Strana 2 z 3
- TEST, Benchmark a zpracování hry
DISHONORED 2 staví na herním engine VOID, což fakticky je hodně modifikovaný id Tech engine 5, který má značně specifický vzhled, ale také známé problémy a omezení. A to je bohužel vidět i u této hry. Nejdou mu dost dobře velké prostory, a tak i DISHONORED 2 se fakticky odehrává jen na velmi malých prostorech a pokud je třeba udělat město, tak ho tvůrci jednoduše rozkouskují, a můžete mezi nimi „plynule“ přecházet, kdy nahrávací obrazovky jsou nahrazeny animací přejezdu v „kočáře“ apod.
Grafika hry na zadek neposadí, ale to neznamená, že by byla špatná. To jen značně originální a specifický výtvarný design celé hry a jejího prostředí působí trochu umělecky komiksově. Je zvláštní, zvyknout se na něj úplně nedá. Asi nejblíže bych jej přirovnal k BIOSHOCKu. Druhý DISHONORED je nicméně lepší a hezčí než první díl, grafika i technické zpracování je více na úrovni, utratilo se za něj evidentně více :). Velmi dobře jsou udělány zejména zvláštní a částicové efekty, světelné hrátky už jsou horší. Voda je …. Ehm. No a prostředí je poněkud statické, leč pár věcí rozbít jde :).
Nicméně herní engine to není moc dobře technicky udělaný. Má známé problémy iDTech, tedy špatnou práci s texturami a obecně optimalizace hry je mizerná. Hře by rozhodně slušelo moderní VULKAN API nebo DirectX12. Hra ovšem, ač má základ v id Tech 5 (OpenGL), tak spoléhá jen na zcela neoptimalizované DirectX11. Výsledek je tak dle očekávání mizerný. Ač hra nevypadá nijak zásadně skvěle a prostředí je poměrně malé, náročnost je ovšem značná. Situaci zhoršuje NVIDIA GAMEWORKS, které speciálně pro NV grafiky do hry přidávají HbAo+, které je poznat ale ještě sníží výkon. Navíc na RADEON grafikách nejede a to samozřejmě ne z technických důvodů, ale prostě z „politických“. Ve hře je přítomno i NVIDIA TXAA, které už funguje i na Radeon, dokonce s menší ztrátou výkonu než na NVIDIA, ale není mezi ním a FXAA příliš rozdíl.
Hra měla po vydání na konzolích i PC značné technické problémy, tak velké, že se mnohdy nedala hrát. Naštěstí, tvůrci vydali už minimálně tři velké patche, které situaci napravily. Kromě opravy technických problémů a nestability hry, vylepšily i výkon zejména u AMD grafik a znatelně přidalo výkon AMD procesorům. Oba výrobci GPU dodaly i optimalizované ovladače. Aktuálně tedy testujeme hru, která už funguje, nepadá, nevšiml jsem si zásadních problémů a hlavně její výkon je o poznání lepší, než při vydání. I tak je hra velmi, velmi náročná v Ultra detailech:
Musíte mít opravdu aktuální grafickou kartu, GTX 1060 nebo Radeon RX 480, abyste dosáhli na hratelných více než 50FPS v tomto nastavení alespoň v 1920x1080. U vyšších rozlišení už budete hodně bojovat a v podstatě to chce mít high end. I když snížíte detaily, kdy je graficky rozdíl značný, není výkonově rozdíl až tak velký. Mezi Ultra high a Ultra Low detaily (bez HBAo+) je na RX 480 rozdíl 56 vs 79 FPS, čekal bych více. Nutno ovšem dodat, že procesorově je hra absolutně neoptimallizovaná a ani náš Core i7-5960X přetaktovaný na 4,4GHz, nedokáže vytáhnout více, než o poznání slabší procesory na základních frekvencích. Bohužel technický základ hry je prostě naprosto zastaralý a zcela neoptimalizovaný. Jsem si jist, že ve stejné grafické úrovni by tahle hra dokázala běhat 3-4x lépe (s nižšími nároky), pokud by byl použit VULKAN API, ale to je záležitost až idTech 6 engine. Hra nás také překvapila žravostí grafické paměti. Téměř 6GB ve FullHD a kolem 7GB ve 4K je docela dost, takže grafiky s 8GB RAM jsou jasná volba a doskakování textur i delší načítání je na grafikách s méně jak 6-8GB paměti docela znát.
Z dalších věcí, zvukově je hra o třídu výše, než byl první díl, zajímavá hudba, výborné namluvení postav rozhodně nezklame. Co potěší je, že hra funguje na třech monitorech, i když z pochopitelných důvodů musím říci, že jsem si ji na 3x 4K (11520x2160) opravdu nezahrál, protože neexistuje dostatečně výkonná grafická karta. Jedna GTX 1080 na 3x 4K v této hře, prostě opravdu nestačí :(.
Takže k závěru …
|