Strana 2 z 2
- Takový milý pokec o Gears of War ...
Před nedávnem byla zveřejněna skutečnost, že tvůrcem Gears of War pro PC je polské studio People Can Fly. Ti stvořili svého času dobrou hru Painkiller. Co hezkého se dozvíme z rozhovoru s legendou mezi polskými herními vývojáři Adrianem Chmielarzem? Vím třeba, že BioShock se mu tolik nelíbil. Tvrdí, že v něm není vidět jasná vize, čím ta hra měla být. Horror, RPG, střílečka? Nejvíce ho potěšila scénka v místnosti, kde vidíte chlapíka, který běhá s nožem. Pak zhasne světlo. Když se po chvíli znovu rožne, na stole je vidět jen zmasakrovaná troska. Nastávají otázky a dilemata. Je to ten, který tu běhal s nožem, nebo je někde za mnou? Chlápec z Epicu, Cliff Bleszinski má nejen kámoše v Praze, který mu pro inspiraci posílá její fotky, ale především zbožňuje střílečky a mezi nimi zrovinka BioShock, který má cosi navíc. I když ho hrál na X360, není nutno mu nevěřit, že fakt stojí za to. O PC verzi Gears of War tvrdí, že je příležitostí pro amatérské modaře, protože s plnou verzí budete mít k dispozici parádní tvůrčí planetu a na webu si najdete jak s ní dopodrobna zacházet. Můžete si vytvořit nejen novou mapu, ale třeba uspějete v amatérských soutěžích a pak i celé RPG na Unreal enginu ... Tedy prý. Zpátky k Adrianovi.
To, že jim Epic Games dali práci na Gears of War bylo příjemným šokem. Hodně se divili, že oceňují jejich práci na Painkillerovi a navíc se brzo měla roztočit další spolupráce. Taková nabídka je jednou za život. Ostatně Epic polské studio většinově koupil. Ohlášení spolupráce proběhlo pozdě, protože Epic trval na jistotě odevzdání hry. Když bylo jisté, že bude na čas hotova, došlo k ohlášení tvůrce. Adrian se navíc vrací k otázce, jak je to s předěláním hry z XBOX 360 na PC. Podle něj je to fuška. Na takovou předělávku je potřeba střední tým o 50 a více lidech a půl roku času. Ke Gears of War vytvořilo polské studio navíc tři multiplaeyrové mapy, o kterých Epic tvrdí, že jsou možná lepší než jejich. Navíc Poláci dostali hrubou verzi oddílu, ve kterém dojde k boji s Brumakem, nebo jak se ten brumla jmenuje. Museli ho zbavit bugů, vše integrovat a stabilizovat, aby mapy tvořené hráči fungovali tak jak mají. Jejich zásadou je, že hru může spustit v podstatě kdokoliv. Ostatně Adrian vlastní notebook s AMD 4000+ a GeForce 7800, takže při práci musí vypínat některé efekty. Však sami uvidíte, jak se jim to zdařilo.
Jak došlo ke spolupráci s Epic? People Can Fly chtěli spustit nový projekt a zaujmout vydavatele. Vzali si tak Unreal 3 engine. To šlo snadno, protože Epic znal Painkillera. Za necelý měsíc udělali demo a ještě před prezentací vydavatelům ho ukázali Epic. Spadla jim čelist a začali se ptát jestli musí PCF pospíchat s tou prezentací ostatním vydavatelům... Nejdříve jim nabídli nějakou pomoc na UT3, pak mapy do Gears of War a nakonec je většinově koupili. Mají nad firmou kontrolu, dali jim svou technologii i název. Mezi to nejzajímavější v rozhovoru patřilo ohlášení nového projektu, o kterém ovšem nesměl nic říct. Je to i z toho důvodu, že se na něm může cokoli velmi rychle změnit a nemá smysl teď oznamovat jakési teoretické úvahy o jeho povaze. Ještě zajímavější bylo to, proč jsou některé hry zastaveny. Není to mnohdy z důvodů kvality, ale jen z důvodu tlaků různých firem. Prostě typické podnikatelské čachry. Každý měsíc se tak zastaví deset herních projektů. Největší bombou je ovšem jeho kritika počítačových ochran a nefunkčnosti her na různých konfiguracích. „Na PC může hru vydat každý, což je na některých produktech prodávaných na stáncích vidět. Každý může zpívat. OK. Ale po pravdě řečeno, chtěl bych, aby bussines PC her chcípl, aby neexistoval, aby ho šlak trefil, protože je na něj tvůrčích lidí prostě škoda.
Zrovna vyšel BioShock a na forum čtu, že ho je možno instalovat jen dvakrát, potom to vydavatel změnil na pětkrát. Někomu nefunguje na grafické kartě, protože mu nefungují shadery atd. ...Já to všechno znám, zná PCčka, takže si s takovými problémy poradím. Ale jak si představím, že normální člověk kupuje hru, strká ji do mechaniky, instaluje a nemůže hrát.. Brrr... Stejně tak to bylo s Painkillerem, ten celý SafeDisc znemožňoval spuštění hry, dokonce i když měl někdo legální Nero. Ať dodají do konzol klávesnici a myšku, ať je PC používáno jen do kancelářských aplikací. Byl bych zas...scie (nepřeložitelná polská nadávka) spokojený, kdyby se tak stalo." Myslím, že to ponechám bez většího komentáře. Vývojáři, stejně jako my mají veškeré ochrany za nebezpečný balast na disku.
(Gears of War - herní pecka v 10ti minutách)
Pro dnešek by to mohlo myslím stačit. Za týden se opět podíváme na nějaké ty novinky a zajímavé aktuality ze světa počítačových her ...
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|