Strana 1 z 3
- Call of Duty 5: Word at War - průměr v průměru
Dnes se podíváme na recenzi nejnovějšího dílu Call of Duty, s podtitulem World at War. Bohužel, tento díl mělo na svědomí studio Treyarch, které se zhostilo úkolu očekávatelným způsobem ...
Osobně jsem velkým příznivcem série Call of Duty, zejména pak Call of Duty 1 a jeho datadisků, které, řekněme si na rovinu, žádný z dalších dílů zdaleka nepřekonal. Ačkoliv potenciál zdaleka nevyužili naplno. Call of Duty 4 mě lehce zklamalo přesunem na modernější bojiště, kde se udávaly až okatě nereálné situace navíc s automatickými zbraněmi současnosti to není už tak zábavné ... .
Nicméně díl to byl bezesporu velmi kvalitní, zejména co se týká multiplayeru, ačkoliv i když ten se těšil velké oblibě a těší se i dnes, nikdy nepřekonal oblibu MP Call of Duty 2, který se hraje dodnes. Téma 2svv však zdaleka není vyčerpáno, protože se stále neobjevila hra, která by se vůbec alespoň částečně přiblížila dokonalosti podání války, rozsáhlosti a celistvosti - zkrátka bych rád prošel skutečně celou válku a ne jen některými částmi. Vždy jsou nám předhazovány jen kousky války, bez ledu a sledu.
Po oznámení, že pátý díl se vrátí do 2svv a dokonce do jinak opomíjeného Pacifiku, byl jsem nadšením bez sebe. Bohužel, veškeré mé nadšení opadlo, když bylo oznámeno, že za tímto dílem bude stát studio Treyarch a ne Activision. Treyarch stojí za nejnepovedenějším dílem - Call of Duty3, který byl asi tak strašný, že se na PC ani nedostal a vyšel jen na konzole, kde moc kladných ohlasů neposbíral. Že by tedy toto studio bylo zárukou úspěchu, se říci rozhodně nedá, na druhou stranu mohlo alespoň příjemně překvapit. Podařilo se?
- Call of Duty jako Need For Speed?
Bohužel, Call of Duty zažívá už pár let odklon od kvality prvních dílů. Pro Activision se z něj stal skvělý prodejní artikl a tak se rozhodli, že jej budou servírovat každý rok. Protože sami nemají dost síl k tomu, aby na něm pracovali sami, svěřili už druhý lichý díl do rukou studia Treyarch. Zoufale se ptáme proč?! Odpověď známe ... pro peníze. Síly značky je tak velká, že i kdyby Treyarch pokazili, co mohli, stejně se to bude prodávat. Abyste si nemysleli, tak řeknu hned na úvod, že Treyarch pátý díl Call of Duty docela zvládli, lépe řečeno toho moc nezkazili. Proč? Nepokoušeli se totiž o nic nového ...
Návrat do 2. světové války je fajn, přesně tam má Call of Duty být, pořád je zde množství nevyužitého potenciálu. Moderní konflikty dnes jsou zoufale nudné, zbraně jsou stále lepší a lepší a odstupy mezi protivníky větší. Aby byl Call of Duty 4 zajímavý, byly v něm naprosto absurdní situace, které na moderním bojišti nemohou téměř nastat. Bohužel pátý díl nepřináší nic nového, vyjma pár misí v Pacifiku, které proletíte tak rychle, že si ani nevšimnete, že jste v tom Pacifiku byli.
Call of Duty 5 se odehrává na dvou místech, mezi kterými během hry skáčete. Pokud jsem vytýkal předchozím dílům necelistvost a rychlý přesun mezi nejdůležitějšími body 2svv, pak je pátý díl solí do otevřené rány. Zabojujete si na Ruské a pacifické frontě. Přesuny jsou rychlé, dohrajte jednu dvě mise v pacifiku, šup a jste zase v Rusku a tak dokola ...
... ten Pacifik je o něco originálnější a méně okoukaný, než ruská Fronta, se závěrem v Německu, kde vy, statečně zavěsíte rudou vlajku na Říšský Sněm. Nicméně baví přibližně obě stejně ...
Pojďme si říci něco o zpracování celé hry ...
|