Další totální selhání EA coby vydavatele, že tohle vědomě schválil k vydání. Minimálně další 2 roky plného vývoje tenhle poloviční koncept, vydávaný za hotovou hru, ještě potřebuje. Nicméně co chcete od firmy, která s vážnou tváří slibovala revoluční ANTHEM a vydala nehratelný brak, který celý rok s vážnou tváří slibovala, že dodělá, aby nakonec řekla, že s vývojem končí? EA zkoušela také tak predátorské mikro(makr)o transakce ve StarWars BattleFront, že o tom mluvili i ti, kteří hry nehrají. Battlefield 2042 je další podobné selhání vydavatele, který se naplno vrhnul na SCAM systém dělání her ve stylu „hra jako služba“. V podání EA jde ve všech případech o opravdu mizernou službu.
Hry jako služba by měly být trestné – jde o podvod!
Platíme plné obrovské ceny za hry, které nejsou ani zdaleka kompletní jako bývaly i od tohoto vydavatele hry kdysi. Na mikrotransakcích bychom museli dalších utratit desítky ba stovky tisíc korun, aby hra obsahově kompletní byla. Platíme za hry, které jsou navíc přinejlepším rozpracovanou BETA verzí, bez hotového obsahu, vyladění atd. EA tenhle scam jménem „hra jako služba“ pojede dál, dokud to nedokonalé zákony umožňují. U Battlefield 2042 nám opět slibuje další obsah a dodělání „až prostě někdy později“. Což může, ale také nemusí nastat (ehm … Anthem … ehm).
Každopádně mě přístup EA naprosto bytostně uráží. Chtějí po nás klidně 2000 korun za produkt jménem Battlefield 2042, přitom neobsahuje prakticky nic, kromě chyb a nudy. Většina herního obsahu je navíc z 90% tvořena věcmi, které jsou prostě zkopírovány ze starších dílů, jen mají jiné skiny. Map je málo a jsou mizerné v kombinaci s přepracovanými mechanikami povolání a dalších to ani není Battlefield. Nejlepší část hry je mód PORTAL a hraní na jediné slušné mapě/serveru režim prakticky vykuchaného Battlefield 1942 v moderní grafice. A i to se rychle omrzí, protože je toho jednoduše málo. Jedinou skutečnou novinkou je naprosté přepracování jádra systému Battlefield série, tedy jasně daných tříd a povolání na „neurčité“ všeho schopné Operátory, čímž autoři doslova vymazali, co dělalo Battlefield jiný proti ostatním multiplayerovým střílečkám. Tedy určitá nutnost a vedení hráčů ke spolupráci na velkých mapách. Nic z toho zde není, zbyl jen zmatek. Battlefield 2042 není herně Battlefield, je to Call of Duty apod.
Hra má potenciál v módu PORTAL a oceňuji také možnost úpravy zbraní na bojišti. Ale to jsou jediné dvě pozitivní drobnosti, které ovšem stačilo doplnit formou malého DLC do Battlefied 1 případně 5, a byly by to (a jsou) stále mnohem lepší hry. Všechno ostatní u BF 2042, je naprosto špatně. Základní herní mechaniky nefungují, jsou rozbité, nebo nedávají v této sérii sebemenší smysl. Technické zpracování hry je neomluvitelně příšerné. A to přes fakt, že hra nepoužívá vůbec nový engine ani technologie. Obsahuje nejen stejné staré chyby, jaké měly při vydání předchozí díly, ale přidává tunu nových včetně základních věcí jako šílená nepřesnost zbraní, špatná registrace zásahů, všudy přítomné bugy, glitche atd. Absence jakékoliv optimalizace tak už vůbec nepřekvapí. Zejména s grafikou jako RTX 3090 ale i dalšími NV grafikami jsme měli často dost problémy. A pokud s RTX 3090 spadne výkon pod 60FPS i ve 4K, tak vzhledem ne zrovna omračující vizuální kvalitě hry, to považuji za dost alarmující. Nemluvě o tom, že procesor jako RYZEN 9 5950X má zde podle tvůrců hry stejný výkon jako několik let stará Core i5. Absolutní rezignace na jakýkoliv technologický posun je smutná.
