Strana 2 z 3
- Technické zpracování – TEST výkonu GPU a CPU
Po herní stránce se nedá hře moc vytýkat, fandové předchozího dílu budou jako doma, bohužel možná až příliš podobně se budou cítit ohledně vizuální stránky hry. V některých aspektech posun proti předchozímu dílu není příliš velký a některý věci vypadají vyloženě zastarale.
Nicméně řada věcí zase vylepšena byla. Hra používá Essence Engine 4.0, což je unikátní engine přímo vyvinutý tvůrci hry (Relic) a jde o stejný engine, jako u předchůdce, jen tedy v o něco modernější verzi. Zapracováno bylo na modelech a animacích všeho, a hlavně celkové prostředí map. Textury jsou pěkné, ostré, mapy mají dynamické prvky, výrazný je fyzikální destrukční model, který přímo souvisí s hratelností.
Zapracováno bylo na AI, která je solidní, ale bohužel stále jsou zde potíže zejména s tankovými jednotkami, které musíte, když jich máte více, docela pečlivě přímo ovládat, aby pod ovládáním AI nevjely vesele do minového pole apod. Současně někdy cesta pohybu, kterou AI zvolí (vašich jednotek i jednotek protivníka) nedává příliš smysl v daný okamžik.
Zapracováno bylo na zvuku, kdy zejména v bitvách se tvůrci hodně snažili o realistické zpracování všeho možného. Pokud jde o celkové HW nároky, není hra extrémně náročná. Udělaná je pro DirectX12 a Windows 10 64bit. Systémové požadavky jsou následující:
Jak vidíte, nejde o nijak náročnou hru, kdy tedy grafika tomu také odpovídá. Není to asi nejhezčí hra, kterou jsme kdy viděli, ale ostudu si vyloženě neudělá. Možná to menu mohlo být méně archaické :). Výhodou je, že samozřejmě funguje velmi dobře na téměř všem. Na novějším výkonném HW dalece přesahuje potřebný počet FPS pro plynulé hraní, což u této hry je klidně 40FPS úplně v pohodě. Takže jak to šlape?
- Test výkonu grafických karet
Samozřejmě kolega pro vás protáhl hru na naší testovací sestavě. Pro hru vyšlo už několik menších updatů a také aktualizované ovladače, kdy protože máme možnost hru testovat několik týdnů po jejím vydání, využíváme tedy již vyladěnější verze. Pokud jde o nastavení, testujeme maximální možné detaily. Hra nemá přímo aktivovatelný Ray tracing, nemá ani FSR nebo DLSS, má jen možnost nastavení % rozlišení apod. Ale v našem případě máme jednoduše všechno na max a nativní rozlišení.
Začněme nejnižším námi testovaným rozlišením. Zejména v kombinaci s výkonnými moderními grafikami tady narazíte na limitaci ze strany CPU. Ovšem u TOP grafik se i tak dostáváme na 300FPS+, což je pochopitelně úplně zbytečné u téhle hry.
Co je důležitější, že i se slabšími kartami je to pořád plynulé a v pohodě hratelné se solidním moderním CPU.
Ve vyšším rozlišení dojde pochopitelně k propadu FPS, ale nic zásadního u současných moderních výkonných grafik.
Na plné detaily budete už trochu zápasit jen se slabšími kartami, RTX 3050 už třeba těch 60FPS nedá. Ale RX 6600 ještě ano. Takže když stáhnete nějaké ty detaily, tak i s těmito kartami si naprosto v pohodě ve 1440p zahrajete. A co 4K?
Ve 4K už to dá zabrat i výkonným kartám minulé generace, ale aktuální TOP modely jsou stále v pohodě. Vysoko nad skutečnými potřebami.
U nižších modelů starší generace budete muset snížit detaily trochu, ale pořád to bude hratelné i dnes s relativně dostupnými grafikami, takže žádný problém.
Hra je relativně závislá na výkonu CPU, zejména rozptyl FPS je značný. Ovšem současně bohužel tvůrci nevyužívají skutečně dostupného procesorového výkonu. Hra dokáže zatížit jen 12vláken, z toho 8 efektivně. Tedy většina ze současných 8+jádrových CPU je hodně nevyužita, což je škoda, kdy především fyzika nebo AI, by rozhodně mohla být o to lepší.
Samozřejmě protože hra tedy využívá jen část výkonu CPU, jsou tu rozdíly dané architekturou a takty té využívané části současných CPU. Opravdu dobře se tu vede AMD X3D modelům, které opět ukazují svou sílu a současně efektivitu. Jinak vidíte poměrně značný rozptyl FPS, kdy rozdíl mezi minimálními a průměrnými FPS je docela velký. To je samozřejmě dáno typem hry. Stejně si myslím, že tvůrci mohli zapracovat na lepším využití moderních CPU.
Takže k závěrům a hodnocení …
|