Strana 3 z 3
Ač jsem tedy zklamaný ze zahozeného velkého potenciálu příběhové části hry, je Battlefield jako obvykle hlavně o Multiplayeru. A ten je u BF1 prostě o třídu dál než všechny ostatní hry. Jeho nejmocnější prvkem jsou herní módy dynamických tažení, kdy se hra neodehrává na jedné malé mapě, ale postupně se posouvá velkou oblastí. Oblíbený Conquets mód zde je stále, ale Battlefield 1 přichází ještě s něčím lepším. Operations mód je obří tažení skrze několik na sebe navazujících obřích lokací pro 40-64 hráčů.
Jde v podstatě o příběhový mód, kde se ve velkolepé bitvě trvající i několik hodin postavíte na dvě různé strany. V tuto chvíli jsou příběhové mise obsahující Brity, Němce, Rakušany a Osmany v dalších velkých DLC ale přibydou další národy a tedy další velké bitvy. Operation jsou obrovské hry, trvající klidně i hodiny posouvající se skrze několik map až do závěrečné bitvy (vždy je o to že útočící team vytlačuje postupně obránce). No a protože jde o bitvy založené na základech reálných událostí, tak pokud výsledek bude jiný než jaký byl historicky, hra má připraveny i alternativní verze událostí. Samozřejmě kromě Operation Battlefield nabízí i klasické módy. Nicméně, hry typu RUSH jsou to, co většinu hráčů na Battlefield baví a Operation, to je to pravé.
Otázkou ale je samozřejmě vyvážení hry a vůbec zpracování MP. Nově byly pozměněny vlastnosti tříd a je opravdu klíčové hrát svou roli a využívat hlavních výhod třídy maximálním způsobem. Jen tak a jen v teamu lze hrou postupovat. Bohužel pokud váš team stojí za houby, stává se hra značně frustrující. Osobně pak mám velmi špatné zkušenosti s vyvážením hry, kdy jako nováčka v BF1 mě neustále zabíjeli hráči s výbavou a naboostovanými schopnostmi díky tomu, že už byli i na 50 levelu. Je to značně nefér a zdaleka největším zádrhelem celého MP, je to tak otravné, že občas prostě s hrou praštíte a bude to chtít hodně přesvědčování, se k ní vrátit. Nemyslím si, že je správné, když se hráč na levelu 1 utkává s hráči na levelu 50. Rozdíly ve výzbroji jsou značné a zcela zásadní.
Battlefield 1 je značně odlišný od Battlefield 4. Ten jako moderní válka obsahuje zbraně, které jsou v podstatně maximálně účinné a přesné všechny i na větší vzdálenost, a to i od těch základních. A tak je Battlefield 4 většinou o jedné ráně, kdy zejména snipeři jsou neuvěřitelně otravní díky totální přesnosti a výkonu zbraní, a to i klidně přes celou mapu. V Battlefield 1 máte jako sniper smůlu. Vůbec všechny zbraně jsou na delší vzdálenost absolutně neúčinné a velmi nepřesné. Krátké vzdálenosti a maximálně střední vzdálenost je maximum, a to i pro Snipery a i tak nepočítejte, že kulky létají rovně s laserovou přesností, jak jste zvyklí u BF4. Právě tohle dělá BF1 mnohem zajímavější a zábavnější hrou. K tomu je zde i řada dopravních prostředků, které jsou pomalejší, slabší atd. A je tu i řada epicky silných bojových vozidel, jako obrněný vlak nebo vzducholoď což jsou vážně perličky.
Bohužel, DICE se neudrželi na uzdě a místo toho, aby byl BF1 skutečně době odpovídající hrou, kde se válčilo ručně po ráně přebíjenými puškami, automatické pistole byly v plenkách, ostřelovací pušky velkou vzácností a králem bojišť byly zákopové kulomety na kolečkách chlazené vodou, DICE do hry nacpalo hromadu neuvěřitelných prototypových zbraní, které existovaly v té době maximálně na papíře a i v druhé světové by některé byly jak ze sci-fi. Výsledkem tak jsou zase souboje s rychlopalnými automatickými zbraněmi, včetně lehkých kulometů atd. Jsem z tohoto přístupu DICE velmi zklamaný. Automatické zbraně měli být v Battlefield 1 naprostou raritou odpovídající dobovému konfliktu, místo toho jsou tu zase jako hlavní arzenál a jediným rozdílem je, že na rozdíl od automatů v BF4 jsou na delší vzdálenost prakticky k ničemu. Na blízko ale vítězí. Velká škoda, DICE zbytečně kazí celou hru … tohle mělo být maximálně o automatických pistolích, hlavně ale o puškách a statických zbraní jako zákopové kulomety apod. Chápu, asi neměli čím naplnit odemykání levelů apod. Nicméně tvůrci rozhodně zapracovali na drobných vylepšení funkcí MP, přehlednosti informací atd.
