Strana 4 z 4
Takže už víte, že hra je opravdu vynikající, že se slušně hýbe a že dobře vypadá. To ale pořád není vše. Pokud by to byla normální běžná singlplayerová hra s kampaní na cca 10-12 hodin a multiplayerem, zapadla by do řady vedle mnoha jiných. Jenže DooM nezapadá. Příběh nenadchne, navíc je otevřený jako vrata od hangáru. Počet levelů není ohromující, hra ale překvapí znovuhratelností, kdy si rádi projdete levely znovu (i několikrát), splníte všechny výzvy a najdete všechno, co najít lze.
Pak je tady multiplayer. Nutno říci, že ten je zdaleka nejslabší částí hry, a kdyby tam nebyl, snad by to bylo i lepší. Tedy lépe řečeno, kdyby tam nebyl v té podobě, v jaké tam je. O MP se totiž postaral jiný vývojářský team a moc se to nepovedlo. Je to taková kombinace Dooma s Quake a UT. Nejzajímavějším prvkem je asi to, když jeden hráč je monstrum a ostatní jdou po něm :). Každopádně ten MP, ty mapy tak jak jsou udělány, no není to ono. A tady bychom u většiny současných her končili, tedy slovy, že to tvůrci nezvládli úplně dokonale.
Jenže u DooMa to nevadí. Hra totiž nabízí naprosto úžasný editor map a vůbec celý systém nástrojů na sídlení atd. Takže si můžete vytvořit zbrusu nové lokace a levely pro singlplayer, pro výzvy a také mapy pro multiplayer. Vše můžete sdílet, stahovat a už existuje řada zajímavých map a levelů a prostě tohle rozšiřuje hratelnost hry do úplně obludných rozměrů! Tvůrci nám tedy dali parádní základ, pěkné mapy, pěknou zábavou kampaň i použitelný MP. No a když to všechno dohrajeme, tak to neznamená, že končíme. Nastupují hráči a moddeři a nové mapy a nové výzvy a výsledkem jsou další desítky stovky možná i tisíce hodin hraní, či spíše nekonečný zdroj dokonalého akčního odreagování. Tuhle hru prostě nehrajete v kuse pro příběh, tuhle hru hrajete, když máte náladu něco zastřelit :). A to vše díky tomu starému, oldschoolovému jádru hratelnosti.
DooM je prostě akční střílečka ze staré školy, ovšem plně využívá vylepšení a možností, které nabízí dnešní akční hry a to přesně v dávkovaném množství skutečně vylepšující ten osvědčený recept. A výsledek? Call of Duty, Battlefield, Gears of War a všechny ty současné velké FPS hry se válí v krvi a prachu a DooM je naprosto cupuje akční hratelností zábavností a stylovostí.
Testovací PC sestava recenzena, na které byly získány dojmy ze hry a podklady pro recenzi a hodnocení hry:
- Procesor: Intel Core i7-5960X (OC 4GHz)
- RAM: 32GB DDR4 2133MHz (Kingston HyperX FURY)
- Grafická karta: Sapphire VAPOR-X R9 290X 4GB OC
- Disk: Kingston PREDATOR 240GB M.2 SSD a SAVAGE 480GB SSD
- Zvuk: ASUS Essence STX II 7.1
- Monitory: 3x ACER AL2723W 27" S-PVA (5760x1200 rozlišení celkem)
- Testovaná verze hry: STEAM
DooM (2016) je zázrak! Naše obavy byly rozdrceny, naše očekávání byla dalece překonána. Jednoduchá hratelnost se špetkou nových prvků vytváří dokonalý mix, podpořený solidní zábavnou kampaní, ale hlavně nástroji na tvorbu vlastních map prodlužující hratelnost této hry „do aleluja“. DooM (2016) je čistokrevná akční hra, střílečka jak se sluší a patří, kde jste jen vy, hromada skvělých různorodých zbraní a hromady skvělých a různorodých nepřátel na víceúrovňových mapách a rozhoduje jen vaše herní umění (sklil, rychlost a orientace v prostoru).
Pokud se dá hře něco vytknout, tak jen snad absenci opravdu velkých otevřených prostor a velkého množství nepřátel, prostě totální akční mega nářez. Ale to by se dalo ještě zachránit doplněním editoru. Právě na editor obsahu hodně spoléháme a první výtvory naznačují, že tahle ha nám opravdu dlouho vydrží. Opravit by mohli ten multiplayer, který není tak dobrý, jak by být mohl, ale dá se s tím pracovat. Každopádně nový DooM hodně překvapuje, ukazuje, že stará škola her má co nabídnout a jednoduše drtí zábavností 99,9% současné podobné akční FPS produkce. Nevzpomínám si, kdy mě nějaká takováto vlastně primitivní akční hra bavila. Jsem absolutně nadšen. Samozřejmě jsem hned zkusil „IDDQD“ a další cheaty, které mám do smrti vryty v paměti, ale bohužel nefungují. Nejsou však nutně třeba. Na první dvě obtížnosti není hra nijak těžká, sranda začíná až na té nejvyšší. Nového DooMa doporučuji a všechny palce nahoru! Je ale trochu smutné, že po dvaceti letech a mnoha miliardách dolarů na vývoji her se ukazuje, že nikdo nic lepšího než DooM na poli akčních stříleček pořád nevymyslel :).
Hodnocení DooM (2016): 90%
Za zapůjčení hry děkujeme společnosti CENEGA
Za výbavu pro testy děkujeme našim partnerům:
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|