Strana 2 z 3
- Technické zpracování a Benchmark hry
Hra používá už několik let starý herní engine, který ani v maximálních detailech rozhodně dnes už nikoho neohromí. Léta jsou bohužel znát a už tomu trochu chybí detailnost. Nicméně vypadá pořád dost slušně, okolí tratí, tratě samotné, vozy, efekty počasí všechno je rozhodně dobré a vylepšené proti minulosti, stejně jako všechny animace.
Výhrady mám ale ke kolizním modelům, které zůstávají podle mého na stejné mizerné úrovni. Zejména destrukční model je málo detailní a při různých nárazech v různých rychlostech vznikají hodně viditelně nerealistické následky, nebo spíše nevznikají. Tohle je opravdu zdaleka největší slabina používaného herního engine a vadí mě to docela hodně nejen u F1 2016.
Výhodou jsou ale celkově velmi nízké nároky na HW, takže ve FullHD si to se staženými detaily zahrajete klidně na současných lepších integrovaných grafikách v nejnovějších procesorech AMD A10/A12 a Intel Core i5/7 (musí to být IRIS grafika). HW nároky jsou velmi mírné.
- OS: 64bit Windows 7
- CPU: Intel Core i3-530 nebo AMD FX-4100
- RAM: 8 GB RAM
- GPU: GTX 460 nebo HD 5870
- DX: DirectX 11
- HDD: 30GB
- Doporučená konfigurace (pro FullHD hraní ve vysokých detailech):
- OS: 64bit Windows 10
- CPU: Intel Core i5-4690 nebo AMD FX-8320
- RAM: 8 GB RAM
- GPU: GTX 980 nebo AMD Radeon R9 FURY
Rozhodli jsme se hru alespoň v rychlosti na několika grafických kartách otestovat, a jak vidíte, až ve 4K rozlišení to je pro grafiky větší výzva:
Osobně bych ale přeci jen uvítal již nějaký novější a pokročilejší herní engine. Ale prostě to funguje a neurazí.
- Zpracování jízdního modelu, AI a ovládání
Nicméně co dělá simulátor aut simulátorem, je jízdní model, ovládání hry a u závodních her i zpracování AI soupeřů. Codemasters a jejich hry jsou zaměřené na zábavnost spíše než čistokrevnou simulaci. Hardcore simulátory jsou prostě dál, ale osobně si myslím, že je to tak správně. F1 2016 je hodně blízko tomu, co nabízí DiRT Rally, tedy velmi velmi zábavnou arkádu s výraznými prvky simulátoru dávající pocit, že opravdu řídíte reálné auto, ale 100% simulace to opravdu není. Ale tohle bude vadit jen málo hráčům. Samozřejmě hra nabízí spoustu asistentů řízení, které lze vypnout. Osobně si myslím, že pro kohokoliv s volantem zkušeného v závodních hrách neexistuje nic jiného, než vše vypnuto a v tomto režimu, i když to není jako skutečná formule, je to prostě herně zábavný a dostatečně věrný model simulace aby to i fandu simulátorů udrželo u hry. Hru jsem testoval s LOGITECH G25 volantem a ForceFeedback a všechno funguje prostě skvěle.
Z hlediska jízdního modelu nemám, co bych vytkl, hře sedí a je to přesně to co u dobrých Codemasters her máme rádi. Jízdní model ovlivňuje zahřátí i opotřebení pneumatik a také povětrnostní podmínky a se vším se budete muset poprat a bude vás to bavit. Hru lze hrát i na klávesnici, ale upřímně, to může jen blázen :). V nejhorším případě je tu gamepad, ale prostě to není ono. Tahle hra je prostě stavěná na volant a každý fanda podobných her ho jistě doma má.
Poslední na čem u simulátoru záleží, je zpracování AI, tedy soupeřů. I tentokrát máte možnost si nastavit obtížnost z několika úrovní a na nejlehčí hru dokáže vyhrát i opice s banánem v ruce :). Nejtěžší nastavení je konečně trochu výzva, kdy musím říci, že se viditelně na AI zapracovalo. Ve starších hrách byly případy, kdy v některých zatáčkách a pasážích bylo AI nepřirozeně pomalé a pak to dohánělo nepřirozeně rychle v jiných. V F1 2016 se to občas také objevuje, ale už ne tak kontrastní. Co bohužel zůstává je až přehnaná agresivita AI, kdy narvat vás zezadu jim nedělá problémy, což je ale problém díky bodování a sledování jezdeckých přestupků a posuzování kolizí. Každopádně není to dokonalé, ale je to zdaleka nejlepší AI v F1 hrách od Codemasters do této doby, takže za mě dobrý.
Takže k závěru …
|