Na poměry PS4 je to asi vizuálně nejlepší hra končící generace SONY. Což je pochvala. Na PC ovšem doznala viditelných výrazných vylepšení, samozřejmě díky tomu, že na PC vznikala. PS4 verze je prostě ořezaná, aby to omezený HW platformy zvládl. PC ale dokáží více, takže detaily a všechno je mnohem lepší. Hra také běží v 60FPS+ ve 4K.
Kvalita textur, zpracování postav, animací a všeho je absolutní špička. Skoro až fotorealismus (skoro). Po výtvarné stránce se nedá hře nic vytknout. Tohle je velmi originální dílo. Bohužel AI nepřátel prakticky neexistuje, ovládání je jen OK, fyzika hry ale trochu kulhá. Zvukově je hra velmi povedená, celkově po stránce technického zpracování je PC verze výrazně lepší než PS4, což ale asi není velké překvapení. Tvůrci měli více než půl roku extra vše dotáhnout a nejsou omezeni výkonem HW.
Díky spolupráci s NVIDIA je to jedna z mála her, která má DLSS 2.0, což je technologie, která umožňuje renderovat hru v nižším rozlišení a přes „AI“ ji zpět dopočítávat do vyššího, takže bez ztráty kvality, ostrosti atd. (alespoň u většiny prvků, zdaleka to není perfektní). Dokonalé to není, ale je to asi nejlepší DLSS ukázka, kterou NVIDIA od slibů před dvěma lety při uvedení RTX 2000 karet hráčům dodala. Což je trochu smutné. Ale ukazuje to, jak moc to NVIDIA přehnala s marketingem, a jak moc technická realita zaostává za sliby. DLSS nicméně vyžaduje nutnost použití RTX 2000 grafiky, které nejsou jinak moc výhodné (dnes už vůbec bych je k pořízení nedoporučil) a současně vyžaduje podporu ze strany ovladačů i tvůrců hry. Takže s velkým rozšířením DLSS moc nepočítejte.
Pokud se podobná „AI“ technologie upscalingu rozšíří, tak to musí být ze strany AMD, protože nová generace RDNA 2, kterou použije jak RX 6000 řada, tak PS5 a XBOX X, je na cestě. DLSS NVIDIA používá hlavně pro snížení náročnosti, kvůli RayTracingu, který hra měla mít, má dostat, ale zatím se tak nestalo (což není překvapení, celé RayTracing v rámci RTX 2000 série je jeden velký marketingový přešlap až podvod, ani po 2 letech není v hrách, kde být podle NV všude měl když karty vydávala a slibovala). U AMD nicméně můžete funkčnost DLSS snadno „napodobit“, alespoň pokud jde o ten přínos snížení výkonových nároků. U AMD to funguje upsacalingem s dohnanou ostrostí přes FidelityFX atd.
Jsou to nicméně obecné technologie, fungují u všech her a u všech grafik, nemá to až tak stejnou ostrou kvalitu výsledného obrazu jako podstatně technicky složitější DLSS 2.0 (ale není zase tak moc pozadu pro ty, kteří hry hrají v nenativních rozlišeních), nicméně z hlediska funkčnosti je to vlastně lepší, protože to prostě funguje všude na všech grafikách (kdy DLSS 2.0 prostě u většiny her není a nebude a vyžaduje konkrétní grafické modely, aby to vůbec fungovat mohlo). FidelityFY apod. má navíc ve výsledku ten samý výkonový efekt, kdy přínosem je hlavně u slabších karet, které jsou rázem použitelné i pro vyšší rozlišení a vyšší FPS, což DLSS nenabízí, protože mimo RTX 2000 karty nefunguje vůbec. Dá se tedy říci, že DLSS v této hře je pro tu omezenou část uživatelů, kteří jej vůbec mohou zapnout, vlastně k ničemu, protože jejich karta má dost výkon na to, aby hru zvládla.
Nároky na PC
Nás ale zajímá hlavně standardní výkon. Hra je překvapivě slušně optimalizována. Nároky na HW nejsou nijak velké, ostatně vyšla na PS4, což je končící generace postavená na starém 8jádrovém JAGUAR AMD procesoru v kombinaci s Radeon HD 7000 GCN generací grafiky. Takže pro konzolovou 30FPS kvalitu vám postačí:
OS: Windows 10 DirectX 12
CPU: Intel Core i5-4460 nebo AMD Ryzen 5 1400
RAM: 8GB
GPU: GeForce GTX 1050 Ti 4 GB nebo Radeon RX 570 4 GB
HDD: 80GB
Pokud si chcete užít v 60FPS, tak doporučená sestava není výrazně náročnější:
CPU: Intel Core i7-3770 or AMD Ryzen 5 1600
RAM: 8GB
GPU: GeForce GTX 1060 6 GB or AMD Radeon RX 590
Samozřejmě v našem případě jsme testovali na podstatně výkonnějším HW, ale otestovali jsme řadu současných grafik a procesorů. A jak hra běhá?
Test výkonu grafických karet
Hra sice vychází s podporou NVIDIA, ale překvapivě si zde velmi dobře vedou AMD grafiky. Speciálně RX 5000 mají výkon, kdy vzhledem k ceně prakticky nedává smysl, proč si pořizovat NVIDIA RTX 2000 grafiku. Ty nabízí stejný výkon, ale jsou přitom o několik tisíc korun dražší!
Každopádně ve vysokých detailech ve FullHD není problém s hratelností ani na starších grafikách typu RX 580. Modernější RX 5600 XT má téměř 120FPS a výkonnější grafiky tak plně využijí i rychlejších monitorů. V náročnějším 1440p rozlišení to překvapivě také není příliš problém. Možná proto, že hra prostě není tak náročná na „dění na obrazovce“.
Až 4K dá samozřejmě grafikám zabrat a na 60FPS se dostanete už jen s tím nejlepším. Kdy překvapivě Radeon RX 5700 XT je stejně výkonný jako RTX 2070 Super, kdy se bavíme o výrazně cenově rozdílných kartách.
Díky DLSS 2.0 u NV a také FidelityFX u AMD, lze prakticky i ve 4K hru hrát se 60FPS a to i na grafikách úrovně RTX 2060 a RX 5600 XT, u AMD to jde díky podpoře této technologií i u slabších grafik. DLSS 2.0 ale nefunguje na levnějších grafikách než NVIDIA RTX sérii. Tedy s GTX 1600 máte smůlu.
Test výkonu procesorů
Ač je hra DirectX12, značně zatěžuje CPU a jsou zde obrovské rozdíly! Tedy lépe řečeno, výkonné procesory zde jsou překvapivě velkým přínosem a ten rozdíl FPS je obrovský, kdy si nepamatuji v poslední době hru, kde by takové rozdíly byly a to testujeme s RX 5700 XT, tedy ne nejvýkonnější grafikou na trhu.
Využít hra dokáže až 20 procesorových vláken! Takže i 16jádrové procesory zde mají jasně viditelný přínos. Šokem pro mnohé bude, že Intel není nejvýkonnější herní procesor! Ani kvílející 10900K nestačí na 3960X a hlavně všechny RYZEN 3000 jsou velmi silné, jak proti ostatním Core procesorům, tak i proti RYZEN 2000 sérii. Tahle hra mě opravdu překvapila, jak dobře využívá výkonné CPU. Dobře je, že pokud máte slabší procesor, hra je dostatečně slušně optimalizovaná, abyste si také zahráli. Pokud ale máte výkonný CPU, je zde výkonný CPU překvapivě znatelným přínosem.