Strana 3 z 3
Assassin’s Creed Valhalla je další díl ságy, která připomíná spíše produkt z výrobní linky než umělecké dílo. Podle stejného receptu tak vznikla další hra. Ale pořád je dost dobrá. Z hlediska hratelnosti bych řekl výborná. Prostředí je úžasné, velké a zábavné. Graficky jde asi o nejlépe vypadající hru současnosti, a to přitom není ani tak krvavě HW náročná. Nicméně je tu pár věcí, které bych vytkl.
V rámci toho technického zpracování, by si herní engine zasloužil využít více než jen těch 8vláken. Ta limitace tam je vidět. Určitě by se mohlo zapracovat třeba na fyzice a destrukčním modelu. Nejvíce v té úžasné grafice do očí bije velmi průměrná úroveň zpracování výrazů obličejů a pohybu postav. Zejména v animacích je pohyb postav prkenný a vypadá hodně uměle. Taktéž výrazy obličejů při rozhovorech vypadají uměle až nerealisticky. Tady by chtělo více zapracovat. Ovšem pokud jde o zpracování prostředí, reálií atd. tak tohle zvládají autoři skvěle a opravdu asi jen třetí Zaklínač dokázal nabídnout něco srovnatelného. Nicméně dnes testovaná novinka je mladší, a tak vypadá ještě o kus lépe. A to vlastně nejde o vyloženě NEXT GEN hru, postavenou přímo pro novou generaci ZEN2+RDNA2+SSD hardware, který mají nové konzole atd.
Z herního hlediska je tu bohužel větší problém. Assassin’s Creed Valhalla sice baví hodně, ale na konci hry v samém závěru se bohužel tvůrcům podařilo všechno naprosto zkazit. Po desítkách hodin (40 až 100 v závislosti na tom, jak moc se budete zdržovat) přijde tvrdá rána v podobě naprosto zpackaného příběhového pokračování hlavní dějové linky. Najednou budete mít jako hráč pocit, že ty desítky hodin ve Valhalla ale i v Odyssey, byly naprosto ztracený čas. A to není dobrá vizitka. Bohužel to souvisí s tím, že příběhově a vůbec celkovým psaním a scénářem, je Valhalla velmi slabý díl série. Ta přitom proslula tím, jak skvěle a důvěryhodně dokázala propojit historii s fikcí.
U Valhalla je tenhle aspekt ale téměř pryč. Ba co více. Až na výjimky jsou příběhy jejich podání poněkud mdlé, bez zájmu a z pera maximálně průměrného spisovatele. Tady se evidentně změnila část tvůrčího teamu proti minulosti. Příběh je sice poslepován OK, ale je to prostě jako velmi průměrný román, a stěží zanechá nějaký dojem a emoci. Tedy nebýt toho naprosto zprzněného závěru hlavní dějové linky v přítomnosti ... UBISOFT by měl zastavit a opravdu si dát záležet na výběru autorského teamu, který bude dál psát příběhy atd. Protože tenhle nový díl, je v tomhle ohledu vážně slabota. A poněkud kazí hru, která by přitom měla potenciál na to, konkurovat kvalitami i Witcher 3! Jenže tomu chybí kvalitní spisovatel a tvůrce příběhů. Současně by museli pořádně zapracovat na RPG prvcích příběhů s hlubšími dopady herních rozhodnutí atd.
Pro některé české fandy pak bude překážkou fakt, že hra nemá českou lokalizaci. Ani titulky. Vzhledem k tomu, že u vedlejších misí vás hra nevede za ručičku a musíte si poslechnout nebo přečíst, co se po vás vlastně chce, může to být trochu problém. Mě osobně to vůbec nevadí, v češtině nehraji ani české hry :).
Assassin’s Creed Valhalla je velká, docela zábavná hra, která se drží téměř úplně stejného receptu, jaký představil asi dosud nejlepší díl celé série, řecký Odyssey. Změna prostředí je jedna věc, grafika hry je v pohybu úžasná, optimalizace vzhledem ke kvalitě vizuálu solidní, i když s evidentními možnostmi na tom ještě zapracovat. Nenarazil jsem ani na příliš mnoho bugů a hra byla stabilní. A na RYZEN 9 5950X a RX 6800 XT šlapala velmi slušně ;).
Co však musím říci, že proti Odyssey je příběhově mnohem slabší. Vůbec celé psaní je dost průměrná záležitost. Postrádá to hloubku, překvapení a vlastně emoce. Ve hře je spousta příběhů, spousta rozhovorů a postav, ale autor s ničím z toho dobře nepracuje. Podle mě zpackaný nepříliš nápaditý závěr pokračování hlavní dějové linky v přítomnosti pak navíc zanechává pachuť, že ty desítky hodin jinak dobré zábavy, byly vlastně k ničemu a ztracený čas. Tohle se autorům vážně nepovedlo – zanechat dojem ztraceného času je to nejhorší, co mohou u své hry udělat a neříkejte mě, že si toho nikdo před vydáním nevšiml. UBISOFT má přitom v ruce vše, co potřebuje pro opravdu parádní příběhové RPG. Tahle série má skvělé základy nabídnout kvalitu srovnatelnou s Witcher 3. Ale chybí tomu skutečný zájem o věc. Na Witcher 3 byl vidět zájem autorů udělat co nejlepší hru. Na Valhalla je vidět zájem UBISOFTu, vydat další díl série, co se velmi dobře prodává. A stupidní nesmyslné absurdní mikrotransakce, si UBI neodpustilo ani tady. Assassin’s Creed Valhalla působí v mnoha směrech prostě jako výrobek z montážní linky. A je to škoda.
I tak ji doporučím, speciálně pro fandy předchozích dvou dílů. Pokud vás bavily, bude vás velmi pravděpodobně bavit i tenhle. I když je v mnoha směrech je o trochu horší. Zábavnost mu ale pořád nechybí, gameplay je velmi chytlavý a herní prostředí díky úžasné grafice vtáhne. Jako celek je to dobré, mohlo by to být ale lepší, kdyby se na tom autorům více záleželo. Tady už UBISOFT jako výrobce prostě naráží na rozdíl mezi průmyslovým produktem a uměleckým dílem …
Hodnocení Assassin’s Creed Valhalla: 80%
Hra odehrána na PC sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)
- Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
- Grafická karta: AMD Radeon RX 6800 XT 16GB
- SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
- RAM: G.SKILL Royal 2x 8GB DDR4 3600MHz
- OS: Windows 10 PRO 64-bit
- Monitor: BenQ 32“ BL3200 3840x2160 IPS
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|