Strana 3 z 3
- Závěr a rychlé hodnocení hry
Je samozřejmě škoda, že UBISOFT neudělal kromě herních změn, také větší technologickou změnu a konečně nepřešel s herním engine na výrazně modernější a optimalizovanější API DirectX12 (nebo VULKAN). Hra tak stále používá recyklovaný starý DX11 engine z roku 2008, který nebude nikdy těžit ze schopností moderního API, GPU i CPU, a na rozdíl od něj přímo vyžaduje neuvěřitelné množství „ručních“ optimalizací ze strany výrobců GPU či dokonce CPU. Ano, evidentně využívá i 16vláken, ale neřekl bych, že efektivně. Není totiž moc vidět, na co by potřebovala výkon ThreadRipper nebo Core i9 procesorů :(.
Hra sice vypadá velmi dobře, ale rozhodně by mohla vypadat lépe a zcela určitě běhat výrazně s menšími nároky na hardware, kdyby moderní API a moderní HW skutečně dobře využívala. Přesto s jsme schopni hrát hratelně na plné detaily i ve 4K. Sám jsem hru zkoušel na své nové (hlavně) pracovní sestavě:
- CPU: AMD RYZEN ThreadRipper 1950X TR4
- MB: Gigabyte X399 AORUS GAMING 7
- RAM: 32GB (4x 8GB) RAM DDR4 3200MHz Kingston HyperX PREDATOR
- GPU: ASUS STRIX RX VEGA 64 GAMING 8GB OC
- SSD: Kingston HyperX Predator M.2 NVMe 256GB + 1TB SanDisk Ultra 3D SSD
- Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1 Hi-Fi
- LCD: BenQ 32“ BL3201PT 3840x2160 IPS
- OS: Windows 10 PRO 64-bit
Ve 4K mě to na vysoké (nikoliv tedy ty Extreme) detaily běhalo v průměru kolem 50-55FPS a nikdy nepadalo pod 40FPS, takže rozumně plynulé. Stejně si myslím, že být hra v DirectX12, skutečně nativně DirectX12, a že by už v roce 2017 bylo na čase, tak by mohla běhat ještě mnohem lépe. Recenze asi bude, ale vážně nevím kdy :(. Nemám moc času to dohrát a hra je opravdu obří!
- Osobní dojem ze hry po několika hodinách hraní?
Tak rozhodně jsem nadšen z dobového zasazení a prostředí. Starověký Egypt je úžasný a mé oblíbené, ve hrách navíc nepříliš prozkoumané období. Graficky hra rozhodně potěší, byť na zadek už neposadí. Hratelnost je OK, bohužel dojem kazí zdlouhavost, umělá omezení v postupu a všudypřítomné mikrotransakce :/. Boj je zajímavější než v minulých dílech, akrobacie podobná, AI stále stejně tupá (jako že extrémně). Příběhově je hra zajímavá, i když pořád nedosahuje úrovně zajímavosti a propracovanosti vůbec prvních dílů série, kde člověk skoro uvěřil v ty dobové alternativní události. UBISOFT mohl být určitě agresivnější ve změnách, evidentně se však snažil do hry spíše hlavně začlenit pro sebe výnosné mikrotransakce :(. Ty jsou rozhodně černou kaňkou, protože ve hře za plnou cenu nemají podobné věci co pohledávat. Každopádně pro fandy série povinnost, pro ty, kteří už nad sérií zlomily hůl, tak říkám, že by tomu mohli dát šanci, není to špatná hra. Prostředí a dobové zasazení jsou zajímavé, technicky to sice není dokonale udělaná hra, ale o parník ve všech ohledech lepší, než poslední UNITY a jeho legendárně katastrofální stav po vydání.
Assassin's Creed Origins tedy herně funguje, je trochu svěžejší než předchůdci, ale ne zase tak moc. Technicky také funguje i když je opravdu škoda, že tvůrci neudělali pro nový start série i současnosti (konec roku 2017) odpovídající technologický základ a stále se tak pereme s dávnou minulostí v podobě DX11 a herního engine původem z roku 2008! Optimalizace tomu tak poněkud odpovídá a určitě by hra s tímto vizuálem na současném extrémně silném HW, měla jet o poznání lépe. Hrát se ale dá i ve 4K, pokud máte to nejlepší, co dnes je. Obecně potřebujete solidní 4+ jádrový procesor a mainstreamovou grafiku typu GTX 1060/RX 580, pokud si ji chcete užít ve slušných detailech v celé nádheře hratelně alespoň v 1920x1080.
Prověřujeme také spekulace, že za velkou procesorovou náročností stojí ochrana DENUVO, která je v případě této hry použito, ale protože už bylo obejito, UBISOFT se rozhodl jej posílit o VMProtect, který by měl velké procesorové nároky způsobovat. Hovoří se o 30-40% využití CPU, který místo hry žere „protipirátská ochrana“. To by vysvětlovalo, proč i 4jádrové čipy jsou tak „pomalé“, přitom technologicky jinak hra nevypadá, proč by měla být tak náročná zrovna na CPU. Bohužel nedá se to zatím objektivně potvrdit, či vyvrátit.
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|