Strana 2 z 3
- TEST výkonu GPU, CPU a technické zpracování
Call of Duty: Black Ops 6 používá vlastní herní engine vyvinutý studiem Treyarch, který neustále prochází vylepšováním a inovacemi. U CoD série tedy hojně používaný, a i letos doznal vylepšení v oblasti modelů postav, animací a nasvícení. Tvůrci se zaměřili také na filmové sekvence, které překvapí vysokou kvalitou a realistickým vzhledem postav i jejich obličejů. O vylepšení, či spíše celkové změně pohybu herní postavy, již řeč byla v předchozí kapitole.
Z hlediska vizuálu hra působí originálně, protože prostě nepoužívá dnes rozšířené Unreal nebo Unity engine, které vidíme u většiny her. Současně vypadá velmi detailně s vysokým rozlišením textur a modelů. Vše je také dělané na míru Call of Duty potřebám, takže z hlediska zpracování zbraní a akčních věcí kolem, je to prostě naprostá žánrová špička, i když realističnost tu nehledejte. U řady prvků ale využívá fotorealistických prvků. Vizuálně rozhodně vykouzlí fantastickou akční atmosférickou podívanou.
S ohledem na to, jak slušně hra vypadá (v pohybu), překvapí tím, že nemá nějak přehnané HW nároky. I na 4K Ultra nastavení tvůrci tvrdí, že stačí jen starší karty, které jsou dnes výkonem na úrovni mainstreamu současné generace a velmi staré procesory. Snad jen hra vyžaduje SSD, a to rovnou 102GB prostoru minimálně.
Samozřejmě jsme hru otestovali na našich GPU a CPU, abychom zjistili, jak na tom z hlediska výkonu skutečně je. A výsledky jsou povzbudivé. Optimalizace se rozhodně povedla.
Testujeme na plné detaily (Extreme nastavení). Vizuálně rozhodně působivě vypadající hra není překvapivě moc náročná:
A to ani ve vyšším rozlišení, s mainstreamovými grafikami současnosti není prostě problém mít 100FPS na nativní 1440p.
Dokonce i v nativním 4K bez FSR/DLSS není hra extrémně náročná, ale ano, tady už výkonnější kartu potřebujete. Nebo stačí o něco stáhnout detaily. Případně tedy využít FSR/DLSS apod.
Testujeme samozřejmě singleplayer, což je z technických důvodů o mnoho jednodušší a opakovatelné. V rychlosti jsme otestovali ale také multiplayer, přičemž výkon v něm není o moc horší (zhruba 10-15% méně FPS) ale pořadí AMD/NV modelů vůči sobě se proti singleplayeru neliší.
Pokud jde o procesory, nějaké měřitelné rozdíly tu rozhodně jsou (hlavně v 1080p), ale ne tak dramatické, tedy v Extreme detailech. V nižším nastavení detailů ale mohou být rozdíly i v desítkách FPS. Ovšem rozumný CPU dělá rozdíl a starší generace současné výkonné GPU budou hodně brzdit:
Celkově ale nepotřebujete nutně ten nejlepší CPU abyste si zahráli. Hra je nepřekvapivě udělaná tak, aby vytížila co nejlépe až 16 vláken, tedy 8jádrový procesor. Což s ohledem na to, co je v současné generaci konzolí, vůbec nepřekvapí. Obecně tedy nevyužije výkonu CPU s více jádry. Samozřejmě AMD a jeho X3D procesory jsou i zde nejlepší volbou, kdy ta extra L3 cache chutná i zde.
Takže k závěrům …
|