Strana 3 z 3
Letošní Call of Duty: Modern Warfare II může být také na dlouho posledním regulérním dílem. Jak víte, je Microsoft možná koupí Activision, tedy dohoda už dávno je, ovšem schválení ze strany úřadů je stále nejisté, a tak se plány a styl budoucích dílů mohou/nemusí měnit. Zatím nevíme. Tvůrci nicméně postavili po MP obsahové stránce dostatečně robustní základ, aby na něm hráče udrželi několik dalších let, pokud budou muset.
Hra rozhodně hraje na jistotu, nevymýšlí nic zásadně nového, a jen opticky pár náznaků a pokusů o inovace proběhlo, ale žádný skutečný prostor ve hře nedostaly. Takže z 99% je tohle CoD, jak jej známě a většina jeho fandů má rádo. Po stránce zpracování zbraní a všeho okolo je hra excelentní, skvělý je pohyb hráče po mapě, vůbec mapy i lokace apod. Frenetická akce se vším všudy. Tvůrci do hry nacpaly všechny možné i nemožné MP módy, které snad existují, jen aby byli všichni spokojeni a mohli si vybrat co je baví. Nic proti tomu.
Dokonce v některých se hra více podobá klasickému Battlefieldu, než současná Battlefield série. Samozřejmě některá designová rozhodnutí jsou diskutabilní. Absence statistik, příšerná menu a jejich layout, některé bonusy pro nejlepší hráče, kterými doslova demolují hru pro všechny ostatní atd. Po stránce kampaně jde o solidní díl, ale ničím zásadně nepřekvapí.
Hra celkově šlape dobře, tedy až na PC s NVIDIA grafikami, které mají nějaké potíže se stabilitou apod. a ani updaty ovladačů a hry to zatím výrazně nevyřešily. Na konzolích, a tedy PC s Radeon však žádné potíže nejsou, hra je velmi stabilní a slušně optimalizovaná. Po stránce zvuků, zpracování všeho velmi dobrá a nemám vlastně moc co vyčítat, vyjma tedy klasicky nízké úrovně AI, fyzikcy apod. Zkrátka celkově jde o dobrý herní produkt.
A přesně tím Call of Duty: Modern Warfare II je. Jde o produkt z výrobní linky továrny Activision. Žádný herní vývoj zde nehledejte. Naprosto minimální snahy o realizaci nějakého posunu něčeho někam. Vše je jednoznačně sázka na absolutní jistotu a na to, co očekávají hráči série, a hlavně co chce vydavatel. Tedy solidní 6-7 hodinová příběhová akční kampaň a obsahem nabouchaná mupltiplayerová část se snahou oslovit/neurazit každého, kdo má alespoň trochu o tento styl her zájem. Jde prostě a jednoduše o výrobek ze série Call of Duty se vším, co k tomu patří. Prostor pro umělecká vyjádření, herní inovace apod., které patří ke klasickému hernímu vývoji, musíte hledat jinde. Tahle hra nebyla vyvinuta, ale byla cíleně vyrobena.
A Call of Duty: Modern Warfare II jako produkt funguje tedy dobře. Má vše, co čekáte, že mít bude. Některé věci by potřebovaly doladit, a prostor i trochu snahy evidentně je. Fandové série budou v rámci možností spokojeni, ostatní se pak alespoň neurazí. Tedy cíl“ „udělat akční hru s potenciálem oslovit maximální možný počet současných hráčů her po celém světě“, byl splněn na 100%. Že by to ale mohlo být téměř po všech stránkách lepší, zajímavější apod., kdyby o to byl ze strany tvůrců/vydavatele zájem? To je nezpochybnitelné.
Takže celkově pro fandy žánru určitě doporučím, speciálně pro velké fandy mupltiplayeru jde o asi nejlepší hru svého druhu a žánru dnes. Celkově však většinu hráčů výrazně neuchvátí a nepůjde o nezapomenutelný zážitek, ale současně ani nijak neurazí a nezklame = prostě 7 hodin v singlu + několik hodin v MP pobaví, což byl cíl a záměr vydavatele. Takže i naše hodnocení tomu odpovídá.
Hodnocení hry: 80%
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům:
Hra odehrána na sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN 9 7950X (16jader/32vláken)
- Základní deska: ASUS ROG CrossHair HERO X670E
- Grafická karta: PowerColor AMD Radeon RX 6900 XT 16GB RED DEVIL (OC 2750MHz)
- SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
- RAM: G.SKILL 2x 16GB OC DDR5 6000MHz EXPO
- OS: Windows 10 PRO 64-bit
- Monitor: Gigabyte AORUS FI32U (3840x2160 144Hz IPS)
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|