Strana 3 z 4
- Crysis Warhead - drtička hardwaru?
Původní Crysis byl velice náročný na hardware jednak díky špatné vyladěnosti enginu, ale samozřejmě protože, že maximální detaily zkrátka neměli v té době vizuální konkurenci. Pověsti hry také nepřidalo, že si jej NVIDIA zvolila jako marketingový nástroj k prodeji svých grafických karet a tak výrazně přispěla k pověsti, že pokud nemáte grafiku alespoň za 10 000, tak ci Crysis prostě neužijete.
Autoři se rozhodli, že u datadisku již toto nemohou dopustit, a tak řádně celý zdrojový kód prošli a odstranili chyby a už od začátku všude inzerovali, že Crysis WarHead je optimalizovanou hrou, kteoru si bude moci užít každý. Výsledkem je to, že hru si můžete na High detaili v rozlišení 1680x1050 zahrát s grafickou kartu úrovně 8800GTS 512mb či něčím obdobným. Hru jsem zkoušel na sestavě s Quad Core procesorem na 3200MHz,4GB operační paměti a dvěma grafickými kartami ATI Radeon HD 3850 TOP v Crossfire (výkon téměř stejný jako HD 3870 X2 ). Hra v 1920x1200 v High detailech se poměrně dala jakž takž hrát, ale že by to byl nějaký rozdíl oproti původnímu Crysis bych neřekl. V džungli byla hra slušně hratelná, ale jak došlo na zamrzlé pláně, tak FPS klesly okamžitě pod 20 snímků. A to již nebylo moc příjemné hraní. Jestli chcete hrát v 1920x1200 při very high detailech, tak jediná grafická karta, která to dnes zvládne hratelně, je ATI Radeon HD 4870 X2, ta nemá s Crysis Warhead žádné problémy a hra na ní šlape jako z praku.
Vybral jsem si na prověření HW nároků z Crysis a Crysis Warhead dvě podobné lokace s tím, že je krátce projdu a uvidíme, který díl bude svižnější. Na konci měření mi program Fraps vyhodil výsledek, že Warhead opravdu je o něco mále lépe optimalizovaný. To ano, ale byli to pouhé 4 snímky. Jenže taky musíme vzít v potaz, že lokace ve Warhead jsou rozlohou větší a co se týče polygonů na určitých objektech něco málo taky přibylo, takže vzhledem k tomuto faktu to není až tak špatné. Každopádně graficky je to pořád špička a jako taková prostě pro maximální detaily potřebuje pořádně železo.
Abych pravdu řekl, tak jsem moc nečekal, že by tvůrci zapracovali i na lepší grafické stránce, ale je tomu tak. Jak jsem řekl před chvílí, některé textury dostaly více detail§, díky čemuž takové stromy nebo některé skály, které nebyly v původním Crysis moc graficky povedené dnes vypadají o třídu lépe. To by ale nebylo nic až tak nezvyklého že autoři trošku poladili textury, aby jejich nové dílo vypadalo krapátko lépe než to předchozí. Jenže hlavním faktorem, co mě praštilo přes zrak na vylepšené grafice byly o třídu lepší HDR efekty, které i při nastavení detailů na High hru vyšperkovali téměř až k fotoreálitě. Sluneční paprsky probleskující skrze palmy, (ano bylo to již ve původním Crysis, ale pouze pod very high nastavením) kmeny stromů či skaliska na dálku září při odrážení slunečního třpytu. To byli nejkrásnější grafické efekty, které jsem v nějaké hře během posledního roku viděl. Prostě na grafickou stránku Crysis není si co stěžovat a dost pochybuji, že by se letos objevila nějaká hra, která by se mohla s Warheadem rovnat.
Jelikož jsem se zmínil o Multiplayeru, baleným na samostatném DVD ,tak by bylo záhodno si i jej trošku probrat....Crysis Wars není oproti multiplayeru v původní hře nijak moc odlišný, má jen o pěknou kupu map více (cca21 map) jeden nový herní mod zvaný: Team Instant Action, což již samo o sobě vám prozradí vše potřebné o tomto modu. Mezi dalšími novými vylepšeními je například vylepšený respawnovací systém, který v původním Crysis tropil poměrně solidní neplechu. Ačkoliv jsem u Crysis Wars moc hodin neproseděl, tak mi velice připomínal Enemy Territory:Quake Wars, což určitě není na škodu. Takže celkově se dá říci, že Crysis Wars byl jisto jistě dobrým krokem od Cryteku.
|