Strana 2 z 3
- TEST výkonu GPU, CPU a technické zpracování hry
Nová hra používá stejně jako předchozí díl a také poslední ME Andromeda, herní engine Frostbite, který známe hlavně z Battlefield série, pro kterou byl původně vytvořen. Vypadá skvěle a šlape výborně. Samozřejmě zde byl modifikovaný, kdy největší vizuální rozdíl od jiných her, je výtvarný styl. Ten byl zdrojem velkých diskusí už před vydání hry, kdy postavy vypadaly divně. Protože divné byly. Zjistilo se, že mají hlavy moc velké. Naštěstí to bylo před vydáním hry upraveno.
Stále ten hodně kreslený styl hry nemusí vyhovovat každému, ale musím upřímně říci, že mě nevadil. Ostatně výtvarně „zvláštně kreslené“ jsou i všechny předchozí DA hry. Pokud jde i zpracování postav z hlediska pohybu, a hlavně výrazů obličejů při rozhovorech, které jsou hlavní náplní většiny hry, tak nejde o absolutní špičku, na DG3 to v žádném případě nemá, ale není to špatné. Rozhodně nejde o stav, ve kterém byl vydám ME Andromeda, i když zjevně je technologie stejná. Nicméně ten poslední ME byl později opraven a funguje dnes velmi dobře a nový DA je na tom stejně.
Stejně jako u všech tradičních BIOWARE RPG jsou mapy a lokace fakticky poměrně uzavřené a koridorové. Mají jen dojem velikosti. A u nového DA tenhle styl zcela převzali. A protože tak mapy nejsou nijak obří, hra běhá bez potíží. Stylově je tu slušná rozmanitost prostředí a má to rozumnou atmosféru, i když neohromí. Vizuálně vypadá hra pěkně, ale pokud jde o technické zpracování map z hlediska pohybu na nich, působí značně neplynule a archaicky. To je asi nejvíce definující výraz. Pokud má nové DA v něčem blízko prvnímu dílu DA série, je to právě ten styl a zpracování koridorového herního prostředí.
Hra má jinak všechny moderní prvky a technologie, včetně Ray tracingu a FSR, DLSS atd. RT nemá moc velký vizuální přínos, za to je velmi náročné a tomu tedy odpovídají nároky na PC:
Jak to běhá v praxi?
- TEST výkonu grafických karet
Jako obvykle jsme na naší testovací sestavě protáhli všechny karty a některé procesory a hru jsme proklepli. Zkusili jsme jako hlavní otestovat nejvyšší detaily včetně RT, ale nemohu to moc doporučit tak hrát, i když se to hýbat na většina kartách použitelně dokáže …
S ohledem na plně aktivní RayTracing a nativní rozlišení, se to nehýbe špatně i na slabších kartách, ale vizuálně nemá ten RT moc přínos:
Takže rozhodně doporučuji RT v klidu vypnout a ignorovat. Má významný dopad na výkon, kdy bez něj máte zhruba 40 až 50% FPS navíc:
U nativního vyššího rozlišení je to samozřejmě ještě výraznější. Nad 60FPS s aktivním RT v nativním 1440p se dostanete jen se silnějšími současnými kartami:
Když RT vypnete, není 60FPS+ problém ani u současného mainstreamu:
Pokud chcete hrát plynule ve 4K, tedy mít 60FPS+ s aktivním RT nevyhnete se použití FSR nebo DLSS. Což znamená, že ve 4K fakticky hrát nebudete. Pokud totiž ve 4K zapnete DLSS/FSR, tak se ta hra renderuje v nižším rozlišení a do 4K se jen upscaluje a nemá to stejnou vizuální kvalitu a není to skutečné 4K. Nicméně současné karty jednoduše ani u téhle hry, která RT používá velmi lehce, prostě nemají dost výkonu:
Pravda, ani bez RT to není o moc lepší, ale dá se na 60FPS dostat, na víc, když omezíte některé další nastavení. Obecně tedy není problém hrát tuhle hru na 4K se současnými grafikami:
Pokud jde o využití CPU, je hra tradičně omezena na co nejlepší využití 16vláken maximálně. Opět to nepřekvapí, protože počítá hlavně s konzolemi, které používají dnes 8jádrový/16vláknový RYZEN procesor. Výkonnější CPU pro současná PC tak nemají moc přínos proti 8 jádrům se 16 vlákny, speciálně pokud jde o vícejádrové modely. Výjimkou jsou AMD X3D modely procesory, i když pokud bude hrát s aktivním RT, tak ani v 1080p v kombinaci s výkonnou kartou jakou je 7900XTX, nebudou rozdíly zase tak velké, protože už tady jste omezeni hlavně výkonem GPU:
Ovšem pokud RT vypnete, limitace GPU se sníží a rozdíly mezi procesory tedy docela vyniknout, kdy nový AMD RYZEN 9000X3D série nepřekvapivě naprosto dominuje:
Obecně je hra slušně optimalizovaná, i když jako drtivá většina her dnes, nevyužívá skutečných možností nových TOP modelů CPU a GPU. A je udělaná prostě multiplatformně, hlavně aby běhala na konzolích. Jediným extra prvkem je tu Ray Tracing, který ale bohužel má velmi malý vizuální přínos a opětovně tomu neodpovídající masivně negativní dopad na výkon/FPS, takže hrát to s RT nemá moc smysl. Rozhodně je lepší hrát v nativním rozlišení bez RT než si kvůli RT zapínat DLSS/FSR …
Takže k závěrům ….
|