Abychom to tedy nějak uzavřeli. Pokud máte rádi Battlefield a jeho multiplayer, zejména herní mody typu RUSH a CONQUEST, pak budete nadšeni, protože Battlefield 1 to posouvá o další level. Na multiplayerovém poli je Battlefield nedostižný a Call of Duty, TitanFall či jiné střílečky jsou dětskými nezajímavými hrami. Jakmile jednou okusíte velikost a hlavně kouzlo totálně zničitelného prostředí, nechcete jinak. Bohužel tvůrci pokazili dobovou hru tím, že do ní nacpali obrovskou hromadu neexistujících automatických zbraní, které se používaly nejdříve až v druhé světové, či po ní, nebo i vůbec. Tím udělali z BF1 herně nepříliš odlišnou hru od moderního BF4, alespoň co se týká soubojů a přestřelek na blízko. Odlišili to jen tím, že všechny zbraně rychle ztrácí účinek se vzdáleností a jsou mnohem méně přesné, takže to odstraňuje prvek otravných „OP“ sniperů terorizující všechny, kdo chtějí skutečně hrát. Přesto je prostě škoda, že to tvůrci neudrželi s těmi automaty na uzdě. Pro mě zdaleka největší zklamání MP části hry, spolu s frustrující neférovostí stavět hráče s výbavou na 1. vs 50. levelu proti sobě.
Singleplayer je pak velmi rozporuplný. Na jednu stranu skvělý nápad s oddělenými příběhy na základě reálných událostí. K tomu pak několik dech beroucích momentů, no a to následuje totální výbuch v podobě absolutního nezvládnutí naskriptování hry a absence jakékoliv AI nepřátel. Výsledkem jsou tak často bitvy typu „střílení krocanů“, kde místo toho, aby hra ukazovala, jak nicotný je jeden voják ve velké válce, tak jste nesmrtelný rambo. Je to znásilnění potenciálu. A rozhodně to nejde omluvit tím, že BF je o multiplayeru. Ten je v podstatě pořád stejný, DICE a EA jsou dostatečně velcí na to, aby dokázali udělat jak dobrý MP, tak dobrý SP, zejména kdy základy, potenciál, peníze i vývojáře mají. Singleplayerová silná kampaň musí být součástí Battlefield a neexistuje žádný důvod, proč by měla být takhle odfláknutá a její potenciál takhle zahozen.
Jako celek je ale BF1 stále velmi dobrou hrou, nesporný král MP stříleček, nejlépe vypadající hra současnosti s optimalizací, že by mnozí jiní herní tvůrci měli chodit kanály za to, co nám servírují, v jaké grafice a s jakými nároky. BF1 ukazuje, že hra může vypadat naprosto skvěle a být hratelná i na mainstreamu v plné palbě bez nejmenších potíží. Bohužel ne všechno se povedlo a rozhodně je zde velký prostor ke zlepšování i po technické stránce. Alespoň MP ale funguje mnohem lépe, než u BF4, takže tady se podařilo zlepšit kvality. Stejně si ale myslím, že by hra rozhodně tak rok dalšího vývoje před vydáním mít mohla. Rozhodně ale doporučuji, je to velmi dobrá hra, která opět dokazuje, že na grafice záleží.
Hodnocení Battlefield 1 (PC): 85%
Herní dojmy získány na sestavě:
- Procesor: Intel Core i7-5960X OC 4GHz
- RAM: 32GB DDR4 2133MHz Kingston
- SSD: 256GB SSD Kingston HyperX PREDATOR M.2
- Grafická karta: AMD Radeon RX 480 8GB OC
- Zvuková karta: ASUS Essence STX II 7.1
- Monitory: BenQ BL3201BT 32“ IPS 4K
(Battlefield 1 v kaci na 3x BenQ 32" 4K = 11520x2160 na jediné GTX 1080)
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|