Hra údajně používá nový herní engine, nicméně to není pravda. Jedná se jen o upravený stařičký CTG Engine přímo od VOLITION, na kterém už běhaly starší Saints Row. Herní engine je na dnešní poměry výrazně technologicky zaostalý a nadále špatně optimalizovaný. Používá pouze DirectX11 a optimalizacím nepomáhají ani přítomné NVIDIA GameWorks prvky, které už tak nijak zvlášť dobře optimalizovanou hru dělají ještě mnohem náročnější na výkon na NVIDIA grafikách a pochopitelně drsně podkopávají nohy grafikám AMD Radeon, kde GameWorks prvky jsou samozřejmě pro ně neoptimalizované zcela. Ne všechny detaily si tedy můžete s AMD Radeon grafikou zapnout. Ale i na NVIDIA kartách s nimi musíte šetřit, jelikož jsou ruční brzdou pro výkon, nikoliv optimalizací v žádném slova smyslu.
Vtipné docela je, že hra vypadá poměrně nevzhledně a bez detailů na všechna nastavení detailů! I na maximální detaily to není žádná zajímavá podívaná. Modely, textury a všechno má nízké rozlišení a celkově, stínování, hrátky se světlem a další věci naprosto chybí, nejmasivnější změnou je zapnutí AA, které definitivně výrazně zlepší vizuál hry (zostří ji).
Hra má cyklus noční a denní doby, nejpropracovanější v celé grafice hry jsou výbuchy. Jinak jde o vizuálně hru, která se snaží být kreslená trochu jako Borderlands, jen s poměrně více neony. Výsledek je, že graficky hra prostě nepůsobí příliš zajímavým dojmem a podle mě se i zcela vzdaluje publiku, pro které má jinak hra být určena. Co je však nejhorší, že s toule podprůměrnou technickou i grafickou stránkou je hra pekelně náročná!
Už ve fullHD musíte snižovat detaily u řady dnes jinak výkonných grafik, a to i Radeon RX 580 či GTX 1060, kdy bojujete o průměr 40FPS a stejně se hra v mnoha chvílí seká! A to testujeme s vypnutými NVIDIA GameWorks! Ve 2560x1600 už je hra bez trhání hratelná jen na GTX 1080 a výše! A ve 4K? Problém má i GTX 1080Ti, kde průměr je jen kolem 40FPS a tak se hra v náročnějších scénách viditelně seká!
Jen tak mimochodem, když zapnete NVIDIA GameWorks prvky, tak už i ve FullHD si tuhle hru nezahrajete ani na GTX 1060, když průměr FPS padá dost pod 30FPS a na Radeon je to ještě horší:
Celé NVIDIA GameWorks je tak nepřekvapivě i u této hry nikoliv optimalizací a něčím zajímavým a přínosným, ale už tak špatnou optimalizaci a výkon celé hry ještě zhoršuje, a to i pro majitele NVIDIA grafik. Navíc jsou v podstatě neviditelné na celkově podprůměrném grafickém vizuálu hry samotné, zatímco jejich negativní vliv na výkon je velmi znatelný.
A stejně tak jako hra nevyužívá výkonu a schopností moderních GPU, nevyužívá ani výkonu a schopností aktuálních procesorů. Více než 4jádra hra neumí využít, drobné zlepšení už je jen u 8vláknových CPU, výše ale už není žádný přínos. Optimalizace této zastaralé DX11 hry na AMD RYZEN procesory není sice kdoví jaká, ale mimo FullHD za Intel Core nezaostávají a jsou výrazně výrazně lepší než FX generace.
Technologicky je nejlepší na hře asi ozvučení, i když i tady byly občas bugy. Nicméně celkový dabing a hudba nejsou špatné. O AI se nemá smysl vůbec bavit, v podstatě umělá inteligence u této hry neexistuje, nepřátelé jsou naprosto tupí. Jejich výzva je jen ve vyšší obtížnosti nastavení hry, kvůli množství života a faktu, že vy zdaleka nesmrtelní nejste. Ovládání je pak bez potíží, když jak jsme řekl, hra je na PC s klávesnicí a myší snadná, a tak rozhodně uvítáte možnost nastavit si mnohem vyšší obtížnost, kdy navíc získáváte i větší odměny díky tomu.