Strana 2 z 3
- Technické zpracování a TEST výkonu GPU a CPU
Nejnovější díl používá herní základ IW 8 engine, tedy výrazně modifikovaný a neustále modernizovaný herní engine, který CoD série používá prakticky od svého začátku z roku 2003. Samozřejmě současná verze je zdaleka nejdetailnější, masivně modernizovaná a udělaná pro současný HW a konzole. Postavena je pro DirectX12. HW nároky jsou ale docela nízké:
Po vizuální stránce je to solidně vypadající hra, ale určitě bych ji neoznačil za „Crysis naší doby“ apod. Zkrátka solidní průměr, rozhodně neurazí, ale ani výrazně nenadchne v žádném ohledu. Některé textury a modely by zasloužily větší propracování, ale celkově nemám výhrady. Až tedy na klasicky fyziku a destrukční model, což vše je v této hře opravdu na nejzákladnější úrovni, včetně AI nepřátel. Hra má také technologie DLSS i FSR, ale upřímně nevím k čemu. DLSS je úplně k ničemu, protože nefunguje na žádné slabší kartě NVIDIA, která by jej potřebovala. FSR je pak jen ve starší verzi a užitečné tedy bude jen na starších slabších kartách, ale ani tady si nemyslím, že zásadně.
Hra je optimalizovaná slušně. Samozřejmě na PC máte možnost nastavit detailně některé věci, takže hratelná bude prakticky na čemkoliv. Ale výkonové rozdíly mezi detaily jsou, ale celkem malé. Většina z vás přesto nebude muset detaily nijak zvlášť snižovat z Ultra, pokud nastavíte Balanced, bude to vypadat pořád slušně a pošlape to doslova na všem. Rozdíl mezi Ultra a Balanced je zhruba minimálně 50% FPS. Tedy karta, která má v Ultra režimu 100FPS bude mít 150FPS v Balanced nastavení detailů. A jak si tedy vedou jednotlivé grafické karty?
- Test výkonu grafických karet
Kolega už dal dohromady naši novou testovací sestavu postavenou na AM5 platformě, tedy to nejlepší, co dnes na trhu existuje:
Jak si tedy vedou grafické karty?
V tomto případě tedy testujeme plné detaily „ultra“ nastavení bez omezení. A jak vidíte, i starší slabší karty nemají absolutně žádný problém. Alespoň tedy v 1080p.
Novější grafiky dokáží 200FPS, nastupující generace v podobě RTX 4090 a RX 7900 XTX, které zatím v testlabu nemáme, budou nepochybně na cca 300FPS. Takže vysoko přes limit toho, co zobrazí většina monitorů.
Ani ve vyšším rozlišení nebudete mít se slušnou kartou velké potíže s hratelností v maximálních detailech.
I tady moje vlastní Radeon RX 6900 XT dávala přes 140FPS a tedy naráží na limit toho, co většina běžných monitorů zobrazí. Nová generace karet by opět dokázala určitě přes 200FPS jako nic.
Námi testované nejvyšší 4K rozlišení opět zvládají i slabší karty, dokonce i na současném mainstreamu to bude pořád hratelné.
Silnější grafiky dokáží bez problémů využívat limity současných 4K monitorů, které mají 120/144Hz běžně, tedy dokáží zobrazit 120/144FPS. Speciálně nové karty jako RTX 4090/RX 7900 XTX s tím nebudou mít problém.
Pokud jde o procesorový výkon, ani nové CoD nevyužívá skutečného výkonu současných procesorů. Fakticky dokáže pořádně zapřáhnout jen 12 vláken, škáluje ale trochu až do 24 vláken. Samozřejmě otázkou je také limitace ze strany API atd. nemám zatím k dispozici Radeon RX 7900 XTX, se kterým by asi rozdíly mezi CPU vynikly více než s naší testovací Radeon RX 6900 XT, každopádně takhle to teď vypadá:
Celkově pokud to má prostě 6jader/12vláken se solidním IPC a taktem, je to dostatečné. Starší generace procesorů AMD jsou zjevně v nevýhodě, ale ta nová generace je na tom skvěle. Snad jen majitelé jen 8vláknových CPU budou mít o poznání méně výkonu a detaily budou muset snižovat. Ale to je pochopitelné.
Takže se podívejme k závěrům …
|