Strana 2 z 3
- Benchmark a technické zpracování
Pokud jste stejně jako já měli celou dobu dojem, že nový Deus Ex vzniká na zcela novém herním engine částečně již založeném na DX12, protože právě tahle hra byla oznámena mezi prvními, která bude DX12 používat, tak jste, asi stejně jako já, dost zklamaní. Hra nestaví na DX12, ale jen a pouze na DX11. Následně je DX12 doděláváno a to snad ani ne přímo autory hry. Samotný engine je stejný jako u předchozí hry s minimálními změnami.
Výsledkem je, že některé scény vypadají dobře hlavně po výtvarné stránce, většina však působí zastaralým technickým dojmem, zejména pak zpracování postav, deště apod. Asi nejhorší je ale celkově velmi malá rozloha levelů, ačkoliv ty malé kousky jsou poměrně dobře propracovány. Vzdálenější scenérie však mají mizerná rozlišení a hodně bijí do očí.
- Operační systém: Windows 7 SP1 64-bit
- Procesor: Intel Core i3-2100 nebo AMD Athlon X4/A10
- Paměť: 8 GB RAM
- Grafická karta: AMD Radeon HD 7870 2GB nebo GTX 660 2GB
- Pevný disk: 45 GB volného místa
- Doporučené požadavky (FulHD hraní ve vysokých detailech):
- Operační systém: Windows 10 64-bit
- Procesor: Intel Core i7-3770K nebo AMD FX 8350 Wraith
- Paměť: 16 GB RAM
- Grafická karta: AMD Radeon RX 480 nebo GTX 970
- Pevný disk: 55 GB volného místa (včetně DLC)
Vzhledem k tomu jak hra vypadá, bych řekl, že optimalizace mohla/měla být rozhodně mnohem lepší. Ostatně právě to jsme od DirectX12 čekali. Jenže hra není nativní DX12 a to je tam dodatečně doděláváno stylem, že o to snad tvůrci ani neměli zájem, jak to tak vypadá. Nejen že DX12 Update dorazil pozdě, ale v podstatě nefunkční, následné patche sice ještě pár věci upravily, ale i tak je DX12 v této hře minimálním přínosem, kdy proti DX11 stěží naměříte rozdíl více než několika málo jednotek FPS, což se dá považovat i jen za chybu měření.
Na maximální detaily se vším všudy je navíc hra v podstatě nehratelná (v DX11 i DX12) ve vyšších rozlišeních (4K) na jakékoliv grafice! Musíte poněkud omezit některé detaily, ale to není velký problém bez nějakého valného vlivu na vizuální kvalitu, takže když omezíte třeba vyhlazování a pár drobností, zahrajete si opravdu v pohodě. I v našem případě jsme testovali na high nastavení ale bez MSAA a jak vidíte, hra prostě ve 4K není úplně ideálně hratelná. Co mě překvapilo, jsou nároky na grafickou paměť, kdy hra běžně využívá až 7GB grafické paměti. Celkově ale musím říci, že optimalizace hry jsou zklamáním, ačkoliv poslední patche zlepšují přínosy DX12, celkově je hra a její engine zastaralý, zdaleka neběhá tak dobře na to jak ne úplně ve všech ohledech dobře vypadá a prostě celkově zapadá do situace, kdy celá hra se zdá tak nějak nedodělaná.
Co pochválit můžeme, je celkově ovládání a hlavně hudební doprovod. Výhrady mám ovšem k namluvení hry, zejména češtině ve hře, která často zní s ruským přízvukem, což je samozřejmě hloupost. Pobaví, že ani na některé nápisy ve městech a tak různě ve hře, kde jsou písmena s háčkem, mají občas špatný font, protože tvůrci evidentně nepoužili žádný český :). Řada maličkostí i větší věcí zkrátka křičí, že na téhle hře se přestalo dělat už dávno a vyšla hlavně, aby už vyšla.
A to nás přivádí k hodnocení …
|