Strana 1 z 3 „Nekonečná“ série pokračuje a nabízí solidní kampaň, velmi tradiční multiplayer a pár vylepšení.
- Call of Duty: Black Ops 6 – TEST GPU a CPU a RECENZE hry
– konečně slušný díl?
Akční série Call of Duty je tu také letos s novým dílem. Největší změnou je fakt, že na vývoj už měl z velké části vliv Microsoft, co by nový majitel Activison-Blizzard vydavatelského domu. To kromě jiného přineslo alespoň zatím o něco méně agresivní mikrotransakce (bohužel tu pořád jsou) a hlavně hra je součástí nejvyšší verze Game Pass. Dnes se tradičně podíváme nejen na stručnou recenzi hry, ale hlavně jak novinka na našich PC běhá. Tedy otestujeme si GPU a CPU.
Představovat Call of Duty je asi zbytečné. Klasika a naprostý standard FPS žánru vychází mnoho let v různých podobách/kulisách. Letošní Black Ops 6 navazuje, jak už název napovídá, na moderní dějovou linku kolem dílu Cold War z roku 2020. Je takovým volným pokračováním. Tentokrát se tvůrci z vývojových teamů Treyarch a Raven práci rozdělili, jeden se zaměřil na kampaň, která se u loňského dílu vůbec nepovedla. Druhá na tradiční multiplayer. A dopadlo to slušně …
Letos je kampaň nejen delší, a také o poznání hutnější. Současně byla snaha o nějaké inovace. Příběhově se nacházíme v době války v Perském zálivu a jde samozřejmě o akční drama ze světa špiónů a speciálních vojenských operací. Hra je překvapivě hodně filmová s velmi povedenými sekvencemi a vůbec zpracováním. Dokonce je tu náznak vedení rozhovorů, kterým se tvůrci snaží rozbít stereotyp.
Nicméně bohužel vaše „volby“ nemají v tomto dílu vliv na výsledek a závěr, jen prostě některé mise můžete plnit „rozdílným“ přístupem. Většina se odehrává v částečně otevřeném světě, přičemž bohužel tvůrci do hry zapojili i nadpřirozeno. Přitom většinu času jde o velmi solidní vojensko-politické drama, až závěr hry je hodně slabý a hrubě se nepovedl. Kampaň také trpí použitím prvků z online/multiplayerového Warzone apod. které prostě v některých věcech realisticky pojaté příběhové kampaně, ten dojem realističnosti značně narušují.
Samozřejmě kromě kampaně je tu tradiční multiplayer. Ten je velmi bohatý, obsahuje všechny populární módy a režimy, a ještě nějaké navíc. Samozřejmě je tu systém levelování a vylepšování zbraní a výbavy na to napojený. Vylevelovat vaši postavu zabere desítky hodin a některé zbraně a módy jsou tradičně OP. Obecně není v multiplayeru v tomto dílu moc překvapení, je to víceméně to samé jako vždycky. Nepřekvapí tak ani zombie mód. Tedy nepřekvapí jeho přítomnost, protože byl už u předchozích CoD. Překvapí ale možná to, že je opravdu děsivý a docela zábavný, takže nějaká vylepšení proti minulosti byla udělána.
A když jsme u toho, tvůrci přinesli také pár technických vychytávek. Mezi nejzásadnější patří celková změna systému pohybu herní postavy. Zcela nový pohybová model (Omni-Movement), přináší možnost sprintování do všech směrů s možností 360°ohlížení. Proti starším CoD hrám je to značný rozdíl, kdy tak můžete uhýbat a prostě dělat věci, které ve starších „topornějších“ CoD možné nebyly. Problém je, že to nepůsobí moc realisticky a hra je s tím celkově rychlejší, což nemusí všem vyhovovat. A prostě je to jiné. Ale někomu se to může líbit.
A jak hra šlape po technické stránce a z hlediska výkonu na našich PC?
|