Kde je ten velký technický a vizuální posun, který s FrostBite enginem DICE předvádělo v roce 2013 - 2016?! Od té doby prakticky na nic nesáhli a rozhodili i to, co doposud trochu fungovalo.
Battlefield 2042 je totální selhání EA a DICE.
Podvod na zákazníky?
A do toho všeho skutečná absence nového originální obsahu, a navrch nepochopitelná cílená ztráta identity toho, co dělalo Battlefield Battlefieldem. Těch pár špatně navržených map není důvodem, proč tenhle počin jako novou hru vůbec nazývat a vydávat. Žádná slušná příběhová kampaň jako u předchůdců, žádné skutečné vylepšení mechanik hry (spíše naopak), žádné nové zbraně a arsenál, žádné nové fungující skutečně zajímavé věci a prvky. Prostě nic. Velká část této hry je tvořena zkopírovaným částečným obsahem starších kvalitnějších dílů převedených do novější grafiky. Ovšem s nefunkční UI a systéme současného Battlefieldu. Na všem je vidět neskutečná lenost, neschopnost a úplný nezájem vývojářů i vydavatele udělat opravdu kvalitní hotovou hru a vydat ji v podobě, která by odpovídala požadované ceně za ni. Ze všeho jen kouká zájem oblbovat hráče a zákazníky příslibem kvalit známé značky, zavádějících trailerů, a sebrat jejich peníze a úteci s nimi, než všichni zákazníci zjistí, že tenhle produkt je scam ... takže plně využívejte refundace, dokud to jde.
Že u vývojářů z DICE také není něco v pořádku, pozorujeme už několik let. Upadající kvalita série byl problém, ovšem ten úpadek s nejnovějším dílem nabral neuvěřitelně rychlý spád. Nový BF2042 jasně ukazuje, že staré milované DICE, je opravdu mrtvé. Situace je ne náhodu stejná, jako u studia BIOWARE. To je druhé velmi známé herní studio, které vytvořilo velké hity a značky minulosti a patří už roky pod vydavatele EA. A jeho hry mají opravdu prudce upadající kvalitu (vlastně od vydání ANTHEM už doslova žádnou kvalitu). Důvod je v obou případech stejný. BIOWARE i DICE jsou dnes už jen prázdné pojmy, prázdné vykuchané hnijící mrtvoly žijící ze slavného jména, nemající nic společného s původními BIOWARE a DICE. Jsou to dnes studia, ve kterých už není nikdo z těch lidí, kteří stáli za těmi kvalitami, designem a obecně konceptem těch velkých skvělých her z minulosti. A tak čekat od současných DICE či BIOWARE, že vytvoří důstojná pokračování a vůbec kvalitní hry?
Tím spíše, že je ovládá a řídí EA. Vydavatel, který se naprosto oddal morálně odpornému, zvrácenému a zkrachovalému systému „hra jako služba“ a vyžívá jej doslova jako SCAM. Systém, který z principu vůbec neumožňuje kvalitní hotovou hru vydat. Systém je navržený tak, aby plýtval časem a penězi hráčů, a současně umožňoval vydávat nehotové rozpracované hry s příslibem dodělání někdy v budoucnu. Ne aby dělal hry lepší a hratelnější. Battlefield 2042 jde přesně v tomto duchu a stylu. EA po nás chce teď tisíce korun za hru, která je torzem jen na papíře existujícího konceptu produktu, jež slibuje někdy v budoucnu tunu obsahu a využití toho potenciálu.
Tím je přesně nový „díl“. Jde o jakýsi rozpracovaný koncept nějaké budoucí velké hry, ale nudný, více nefunkční než funkční a nyní prakticky bez obsahu, kde největší změnou je nesmyslné přepracování základních mechanik a vlastností, které dělaly Battlefield Battlefieldem.
Battlefield 2042 je bez přehánění SCAM a prostě podvod na hráče. Jde o nefunkční produkt a vydavatel 100% ví, že je nefunkční a nedodělaný, potřeboval ale stihnout Vánoční sezónu. Jde o evidentní tahání peněz z kapes důvěřivých hráčů a pasení se na pověsti dříve kvalitní značky. Odpovědné státní i Evropské orgány by měly začít jednat. Je ostuda, že tohle si může vůči zákazníkům někdo dovolit a v tomhle stavu za tyhle peníze to jako hotový produkt vůbec vydat. Pravda, není to poprvé, co si EA něco podobného dovolilo. ANTHEM byl úplně stejný případ ... a prošlo jim to.
