Mám rád druhoválečné akční hry, byl jsem u toho, když první Call of Duty a Medal of Honor vycházely a doposud si je pamatuji v živých barvách. Prostě skvělé hry, které v době svého vydání hodně znamenaly a nastavily laťku. Bohužel současného majitele práv, vydavatelství ACTIVISION nezajímají herní kvality, vlastně žádné skutečné kvality ničeho. Zajímají ho jen a pouze peníze a každoroční zaručený příjem, který jí neustále další a další díly známých sérií generují, protože lidi to prostě kupují – reklamovat nekvalitní hru je stále problém, takže to pořád vydělává.
Z hlediska kvality ovšem není prostě možné vydávat rok co rok hru, a čekat že bude dobrá. Nebude. Samozřejmě na sérii dnes dělá více teamů, takže se střídají, ale i tak jsou jednotlivé tituly ve vývoji 2 maximálně 3 roky a je to strašně znát. Označit tvůrce této hry za vývojáře je urážkou skutečných vývojářů. Vývojář vyvíjí. Tahle hra je prostě a jednoduše „vyrobená na pásové lince“ bez zájmu o jakékoliv inovace nebo kvalitu.
Krátké záblesky potenciálu jsou opravdu krátké. A je to škoda, protože Call of Duty: Vanguard skutečně dává pocit návratu ke kořenům a k tomu, co by mělo CoD být. Tedy kvalitní druhoválečnou hrou s kvalitní velkolepou příběhovou kampaní a velkou akcí na pozadí lidské tragédie největšího válečného konfliktu všech dob. A mám-li být upřímný, tahle hra má náběh na to být nejlepším dílem série, pokud by dostala čas a vývojáři i prostor. Ta kampaň má obrovský potenciál, graficky impozantní lokace a zajímavé postavy. Velká část pozornosti věnována i filmečkům, ale pokud při nich dáváte pozor, tak na konci té krátké kampaně si všimnete, že příběh nemá žádný konec. Celou dobu se tam mluví o tajuplném projektu, ale k ničemu se nedostanete. Kampaň prostě působí stylem možná prvních 4 dílů z původně 8 dílné první série nějakého seriálu. Je to zklamání.
Mnohem více ale zklame, že tvůrci prakticky stylem copy-paste okopírovali mechaniky předchozích her, které jsou stále z 90% naprosto funkčně kvalitativně identické z těmi z prvních dílů, které vycházely přes nějakými 15 lety. Jenže ty ultra úzké koridory, viditelné skripty a totálně tupí nepřátelé bez špetky funkční AI, to dnes už nikoho nedojme a nezaujme. Přičtěme k tomu naprosto zbytečný multiplayer a zombie režim, kdy u obojího je znát že i tvůrci hry nechápou, proč tam podle zadání vydavatele musí být, speciálně když na trhu je na multiplayer zaměřené neustále vyvíjené Call of Duty WARZONE.
Výsledek? Call of Duty: Vanguard je přinejlepším napůl nedopečený produkt, který má zajímavé základy, ale prostě nebyl čas a prostor s tím nic pořádně udělat a dodělat to. Celá hra na mě působí jako 4hodinová DEMO verze nějaké hry. Multiplayer bych vyhodil zcela, je u této hry a této podobě zcela zbytečný a soustředil bych se na příběhovou kampaň. Je neomluvitelné, že ACTIVISON při svých finančních možnostech stále nemá technicky a funkčně moderní herní engine, který by měl zničitelné prostředí, širší koridory a především funkční umělou inteligenci a nepřátelé byli trochu výzva (a ne podvod jako jsou nejvyšší obtížnost, kde o vás nepřítel ví a sundá vás brokovnicí přes celou mapu) atd. Hra není zábavná, protože je neskutečně lehká díky do očí bijící zastaralosti nezničitelného úzkého koridorového prostředí s viditelnými zdmi, a skriptovaným pohybům zcela tupých nepřátel bez špetky AI. To kazí zážitek ze hry, která je jinak v těch správných kulisách a má vše, co by mít Call of Duty mělo. Nově obohacena o ty pěkné filmové scény a příběh, který ovšem jde od nikud nikam, protože prostě nic není hotové.
V současné době je Call of Duty: Vanguard prostě maximálně ve stavu DEMO verze a pořád tedy čekám, kdy se dočkáme skutečné hry. Takže tomu můžu dát ocenění a hodnocení, které podle mě odpovídá stavu, v jakém je hra a potenciál využit a rozhodně ji nedoporučuji nikomu pořizovat, možná až bude tak za 100 korun někde ve výprodeji, tak je to slušné DEMO, ale bojím se, že se dokončení a využití potenciálu nikdy nedočkáme …
Hodnocení Call of Duty: Vanguard: 45%
Za výbavu pro testování děkujeme našim partnerům
Hra odehrána na sestavě:
Procesor: AMD RYZEN 9 5950X (16jader/32vláken)
Základní deska: ASUS ROG CrossHair X570 HERO Wi-Fi
Smutný kam se "vývoj" her neustále posouvá. Ani nevím kolik stovek či tisíců hodin jsme nahráli v CoD 2 v té době pecka. Do této hry bych nedal ani tu stovku...
