Strana 2 z 3
- TEST výkonu GPU a CPU a technické zpracování
Vývoj celé hry byl minimálně jednou kompletně restartován, nakonec hra vychází na starší verzi Unreal 4 Engine, což sebou nese jistá technologická omezení a nedobré optimalizace. Na druhou stranu překvapivě slušně jako celek graficky i výtvarně vypadá. Speciálně v oblasti toho zpracování a vlivu poškození na lidská/zombie těla, tahle hra kope naprosto vlastní ligu a výrazně překonává i graficky a technologicky jako celek mnohem větší a ambicióznější tituly.
Nicméně v mnoha jiných věcech a směrech je znát starší verze UE4, poněkud ploché a strohé detaily, modely. Odrazy a nějaký Ray tracing tu však prakticky nejsou, i některé částicové efekty jsou omezené. Ale celkově prostě solidní podívaná, rozhodně dnes vycházejí AAA hry, které vypadají a hýbou se podstatně hůře. Asi nejslabším prvkem, který mě vadí, je podle mě fyzika hry, která působí hodně zastarale.
Bohužel má také vliv na hratelnost, kdy jednoduše hraní s těmi všemi různorodými zbraněmi nemá tu kvalitu a propracování, jako u jiných her a jejich soubojových systémů. Detekce úderů, hit zóny, zničitelnost prostředí atd, vše značně omezeno nebo rovnou chybějící a prostě to vypadá a funguje jako z her minulé generace. Speciálně střelné zbraně jsou zde prostě plivátka, a gunplay je rozhodně slabší technicko-herní stránkou hry.
Zvukově je solidní, ačkoliv tvůrci museli opravit pár buggů, hlavně zvuk uvnitř budov, kde střelba zněla jako v jeskyni. Hudba, namluvení postav, efekty vše ale solidní a vtáhne do hry. Pro PC hra vychází s časovou exkluzivitou na EPIC game Store, a vyžaduje DX12. Nicméně co by UE4 hru ji rozjedete i na hodně starém HW. Optimalizace je solidní, ale rozhodně ne perfektní, kdy jsou zde prakticky všechny známé potíže UE4 her, zejména opravdu tragická optimalizace a využití moderních CPU a bottlenecky s tím spojené. Stále, na to, jak solidně hra vypadá, se hýbe slušně.
- Test výkonu grafických karet
Jako obvykle jsme tedy hru prohnali přes naši testovací sestavu. Tradičně jsme si počkali na první updaty a aktualizace, které pár věcí vylepšily, ale také na aktualizace ovladačů pro grafické karty, které také přinesly zlepšení výkonu. Hru tedy testujeme už v opravené verzi s optimalizovanými ovladači. A jak tedy šlape?
Na maximální nastavení detailů není problém hrát v 60FPS na každé slušné současné i starší grafické kartě. Nepotřebujete tedy počítač NASA, abyste si to plynule v pěkné grafice zahráli. Což se o mnoha jiných dnes vycházejících hrách rozhodně říci nedá.
Hra nemá ani brutální nároky na grafickou paměť, což je spojeno s tím, že nemá některé hyper-náročné efekty a velké prostředí ani nejmodernější verzi engine. Takže 8GB paměti nejsou zde žádným omezením ani ve vyšších rozlišeních.
Dokonce si se slabšími kartami zahrajete v 60FPS+ i v tomhle vyšším rozlišení:
Až nativní 3840x2160 vyžaduje výkonnější HW pro hraní v plných detailech a vyšších FPS, ale ani tady bych to neoznačil za nějaký výrazně náročné.
Hra má jinak AMD FSR 2.2, pokud tedy potřebujete nahnat více FPS u starších slabších karet, máte možnost to takhle jednoduše udělat. Nemá DLSS, protože ho prostě nepotřebuje, jelikož má AMD FSR fungující na mnohem širší paletě grafik, speciálně těch, které tohle mohou potřebovat, tedy vyloženě starší a slabší karty, které ani ze strany NVIDIA modelů DLSS nepodporují. Nicméně připomínám že DLSS i FSR nejsou technologie, které ve skutečnosti zvyšují výkon. V obou případech navyšují ta FPS tím, že prostě sníží rozlišení, ve kterém grafika hru zpracovává. Takže pokud v nastavením 4K rozlišení zapnete DLSS nebo FSR, nehrajete už v nativním 4K, ale jen ve 2K, které je jen upscalované zpět do 4K, kdy se obě technologie snaží různými algoritmy a zlepšování ostrosti detailů udělat věci tak, abyste si toho moc nevšimli.
Unreal 3 i Unreal 4 engine jsou známé svým extrémně mizerným využitím CPU a obrovskými bottlenecky, které tak limitují výkon grafických karet. Ani u téhle hry to není jiné. Využití moderních CPU je tristní. Hra prakticky využívá jen 8 procesorových vláken, což tedy znamená, že procesory, které dokáží na 8jádrech/vláken mít více výkonu/vyšší takt atd. mají výhodu. Hra tedy výrazně díky tomu limituje využití výkonných GPU v téhle oblasti:
Jak vidíte, rozdíly mezi CPU jsou značné, kdy obecně výkonné procesory s více jádry jsou často poráženy procesory s méně jádry, ale modernějšími na vyšším taktu, ovšem stále vlastně slabšími CPU. Zkrátka mizerné využívání jen 8vláken/jader znamená tenhle stav věcí.
Takže k závěrům …
|