BF2042 má sice nějaký potenciál, ale ani s kvalitními vývojáři by z toho nebyla skutečně hotová hra dříve, jak za další 2 roky plného vývoje. Kvalitní vývojáře ovšem EA zcela postrádá. Nemluvě o tom, že styl vedení a požadovaný směr vývoje, neumožňuje pod křídly EA velkou kvalitní hotovou hru vytvořit. Takže nemám špetku důvěry v to, že Battlefield 2042 bude někdy dobrou a dodělanou hrou. Nexistuje žádný důvod věřit, že současné DICE a EA dokáží problémy a nedostatky opravit. Už jen proto, že tohle v tomhle stavu za 2 tisíce korun, bez studu dnes prodávají a není to navíc první produkt v tomhle stylu a stavu od EA v poslední době … naše hodnocení odpovídá stavu, na kolik % je tahle hra nyní skutečně hotová po technické i obsahové stránce:
Hodnocení: 25%
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:
Hra odehrána na sestavě:
Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)
Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
WOKE situaci a multikulti si EA a DICE vyřešili už u předchozích her, takže v tomto ohledu není co řešit ... není tam dost obsahu a technicky to stojí za nic ...
jinak z pohledu českých hráčů tam bude vždy příliš mnoho černochů a asiatů, z pohledu hráčů z jiných zemí to bude zase jinak, nelze se zavděčit všem takže tenhle aspekt her vůbec neřeším ... nejlépe to udělali u CyberPunk, kde prostě dovolili všem si zvolit všechno jak chtějí a je klid ... hádky o multikulti apod. jsou jen dalším odváděním pozornosti všech od skutečných problémů ...
Nedávno jsem si všiml, že v jedné nejmenované hře přidávají nové skiny pro operátory stylem 1:1 - jeden afroamerickej nebo afroafrickej (jak se to korektně říká?) na jednoho s menším podílem melaninu v kůži. Asi aby někdo neřekl, že se někomu nadržuje.
Co je ovšem vtipné je cena nových skinů. Ty první odemknete nějakým jednoduchým gameplayem, ty druhé koupíte jedině za reálné peníze (20+ euro)
Teraz som úplne nepochopil, že ktoré sa dajú jednoducho odomknúť? Tie afroamerické? Lebo ak sa za nejakú farbu pleti muselo platiť viac, tak to by bolo teda dosť divne. Ja by som to osobne poriešil tak, že sa to nebude dat vôbec vyberať, ale hra to bude hracom náhodne prideľovať pred každou hrou (len multiplayer samozrejme). To by bolo spravodlivé.
No a přitom je Afroameričanů v USA cca 10 procent populace. Je to podobné, asi jako s homosexuály v seriálech. V dnešní době snad neznám seriál, kde by nebyl jeden pár, ale spíše bývají minimálně dva, homosexuální páry (jeden gayové a druhý lesbický). Přitom je hrdinů v seriálu třeba deset.. člověk by si pomyslel, že je v reálném životě skoro polovina populace homosexuální..
Presne tak a o to ide, ide o vymyvanie mozgov a tvorenie reality ze takto to je a je to spravne, skutocnost je ale uplne ina... a takto sa cele ludstvo deformuje...
..však v pohodě, já jen když už tam není ten obsah co tam má být, zda je to aspoň splňující tyto ostatní pro hráče co chce hrát BF "bezvýznamný" kritéria
DX 12 v BF1 nebo v BFV rozhodne nelze povazovat za funkcni hra snim neskutecne laguje porad jen hrabe disk (Samsung SSD 970 EVO, M.2 - 1TB) jako kdyz by bylo malo ram coz jako 16GB nemuze bejt a nestiha se hra nacitat. Coz totalne snizuje fps a hratelnost. v DX11 v pohode 120fps stabilne na RTX 3080 v DX12 nehratelny bohuzel.