys na konzoli dostal nektere hry tak bys je musel osekat az na kost - obrovskou brzdou pro konzole je jejich trapna RAM kam se nic nevejde - ani sebelepsi optimalizace ti nepomuze v tom aby na kterekoliv soucasne konzoli fungovali hry jako SC: Forged Alliance, Crysis v takovi podobe jako na PC....
mArCus_777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-25 11:55:24

tak to ja uz mel par vyjimek ,ktere se viditelne sekaly. Jmenovite treba Mass Effect. A to nejsou zaskuby, ba primo zaseky Coz ale nemeni nic na tom, ze je to pecka hra a nemohu se dockat na PC verzi.(ano dohral jsem jej uz na X360,ale na PC bude vypadat daleko lip-doufam i stihat a navic jsou slibene bonusy). A opravdu ,kritickou casti u konzole je pamet. 512 sdilena s grafikou na detailni textury opravdu neni.Resi se to obrovskou kompresi textur a casto i tak jsou mene detailni popripade se setri na okoli a vecech mimo hklavni oblast hracova vnimani.Nekdy to dojde tak daleko,ze se zkracuji/zjednodusuji levely(onoho casu na to doblatil DOOM3 na XBOX 1,kde byly textury v nizkem rozliseni,modely byly s mene polygony-krasne hranate hlavy-adokonce orezane levely.64MB bylo k...... malo)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 760x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 521x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 991x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1207x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1531x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1350x
Komentářů: 6