Strana 1 z 3
- Cyberpunk 2077 – RECENZE hry a TEST výkonu GPU a CPU:
Naprostá pecka, až bude hotová.
Odkládal jsem zveřejnění a dokončení naší recenze. Důvodem bylo čekání na první větší updaty hry a také především vyjádření tvůrců, co se vlastně stalo. Proč? Protože v tuto chvíli není Cyberpunk 2077 jednoduše ta hra, která nám byla slibována. Hlavně není hotová. Nikdy neměla vyjít v roce 2020, podle mě současný stav ukazuje, že by vydání hry mělo proběhnout nejdříve tak v roce 2022. před CD Projekt je opravdu hodně práce. A vedení firmy ví, že to nezvládlo a zdrženlivě se za to omlouvá. Což ale nic nemění na tom, jaká hra je. Takže jaká vlastně nyní je?
- Cyberpunk 2077 aneb postapokalyptický zaklínač?
CD Projekt si svou Witcher sérii, a především zatím posledním třetím dílem, nastavil laťku hodně vysoko. Vlastně nastavil ji všem. Witcher 3 je v kompletní edici absolutní masterpiece, hra která převyšuje všechno, co kdy jako počítačová hra vyšla. Kvalita jen vedlejších misí je lepší, než má drtivá většina her hlavní příběhy, kvalita postav, hratelnost, zásadní vliv hráčských rozhodnutí, technické zpracování atd. Witcher 3 je jednoduše nejlepší počítačová hra, která dosud vyšla. Jedním z důvodů, proč je tak dobrá, je kromě vysoké kvality románové předlohy, především zkušenosti tvůrců, které sbírali mnoho let a délka vývoje hry, jež výrazně překračuje obvyklou dobu vývoje současných her. Je tam také vidět zájem tvůrců, udělat co nejlepší hru.
A tak jsme čekali, že CyberPunk 2077 ohlášený už před 8 lety, bude ve stejném duchu. A také v mnoha směrech je. Stylově jde vlastně o stejnou hru, tedy velký otevřený svět, příběhové RPG s rozvětveným příběhem a zásadními herními rozhodnutími mající vliv na vývoj příběhu ve všech úrovních. Zatímco zaklínač byl středověký fantasy svět, Cyberpunk 2077 nás uvádí do postapokalyptické vize nepříliš vzdálené budoucnosti, konkrétně do Night City, kdesi na pobřeží Californie.
A jde o jeden z nejdetailnějších otevřených světů, který kdy která hra podobného stylu měla. Přestože rozlohou mapy není vlastně o moc větší, než třetí Zaklínač. A tvůrcům se povedlo naplnit mapu zajímavými lokacemi, zajímavými postavami, vedlejšími i hlavními misemi a propletenými zdánlivě nesouvisejícími příběhy, které můžete svými rozhodnutími zásadně ovlivňovat. Hra má tři naprosto rozdílné začátky, podle toho, jaký původ své postavy si vyberete. Současně má každý z nich specifické možnosti vedení některých rozhovorů v průběhu celé hry, a tedy vliv na to, jak některé mise mohou/nemohou dopadnout.
Stejně jako Zaklínač, mají vaše rozhodnutí v průběhu celé hry, a to i ve vedlejších misích, vliv na závěr celé hry. A také na to, jak vás budou hlavní postavy vnímat. Víceméně má hra 6 různých závěrů, kdy některé mají zcela unikátní misi. Ve své podstatě ale existuje jen jeden víceméně dobrý a který vlastně sedí k obou hlavním postavám hry (V a Johnny), ke kterému se ale prakticky nikdo běžně nedostane, pokud neví, že tenhle konec existuje a jak se k němu dostat. Vyžaduje specifické vedení rozhovorů s postavou Johnny Silverhand a velmi ale velmi neintuitivní herní rozhodnutí ve velmi specifickém okamžiku celé hry. Znovu-hratelnost CyberPunku je zaručena, ale v tuto chvíli byste podle mě tuhle hru neměli hrát více než 1x. Není totiž hotová.
Prakticky nic v téhle hře není hotové. Na něčem je to vidět méně, na něčem více a něco vás doslova mlátí do obličeje celou dobu hraní. A není to zrovna krátká hra. Já jsem dohrál vše na 100% všechny vedlejší mise splněné, mapa vyčištěná a hra ukazuje 100% splnění po dohrání hlavní linky a dostal jsem i ocenění za to. Trvalo mě to s testováním všech hlavních závěrů něco málo přes 100 hodin. A celou dobu jsem se, i přes současný nehotový stav hry, skvěle bavil. Ale prostě to není ono a ty nedostatky jsou do očí bijící.
Než se pustíme do výčtu toho, co myslím tím, že hra není hotová, podívejme se na náš test technického zpracování, a hlavně test výkonu grafik a procesorů.
|