Call of Duty: Vanguard - TEST výkonu GPU a CPU a recenze hry aneb jako DEMO dobrý, kde je zbytek? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach a redakce   
Pátek, 12 listopad 2021
Přejít na obsah
Call of Duty: Vanguard - TEST výkonu GPU a CPU a recenze hry aneb jako DEMO dobrý, kde je zbytek?
Test výkonu GPU a CPU - technické zpracování hry
Závěr a hodnocení

 

 

  • Test výkonu GPU a CPU – technické zpracování hry

I tento díl používá již roky starý a vyvíjený herní základ. Tentokrát IW engine 8, který v první verzi byl poprvé použit už v roce 2005 o CoD 2. Samozřejmě v průběhu let doznal mnoha změn a variant. Aktuální verze překvapivě stále ten starý engine připomíná, bohužel to je spíše kritika než pochvala. Tvůrci sice výrazně zapracovaly na grafice, modelech postav a všeho vizuálu, co se ovšem prakticky vůbec nezměnilo, jsou samotné herní mechaniky, zastaralý úzký koridorový styl a dnes naprosto do očí bijící nesmyslná nezničitelnost prostředí a absence jakékoliv umělé inteligence nepřátel nebo absence alespoň snahy zamaskovat okaté skripty. I v této hře fungují všechny tyto věci úplně stejně, jako v roce 2005 u CoD 2. Jen ta grafika naštěstí alespoň vypadá jako z aktuální doby.

Bohužel jen ve světlých chvilkách. Hra obsahuje vážně pěkné filmové scény a herní scény, ale pak se otočíte a podíváte se jinam a vidíte hru o dekádu starší. Prostě ten kontrast mezi některými prvky a částmi hry, je zde až alarmující. Celkově hra vypadá slušně, ale evidentně se nesnaží posouvat hranice ani zde. Což je možná dobře, protože si nemyslím, že tvůrci a ACTIVISION mají dnes schopnosti a talent na to, vůbec něco někam posouvat natož to optimalizovat. Takže naštěstí jen recyklují a mírně vylepšují starší engine a dělají jen nové skiny, a tak hra alespoň šlape relativně bez potíží.

  • Test výkonu grafických karet

Z hlediska nároků hry to není žádný drtič HW. Hra je ostatně vyvíjena tak, aby běhala i na extrémně zastaralých konzolích minulé generace, takže současné PC s ní nebudou mít problém. Což bohužel znamená, že současný HW je i vyhazování peněz, protože tahle hra v nejmenším nedokáže využít technologie a výkon současných běžných 16jádrových CPU a high endových grafik … doporučená konfigurace je tak docela úsměvná:

AMD RYZEN 5 1600X nebo Core i5-2500K, 12GB RAM, Radeon RX 580 4GB nebo GTX 1060 6GB, Windows 10 64-bit a 61GB diskového místa. Samozřejmě naše testovací sestava je poněkud silnějšího kalibru a má sestava, na které jsem hru hrál, také. Takže jak nové CoD šlape?

  • Herní výkon v 1920x1080

Hraní v 1080p na plné detaily není výzvou pro žádnou z moderních grafických karet. Snad jen na RX 580 a určitě na GTX 1060 budete muset stáhnout detaily na střední úroveň, ale i pak si v pohodě zahrajete. Cokoliv ze současné generace nemá problém.

A jak je to ve vyšším rozlišení?

  • Herní výkon v 2560x1440

Ani vyšší rozlišení není pro současné generace grafik problém. Na plné detaily to se 60FPS zvládne i karta jako Radeon RX 6600 XT. U starších karet jako RTX 2060 už budete muset snížit detaily, ale i pak si na nich zahrajete.

A jak hra šlape ve 4K?

  • Herní výkon ve 3840x2160 rozlišení

Samozřejmě 4x vyšší rozlišení, než FullHD znamená odpovídající nároky na výkon. Na 60FPS se tak v plných detailech dostanete jen s tím nejlepším, ale pokud snížíte detaily, tak i se současnou střední/vyšší střední třídou. Což považuji za slušné.

Nicméně dobrou zprávou je, že pokud máte 4K monitor či TV ale slabší PC, tak díky podpoře DLSS a hlavně AMD Fidelity FX, si můžete hru ve 4K zahrát i na těch slabších kartách. Jen to nebude to „nativní rozlišení“.

  • Procesorový výkon

Pokud jde o využití CPU, je to rozhodně lepší, než u starších sérií. Ale žádná sláva. Asi nikoho nepřekvapí, že hra je dělaná na využití 8 jader. Dokáže zaměstnat sporadicky až 16vláken, ale soustředí se na těch 8jader. V případě nativního rozlišení však mezi moderními CPU nejsou skoro rozdíly:

Překvapivě jsou ale měřitelné rozdíly z hlediska osazeného CPU, pokud na té testované Radeon RX 6900 XT zapnu ve FullHD tu FSR funkci (tedy kdy upscaluje nižší rozlišení do 1080p). Pak se překvapivě rozdíly mezi CPU docela projeví, tedy je vidět, že existují skutečně slabší a výkonnější procesory:

Nicméně vzhledem k doporučeným konfiguracím je hra hratelná na čemkoliv slušném, co má alespoň 8vláken či 6jader a více. Až vyloženě čistá 4jádra mají výrazně nižší výkon a omezení.

Celkově technické zpracování hry je přinejlepším současný šedý průměr, jsou tam patrné drobné chybky, ale nic tak zásadního. Optimalizace vzhledem k nízkým nárokům nejsou příliš třeba a technologie jako NVIDIA DLSS a hlavně AMD FSR dělají „optimalizace“ za vývojáře her, kteří se tak nemusí prakticky o nic snažit, aby hra byla hratelná i na slabším HW.

K závěrům …



 

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
GTA 5 dostane velkou technologickou aktualizaci!
GTA 5 dostane velkou technologickou aktualizaci!Neděle, 23 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1920x
Komentářů: 0
3 série The Wheel of Time v ukázce!
3 série The Wheel of Time v ukázce!Středa, 19 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 637x
Komentářů: 0
Atomfall od autorů Sniper Elite se blíží – vypadá divně.
Atomfall od autorů Sniper Elite se blíží – vypadá divně.Pondělí, 17 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 941x
Komentářů: 2
Avowed – nové RPG od Obsidian zklamalo
Avowed – nové RPG od Obsidian zklamaloPátek, 14 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 5
Thunderbolts* – konečně zajímavý MARVEL film?
Thunderbolts* – konečně zajímavý MARVEL film?Čtvrtek, 13 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1351x
Komentářů: 0
Řešení hořících konektorů u NVIDIA grafik?
Řešení hořících konektorů u NVIDIA grafik?Středa, 12 únor 2025
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1296x
Komentářů: 1