Strana 3 z 3
V krátké době dvě hry, které ukazují, jak kvalitní byl design originálů z devadesátých let. Nedávno jsme tu měli první HALF HALF v nové moderním remake BLACK MESA a svým přístupem k originálu to samé je i nový DooM Eternal. Prostě starý funkční základ, předělaný do nové grafiky s několika moderními herními prvky navíc. Hlavní je ale ta stará povedená hratelnost, bez kravin a hloupostí kolem mikrotransakcí a designu her kolem nich, které przní současnou produkci. Nebo je někdo překvapen, že bez mikrotransakcí jsou hry prostě lepší a zábavnější?
DooM Eternal je samozřejmě o level výše než „nadšenecký mód“ a remake Black Mesa. Je to regulérní samostatné pokračování klasiky žánru, držící se ovšem těch klasických prvků. Kontroverzní větší důraz na strategii i při zběsilé palbě, a přemýšlení při skákání a řešení „prostorových hádanek a skrytých výzev“, možná některé úplně nepotěší, ale podle mě to je dobrý přídavek do celého zábavného konceptu, který se navíc nebere moc vážně. Ocenit ale musíme výtvarnou stránku a precizní provedení hry jako takové. A už se těším na pokračování :).
Co bych hře vytkl? Osobně musím říci, že první dva levely byly trochu slabší, a dokonce jsem během nich hru vypnul, protože mě úplně nechytila. Ten rozjezd je zde prostě možná až příliš vlažný. Pak se to ale rozjelo, a prostřední levely jsou úžasné s častými komplexními změnami prostředí a nepřátel přibývá, stejně jako možností vašeho arzenálu. Bohužel nejslabší částí hry je poněkud nedovařený závěr. Celý ten design poslední úrovně a mapy se mě osobně vůbec nelíbil, přišel mě zcela odfláknutý proti všemu předchozímu. I ten finální boss nebyl zase tak velkou výzvou ani nijak nápaditý. Prostě ten závěr hry, jako by byl dodělávaný nějak narychlo. Škoda.
Jinak mě překvapivě bavily ty skákací pasáže, hledání výzev a sběr tajemství, kdy jsem dokázal za první průchod kampaní s druhým opakováním některých levelů, najít všechno a užil jsem si to. Obtížnost hry hraje roli v délce herní doby. Počítejte tedy s 10 až 20 hodinami. Bohužel příliš tomu nepřidá multiplayer, který postrádá klasický deathmatch. Z nějakého důvodu. Přitom se Bethesda snažila udělat z DooMa více online záležitost a prvků online včetně získávání zkušeností a nových výzev, je zde spousta a jsou velmi viditelné. Zatím ale nemají moc smysl. Nejspíše se dočkáme nějakých DLC. Ale nevím. Ocenit musím vyladění hry, technické provedení a optimalizaci, což jsou obvykle nejslabší stránky Bethesda her. Tuhle ale asi dělal někdo jiný, protože prostě funguje a vypadá naprosto skvěle.
Celkově mohu DooM Eternal jen a jen doporučit. Samozřejmě hlavně příznivcům žánru a série, kdy už jsme ale po minulém dílu věděli, do čeho jdeme, takže zase takové překvapení, že se i tenhle nový díl povedl, to není ;). Překvapivě to ovšem není jen další DooM se stejnou hratelností jen novými mapami a ničím novým. Hratelnost je trochu stylově odlišná od předchůdce, budete u toho muset přemýšlet více, než si myslíte. A nutnost orientace i ve vertikální rovině při hraní a soubojích tomu dává nový rozměr. Doslova. Je to takový mix DooM s prvky Quake v parádní vyladěné grafice s perfektně vyladěnými herními prvky a padnoucím soundtrackem. Co více si přát? Takhle se prostě dělá klasická akční hra respektující a přímo navazující na klasický originál ve skutečně moderním provedení. Určitě chceme víc … :).
Hodnocení: 91%
Hra testována na sestavě:
- Procesor: AMD RYZEN 9 3950X (16jader/32vláken) + NOCTUA D15 Black
- Základní deska: ASUS ROG Crosshair X570 HERO Wi-Fi
- Grafická karta: Gigabyte AORUS RX 5700 XT 8GB Gaming OC PCIe 4.0
- SSD: Gigabyte AORUS Gen4 2TB SSD PCIe 4.0 NVMe
- RAM: Kingston HyperX Predator 4x 8GB DDR4 3200MHz
- OS: Windows 10 PRO 64-bit
- Monitor: BenQ 32“ BL3200 3840x2160 IPS
Za výbavu na testování děkujeme našim partnerům:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|