U BF2042 je to bohužel podobné. Hra vypadá hůře než minulé díly, je v ní milion chyb a hlavně to celé laguje. UI navrhoval asi nějaký autista, ovládání je rozeseto po všech rozích obrazovky a totálně nelogické. Mapy jsou sice velké, ale poloprázdné a zároveň nudné.
Lidi nadávali na BF5, ten je ale proti tomuhle shitu doslova zlatej.
Tak já nevím, asi hraju jinou hru.
Sp jsem nehrál, hraju mp a zombíky, a u zombíků konkrétně chybí ještě nějaký obsah, jedna mapa je málo. Ale časem jich bude víc, jako v každém díle. Mp je na úrovni MW a CW, takže dobře hratelné a rychlé a ne dlouhá nuda jako v případě BF. A to zmíněné zničitelné prostředí - je tady asi tak stejné jako v novém Bf, kde můžeš zničit jen pár zdí a víc nic, jako to bylo u starších dílů (BC2 a Bf4, tím série Bf v podstatě skončila)...
"díky podpoře DLSS a hlavně AMD Fidelity FX, si můžete hru ve 4K zahrát" tohle fakt nemám rád ... v skoro v každém článku. Zatím co se tak zdá, tak DLSS funguje mnohem lépe jak FFX a tohle smutné vyzdvihování věci, která prostě není pořádně funkční je smutné. Jinak CoD Van. je kravina a nemá cenu za to dát ani korunu. To je asi tak vše.
DLSS rozhodně nefunguje lépe a už vůbec ne smysluplně ... protože funguje jen na určitých NVIDIA grafikách často na kterých to navíc většinou ani nepotřebujete (jsou to novější karty nebo rovnou high end) ... FSR naopak funguje na AMD i NV a hlavně na slabších a starších grafikách, které z toho skutečně mohou těžit a jejich uživatelé to dokonce potřebují ... takže FSR je mnohem funkčnější technologie a využitelnější pro násobně více lidí než DLSS ...
Bohužel, co se týče hodnocení SP kampaně nemohu s autorem souhlasit - je to sračka. Nejspíš větší než u Battlefieldu V Už úvodní mise, kdy vás vezou Vlakem do Hamburku, pak přeskakujete ze soupravy na soupravu, do toho mezi kolejema a na krajích jezdí náklaďáky s němcema, takže to má feeling spíš arkádový střílečky než válečný akce, pak následuje "nečekanej" konec v podobě zabití hráčova charakteru... Velitel mise, superchytrej buhvíkolika jazyky mluvící černoch tam je dosazenej nejspíš kvůli nějaký kolonce v tabulce "rasová a genderová vyváženost", jinak jde o naprosto nevěrohodnýho šulína, letecká mise je ještě arkádovitější než ta první a dalo by se pokračovat. Vechny strany používají zbraně který by nikdy nemohly mít, bubnový zásobníky do StG44 asi nejviditelnější fail (druhej pak ta divná německá brokovnice), klišovitej záporák, tuctová zápletka... je to odpad, Wolfentein je proti tomu historický drama. Prvním dílům (a datadiskům) to nesahá ani po kolena, tím spíš že nesutálý přeskakování z postavy na postavu vám zabraňuje se s nima jakkoliv sžít, gameplayi nepřidává naprostá stupidita jak vašich AI, tak nepřátel (tam snad žádná AI ani nejni), jste prakticky nesmrtelní.. korunu tomu všemu nasazuje jakoby epické finále Stalingradu, kde se nám autoři snaží namluvit, že vítězství v téhle bitvě bylo díky jediný holce s anglickou přezdívkou, kterou jí dal imho Němec, jejíž heroiceké činy samojediné namotivovaly sovětské vojáky k obratu bitvy... I Grafika je divná, někdy jsou obličeje fakt pěkný a pak v dalším záběru to vypadá, jak kdyby postavě někdo ukroutil krk...
který nevydal opravdu dobrou, nebo alespoň slušnou hru
Call of Duty: Modern Warfare je velmi dobrý. Hodnocení 87% mluví za vše.
Na druhou stranu Black Ops: Cold ware byla sračka (zkoušen multiplayer).
Plivej kolik chceš na Acitivision ale Modern Warfare měl silný děj v singleplayeru a ač multak mě nikdy nebavil tak přišel Battle Royal ala Warzone, což je nejlepší multiplayerová současná hra!
Já Vanganrdy zatím nehrál a moc mě to neláká bo jak sem psal hraju BR
Activision vždy uměl silné singleplayery ač nejsou dlouhé ale vždy tam bylo něco originál a grafika byla ve své době na dost vysoké urovni.
Tento víkend je zdarma multak ve Vanguardech tak vyzkouším.
Jak tu někteří bečí nad AI tak je třeba si uvědomit že to hrajou lamy. Takže doporučuji nastavit nejtěžší uroven a hrát. Pokud si nastavíte slabou obtížnost tak nemusíte ani střílet ale tak to bylo vždy.
Ten kdo chce skutečně poměřit síly by měl jít do BR tam je to člověk proti člověku a věřte mi že vyhrát je opravdu obtížené a proto to lidi baví.